Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2010-02-17 20:28 Társalgó

YELLOW írta: nekem meg az a hosszú valami hiányzik, a felsõ részbõl, de nekem mintha több minden lenne, bár lehet rosszul emlékszem


Az a hosszú felsõ alapból nincs is benne. Régebben már szó volt róla. Az egy mûanyag rúd, amit kerékcserekor be tudsz rakni a felsõ pozícióban lévõ kerékcsavar helyére, erre ráhúzod a kereket, és becsavarod a többi csavart, majd kiveszed a rudat. Így könnyebb felrakni, nem kell tartani a kereket. ETK-ban benne van a száma, aki akarja megrendelheti.
A jobb szélén pedig a kerékõr toldatnak van a helye.

Tano Elküldve: 2010-02-16 19:47 Benzin VS Dízel

Tano Elküldve: 2010-02-16 19:44 Társalgó

Michelisz indul idén a WTC-ben:
http://markakupa.hu/felnottunk
Melyik kezembe harapjak Kénytelen leszek neki is drukkolni a bömösök mellett

Tano Elküldve: 2010-02-15 22:42 Részecskeszûrõ_

fapuma7210 írta: Talán itt a megoldás :

"Elsõsorban utólagos beszereléshez készülnek nyitott vagy csapda jellegû szûrõk, kerámia helyett gyakran fémbõl. Ezeknél speciális lamellák kényszerítik örvénylésre a kipufogógázt, amitõl a koromrészecskék egy része lerakódik. Itt tehát füstpamacs is van, rák is van, csak kevesebb. Viszont biztosan nincs gond az eltömõdéssel, és a motorelektronikát sem kell piszkálni. "

Itt http://www.reszecskeszuro.hu/r...odese.html találtam


Jogos, ott a pont

Tano Elküldve: 2010-02-15 21:39 Részecskeszûrõ_

fapuma7210 írta: Tudja valaki mi az hogy "nem szabályozott részecskeszûrõ"?


Csak tippelni tudok. Szerintem azt, hogy nincs elõtte és utána is érzékelõ, ezáltal más paraméterek alapján történik az állapotfelmérés és a tisztítás. De hogy milyen más módszerrel azt nem tudom.

Tano Elküldve: 2010-02-15 19:37 Vicces :)

Tyetyi írta: http://www.indavideo.hu/video/...e_to_metal


Aranyosak voltak

Tano Elküldve: 2010-02-15 19:28 Részecskeszûrõ_

fapuma7210 írta: Pontosan nem látom hány vezeték megy be , egyet biztosan látok viszont így néz ki :

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=10

mi ez a képen?


Ez a "sima" katalizátor és utána a kissebb a rezgéscsillapító.

Tano Elküldve: 2010-02-14 20:19 Részecskeszûrõ_

fapuma7210 írta: Igen , ahogy mondod a tetején jön egy vezeték.


Ha csak egy vezeték van akkor nem részecskeszûrõ, hanem csak sima katalizátor, és az a kábel a lambdaszondáé. Amint Tjani is belinkelte, a részecskeszûrõnek elõtte és utána is van érzékelõ, vagyis legalább két érzékelõ kell hogy legyen, valamint még ott van elõtte a lambdaszonda is, így összesen 3 kábel.

Tano Elküldve: 2010-02-13 23:28 Részecskeszûrõ_

lepke írta: Helo
Egy nagyon érdekes ciik
http://www.reszecskeszuro.hu/r...odese.html
üdv zoli


Jó cikk, nekem tetszett

Tano Elküldve: 2010-02-13 23:05 izzítógyertya

bmw520ds írta: Szia Tano!Neked mûködik, vagy nem?Mert ezen kifogástalanul, csak bele írta a hiba kódot valamiért!Úgy tudom meg lehet mérni a relénél, hogy izzit-e a gyertya!Ha nem jó a relé-nem izzít a rendszer, nem indul az autó.De nekem indul.Te is NGK-raktál bele?Szevasz!


