Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2016-02-21 14:36 Mi lehet a baj?

hocila írta: Sziasztok! E61 beázással van gondom. A jobb egy utas ajtónál nagy esőben beszivárog a víz, de nem jövök rá, hogy konkrétan hol van a hiba. Amit látok (vagy látni vélek), hogy az ajtón lévő külső, illetve az ajtónyílásban lévő belső gumitömítés között felgyülemlik, megáll a víz, és amikor eléri azt a szintet, hogy a küszöb fölött át tud szivárogni, akkor a kárpit szépen elvezeti, és tocsogósra ázik először a küszöb mellett a függőleges rész, majd az első lábtér, azután az ülés alatti hátsó lábtér. Ha ilyenkor kinyitom az ajtót, jelentős mennyiségű víz folyik ki a küszöbről, miközben ez a rész a sofőr oldalán száraz szokott maradni.
Az autó nem volt sérülve, a tömítések is sértetlenek. Ha valakinél volt hasolnó és megoldódott, kérem segítsen!
Köszi!


Ilyet az E46-nál az ajtókárpit alatti szigetelés leválása, vagy a kárpitot tartó patentoknál beszivárgó víz okoz. Szerintem hasonló lehet az E6x-nél is, ezt kellene megnézned.

Tano Elküldve: 2016-02-19 12:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

SP_323i írta: Sziasztok!

Tanács kéne!

Érdemes e ezt megvenni:
http://racing-bazar.hu/egyeb/s...usokhoz_is

vagy vegyek egy OBD2-USB kábelt és vadásszam le a progikata a neten (mondjuk torrenten, ha ott találok egyáltalán).
Ha az utóbbi verzió, hol és milyen kábelt érdemes venni, hogy tuti jól működjön?

A kocsi 2002.02 havi E46 320d.
Amit szeretnék kezdeni a fentiekkel, az hibakód kiolvasás, törlés, adaptációk törlése adott esetben, tesztek futtatása ha kell, adagoló korrekció ellenőrzése stb

Próbáltam átolvasni a topikat, de az az igazság, hogy a rengeteg hsz és infó között kissé elveszik az ember és még nagyobb lesz a tanácstalanság, mint előtte

Előre is köszi a válaszokat!


Meg ne vedd ennyiért!
Az ebayről bármelyik INPA kábel ugyanezt tudja 5 ezer forintért. Programokat meg le tudod tölteni.

Tano Elküldve: 2016-02-16 12:30 biztosítéktábla...

Lizardman írta:
Lizardman írta: Sziasztok!

BMW E91-be tudnátok linkelni biztosítéktábla magyarázó papírt? Sajnos az enyémben nincs, és a neten se igen találok képeket róla.

Köszönöm előre is!


Először is bocsánat, hogy magamat idézem, de talán elnézőek lesztek.

Szóval annyi fejlemény van az ügyben, hogy megtaláltam a kis papírkát (ne kérdezzétek hol volt...), VISZONT nincs rajta a szivargyújtó jele, vagy legalábbis én nem tudom beazonosítani. Linkelem a képet nektek is, hátha tudtok segíteni ezek alapján már, hogy hol az istenbe keressem a szivargyújtók biztosítékait. :/

Válaszotok előre is köszönöm!


Szerintem az utolsó piktogram, a 30-as biztosítékkal.

Tano Elküldve: 2016-02-16 12:24 Kormányszervó hiba

raul227 írta: Köszönöm, ezt néztem, tele van, pirosas olajjal, de akkor hol a váltó olaj beöntő?


Hát rajta a váltón.

Tano Elküldve: 2016-02-13 18:13 Társalgó

Pitykoo írta: Hali!
2 kérdésem lenne!
1. Mi a neve a 3-as elemnek, vagy hogy tudok olyat szerezni?!

http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=51_4456

2. A motorháztető elején ahova a vesék bepattannak és ottmaradnak azt a tartórészt hogy lehet megtalálni mi a neve vagy típusszáma?!
Előre is köszönöm!


Hi!

