Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-11-16 07:54 kiegészítő fűtő modul

Arni85 írta: Arra a kerdesre szeretnek vallaszt kapni,hogy teszt folyaman kidobta hibanak a kiegeszito futomodulomat. Namarmost: a modulhoz is ket vizslag csatlakozik, gondolom az egyiken be,a masikan ki. A modul maga forrobbnak tunik, mint a ket slag kozul barmelyik,de a slagok kozott nem igazan tudok kulombseget tenni. Ha a modullal van a baj,lehet e javitani,vagy van e cserelheto alkatresz benne, vagy csak csere lehetseges.

Masodsorban, meg az autoval szemben allva jobb felol az uzemanyag szuro utann talalhato ket motor(legalabb is gondolom, hogy motor), ami az en meglatasom szerint a vizslagon van rajta,tehat a vizet keringeti, gondolom. Az a problema,hogy hidegen, minusz fokban, inditas utan egy kicsit megtelik az utaster fustel(nem kipufogogaz,hanem valami szigetelo szagja van),ami a meglatasom szerint innen a ket motortol jon. Raadval a gyujtast kiprobaltam,hogy mukodnek e a motrok,lehuzval a csatlakozot rolluk,de a hatulso nem mukodik. Mit csinaljak,mit javasoltok?


Nézd meg ezt az ábrát, itt látszik hogy kapcsolódnak egymáshoz az általad említett berendezések.
A kisegítő fűtés javítható, de attól függ hogy melyik része a hibás, mert elég kompakt szerkezet. Olvasd el ezt a leírást róla.
A füst szerintem nem attól a kis szivattyútól jön, mivel a víz rendszer zárt, abból nem tudna füst jönni. Viszont előfordulhat, hogy a kisegítő fűtés, amit a hozzászólásod első részében is említettél, annak a kipuffogó gáza bejut. De ha neked már az elektromos változat van akkor nem ez okozza.

Tano Elküldve: 2011-11-16 07:37 Izzítás vezérlõ

Coyote írta: Ugyanigy jártam mint te, bedobta a vezérlőt és a 4 gyertyát is. Te kompletten cseréltél vezérlőt? Nekem erre kb. 29000 ftos ajánlatot adtak, ez normál ár?
Ez a vezérlő nem javítható amúgy?


Nézd meg a második oldalon a képeket. Ha neked is hasonló probléma miatt nem működik, akkor átforrasztással orvosolható.

Tano Elküldve: 2011-11-15 18:52 Izzítás vezérlõ

halipapa írta: De melyik az a kütyü amit a kolléga lentebb forrasztgat, mert hogy ez ami a képen van az tuti nem az. Legalább ilyent nem látok ott.


Azt is kérdezted, hogy hol a biztosítéka, én erre válaszoltam. A vezérlőt már mondta más, abba azért nem akartam belekavarni.

Tano Elküldve: 2011-11-15 16:21 Izzítás vezérlõ

halipapa írta: Ez az a cucc amiben 5 db biztosíték van? Csak szedjem ki? Nem fog letiltani a computer vagy nem fog hibát dobni ha leveszem?
Üdv!


Igen, az a biztosítéktartó. Ott le tudod ellenőrizni, hogy jók-e azok a biztik, nem is nagyon kell kiszedegetni. De ha ki akarod szedni, akkor ne legyen gyújtás az autón, úgy a biztosabb.

Tano Elküldve: 2011-11-15 11:12 Izzítás vezérlõ

halipapa írta: Valaki tudna nekem segíteni, nekem is kehesen indul a gép reggel, gyertyák most lettek cserélve mert a diagnosztika jelezte a 4 izzító gyerit, de biztosítékot nem találok az izzításhoz hol találom meg? Illetve ezt az izzítás vezérlő egységet, hogy férek hozzá hol van? Tud valaki segíteni!?
Köszi előre is!
D


Az izzításnak a biztosítékát a motorvezérlő dobozában találod. Ezen a képen (http://wds.spaghetticoder.org/...3_0006.htm) a 8682 számú.

Tano Elküldve: 2011-11-13 22:13 Valaki segítsen

Bero írta: Keresgettem itt a fórumon,de nem találtam. A kérdésem: hogy kell kiszedni a rádió,klíma alatti középkonzolt amiben a hamutartó van stb ? Holnap szét szeretném szedni,aki tudna segíteni azt megköszönném Rajz,info,video minden jöhet Köszi!