Hi!
Véleményem szerint mûködik valamennyire, mert az izzítás lámpa világít, a relét kapcsolgatja (ezt diaggal megnéztem, a kábelekre is rámértem), és beindulni is beindul. Igaz nagy hidegben kicsit nehezebben, de ezt az akksi számlájára írom, mert már gyengécske, nem is bírtam beindítani 3 hét állás után mikor hazajöttem nemrég külföldrõl, csak egy éjszakai töltés után. Az enyémbe Febi került.
De mégis megvan a hibatárolóban a beírás, ezért gondoltam hogy megnézem majd a relét, mert már minden más lehetõséget kizártam. Lehet hogy az érintkezéssel van gondja így 10,5 évesen :

Tano Elküldve: 2010-02-13 19:47 izzítógyertya

bmw520ds írta: Sziasztok!Végigolvastam a topic-ot, én is gazdagítom kicsit.Egy hónapja kapott az autó izzító gyertyákat NGK négy újat.Múlt hétvégén voltam szervizben, ki lett olvasva a hibatároló, benne olyan hogy vagy nem jók az izzító gyertyák, vagy relé probléma.A helyzet azonban az, hogy pöccre indul reggel is.Akkor miért van hiba kód?A régiekrõl annyit tudok leírni 180000km lett belerakva itt Magyarországon az elsõ 200000 pedig Németben.Hogy mikor volt cserélve?Nem tudom, de nálunk biztos hogy nem volt és a négybõl egy nem volt jó!Beru volt benne, most NGK.Gépre is azután került elõször, hogy a gyertya csere megtörtént.Az adagolómra is van hiba kód.Állítólag kicsi a nyomás.Viszont hidegen-melegen tökéletesen indul, jól megy.A Bosch adagolósok kiröhögtek, ha indul ne törõdjek semmivel, nincs baja a VP-nek!Hát ez jó hír, de akkor a hibakód miért van?Nem lehet kitörölni.Találkoztatok ilyennel?E-39 520d


Nekem is a 136 lovas van, és ez az izzítórendszeres hibajel nekem is megvan. A gyertyacsere nekem is megvolt már, én a relét akarnám majd szétkapni és megnézni, csak idõm még nem volt rá. Ennél a mocinál nincs más az izzítórendszerben, úgyhogy ha a kábelek jók, akkor csak a relé lehet a ludas.

Tano Elküldve: 2010-02-12 13:02 Társalgó

Robinson írta:
Prof írta: Hy All

kérdésem az lenne milyen difi,és válto olajat célszerü önteni az autoba


Aztán erre remélem itt nem kapsz választ, mert van olaj topic


Meg van az a kis "keresés" opció is a menüsorban...

Tano Elküldve: 2010-02-08 20:44 Társalgó

Tano Elküldve: 2010-02-07 17:02 Kippuffógó rezgéscsillapító?

fapuma7210 írta: Sziasztok!

Nekem is baromi rossz hangot ad a kipufogó hátsó dob.

Már kicsréltem a tartó bakokat de semmi változás.
Hol lehet a már említett csillapítót magvenni és mennyibe kerülhet?

Köszi a válaszokat elõre is!


Gyakorlatilag bármelyik autósboltban kapni ilyen rezgéscsillapítót. Mérd meg mekkora csõátmérõlyû és hosszú kell, és úgy tudsz kérni. Javaslat, hogy erõsebb fajtát, vagyis többrétegût kérj.

Tano Elküldve: 2010-02-07 10:12 Turbo

bmw520ds írta: Három kérdésem van turbóval kapcsolatban.Elsõ-a geometria leragadást arról lehet majd észre venni,hogy nem akar a vas gyorsulni?Hogyan célszerû kitakarítani?Azt tanultam a turbós motor használatáról,hogy nem célszerû egybõl leállítani terhelés után,mert olajfilmen fut,ha nagy a hõmérséklet ,kiég a finom olajfilmréteg a csapágyban és elõbb-utóbb tönkremegy a feltöltõ.Megjelent az Bmw Efficient Dynamics piroslámpánál leállít-zöldnél elindít technika.Ez ugye egy üzemanyag fogyasztás csökkentõ találmány.Városban is lehet gyorsulgatni,nem gond a turbónak a hirtelen halál?Persze kikapcsolható.Csak kíváncsi vagyok.


Igen, az a jele a leragadásnak, hogy csak magas fordulaton kezd el húzni, mert alapállásban marad a geometria, ami a magasabb fordulathoz tartozik.
Kitakarítás nem egyszerû szerintem, de aki érez affinitást megoldhatja házilag is. Itt egy szemléletes leírás hogyan kell: http://pics.tdiclub.com/data/5..._small.pdf
Jól hallottad a leállítás elõtt érdemes alapjáraton járatni egy kicsit. ED-vel nincs tapasztalatom, de remélhetõleg a gyár úgy oldotta meg, hogy a motor tudni fogja mikor lehet leállítani és mikor nem. Esetleg akinek ilyen autója van írhatna errõl tapasztalatot...