Tano Elküldve: 2011-12-05 21:29 Turbo
PG_Junior írta: Hali!
Diagon ezek az értékek lettek olvasva:
charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955
actual air mass: 493
specified air mass: 218
duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%
hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high
A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.
Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?
Köszönöm!
PG
Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.