Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-12-23 19:23 Töltés hiány

Dropi írta: Sziasztok.
Ma reggelre kigyulladt a toltesjelzo lampa. Nem tudtam mar mit csinalni, bejottem vele a meloba (10 km, negyed óra). Latszolag semmi valtozas nem tortent. Sztetek hol erdemes kezdeni a kutakodast? (E46, 320d)
A szervizmenuben 121 122 ugral oda vissza. Fogalmam sincs, hogy ez mit jelent


Legvalószínűbb, hogy a generátor valamelyik eleme ment tönkre. Nekem tavasszal volt hasonló. Le kell venni és megnézetni, jó áron fel lehet újíttatni.

Tano Elküldve: 2016-12-22 11:34 Klíma automatika hiba

davech írta: Halló! Olyan gondom van hogy hidegben ingadozik az alapjárat míg fel nem melegszik üzemi hőfokra a motor. Ha kikapcsolom teljesen a klíma panelt akkor megszűnik az ingadozás. Úgy gondolom valami a klímapanellel lehet. Vagy esetleg ez normális?


Bizonyos mértékű ingadozás normális a kiegészítő fűtés miatt ahogy Yellow is említette.

Tano Elküldve: 2016-12-19 18:27 Motor-váltó

CsAttila írta: Sziasztok ! Olyan kérdésem van, hogy a szerelőm 1,5 hónapos határidővel tudja vállalni a karter tömítés cserémet. Hát összeszedtem a volt autószerelő múltam (rég volt)minden tapasztalatát,- lementem az aknába és áttekintettem a dolgokat. Tehát nagyon bonyolult lecserélni az olaj dekni tömítést? Keresztbe kasul megy alatta minden és a motor megemelésével is riogatnak...szóval ? Ha valaki tudna egy útmutatót adni azt megköszönném...


Itt megtalálod a gyári szerelési leírást.

Tano Elküldve: 2016-11-23 21:32 Termosztát

Kabi írta: elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?


Pont úgy van megcsinálva failsafe, hogy ha rossz, akkor állandóan nyitva van, ezért nem melegszik be az autó, de így nem is főzi meg a motort. Ekkor a rugó nyitva tartja. Ha működik, akkor a rugó ellenében tartja zárva.

Tano Elküldve: 2016-11-23 14:42 Termosztát

Kabi írta: kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...


Nem is mechanikai hibájuk szokott lenni, szerintem a bennük lévő hőre érzékeny anyag fárad/öregszik el.

Tano Elküldve: 2016-11-23 14:36 E90 Csamgter zar

A témánál maradva.
Nézd meg külön kinyitva az ajtót, hogy működik-e a zárnyitás rendesen. Kézzel be tudod akasztani a zárt helyzetbe, és nézni többször, hogy mindig nyit-e. Ha igen, akkor valószínű a zár ellenoldali kis fülét, amibe belekattan a zár kellene újrapozícionálni, mert feszül zárt állapotban, és lehet ezért nem nyílik ha maga a zár jó. Az ütközéstől elmozdulhatott annyit a karosszéria. A rögzítőcsavarjait meglazítva lehet bizonyos mértékig mozgatni és pozícionálni rajta.
A 3-as elemre gondolok.

Tano Elküldve: 2016-11-22 10:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Köszönöm én is,és azt hogy ha a csomagtérajtó nyitva van ne világítson folyton a csomivilágítás?


Az alapból kb. 15 perc után le fog kapcsolni ha nincs további ajtónyitogatás. Alvó állapotba megy az autó.

Tano Elküldve: 2016-11-21 21:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Strashimir írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogyan lehet átprogramozni az e46-ot, hogy az ablaktörlő ne induljon el a mosóra?
Csak mert így az alsó szakaszon mindig szárazon töröl, ami miatt karcolódik a szélvédő.

az alábbi programok állnak rendelkezésemre:
Inpa Ediabas
DIS/GT1
SSS/Progman
TIS
Navcoder demo
NCSExpert
Winkfp


GM verziótól függ hogy be lehet-e állítani késleltetést neki. Ilyesmit keress:
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
Vagy ha ki akarod kapcsolni akkor:
OHNE_WISCH_BEI_WASCH

NCS Dummyval könnyen megtalálható a modulban.

Tano Elküldve: 2016-11-20 09:46 Mi lehet a baj?_

VPT85 írta: Először is a köszönöm a gyors választ! Most nézte meg az egyik szerelő diaggal(menet közben is). Semmi hibát nem talált. "Szerencsére" hétvége van és semmi szervíz nincs nyitva.... Holnap megyek egy szervízbe és ott is megnézetem reggel. Ha jeladó hiba akkor a diagnak nem kellene jeleznie? Milyen árban vannak az említett jeladók?

