Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-10-30 22:49 angel eye

tomy1228 írta:
Sziasztok!

Én az e46os 2004es coupe faceliftes dynamic xenonos lámpámba szeretném ezt rakni:
http://www.vatera.hu/auto_moto...02500.html

Az lenne a kérdésem hogy mennyire macerás ezt beszerelni???


A tiedbe kicsit macerásabb, mivel neked már ragasztott a fényszóróbúrád, nem simán klipszek fogják oda, de nem lehetetlen, csak több meló.

Tano Elküldve: 2011-10-28 20:57 Társalgó

10.29. Szombat, M1 királyi TV csatorna 13:05 HungarIQ műsor. Nézzétek, mert sok lóerő lesz benne

Tano Elküldve: 2011-10-26 14:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: INPA-nal már rájöttem, csak oda nem tudok belépni, ami nincs az autóban. A klímához írt két hibaüzit AUC Sensor. az egyikhez szakadást a másikhoz zárlatot. semmi baja a klímámnak...

ezek valahogy nem akarnak működni:
NCS Expert
BMW Scanner
Carsoft
DIS


Az AUC szenzor a bűzérzékelő. Ha ezt bekapcsolod a klímapanelen, akkor automatikusan bekapcsolja a belső keringetést, ha kívül szagot érzékel.

Tano Elküldve: 2011-10-26 14:42 Társalgó

ute107 írta: Urak!!

Nekem miért nincs lambdaszonda a kocsimban?!
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10
a 15-ös alkatrész hiányzik...de még a csatlakozója sincs a katalizátoron... :-S
Ez jó vagy rossz?!


No para, ez normális. A 136 lovas dízelekben nincsen.

Tano Elküldve: 2011-10-25 14:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
Tano írta: Erre is jók a minitalik ha van rá lehetőség.


Ezzel én is egyetértek! A legtöbbet abban a 1,5 órában tanultam!


Ennek örülök.
Ja és megvan, hogy azt a hibaüzit, amibe belefutottunk, hogyan lehet kiküszöbölni az NCS-ben. Majd legközelebb megmutatom ha összefutunk.

Tano Elküldve: 2011-10-25 14:36 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: uccsó mondat valóban nagyon igaz.
nekem egyenlőre az a baj, hogy az Opel-t sem olvassa.
Egyedül az INPA megy.
Tano néztem a leírásod, amit hil-nek küldtél. az NCS Expertnél és két féle beállítást látok, az egyik hosszabb, a másik rövidebb.
A DIS elég érthetetlen számomra egyenlőre. Ha az Edibias-ban módosítgatok, az egyik program miatt, akkor nem lesz gáz egy esetlegesen másikkal?
illetve még mindig nem értem a WMWare-nek mi szerepe van? jó azt vágom, hogy valami virtuális gépet játszana...


Nos, ha az INPA megy, akkor gyakorlatilag mindegyik kell hogy menjen, ha megcsináltad az átírásokat amik a leírásokban szerepelnek, mivel ugyanazt az EDIABAS rendszert használja az INPA/DIS/SSS/NCS stb...
A lényeg az, hogyha az EDIABAS-t beállítod megfelelően, akkor utána már nem kell hozzányúlni többet, mert működni fog mindegyik program további módosítgatások nélkül.
Most nem tudom konkrétan melyik beállításra gondolsz az NCS-nél, de gyakorlatilag mindegyik leírás ugyanaz, csak bővebben van némelyik leírva.

A DIS-t megpróbálom érthetőbbé tenni. Úgy képzeld el, hogy a DIS egy teljesen önálló számítógépként szerepel. Ezt egy virtuális gépen futtatjuk, UNIX alapú. A saját géped virtuális hálózati kapcsolatban van ezzel a DIS géppel. A megfelelő eszközökkel (emulátor, ediabas.ini beállítások) pedig a DIS a saját gépedet lényegében egy diagnosztikai interfésznek fogja érzékelni (mivel ezt hitetjük el vele), amivel hálózaton kapcsolódik. Vagyis amikor diagolsz, akkor ténylegesen a Windows alatt futó EDIABAS-t használod, de ezt a DIS-en keresztül hajtod végre, annak a kezelőfelületével. Éppúgy mint amikor az INPA-t használod, vagy legyen szó bármelyik másik BMW progiról amikről itt szó van/volt.
Remélem így már érthetőbb egy kicsit. Csak el kell képzelni az egészet mint rendszert, hogy az elemek hogyan kapcsolódnak egymáshoz.

Tano Elküldve: 2011-10-25 12:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Nekem probléma nélkül működik a soros és az USB is ugyanazon a gépen. Az USB sem rosszabb mint a soros portos kábel, nem jár több szívással. Minden csak a megfelelő beállítás kérdése.
Szerintem nem a segítő szándékkal van itt a probléma, hanem leginkább azzal, hogy nehéz ilyen ügyben távsegítséget nyújtani, mert sokkal nehezebb elmagyarázni mint megmutatni személyesen. Erre is jók a minitalik ha van rá lehetőség.

