Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-02-27 22:25 lámpa

Metacska írta: Sziasztok!

Többen is azt állítják, hogy a facelift előtti e46-os első fényszórói csak foncsoros változatban léteznek. A bontós (na ez érdekes) is hülyének nézett, mert azt mondta gyárilag nem volt projektoros.

Én ezt az autót találtam:
A link neve

Nekem ez nagyon is gyárinak tűnik. Ilyet szeretnék az autómba a közeljövőben.
Kérdéseim
1. Ha esetleg van valakinek ilyen, mik a tapasztalatai? Milyen fényereje van? A mostani lámpáim baromi jók kiválóan látok velük.
2. Valaki tud esetleg elérhetőséget, ahol bontottan EREDTIt vehetnék esetleg?
3. Az elektromos fényszóróállítás opciót át tudom szerelni az eredetiből?

Az eredeti témámtól eltérően. Amikor felkapcsolom a lámpákat, mindig beállítja magát, vagy felmegy aztán leereszkedik egy pozícióba, vagy először lent megáll majd felfelé korrigálja magát. Ez egy "BMWs dolog", vagy automatikus a fényszóróállítás (ezt nem hiszem mondjuk)?

Üdvözlet,

Zoli


Nos akkor pár tény, amit készpénznek vehetsz:
- a gyári halogén a hagyományos, a gyári xenon projektoros, ami a képeden is szerepel
- jobb mint a halogén, én is arról váltottam át gyári megoldásra. Az utólagos szettek is jobbak, de nem olyan jó mint a gyári.
- bontottat apróhirdetésekben keress, találni fogsz. Vagy akár külföldről is rendelhetsz használtat találni az ebay-en is.
- a gyári xenonban ugyanúgy benne van a fényszóróállítás, nem kell átszerelni. Ami eltérés van, hogy a xenon alapból automata magasságállítással működik a gyári extraként, így ha utólag rakod be, akkor vagy beépíted azt is, vagy megmaradsz a manuális magasságállítsánál, ami továbbra is fog működni. Igaz ha nagyon kötekednek műszaki vizsgán, akkor beleszólhatank. Ugyanez vonatkozik a fényszórómosóra is.

A leírt bekapcsoláskori mozgatás működik a manuális és az automata magasságállítsánál is alapból.

Tano Elküldve: 2011-02-26 19:11 Társalgó

YELLOW írta: hát lehet... csak valami szerzői jogok miatt nem tudom megnézni... tegnap egész nap kerestem, de nem találtam... most meg lejátszani nem akarja


A gond nálad lehet, nekem minden reklamáció nélkül megnyitja.

Tano Elküldve: 2011-02-26 16:12 Társalgó

[quote="YELLOW"]
YELLOW írta:
YELLOW írta: keresném azt a videót, ami egy találkozón készült.
Armin Van Buuren száma szól alatta, talán NT autós tali.


youtub-on? senki többet?


Talán erre gondolsz? A kereső a barátod...

YouTube videó

Tano Elküldve: 2011-02-24 15:21 e46 Touring kipufogó szag

jeges írta: És itt vagyok ismét. Szóval itt van ez a kép amit JanoE46 rakott ide fel nekünk. Voltam az alkatrészboltban. Nem is egyben, és van ahol azt mondták, hogy meg kell venni így ahogy van az egészet, amelyik ezen a fényképen van. Namost mondjátok el nekem, vadonat újat lehet venni otthon csak ezt a rezgéscsillapítót, vagy meg kell venni az egész első tagot????? És ha lehet venni külön, mennyi az ára? Mert átszámítva kb 70e forintba lenne az egész első tag. És csak lángvágóval lehet cserélni, vagy szét lehet szedni???
Előre is kössze az infót....


Igen, a "gyári" megoldás az egész szakasz cseréje, mivel nem lehet leszedni külön a rezgéscsillapítót. Ez így aránytalanul drága ahhoz képest, hogy ilyen flexicsövet párezer forintért lehet kapni. Árakat találsz pl. ITT.
Szerintem a lángvágón kívül flexxel is ki lehet vágni azt a szakaszt. Nem vagyok lakatos, de gondolom megbírkózik az is a kipuffcsővel, és nem annyira radikális.

Tano Elküldve: 2011-02-23 16:16 Kippuffógó rezgéscsillapító?

jeges írta: És mi az angol neve pontosan??


Angolul Exhaust Vibration Eliminator vagy Exhaust Vibration Absorber néven keresd.

Tano Elküldve: 2011-02-21 19:35 Szívócsonk-pillangószelep

zoliika írta: Mi van mit kell ledugózni?Mi a f.. ez a pillangószelep?Fénykép nincs róla?


Nem kell, de előfordul, hogy letörik. Ezek a beömlőben lévő vákumos vezérlésű pillangószelepek, amelyek a szívócsőhossz változtatását szolgálják.

Tano Elküldve: 2011-02-20 16:10 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

seta írta: Nagynehezen megtaláltam realoem-en az ehhez tartozó képet. A képen a 3as csőbe becsatlakozó jelöletlen (kb 7-8cm hosszú) gumicsőnél szivárog. A kartergázszűrőben levő műanyag idomot érdemes néha tisztítani? Amikor kivettem olajos salak volt rajta itt-ott. Nem sok, de volt.
Köszi a választ!


Igen, ott csatlakozik rá a beömlőre. Arra tudok gondolni, hogy a szűrőd már nem csapatja le rendesen az olajat, így több kerül a beömlőbe és ott is kicsapódik.
Mindenképpen ki kell tisztítani a kartergázszűrőt időnként, vagy ha textil szűrőbetétes akkor csere.

