Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-07-11 23:24 Valaki segítsen

ute107 írta: Sokan javasolták a szoftverfrissítést...de mindig nagyon távol vagyok az igazi szakiktól....

Köszi hancurozo...


Mikor nekem volt hasonló megtorpanásos jelenségem, a szoftverfrissítés nekem is megoldotta, csak ajánlani tudom. Nem sok idő, a környéken csak akad egy BMW-s szervíz/szerelő...

Tano Elküldve: 2011-07-10 15:56 Valaki segítsen

TheMan írta: Sziasztok,
Tudja valaki, hogy a gyári parkradar (pdc) hány cm.-nél kezd el csipogni, és mikor lesz folyamatos a hang.
A gépkönyvben nem találtam leírást.
Előre is köszönöm
-Man-


Azt, hogy mennyinél kezd el csipogni azt nem találtam én sem, de folyamatosra kb 25 cm-es távolságnál vált át a dokumentáció szerint.

Tano Elküldve: 2011-07-05 20:47 Multikormány beszerelése utólag...

Bero írta: Hali! Olvasgattam itt a fórumot és nem találtam,hogy ha megveszem a kábelköteget akkor hova kell bekötni? A kormányt még letudom venni,de hova kössem a két kábelt ami kijön a multi kormányból? Otthon csinálta már valaki,szerintetek megoldható? Légzsák működjön meg a rádió irányítása (tempomatot nem szeretném bekötni) Köszi


Hi!
Itt a bekötési utasítás: http://www.4shared.com/documen...stall.html
Nyilván csak azt a részét kötöd be amelyik neked kell, nem nagy kunszt, otthon is meg tudod csinálni.

Tano Elküldve: 2011-06-22 14:39 Heeelp...!

ksziszi írta: Sziasztok! 316ti compactról szeretném leszerelni a hátsó lökhárítót fényeztetés végett,de nem sikerül.Alulról a 2db. torx csavart nem tudom kiszedni,lehet nem is azokat kell.Kérlek segítsetek infóval. Köszönöm .


Ezzel én is így voltam. Két másik lehetőség létezik még ha ezekkel a csavarokkal nem bírsz.
- Alulról benyúlva kioperálod a műanyag tipliket amik a lököst a tartóvashoz rögzítik. Ez elég nehéz, mert rossz a hozzáférhetőség, de megoldható.
- A másik eljárás, hogy a csomagtér belső oldalán lévő 3-3 csavart kicsavarod, és akkor az egész lökös a tartószerkezettel együtt lehúzható.

Tano Elküldve: 2011-06-19 16:39 Lámpamosó

cory83 írta: A lámpamosó szetthez kaptam egy kábelköteget is
A kábelköteg így nézki:
bizti táblába egy piros kábel és egy 30A bizti meg volt a helye,egy fekete ez a földelés ill. két vezeték ami a lámpamosó motorhoz megy+ egy nagy kék relé,de van még egy kék vezeték amit nem tudom hova kell kötni, ha ezt letestelem akkor működik a mosó!
Ha időm engedi pár talira is elruccanok!
Segítséget előre is köszi!


Szia!
A kapcsolási rajzot megtalálod a WDS-ben. Ha a Complete vehicle->body->Wipe and wash functions alatt.
Azt a test vezetéket egy csatalkozóba kell bekötni. Többféle variáció van, attól függően mikori gyártású az autód, és milyen kivitel. Ezt már szerintem te pontosabban ki tudod keresni a listából, hiszen te tudod milyen az autód. A rajzoknál írja a csatlakozó számát (pl x166), amire rá tudsz klikkelni és akkor képen is láthatod hogy hol helyezkedik el.
Remélem tudtam segíteni.

Tano Elküldve: 2011-06-11 22:19 Autóvásárlás

Egy kis hasznos okosság autóvásárláshoz: Ellenőrzőlista

Tano Elküldve: 2011-06-11 17:05 Turbo

imici85 írta: Hello
A klima kompresszorom aljáról lassan csöpög az olaj,valószinüleg a turbótól folyik le.Elkezdtem alulról és felülről szétbontani és a cooler bemenő és kimenő csőben folyékony olajat találtam.Leszedtem a légtömeg mérőnek a csővét is és abban is olaj volt.A légszürőház altt van egy kis tartály szerüség amiből egy cső ki jön és belemegy a légtömeg mérő csővébe szerintem innen jön az olaj.A turbó szivó és fujó csöve is olajos.Ha megyek az autóval és nyomok egy nagyobb gázt és bekapcsol a turbó akkor kidob egy fekete füstcsomot de utánna már nem füstöl.A turbó szívó és fujó csöveiben szabad olajnak lennie?


Azokban a csövekben kevés mennyiségű olaj és olajlecsapódás normális, mivel a turbó elött csatlakozik be a kartergáz csöve, és abból kerül oda. Ez az a cső, amit a légszűrőház alól látsz kijönni.
A kartergázszűrőt érdemes megnézni, ha nem a betétes fajta, akkor tisztítani, ha betétes, akkor lehet nem árt cserélni ha régen volt és soknak tűnik a jelenlévő olajmennyiség.
A kompresszorra folyó olaj lehet valamelyik csőcsatlakozásnál szökik, esetleg tömítéscsere megoldja. Ezt már vizuálisan kellene megkeresni honnan jön pontosan.

