Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-03-25 21:28 Chip tuning

Tano Elküldve: 2016-03-25 10:45 Fûtés - Klíma

Macska írta: Sziasztok!!
Kérdésem lenne mi a külömbség a diesel és a benzines klíma vezérlő között?
Digit klimás E46 320d.


Nincs különbség, ugyanazt a panelt használják. Igaz magán a panelen változtattak idővel, de ezek csereszabatosak.
Íme.

Tano Elküldve: 2016-03-23 20:19 Mi lehet a baj?

YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...

Tano Elküldve: 2016-03-23 17:50 Mi lehet a baj?

raul227 írta: Sziasztok, az normális hogy amikor raadom a gyujtast, kb 1 percig szörcsög az autó, kb a kipufogó környékéről, a két hátsó kerék között, előtt, de elég hangos, mintha a fürdőszoba mellett állnék, vagy inkább mint amikor a falon át hallod hogy folyik le a víz egy házban.


Mikor ráadod a gyújtást, akkor bekapcsol a tankban lévő üzaszivattyú, ami nyomás alá helyezi a rendszert. Ilyen szörcsögés akkor szokott lenni, mikor levegős lesz az üzarendszer (pl üzaszűrő cserekor) és légteleníti a szivattyú mikor bekapcsol. Egyéb esetben nem kellene neki szürcsögni. Szerintem neked valahogy levegősödik és azért hallod mindig, és ez nem normális így.

Tano Elküldve: 2016-03-18 13:45 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

SP_323i írta: Sziasztok!

DIS letöltést tudna vki linkelni?
Adatkábel IMPA oks, már csak egy DIS hiányzik


Voila:
1.
2.

Tano Elküldve: 2016-03-17 16:14 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Ropika írta: Plusz vissza olvastam itt pár oldalt a témában, és valaki azt írta, hogy a faceliftes 20D-ben is régen a szűrős változat volt, aztán más cikkszámmal utána már csak a lecsapatót lehetett bele kapni. Ezek alapján kompatibilis kell legyen az új a régivel.


Ha rákeresel cikkszám alapján, akkor látszik, hogy a FL előtti 136 lovas dízelnek és a FL utáni 150 lovasnak nem azonos ez a szűrője, gyakorlatilag tükörkép a két oldala egymásnak. De most nézem neked 30d-d van. Azé lehet hogy kompatibilis, a képek alapján annak ugyanolyan elosztású mint a 150 lovas 20d-nek. Esetleg nézd meg egy ismerős 20d-é belemegy-e.

Tano Elküldve: 2016-03-17 13:45 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Ropika írta: Sziasztok,

E46 facelift előttiekben ugyebár a szivacsos kartergáz szűrő van, facelift utániban már a lecsapatós műanyag vortex típus. Állítólag nem véletlen volt a változtatás, mert sokkal kevesebb törődést igényel nem kell cserélni, csak tisztítani, és hatékonyabb is mint elődje. A kérdés, hogy be lehet-e tenni a szivacsos helyére az újabb típusút facelift előtti autóba? Valaki próbálta már? Ha kell magát a szűrő házát is cserélném, mert az is aktuális lesz.


Hi!
Korábban én is gondoltam rá, hogy kicserélem az újabbra, de sajnos nem kompatibilis a kettő verzió, így maradt a szűrős.
Én annyit csinálok, hogy minden második inspekciónál cserélem a házat is, a másik alkalmakkor pedig csak a betétet. Így 30 ezrenként van cserélve a betét és 60 ezrenknt az egész ház. Eddig bevált.

Tano Elküldve: 2016-03-16 14:42 világításmodul programozása

YELLOW írta: én is köszi
már csak dobjon valaki egy linket, ahonnan ez az SP DATEN letölthető.
valóban 15GB? mert akkor xarban vagyok nem fér fel a gépre...
vagy akkor tudok szemezgetni belőle?