Tano Elküldve: 2011-02-19 17:12 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

seta írta: Sziasztok!
Ha jól értettem a topicban leírtakat, akkor a műanyag belsős "szűrő" (ilyen van az enyémben is) úgy működik h kicsapódik rajta az olaj nagy része, míg a filteres értelemszerűen összeszedi a felesleges olajat. A kérdésem az lenne h a műanyag belsősből hova kerül a kicsapódott olaj? Illetve a szűrő másik oldalán amiben egy gumi membrán és egy rugó van, a tetején egy kis csővel (amire nekem nincs kötve semmi) mi célt szolgál? Logikusnak az tűnik h ha a kis csőre lenne kötve valami, és ott nyomás keletkezne, akkor a membránt a rugó ellenében nyomná, és elzárná a kijáratot.
Mindezt azért kérdezem, mert nekem a légszűrő ház alatt van egy csőszerű idom, ami aztán belecsatlakozik a légbeömlőbe, de annak az alján fekete olaj szivárog miota megvettem az autot. Nem nagyon, de folyamatosan.


Nos ennek a kartergáz szűrőnek pont az a feladata, hogy a kartergázból kiszűrje/csapassa az olajat, amit visszafolyat a motorba. A gáz többi része (persze némi olajgőz marad benne) pedig a membrános szelepen keresztül abba a légszűrő alatti csőbe távozik, majd onnan a motor által beszívott levegővel együtt a motor elégeti.
A szűrő tetejére nem csatlakozik semmi cső, a szelep a külső nyomás és a beömlő oldali nyomáskülönbség miatt nyit.
És melyik részén is szivárog az olajad? Ahol becsatlakozik a beömlőbe vagy a légszűrő alatt?

Tano Elküldve: 2011-02-18 23:30 Egr szelep

Kenyi írta: Sziasztok!
Az egr szelep és a szívósor tisztításának fontosságáról már sok szó esett, ezért én is meg szeretném csinálni! Tudnátok magáról a folyamatról valami leírást, linket, vagy akármit írni, hogy néz ki ez a gyakorlatban? (szakszerűen! ) Mikre kell odafigyelni, és milyen anyagot használjak? Válaszokat előre is köszi!


Szia!

Itt egy EGR leírás. A beömlő tisztítás analóg, csak a leszerelése tart tovább, mert több csavar tartja. Valamint a beömlőt érdemes áztatni, vagy nagynyomású mosót alkalmazni, mert nem tudsz belenyúlni, hacsak nem vagy gumiember. Tisztítás előtt a tűzfal felőli végéről szedd le a nyomásmérőt.
A használandó anyag olyan legyen, ami oldja az olajos szennyeződést, de nem marja a műanyagot és a gumit.
A tömítésekre figyelj amik a beömlő csavarjainál vannak, hajlamosak leesni, és nem tenne jót ha beesne a szelepekhez.

Tano Elküldve: 2011-02-17 19:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

xNorbi írta: Ehhez mit szólnátok? A DIS telepítésében mi okoz nehézségeket?
DIS Erre gondoltál?DIS


Szerintem ennél újabbal próbálkozz, pl az EasyDISv44-gyel, vagy a v57-tel.
Feltelepíteni sem olyan ördöngősség, csak egy kicsit át kell látni a rendszert. A neten van hozzá rengeteg leírás.

Tano Elküldve: 2011-02-17 15:16 Termosztát

DnielCool írta: Sziasztok segítségeteket szeretném kérni megvettem az egr termosztátot és kiszeretném cserélni . Ez nehéz művelet? Hogy fogjak hozzá . A segítséget nyújtónak köszönet és hála . Üdv.


Nem nagy munka kicserélni.
Leveszed a motorolaj feltöltőnél lévő burkolatot, utána hozzá fogsz férni. Értelem szerűen leveszed róla a vízcsövet, kicsavarod a csavarokat és már mehet is rá az új.
Érdemes kicserélni a régi tömítést is, biztos el van már öregedve.
Némi hűtőfolyadék ki fog folyni, azt pótold és légtelenítsd a rendszert.

Tano Elküldve: 2011-02-17 13:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Piedone írta: Köszönöm meg az érdekelne hogy 1996-2003ig mindegyikben van? Vagy csak 2000 utaniakban?


Mindegyikben van.

Tano Elküldve: 2011-02-17 05:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Piedone írta: Hello
Érdeklődnek e39 és nel tudom e használni a hibakodolvasot van e csatlakozó ahova lehet dugni és ha van akkor hol találom??


Naná hogy lehet használni annál is, és van hova dugni is.
Vagy a motortérben található kerek csatlakozó, vagy a műszerfal alatt található OBD csatlakozóhoz, attól függően, hogy milyen évjáratú autó.

Tano Elküldve: 2011-02-17 02:17 izzítógyertya

SAS írta: Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Köszi, szívesen máskor is. Szakértő nem vagyok, de pár infó rámragadt amióta itt vagyok.
Igen, a CR a Common Rail-t jelenti.
Igen meg lehet állapítani a hibás részeket megvárható időn belül. Alkatrészt csak utána vegyél, a gyertyákat kiszerelés nélkül ki lehet mérni.
Valaki korábban már belinkelte képpel illusztrálva ebben a témábann, hogy a vezérlőt lehet javítani is, mert ha rossz, akkor valószínűleg a forrasztások adták meg magukat, és akkor nem kell újat venni.

Tano Elküldve: 2011-02-16 22:22 izzítógyertya

SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.