ZoleeSRB írta:
A kevés km-es autóktól mindenki el van szállva,nem értem miért!?
Kb. annyira jó kevés km-es autót venni mint ha hölgy vagy idős tulajtól vennél autót ami 90% sz.r!!
Ha rövid távokon használod az autót szerintem sokkal rosszabb a motornak a víz az olaj be sem tud normálisan melegedni,ha egy kevés km-es autó kerül hozzád lehet épp majd neked kell minden kopó alkatrészt kicserélned rajta!
Persze azt hozzáteszem a sok km-es autóval is lehet nagyot szopni,ezért mindig állapotot vegyen az ember ne km-ert!
Szia ZoleeSRB!
A megtett km-töl (vagy maskeppen üzemidötöl) es az eletkortol soha sem szabad elvonatkoztatni, mivel az autokban semmi sincs elettartamra meretezve. Arrol nem is beszelve, hogy mennyi nem fem (müanyag, gumi,...) alkatresze van az autonak, ami az egyszerü külsö behatasokra (hideg, meleg, napfeny...) is mar "öregszik", nem beszelve a mechanikai igenybeveteltöl, amit a megtett km-k alatt kap.
Valahol egy masik irasomban mar bemutattam egy konkret peldan keresztül miert nem mindegy, hogy egy auto 50.000km-t, 150.000 km-t, 250.000 km-t vagy 350.000 km-t futott, igy ezt most itt ismet nem tennem meg.
Az autogyarak kb. 200.000 km-es ciklusra tesztelnek, tehat ez az a tartomany, ahol nagy valoszinüseggel az auto rendben lesz. Hogy utana mi törtenik, az egyfelöl az autogyarat nem is nagyon erdekli, masfelöl nagymertekben attol függ, hogy a "kifaradasi görben" meddig jutott el az adott alkatresz az elözö gazdainal. Es ez egy borzasztoan nagy bizonytalansag.
Korabban irta BarG kollega, hogy nincs megelegedve a BMW-vel mint autogyarral, csak annyi szerencseje van, hogy a többi marka vagy hasonlo vagy meg rosszabb. Teljes mertekig beletrafalt a dolog közepebe. Tavaly majus ota dolgozom egy stuttgarti autos cegnel (ami a sportautoirol hires), de meg itt is olyan megdöbbentöen "alacsony" minösegre kell tervezni, hogy most probalok visszamenni Kölnbe a DEUTZ-hoz, mert ott sokkal jobb szakmai fejlesztes volt...pedig en azt hittem, hogy ez a ceg elörelepes lesz nekem...
Ettöl függetlenül nem allitom, hogy egy idösebb/többet futott auto mindenkeppen rossz. Csak a valoszinüsege lesz magasabb a meghibasodasnak, illetve a rejtett hibaknak.
Remelem ezert nincs harag köztünk!
Szemy