Tano Elküldve: 2011-06-11 16:58 lámpa

dio írta: Hello
Vettem 1999-es E46-ba DEPO gyártmányú komplett angel-eye-s lámpát. Csak az vele a probléma, hogy át kellene szerelni bele a gyári lámpából egy alkatrészt, ami a foncsor mögött van. Abba az alkatrészbe csatlakozik be a trafó kábele, valamint az izzó csatlakozójának vezetéke. A gyári lámpát viszont nem tudom hogy hogyan lehet szétszerelni. Addig jutottam, hogy levettem a búrát, a fekete keretet, leszedtem a trafót, de a foncsort nem tudom hogy kell kivenni, igy nem férek hozzá a szükséges alkatrészhez. Tud esetleg valaki segiteni?


Tessék, itt egy képes leírás hogyan kell kiszedni a belsejét. Sok sikert!

Tano Elküldve: 2011-05-29 01:03 Egr szelep

Mindenképp érdemes megkeresni, vagy pótolni gyárival. Külön is lehet kapni, és nem drágák ezek. Utólagossal az lehet a baj, hogy nem biztos hogy bírja az olajat.

Tano Elküldve: 2011-05-28 18:04 Egr szelep

Kenyi írta: Sziasztok! Az egr szelepet leszedtem, de a szívósor is nagyon ramaty állapotban van. Szeretném azt is megtisztítani. Nem csináltam még soha hasonlót, ezért bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lécci ossza meg! SOS Képek, videó, bármi jöhet!
Lenne néhány kérdésem!
Ha leszedem a szívósort, akkor tömítést is kell cserélni, vagy vissza lehet rakni a régivel? (cserélnék, csak szombat délután nem hiszem hogy tudok szerezni)
Ha szemben állok az autóval, akkor az egr szelep bal oldala felől jövő csövet is célszerű tisztítani? (ahonnan a gáz bejön) Mert azt ha leszedem, akkor szétmegy a tömítés, és most azt se tudok szerezni.. Ha nem muszáj, nem bántom.
A computernek bezavar a művelet? Akkusarut húzzam le?
Köszönöm a remélhetőleg gyors válaszokat!


A leszedésnél arra figyelj, hogy a csavarok nehogy beleessenek a szívósorba. A tömítések nem szoktak olyan rossz állapotban lenni, hogy cserélni kellene őket. De ez nyilván az adott autótól függ.
Ki lehet a bal oldali csövet is takarítani, de ehhez nem kell szerintem szétszedni annyira, hogy szétmenne tömítés. Egyáltalán melyik tömítésre is gondolsz itt?
Az elektronikának nem zavar be a művelet, legfeljebb ha elfelejted visszadugni a vákumcsövet. Akkusarut sem kell lehúzni.

Tano Elküldve: 2011-05-23 17:46 Szervíz

tschikosch írta: Sziasztok

A szervízelési listában említett 3. TURBO ÉS EGR VÁKUMSZELEP SZÛRÕ TISZTÍTÁS műveletéről valaki tudna egy robbantott ábrát feltenni,hol is van ez a szűrő?
Realoem-en nem találtam?
Köszi


Az alábbi két ábrán az 1-es elemekről van szó:
http://bmwfans.info/parts/cata...ntrol_agr/
http://bmwfans.info/parts/cata...o_charger/
A két kis kivezető cső alatti téglatest a szűrő. Ezt csak opcionálisként írtam bele a listába, mivel én megoldottam a kivezetést, így könnyű hozzáférnem. A gyári helyén nagyon macerás, szerintem ne foglalkozz vele minden olajcserénél, elég lesz Inspekció 2-őknél.

Tano Elküldve: 2011-05-22 15:51 Segítsetek!

atus083 írta: Sziasztok!

Szeretném az ajtókilincsemet megcsinálni úgy, mint néhány E90-es Bmw-be van hogy Led-van beleépítve.Én éppen tegnap láttam egy német rendszámos E46 Coupe-ban, ugyhogy sz.tem kivitelezhető. Gondolom aki látott már ilyet az tudja miről beszélek.
Ebben szeretném én kérni a segítségeteket hogy ha valaki tud ilyen oldalról ahol lehet venni ilyet az légyszi írja le a linket,de az infókat is szívesen veszem!!

Előre is köszönöm!

Üdv: Atus


Hi!
Ezen a linken találsz egy jó képes leírást a beszerelésről.

Tano Elküldve: 2011-05-09 05:26 Üzemanyag fogyasztás

Technoise írta: Az enyém miért nem írja, h hány liter van benne? Csak azt, h hány km-t tudok még megtenni.


Azért, mert azt a szervízmenüben tudod megnézni.

Tano Elküldve: 2011-05-04 21:44 Szürö kerdes

dio írta: Hello
A kérdésem az lenne, hogy a motortérben található klima-pollenszűrő házra hol lehet zárófedelet szerezni, mivel az én autómból egy kedves szerelő kilopta.
Bontót nem nagyon tudok a közelemben, nem tudom hogy márkaszervizben lehet-e külön azt a műanyagdarabot rendelni esetleg.


Igen lehet külön venni. Az alábbi cikkszámon keresd: 64318363423

Tano Elküldve: 2011-05-03 00:25 angel eye

jons írta: Segítséget szeretnék kérni. Amikor elfordítja az ember a kulcsot megcsinálja a kocsi az izzók tesztjét. Nos ez nálam vagyis az angel eye-nél úgy mutatkozik, hogy finoman elkezd vibrálni a karika. Majd amikor a tesztnek vége, akkor vége vibrálásnak is.
Nem lehetne valamivel megoldani(+ ellenállás esetleg (a pontos ellenállás értéket nem találtam meg pedig végignéztem a fórumot, csak lehet, hogy felületes voltam)), hogy ne mutatkozzon ez a jelenség? Tartok tőle, hogy az inverternek ez annyira nem használ.


Ez lehet egy megoldás, vagy pedig másik, hogy a lámpamodult kellene újrakódolni, hogy a helyzetjelzőnél ne csinálja a hidegtesztet.