A jeladó árakat megnéztem. Már csak a kérdés az hogy a diagnak meg kellene-e mutatnia hogy melyikkel lehet gond?


Az a baj az ilyen elektronikai hibákkal, hogy sokszor nincs hibakód, de mégis rossz a jeladó. Kiszűrni is úgy lehet igazán, ha pont a hiba előfordulásakor van pontosan kimérve műszerrel a jelalak. Amíg nem hal meg teljesen a jeladó, addig csak bizonyos körülmények (pl. hőmérséklet, fordulat stb.) fennállásakor működik hibásan.

Tano Elküldve: 2016-11-20 09:00 Mi lehet a baj?_

VPT85 írta: Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Kb egy hónapja kezdődött a probléma, hogy az autóm (320i 2.2 benzin) nagyon ritkán megtorpant gyorsításnál, az egyik reggel nem is indult, de két óra múlva meg elindult minden gond nélkül. Egyszer volt olyan is hogy leállt egy piros lámpánál, de újra indítottam és ment tovább. két napja eljöttem otthonról, pályán megint jelentkezett a torpanás párszor, amikor lejöttem egy kereszteződésnél megint leállt a motor.Hibakódot nem dobott ki. Elvittem szerelőhöz, diagra tettük: 4-es henger gyújtáskimaradást írt. Cserélve lettek a gyertyák és a trafók. Még aznap este amikor elhoztam kb 20 km után újra megtorpant párszor, majd egy piros lámpánál újra leállt. Még pont hazaértem vele és újra leállt de már nem is akart elindulni. Állt egy estét, reggel gondoltam megnézem mi van vele és indul mintha nem történt volna semmi. Olyan érzésem van mintha nem kapna rendesen üzemanyagot...(kb 5 hónapja lett cserélve benne üzemanyag szivattyú + szűrő). Nektek mi a véleményetek mi lehet a probléma? (Kicsit hosszúra sikerült a story... )


Főtengely vagy vezérműtengely jeladó hibája is szokott ilyen leállásokat okozni, érdemes megnézni azokat is.

Tano Elküldve: 2016-11-19 19:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Valami taktika nincs esetleg a hurok ellen? (hamár megvettem az invertert és már nem fogják visszavenni mert letelt a 3 nap )


Szerintem nincs, vagy nem éri meg kockáztatni a mókolást. Mondom nálam szó szerint elfüstölt az interfész.
A laptophoz használhatod egyébként az invertert, csak akkor ne legyen rákötve az autóra a laptop tápellátás tekintetében, mikor diagolsz és be van dugva az interfész is az OBD portba.

Tano Elküldve: 2016-11-19 16:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Az Inpa miért fagyogat le és szakadozik a kapcsolat ha szivargyójtós átalakítóval(Inverter) adom a tápot a laptopnak? ( Ha konnektorról adom a 220-at akkor nem fagyogat és nem szakadozik a kapcsolat)


Soha ne használd úgy a diag interfészt, hogy a laptop be van dugva a szivargyújtóba! Csak saját akkuról vagy hálózatról működtesd!
Földhurok keletkezik! Nekem így már megsült egy interfészem diagolás közben, szerencsére az autó és a laptop megúszta.

Tano Elküldve: 2016-11-18 18:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Sziasztok,szivargyújtót lehet szünetmentessé állítani szoftveresen vagy csak barkácsolással? (önindítózás közben megvonja az áramot és nem tesz jót a laptopnak amiben szar az akksim és inverter-t használok ami 220-ra alakítja a szivargyújtót )


Ez a 47-es biztosítékon van, ami közvetlen az aksitól kap delejt. Indítózásnál sem vonja meg az áramot, csak leesik a feszkó annyira ami nem elég neki.

Tano Elküldve: 2016-11-18 09:42 Féklámpa

Stryee írta: Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne, adott egy BMW E46 prefacelift és szeretnék faceliftes stoplámpákat tenni rá, meg is vannak viszont a csatlakozó különbözik, valaki egy megoldást tud e erre a gondra?

Előre is köszönöm a válaszokat!


Voila! Gugli a barátod...

Tano Elküldve: 2016-11-16 22:46 Mi ez?

katonaza írta: Tano,
ismét Te segítesz, köszönöm.

Az alapkérdésre nincs véletlenül ötleted?


Nincs mit.

Arra sajnos tapasztalat hiányában nincs, de valaki aki szerelő és többet látott 30d-t talán tud válaszolni.