1. Másik kategóriában megtalálod, 17-es elem. Én olajleeresztő fedélnek hívnám.
2. Mire gondolsz? A motorháztetőben kialakított fülekbe pattannak be a vesék, nincs ott más külön tartó.

Tano Elküldve: 2016-02-12 20:31 izzítógyertya

Kabi írta: sziasztok,
korábban már kérdeztem, hogy melyik típusú izzásvezérlő jó a kocsimba,választ is kaptam,de csak nem vergődök zöld ágra a különböző oldalakon olvasottakkal.
kaptam némi kupont, amit amazonon tudok levásárolni, így ott keresgéltem és megtaláltam a következőket:
izzítógyertya - ezzel nincs is gond, az oldal is mutatja, hogy jó a kocsimhoz.
izzítás vezérlő - itt már probléma van, ugyanis a leírás szerint nem jó az autómhoz (163Le M47). Írtam az eladónak, ő nem tudta megerősíteni, hogy jó-e ez nekem. De más oldalakon láttam ehhez a szériaszámhoz (igaz E91nél volt feltüntetve ez a motorkód), hogy jó az M47 motorhoz.
Kérdésem az lenne, megvehetem-e ezt a vezérlőt szerintetek?


Izzításvezérlő tekintetében 2005/08 hótól kezdve a 12217801200 cikkszémú vezérlő van, ez való az M47N és M47N2 motorokba is, E46 és E9x esetén is. Az ETK szerint az újabb kerül a régebbi motorba is, ezek szerint kompatibilis kell hogy legyen.
Tehát amit vennél az nagyon régi gyártású lenne ezek szerint, mert az oldalon 2004/09 hó előttire írja?
Inkább a gyertya gyanús, azt 5V-osnak írja.

Tano Elküldve: 2016-02-12 07:31 izzítógyertya

YELLOW írta: most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???


Fl elöttiben relé van, FL-esben meg vezérlődoboz.

Tano Elküldve: 2016-02-11 14:33 izzítógyertya

Methos írta: A gyertya csere augusztusban volt. Akkor töröltük a hibát és azóta jártam vele. Mivel nem volt sem hiba lámpa sem tünet , de semmi ezért nem is foglalkoztam vele. Kollégám kocsiját olvastam ki és bedugtam enyémbe is csak úgy mert miért ne. Így derült fény a turpisságra, hogy a hiba pedig ott van... Azóta 2szer töröltem, mentem vele, és újra előjött. Csak KM-t aktualizálja.... Megnéztem a hibakódot 4212 4222 4232 4244 Activation interrupted.... Erre a gugli hoz pár külfödi példát, de ott azért voltak tünetek....Itt meg vagy nincs vagy nem tudom mit kéne látnom éreznem....


Ilyen enyhébb időben nem lesz különösebb tünete, talán egy kicsit többet teker indulásnál, meg beindulás után egyenetlenebb lehet a járása míg be nem melegszik eléggé. De ha így használod jó ideje, akkor nyilván nem látsz különbséget.
Mérd ki a gyertyákat, az a legegyszerűbb, ha azok jók, akkor marad a vezérlőcsere.

Tano Elküldve: 2016-02-04 17:29 Elsõ lámpák

Rodnanr1 írta: Szia!

Ezek szerint az E46-nál pl. le lehet venni a búrát? Mert ránézésből ez is szétszedhető, de cikkszáma külön nincs a búrának, mondjuk, hogy cserélni lehessen...


Nem mindegyiknél. A FL-es coupenak már ragsztva van. Ahogy nézem az E9x-nél is már ilyen. Ezt is szét lehet szedni, de bonyolultabb. Fel szokták melegíteni pl. sütőben vagy hőlégfúvóval, és akkor szét lehet szedni.

Tano Elküldve: 2016-01-29 23:40 Termosztát

SP_323i írta: Az EGR hűtőből alul kijövő kis gumicső 70 fok alatti vízhőfoknál is melegxik.