Tano Elküldve: 2011-10-25 00:10 lámpa

Bero írta: Hali! Olyan kérdésem lenne,hogy a facelift előtti gépemhez,nem volt gyárilag bi-xenon? Csak szimpla vagyis a reflektor az maradna sima foncsoros izzó? Esetleg facelift előtti coupe-ba se volt bi-xenon? Mert akkor ugye azt is bele lehet rakni az enyémbe csak rá kell rakni a sedan búráját stb. Köszi!


Bero, a "bi" nem azt jelenti, hogy a belső távolsági halogén helyett is xenon van, hanem azt, hogy a külső tompított xenon-t is használja távolságiként, mert egy fémlap mozgatásával változtatja a vetítés képét.
És igen, "bi" a faceliftesekhez van.

Tano Elküldve: 2011-10-25 00:06 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta: Nézz utána jobban: INPA 5.02 (ezt használom, de van 4.47 is) és megerősítem DIS4.4 és 5.5. Nekem mindkettő fel van téve és át lehet váltani. Direkt ezért megnéztem most.


Korrektül az v44 illetve v55 lesz.

Tano Elküldve: 2011-10-22 18:45 Akkumulátor

ervin35 írta: sziasztok. kérdésem lenne akumlátoral kapcsolatban. az autom e46 320d 98-as év járat.
az aksi az alphaline 80ah indítóáram 640a. a titkos menüben a feszültség mérö inditás elött ugy hogy fogyasztó nem megy, 122 mutat mikor inditok 95 re lemegy. menetközben 140-141 közt van a feszültség. a varázsszem zöld, az aksit még gondolom az elözö tulaj vette,van rajt egy cimke 2010-2011 évvel és a 2010 van be pöttyözve meg a honapoknál az év vég kb 10 honap.

kérdésem az lenne hogy egészséges-e az hogy inditásnál 122 röl 95 re le megy?


Az a címke a gyártási időt jelöli, szóval kb 1 éves.
Az teljesen normális, ha indítás közben leesik a feszültség, hiszen mégiscsak több 100 amper szaladgál olyankor a rendszerben.

Tano Elküldve: 2011-10-22 18:36 Motorolaj

gyorilaszlo írta: Rendben,szerintem hétfőn rendelem... 5 liter olajat ír a kiskönyvem... Előfordulhat,hogy több kellene?

kempelen írta:
gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Január környékén esedékes lesz az olajcserém... Most jó áron találtam olyan olajat,amit kinéztem... Mi a véleményetek,vagy tapasztalatotok erről az olajról? Mobil 1 ESP Formula 5W-30?

Ennek van az egyik legtöbb minősítése,és hát a Mobil 1 nem egy rossz márka... Egyébként most Castrol Edge 0W-30 van benne,de hideg időbe kicsit vékony sztem már ez az olaj a 230 ezer km-ernél járó motorkámnak...


Ha az ára neked megfelel, akkor nyugodtan vedd meg. Pont oda való olaj.




Hali!
Én használtam ilyen olajat, nincs vele rossz tapasztalatom, nem csipegette.
Cserénél elég szokott lenni az 5 liter, de én általában 6-ot szoktam rendelni, hogy ha később szükség lenne rá, utána tudjak tölteni ugyanolyat ami belement.
Ha jó áron tudod vedd meg nyugodtan.

Tano Elküldve: 2011-10-19 13:47 Valaki segítsen

szeda írta: Sziasztok,
150 lovas 320D-nél kéne hogy hibakódom legyen ha nem jó az izzítógyertyáim?
Amióta reggelente ilyen hideg van elég szarul indul a gép.Megnézettem és egy izzítóm sem működik!


Ha mindegyik izzítógyertyát hibásnak írja, akkor az izzításvezérlő szokott a rossz lenni. Elég kicsi a valószínűsége, hogy mindegyik egyszerre haljon be. Amúgy meg ki kell mérni őket, TIS-ben szerepelnek az ellenállás értékek, korábban be volt az aktuális témába linkelve.

Tano Elküldve: 2011-10-17 19:45 Műszaki vizsga

Bero, próbáltad ott Szandán ahol én is csináltattam?

Tano Elküldve: 2011-10-17 19:44 Valaki segítsen

[quote="Bero"]
YELLOW írta: Köszi! Hát nagyon nagy ellenállást mond a diag ott elvileg. Tehát lehet a piroatron a ludas? Mit lehet csinálni? Amúgy egyindítós helyére nem lehet kétindítóst rakni? Lehet nincs vagy nem is működik a légzsákom? Nemááár Mi a teendő? Köszi


Lehet egyindítós helyére kétindítóst rakni, nekem is úgy került bele utólag a kormány. Semmi extra, rádugod és mennie kellene hibajel nélkül.

Tano Elküldve: 2011-10-17 18:33 Valaki segítsen

Én is 2 hete jártam így, az EGR hűtőnél engedte a vizet. A jelenség ugyanez volt, vízfogyás és szürkés füst a kipuffból.
Én újat vettem, mert sürgős volt, ezúton is köszönet m_attilának a gyors és kedvező kiszolgálásért.
Utána úgy nézett ki, hogy a turbónak is betett a víz, de szerencsémre kiderült nem ekkora a baj, csak egy csavar lazult meg, és amiatt lett olyan csikorgó hang, mintha a turbó halt volna meg.