A váltótakaró alatti részen fogja 2 csavar. Az ETK ábrán látszik a helye. Ha jól emlékszem a fenti részén is van csavar, de ebben nem vagyok most biztos.

Tano Elküldve: 2011-11-11 10:31 Társalgó

Bero írta: Köszi,Anubisz! Már találtam és igen ilyen szofita kell 12voltos 5wattos,a xenon.hu-n van is és olcsóbb is! Van előre ledes és amit nagy baromságnak tartok 'xenon izzós' ugyanilyen foglalattal! Ez mi? Xenon izzós? Elég érdekes Viszont ami hátul világít belül (nem olvasólámpás) ma pattintottam fel,de nem tudom mi a foglalatnak a neve!


Bero!
Én most cseréltem ki a belső világítást LED-esre, és maradt még néhány LED izzóm feleslegbe. Ha gondolod el tudom neked adni ennél jóval olcsóbban.

Tano Elküldve: 2011-11-10 12:12 M-packet

RePTaiL írta: Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy fent van az ugy. lökösöm, sikerült felrakni a hozzá rendelt gumicsíkot is, de a lökhárító és a karosszéria között még mindig megvan az a 3-4 mm hézag! Hogy lehetne azt elvarázsolni onnan, mert marha mód idegesít


Tudsz változtatni a lámpa pozicióján a tartócsavarokkal, és akkor azzal együtt fog mozogni a bajuszléc is, vagy tudsz módosítani a lökhárító tartóelemének a pozícióján is.

Tano Elküldve: 2011-11-08 17:58 lámpa

jons írta: Tano
honnan, mennyiért vetted?
És mit szólsz ahhoz amit én belinkeltem?


Ebay-en vettem németből. Ettől az eladótól. 43 volt postával együtt.
Nekem ez a faceliftes kinézet tetszik jobban, azért nem a régebbi kinézetűt vettem. Biztos jó az is amit linkeltél, Bero-nak is hasonló van, talán ő tud véleményt mondani arról.

Tano Elküldve: 2011-11-08 17:50 lámpa

YELLOW írta: mondjuk a facelift-es hátsó az alapból ilyen "kristály" lámpa kicsot csalóka is, mert majdnem olyan mintha LED-es lenne, pont szerűen világítanak. csak messzebről és erősen figyelve létszanak az izzók.
de akkor a LED-es neked is úgy világít, hogy a csomitartó ajtraában lévő lámpák alső része is világít helyzetjelzőnél?


Igen, a csomagtartón lévő lámpákban is ledes a piros, úgy világít mint a linkelt videón.

Tano Elküldve: 2011-11-08 16:53 lámpa

YELLOW írta:
jons írta: Általában nem bízok az ilyesmiben, csak mégis megkérdezem, mert tetszik, amióta Beronál láttam valami ilyesmit:
http://racing-bazar.hu/alkatre...u_gyarilag

Mennyire lehet ez megbízható? Van rá esély, hogy nem jelez hibát a computernek a lámpáról?
Esetleg a lámpamodult DIS-sel hozzáillesztve (retrofit) a kocsihoz jó lehet?


ezek a LED-es hátsók elég sok embernek ki szoktak égni, és akkor elég nehéz cserélni őket. az én véleményem, hoyg egyáltalán nem tetszik. mondjuk a facelift előtti hátsó gyáriba sem. a facelift-esé olyan szép csíkban világít a csomi ajtós rész is.


Én is most cseréltem LED-esre a hátsót, és én ilyet vettem. Ez faceliftes kinézetű!

Tano Elküldve: 2011-11-05 07:01 lámpa

satis írta: Nekem van kábelem és szoftverem (DIS, SSS, INPA).
A "hogyan"-t kellene még tudni és összehozhatjuk.

Üdv.:
Attila.


A CKM beállításai között megtaláljátok.

Tano Elküldve: 2011-11-03 18:42 Turbo

PG_Junior írta: Szia Tano!

