Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-12-05 21:29 Turbo

PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.

Tano Elküldve: 2011-12-01 19:00 lámpa

hancurozo írta:
YELLOW írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Egy kérdés felmerült bennem: Adott a gyári foncsoros lámpám. Szeretném lecserélni gyári projektorosra. Ezek ugyebár automatikusan állítják a magasságukat. Ez a funkció működni fog a beszerelést követően? Vagy esetleg szükséges valami plusz cuccot beszerezni?

Köszönöm!


az állítás működne. csak egy a bökkenő! a foncsorosod H7-es, a gyári projektoros meg Xenon. szóval vagy xenon lesz a lámpád, amihez qrva sok minden fog kelleni, vagy utángyártott (dectane, fk) lámpát veszel.


Nem működne az automatikus állítás, mert ahhoz kell a lengőkarodon lévő érzékelő is. A kézi magasságállítás (ami a xenon lámpamodulban nincs) az működne.


De használhatja tovább a régi lámpamodulját is, és azzal megy a kézi magasságállítás.

Tano Elküldve: 2011-11-29 21:09 Felni csere

Zolee írta:
Tano írta: Hi!
Nézegettem én is felniket jövő évre. Azt tudja valaki, hogy a Z4-esnek mekkora a középfurata? Egyezik az E46-tal?


Egyezik. /Csak nem Styling 224 ?/


Nem. A 325-tel szemezgetek

Tano Elküldve: 2011-11-29 07:25 Felni csere

Hi!
Nézegettem én is felniket jövő évre. Azt tudja valaki, hogy a Z4-esnek mekkora a középfurata? Egyezik az E46-tal?

Tano Elküldve: 2011-11-28 15:09 Termosztát

Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.

Tano Elküldve: 2011-11-28 14:25 Termosztát

Coyote írta: Konkrétan erről van szó:

- hibaüzenet nincs
- fűtés tökéletes
- garázs-M7: 4 km, 50km/h, mutató még kékben mikor M7-re érek
- M7: 45km, 140-160 km/h, mutató épphogy túllépi a fehér vonalat, de nem áll középre.
- M7-parkoló: 3 km, a mutató 1-2 mm-t esik le.

Ha hibaüzenet sincs, honnan tudjam, hogy ez hiba vagy sem?


Pedig leírtad a megoldás kulcsát, vesd össze azzal amit az előbb írtam.
Ha neked 45 km alatt akkora tempónál, amikor eléggé terhelt is a motor nem melegszik be az üzemi tartományba, akkor biztos lehetsz benne, hogy nyitva marad a termosztátod.

Tano Elküldve: 2011-11-28 14:11 Termosztát

Coyote írta: Bakker, lehet, hogy akkor nekem nem is rossz a termosztátom??? Normális, hogy visszahűl???

HIBAÜZENET NINCS - csak a mutató megy lefelé, ha belassulok.


Ez attól függ, nem olyan egyszerű ez hogy fekete vagy fehér. Leginkább a körülményektől függ. Ha hosszú kilóméterekig mész valahol motorfékkel, akkor természetes, hogy valamennyit vissza tud hűlni, de ez szerintem ritka eset.
Az üzemi hőfokot el kell hogy tudja érni normál esetben. Ha ez nem történik meg több 10 km autózás után sem, valamint már egy sima rövid idejű motorfék üzem alatt is visszahűl az üzemi tartományból, akkor az biztos, hogy rossz termosztát jele.

Tano Elküldve: 2011-11-28 09:15 Termosztát

YELLOW írta:
Coyote írta: Jonsnak már meséltem, többiek mit gondoltok?

Mióta megjött a hideg, az autó hőfokmérője nem éri el a függőleges állapotot. 1 óra vezetés után sem! Sőt, ha tartósabban lassan megyek (beérek egy városba) elkezd lefelé pittyedni a mutató: mintha hűlne a motor...
Fűtés tökéletes, hibakód nincs, minden jól működik.

Mivel a kék sávig sosem megy le, lehet hogy ez normális? Kétlem. Melyik termosztátra kell vadásznom?


ez is mindig télen jön elő, és főleg a dízeleseknél. mindig termosztátot javasolnak nekik, általában beválik. már csak azt nem tudom benzinesektől miért nem olvasok ilyet.... (szerintem nem merik leírni)


A benzinesnek sokkal nagyobb a hővesztesége, ezért könnyebben melegíti a vizet, ezért nem szokott ez ott probléma lenni.

Tano Elküldve: 2011-11-27 21:11 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

redline_330d írta: Sziasztok!