Pl. itt az 53.3-as verzió. Tömörített, de szelektíven ki tudod belőle másolni az E46 részt, vagy amelyik kell.

Tano Elküldve: 2016-03-15 14:42 világításmodul programozása

YELLOW írta: azt csak simán bemásolod és annyi?


Lényegében igen:
…\SP-DATEN-Exx\ECU –> …\EDIABAS\ECU
…\SP-DATEN-Exx\SGDAT –> …\EC-APPS\NFS\SGDAT
…\SP-DATEN-Exx\SGDAT –> …\NCSEXPER\SGDAT
…\SP-DATEN-Exx\DATEN –> …\NCSEXPER\DATEN\Exx
also update of files in …\NCSEXPER\DATEN

De van hozzá külön alkalmazás is, amit így kell használni. Ezzel a .man file-t is lehet szerkeszteni hasonlóan mint a dummyval.

Tano Elküldve: 2016-03-15 13:13 világításmodul programozása

lantika írta: Az a gond,hogy ami van nekem NCS az csak ci36-ig jo,persze nekem ci37 LSZ van.


Tölts le frissebb SP-Daten adatbázist. Abban az E46/daten könyvtárban megvan a frissebb lsz.c37 is.

Tano Elküldve: 2016-03-15 12:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

sutius írta: Meg tudná valaki mondani, hogy mi is ez pontosan? és, hogy az 1. henger miért mutat teljesen más értéket?
alapjáraton rázza kicsit a kasztnit és nem tudom mitől lehet... motortartók cserélve, kettőstömegü rendben...
A másik kérdésem az lenne, hogy a bekarikázott érték mit mutat, mire vonatkozik?
köszönöm


Ez a porlasztók eltérő állapotából adódó eltérést mutatja, az 1-es hengeré felfelé eltér és ezt kompenzálja a többi hengerben lévő. Ez okozhat egyenetlen járást, be kell méretni a porlasztókat.
A második képen az eltérés a szívóoldali vezérműtengely adaptációjára vonatkozik.

Tano Elküldve: 2016-03-14 11:53 világításmodul programozása

lantika írta: CI37 Hogyan lehet ujrakodolni?


A process ecu-t mikor kiválasztod, akkor a felugró ablakban írd át, hogy a c37 végű fájl legyen beírva, és utána írd újra a vezérlőt.

Tano Elküldve: 2016-03-13 21:18 világításmodul programozása

lantika írta: Nem sikerült kiolvasnom. COAPI-2041. Falsches Codierindex.


Próbáld meg, hogy a AKMB-ből beazonosítani, majd válaszd ki az LSZ-t, és válaszd ki a job közül a Codierindex Lesen funkciót. Jegyezd meg mennyit ír, utána újra tudod kódolni a megfelelő codierindexű fájllal.

Tano Elküldve: 2016-03-12 08:32 világításmodul programozása

GNoRbY88 írta:
csatis1 írta: Valaki tudna linkelni egy leirast vagy listat arrol hogy a 4.0-as lampamodulban milyen funkciokat lehet allitani?
Sajna nincs szoftverem, de kivancsi vagyok mit tudhat amirol meg nem tudok, ha mar megvettem.

Szerk.: esetleg printsreen is jo, koszi


NcsDummy-val meglehet nézni, hogy mit tud a modul ha van fent inpa és ncsexpert, viszont enyémben csak lsz37-ig van. Gondolom frissiteni kéne dat file-okat. Ezeket lehet valahogy frissiteni vagy újabbat kell letölteni? most 5.0.2-es inpa van fent.


Még az inpa-t sem kell feltelepíteni hozzá, elég ha megvan maga az adatbázisfájl, azt már manuálisan be lehet tölteni a dummyba. Az adatbázist tudod frissíteni külön, keress rá arra hogy "BMW SP DATEN"

Tano Elküldve: 2016-03-06 19:09 Rendszámtábla világítás BMW embléma

tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.