Köszönöm a segítséget. Mindenképpen megnézem, hogy a tartálynak nincs-e baja. Az az elektromos szelep merre felé van? Lehet, hogy az lesz a baj? Lehetséges, hogy csak tisztításra szorul? Az ilyet egyébként megmutatja a diag.?
Az nem lehet, hogy csak valami "reset" kellene? Szerintem elég sokáig nem volt rendesen vákuum, emiatt megbolondulhatott a rendszer is, nem? Korábbi hozzászólásokban/fórumokban olvastam, hogy megőrülhet a geo-ja, de sokszor egy szoftverfrissítés is elég.
Bocs', hogy ennyire laikus vagyok, de nem vagyok autóguru... Bár amennyit foglalkozom mostanában vele, lehet tolok egy OKJ-s vizsgát...


Az előbb belinkelt képen az 1-es elem az elektromos szelep. Ez vezérli a geometria állító elemhez jutó vákum mennyiségét. Ebben is van szűrő, eldugulhat egy idő után.
Élőadatot érdemes olvasni, akkor látszódni fog, hogy stimmel-e a nyomás, állít-e a geometria.
Adaptációt is lehet törölni, nem feltétlenül kell szoftvert frissíteni.

Tano Elküldve: 2011-11-03 17:25 Turbo

PG_Junior írta: Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az autóm néha húz, néha nem. Múltkor észrevettem, hogy az egyik vákuumcsövem el volt repedve. Összedugtam újra, és húzott az autó rendesen. Egy darabig jó is volt, de aztán megint elkezdte. Ha sebességet váltok, egy darabig nem nagyon akar menni. Ha pár másodpercig maradok ugyan abban a sebességfokozatban, akkor utána el kezd húzni, de amint egy kicsit odalépek, elfogy az erő. Olyan, mintha valahol kiszökne a "paci"...
Azóta már kicseréltem az összes vákuumcsövet újra, de nem javult a helyzet. Mai használata során másodikban olyan 2000-2.200 fordulaton ment az autó. Kapcsoltam harmadikba, és visszaugrott 1.000-re, majd hiába nyomtam neki, úgy is maradt. 2-3x kapcsolgattam a 2-3 fokozat között, mire jó lett. EGR szelepet is tisztítottam múltkor, így a légtömegmérőre tippelek, vagy esetleg még valami vákuum problémára. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baj? Valaki esetleg tudna segíteni a turbó nyomást megmérni, vagy esetleg csekély áron megnézné az autót, hogy mi lehet vele a probléma? Siófokon vagy a környékén.
Igazából idén júliusban vettem az autót (320D), előtte sosem vezettem BMW-t, ezért nem tudom pontosan mennyire kell húznia, de abban biztos vagyok, hogy egy közel 140 pacis autónak ennél azért sokkal jobban.
Ha esetleg valaki környékbeli, és akár egy teszt erejéig is össze tudunk futni, annak is nagyon hálás lennék, hogy legalább tudjam, milyen elvárásaim lehetnek.

Azt megtudja mondani nekem valaki, hogy a képen látható kis "labdának" pontosan mi a neve, milyen befolyással bír, és egyáltalán el tud-e romlani.
Nekem ezt már ahogy nézem letörték, és nem a helyén van, mert gyors kötözővel van felfogatva. Esetleg vennék bele újat is, de fogalmam sincs mi a neve. Angolul vacuum pump-nak írják, de persze tudom, hogy ez nem az!!!

Ez lenne az:

http://kepfeltoltes.hu/111103/...es.hu_.png

Előre is nagyon köszönöm a segítséget. Privátban is lehet írni nyugodtan, minden javaslatot, véleményt, tanácsot szívesen fogadok.

Üdv:

PGábor


Az a "labda" egy vákumtartály a turbó geometria állító rendszerben. Érdemes megnézni, hogy nem-e sérült, mert ha igen, akkor okozhat olyat, ami miatt a turbód geometria állítása nem fog rendesen működni, ami okozhat erőtlen jelenséget amit írtál. Ugyanis a geometriát vákumszeleppel szabályozzák, hasonlóan mint az EGR-nél is, ugyanúgy van hozzá egy elektromos szelep plussz itt ez a tartály.

Tano Elküldve: 2011-11-03 12:19 kettõstömegü lendkerék

Milan írta: Valaki tudja esetleg mennyi és milyen váltóolaj
kell az 5-ös váltóba? Olajon kívül van esetleg szűrő is
benne, vagy az csak az automatáknál van?


MTF-LT1, LT2 vagy LT3 olaj kell bele és 1,4 liter. Ezt külön nem nagyon lehet kapni ekkora mennyiségben, egyszerűbb, ha szervízben kicserélteted. Nincs szűrő a manuálisban.