Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2009-12-21 21:47 Bemelegedés

hancurozo írta: a fagyálló nem fogja felolvasztani.
de ilyenkor ha be is indítod /ezzel a vízpumpádat kockáztatod/ vigyázz mert a motor felmelegszik, de a csövekben nem tudja olyan hamar felolvasztani a vizet, és mivel a melegvíz nagyobb térfogatú ezért nem fog tudni hova tágulni. valami viszont engedni fog.
szerintem rakd fûtött garázsba.


Legfeljebb lesz neki egy gõzgépe

Tano Elküldve: 2009-12-21 21:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

imici85 írta: Hello
Nem tudja valaki,hogy ADS kábellal lehet-e müködtetni a Bmw scanner programot?


Én már próbáltam, és nem lehet. Külföldi fórumban is ezek a tapasztalatok.

Tano Elküldve: 2009-12-21 21:44 hûtõ

kempelen írta: Ha jól megnézed a jelzéseket a pálcikán, akkor pont úgy van jól ha egy kicsit feljön a teteje, ugyanis a max jelzés nem a csúcsán van, hanem a szárán kissé lent és annak kell egyben esnie a kiegyenlítõ-tartály betöltõnyílásának a tetejével.

Rajz egyébként a tartály mellett is van valahol...

Szóval a max jelzésnél is a sapkával kell lenyomni a pálcikát...

(hideg hûtõfolyadéknál)


És egy kis adalék: a dokumentáció szerint 20 fokos hûtõvízhõmérséklet esetén jelenti a maximális szintet az, hogy a pálcika csúcsa egy szintben van a betöltõnyílás tetejével. Nyilván ilyen hidegebb idõben normális hogy max esetén is alatta van valamivel.
Ha túltöltötted akkor sem szabad hogy szétnyomja a tartályt, mert van rajta túlfolyó. A betöltõnyílás alatt a hütõ felöli oldalán jön ki egy kis csõ.

Tano Elküldve: 2009-12-21 17:54 Bemelegedés

hil írta: Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen.
hil


Azért nézzetek meg egy termosztátot kivéve mûködés közben, és látni fogjátok hogy nem egyik pillanatról a másikra nyit mint egy kapcsoló, hanem fokozatosan. A ráírt hõfok a teljes nyitási érték. Szóval fog a hûtõvíz keringeni korábban is mint az üzemi tartomáyn, csak korlátozott mértékben...

Tano Elküldve: 2009-12-21 17:49 km óra

imici85 írta: Hali
Nem tudja valaki,hogy mivel lehet kiolvasni a pontos km óra állást?Nekem ADS kábelem van Dis-el.Lehetséges ezzel is kiolvasni?Milyen programokat kezelhet még ez az interface?Ja és még 1:A Dis hibát jelez mind a 4 izzítógyertyánál.A gyertyák vadonat újjak lehet,hogy az elektronikával van a gond.Nem tudja valaki,hogy ez hol van 320d-ben mert az ETK ban nem mutatja,hogy hol van.


Miért, amit a mûszerfal mutat azt nem hiszed el?
Szóval ha hozzáértõen állították vissza a kmszámot, akkor átírták mindegyik helyen ahol kellett. A korábbi mennyiségre maximum utalást találhatsz korábbi hibák kapcsán. De lehet hogy bmw320d4 kolléga megmondja a tutit.
Próbáld még ki az EDIABAS-hoz kapcsolódó programokat is mint az INPA, NCSexpert, NFS stb, azok is menni fognak, és gyorsabb is mint a DIS.
Akkor a vezérlõd lesz a rossz. Nézz be az izzítógyertyás topikban, ott van bõvebb infó errõl a hibáról.