Lenne pár kérdésem mivel ebayen találtam elektromos kiegészítő fűtést az autómhoz (E46 330d 2000.0:
- valakinek van e tapasztalata ilyen eszközzel kapcsolatban?
- utólag beszerelhető e az autóba, mekkora munkával jár
- szükséges e valamit átprogramonzni az autón, vagy bekötés után autómatikusan vezérli?
- egyáltalán érdemes e beszereltetni, mire jó?

Erről lenne szó

Segítséget előre is köszönöm!


Hi!

Szerintem előbb nézd meg, hogy van-e a tiedben, mert szerintem lesz benne. A dízelekben szinte mindegyikben van.

Tano Elküldve: 2011-11-27 15:42 Turbo

halipapa írta: Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!


A turbóból kijövő és a hengerekbe bejutó levegő nyomását mérő érzékelő, a beömlő végén található. Az alábbi ábrán a 16-os elem.

Tano Elküldve: 2011-11-27 09:06 angel eye

YELLOW írta:
ute107 írta: Itt válaszolnék én is a kérdésekre. CCFL kicsit visszafogottabb, de érzékenyebb.
Nekem már a 2.invertert nyírta ki a jobb oldal, és fura módon gyújtás ráadásakor a lekapcsolt angel-eyes villog 2-4 mp-ig. Utóbbit nem tudom miért, olyan mintha az izzítás zavarná meg?

Ez van mindenkinél akinek CCFL van bent?


az az önellenőrzés miatt van. az összes világító berendezést leellenőrzi. csak sima izzónál ezt nem tapasztalod. kis teljesítménnyel ellenőriz és a LED-nek pont elég, hogy villanjon.


Igen, ezért villog. De ha kell, ezt a hidegellenőrzést ki lehet kapcsolni diag cuccal.

Tano Elküldve: 2011-11-26 20:23 Fûtés - Klíma

csavargo írta: sziasztok kezdö BMW-s vagyok és van egy kis gáz... e46 320d a gép és nem melegszik fel a hütövizem termosztátot cseréltem légtelenitettem is bár lehet a sorrenddel volt gond mi a sorrend? és még az a kérdésem hogy egy termosztát van benne? vagy mi a rák lehet? előre is köszi!!!


A feltöltés-légtelenítés helyes módját megtalálod a TIS-ben, pl ITT.

Tano Elküldve: 2011-11-26 15:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta: Úgy tudtam eddig, hogy ha km óra manipulálás történt akkor villog a pötty. Nos ez tézis a mai tesztem során beigazolódott, hogy tévedés. Teljesen mindegy milyen számok szerepelnek az óracsoportban, a lényeg, hogy a VIN stimmeljen. És már nincs is pötty. És benzines az óracsoportom. És ennyi


És mesélj, melyik módszerrel sikerült végül átírni?

Tano Elküldve: 2011-11-24 21:06 Heeelp...!

satis írta: Sziasztok!

Tegnap éjjel lett volna az első alkalom, hogy a hátsó szélvédő fűtésnek, ráfagyott párát kellett volna olvasztani, de nem tette, pedig megfelelő gombnyomással felhívtam rá a figyelmét (-1,5 fok volt kint).
Ma megnéztem a hozzá tartozó biztosítékokat, de minden rendben.
Ha kapcsolom a fűtést, hallani ahogy a relé kapcsol, de más nem történik.
Hibajelzésem sincs.
Valakinek valami ötlet, hogy még mit és hogyan kellene megnéznem?

Köszi!



Talán szakadt a szál? Jobb hátsó C oszlopon a kárpit alatt van a vezérlője, nézd meg azt is.

Tano Elküldve: 2011-11-18 16:08 Vicces :)

Egy napon meghal Orbán Viktor.De minden virág elhervad a sírján.
Először hívják a holland kertészeket,de bármilyen tudományos módszert is alkalmaznak az összes tulipán napokon belül elszárad.A francia kertészek is felsülnek,sőt a bolgárok is.Hosszú tanakodás után helikoptert menesztenek Bábolnára a Pista bácsiért,mert ő mindennek tudója.
El is hozzák az öreget,lehajol a sírhoz,felvesz egy göröngyöt,majd sokáig porlasztgatja az ujjai között,és erőteljesen csóválja a fejét.Mindenki feszülten figyel,mikor végre az öreg megszólal:
- Itt soha az életben nem fog nőni semmi,nem hogy virág !
- Miért? - kérdezik kétségbe esetten.
- Mert túl mélyen van a gané.