Azért ez csalóka lehet, mivel az EGR termónak a kialakítása miatt nincs teljesen lezárt állapota, tehát valamennyi vizet még hidegen is átenged.

Tano Elküldve: 2016-01-28 21:25 Mi lehet a baj?

papamaci199 írta: A nyomásszabályzót hol találom? Esetleg egy képet tudsz róla küldeni?


A képen az 1-es elem. A motortér jobb oldalán megtalálod ha végigköveted a vákumcsöveket.

Tano Elküldve: 2016-01-25 14:09 E46 Kormánymű

Sanyi991 írta: Üdv.

Véleményekre lennék kíváncsi. Rossz úton kopogást hallok a bal első kerék felől. Elvittem szerelőhöz, aki szerint ez a kormánymű hibája, állítani nem lehet már. Na most az autó egyenesen megy, egyáltalán nem ráz akármennyivel megyek, nem akad meg, nincs csúnya hangja kormányzáskor, és a holtjáték is normál. Előfordulhat, hogy "csak" kopogás lenne a rossz kormánymű jele? A bal első kereket szemből nézve bal oldalon (lökhárító felől) középen erősen meglökve hallatszik halk koppanás. A válaszokat köszi előre is.


A kereket hátrafelé mozdítva hallatszik? Ez inkább lengőkar szilentnek tűnik.

Tano Elküldve: 2016-01-23 22:39 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta: ez tény és jogos. viszont ha jól emlékszem, már csak leírom, Tano írt erről régen, és a forrasztás ott is elengedte, ha jól emlékszem. egyébként nem is értem, miért így van megcsinálva. miért nem furat forrasztással?
ha megnézed van ahova dupla vezeték van húzva, tehát 1 vastagabb még éppen nem gáz. bár ez valóban túl vastag sodrott. gondolom ahol gyárilag duplán van húzva, ott nagyobb Amper megy át, csak a két szálon meg van osztva.


Hát most rosszul emlékszel, mert nem én voltam. Nekem még a régebbi fajta relés változat van, azt nem kellett forrasztgatni.

Tano Elküldve: 2016-01-22 22:55 Beázás!!!

Bitu79 írta: ...BMw-nél viszont az összes patentot rajta van.Szürkén és a fehéren is.Ezt csak azért írom le,mert Tano írta,hogy a szürkén szerinte nincs.De szerintem csak a képek alapján mondta.


Rosszul emlékszel, Dávid írt olyat, hogy nincs rajta patent. Én be is linkeltem az ETK-ból. Valóban lehet tömítés nélkül is rendelni, lásd a 12-es cikkszámoknál.

Tano Elküldve: 2016-01-17 13:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Csabika136 írta: Sziasztok srácok!

Kis segítség lenne jó. Rendeltem két cuccot az Ebay-ről. Az egyikez:
http://www.ebay.com/itm/291630...EBIDX%3AIT
A másik pedig ez:
INPA K+CAN USB Diagnostic interface
Remélem jól linkeltem.
Először a wifis cuccal próbálkoztam, de nem jártam sikerrel sajnos. A wifi-jére tökéletesen csatlakozom, és minden olyan Androidos program jelzi is, amit próbálok. A Troque Pro is.
Viszont a kapcsolat státusz alatt azt látni, hogy nem látja az ECU-t. Csak nem tudom miért?
Gondoltam egyet, és kivittem a vezetéket is és megpróbáltam OTG kábellel csatlakoztatni a telefonomhoz. Igen, tudom hogy ezt nem így kell, de mikor ott a lehetőség, akkor az ember megpróbálja, hisz miért is ne? Szépen csatlakozik ez is, csak szintén nincsenek ECU adatok.
Nem kell itt még valamit állítani?
Aki tud az segít ugye?
De kérlek titeket, hogy ne megint továbbképzésre küldjetek, hanem tényleg segítsetek, mert azért jöttem ide.

Köszönöm!


A kábel fog működni, ha nem a telefonoddal próbálod, hanem Windows alatt a megfelelő progikkal a már sokszor leírt módon.