Tano Elküldve: 2009-12-20 12:48 Bemelegedés

hil írta: Amikor kezdett döglõdni a termosztátom, akkor a mutató sem állt középen, épp, hogy elhagyta a kék mezõt. A t menüben figyeltem a hõmérsékletet és bizony az 70 fok körül volt. Miután kicseréltam, kiváncsiságból ismét néztem a t menüt és azt tapasztaltam, hogy kb 80 foknál már középen állt a mutató, meg 95 foknál is ugyanott volt. Azért érdekes, hogy 15 fok eltérést nem mutat a mutatós mûszer.
Ja, és el ne feljtsétek, ez benzines, a dizel biztosan másképpen viselkedik, mert az a motor kevesebb meleget termel!!!
hil


A dízel is egy tartományon bellül áll középen, csak valamivel alacsonyabban van a tartomány.
Ne tessék már ezen meglepõdni, ezekben az autókban már nem olyan közvetlenül jelzik ki a paramétereket mint egy 20 évvel ezelõtti autóban. Az elektronika tudja (mert okosan beprogramozták ) mikor kell középen lennie, és ha ott van akkor jó. Ha attól elmászik, na akkor van gond...

Tano Elküldve: 2009-12-19 07:58 Társalgó

InsectKiller írta: NEEEEEM IIISSS!!
Nem hiába nincs faceliftes M3!!


De kupéból vagyon

Tano Elküldve: 2009-12-19 00:40 Turbo

ember84 írta: Sziasztok!
Tudom látatlanba nehéz mit mondani,de mit gondoltok,ez mitõl van:alapjáraton nincs hangja a turbómnak,normális,de gázadásra,illetve fordulaton fütyülõ hangja van,belülre is behallani,de amúgy minden ok,így vettem a kocsit,azóta kb 40000-et mentem vele,ugyanolyan,mi lehet?mit érdemes megnézni?


Ha nem hangosan fütyül, hanem csak szolidan, pl csak akkor hallani amikor nem szól rádió vagy zene, nincs terhelés a motoron (pl elveszed a gázt), akkor az normális. Ez a magas fordulatszám velejárója. Õszintén szólva nekem még tetszik is ez a kis fütyülés. Néha nem is kapcsolok zenét csak hogy halgassam

Tano Elküldve: 2009-12-18 21:48 feltortek :(

Valaki nekem is átküldené ha megkérhetem. Elõre is köszönöm

Tano Elküldve: 2009-12-18 21:45 gyári cd-és rádió

Csum írta: de ez valahol fel van tüntetve a cds rádoi fejegységén?


Igen, magán a fejegységen a matricán rajta vagyon. Sztem vedd ki és nézd meg. Kb 10 perces meló ki-berakni.

Tano Elküldve: 2009-12-18 21:39 Társalgó

Kövezzetek meg, de szerintem az index így felfelé ívelve jobban néz ki mint az eredeti lefelé konyuló, még ilyen kivitelezésben is. Nemhiába a faceliftnél már olyan lett gyárilag...

Tano Elküldve: 2009-12-17 07:42 feltortek :(

Áldassék a neved, ha nekem is elküldöd a levelet

Tano Elküldve: 2009-12-15 21:00 Manuális klíma - Digit klíma

steve01 írta: Honnan tudnék rendelni E36 digiklímához sünit?


Próbáld meg Attilától a bal oldali alkatrészrendelés menüben...

Tano Elküldve: 2009-12-15 11:58 320d Motor

A kisegytõ fûtés csak addig mûködik, amíg a vízhõfok el nem éri a 40 fokot, utána kikapcsol. Szóval ne várjátok hogy teljesen be fogja melegíteni...

Tano Elküldve: 2009-12-14 10:05 320d Motor

EstokSzabi írta: A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.


Szerintem úgy a legjobb, hogy néhány mp-nyi járatás után, pl amíg becsukod a kaput, garázsajtót stb. érdemes elindulni, de amíg be nem melegszik addig kíméletesen menni vele, max 1500-2000-ig pörgetni, nem kitaposni a belét. Ez sztem minden idõjárásban érvényes, nem csak télen a hidegben. Fõleg hogy ilyen enyhe menetben hamarabb be is melegszik mint alapjáraton, mert viszonylag nagyon kicsi ezeknek a dízeleknek a veszteséghõje. Valamint alapjáraton nagyobb a vibráció is, mint magasabb fordulaton, és az sem hasznos hosszú távon.