Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-12-17 21:50 alapjárati probléma

adesz20 írta: Sziasztok kedves fanok!
Remélem tud valaki segíteni. Konkrétan az alapjáratommal nincs baj csak amikor kiveszem üresbe az autót és csak gurúl vagy kinyomom a kuplungot és úgy gurúl az autó akkor fennt marad 900-on az alapjárat mind addíg amíg meg nem állok, utána beáll rendesen 800-ra. Ja és amíg gurúl az autó a pillanatnyi fogyasztás mérő is ingadozik.
Valakinek esetleg valami tipp? Az autó egy 2002-es 320d 150Le
Előre is köszönök minden segítséget.


Üzemmeleg motornál is ingadozik?

Tano Elküldve: 2015-12-16 22:34 Turbo

Attól hogy 15%-kal többet tud szívni, még nem lesz erősebb a motor. A vezérlés a légtömeg, töltőnyomás stb. alapján szabályozza a turbó geometriát, tehát hiába szállíthatna többet, a program átírása nélkül nem fog több levegő bejutni a motorba, legfeljebb más geometriaállással fog működni a turbó azonos fordulaton. Ennek megfelelően a befecskenezés is változatlan lesz és a teljesítmény is.

Tano Elküldve: 2015-12-16 22:15 Társalgó

Bitu79 írta: Bocsi a kérdés miatt.Ha szeretnék kamerát(dashcamot) a kocsiba,akkor a kábeleket hol vezessem el?Érdemes azt egyből a biztosítéktáblába köttetni ugye?Másképp megoldható?

Ez a srác mire kötötte amúgy?

https://www.youtube.com/watch?v=fz9p1roshps

Mert jobb megoldásnak tűnik.Nem kell akkora kábel úgy látom


A belső világítás táplálására kötötte a videóban.

Tano Elküldve: 2015-12-10 00:00 Autóvásárlás

Tano Elküldve: 2015-12-01 14:32 Termosztát

jamborj írta: Sziasztok!
30i-ben hány légtelenítő van? én csak egyet találtam a betöltőnyílás mellett...
Tud valaki segíteni?


Azon csak az az egy van.

Tano Elküldve: 2015-11-29 21:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

GNoRbY88 írta: Hát így sem akar kommunikálni se inpa, se carsoft 6.5-el xp-n. Port jó beállítva, driver fent. Ez a kábel jó lenne? Azt írja, hogy olvasni, törölni, és programozni is lehet vele: BMW-INPA-K+Dcan. Ha igen akkor megveszem.


Igen, jó lesz. Sokan használunk ilyet.

Tano Elküldve: 2015-11-28 16:04 Felniméret E46/316

pityek1 írta: Hello mindenki! Olyan kerdesem lenne hogy ET 40 17 coll 225-os gumival felmegy az E46-ra? A valaszt elore is koszonom


Simán felmegy.

Tano Elküldve: 2015-11-27 10:38 Inditozásra nem inditt a kocsi !

tomeeeboy írta: OK. Köszönöm. Tudnátok adni egy elérhetőséget?


Jobb oldalt fent a 1st Autós link.

Tano Elküldve: 2015-11-26 15:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: nézegettem ezeket a videókat, úgy emlékszem.
pl azt sem értem, amikor a [ZCS/FA f. ECU] gombra mész, akkor pl az én esetemben az AKMB-t engedi kiválasztani a listából. a tegnapi kolléga dízele, meg nem engedett semmit, csak a KMB-t. utána persze ha rámegyek a Back-re, akkor ki tudom választani bármelyik vezérlőt. de ez vajon mitől van? vagy nincs jelentősége?

egyébként így szoktam csinálni, szóval nem értem... monduik láttam az egyik videóban mondja a gyerek, hogy eléggé BUG-os az NCS tapasztalom, néha dobál olyan hibákat, aztán egyszer csak jó lesz.

CKM-nél az S az az alapbeállítást jelöli igaz, és az I pedig azt, ami aktív, ami aktuális? legalábbis eddig így értelmeztem.

szerk.: illetve amikor a CKM-ben rémész a Car Memory vagy Key Memory és a listában kiválasztasze gy funkciót, akkor az egészet kiolvassa a READ-re vagy csak a kiválasztott fukciót olvassa ki? tehát ha másikat választok ki, akkro mindig READ, majd egyesével kell BroadCast-olni?


Az hogy melyikből tudod kiolvasni a VIN/ZCS/FA-t az az évjárattól/felszereltségtől is függ. A listában berakja nekem is az ALSZ, de mivel nekem csak sima LSZ van, így nyilván abból tudom kiolvasni. Ez mindegy melyikből történik, a lényegen nem változtat.
Igen, az S a default beállítás, az I az aktuális.
A Read funkcióval az egészet kiolvassa, nem kell mindegyiknél külön. Illetve a változtatást is megcsinálod és elég egyszerre visszaírni (broadcast).

Tano Elküldve: 2015-11-26 11:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: persze. de hiába állítom át azt sem veszi be mindig. nem állítja át aktívra.
esetleg le tudod írni a sorrendet? elég így egymás után röviden, hogy mire kattintasz. elképzelhető, hogy nálam rossz a sorrend.
de pl. azt sem értem, ha ugyanazt a beállítást ami a CKM-ben vannak, megtalálom az adott egység ECU-jából kiolvasott TRC fájlban, ha ott átírom, akkor miért nem fogadja el? pl az index témát elfogadja zárás/nyitás, ha a GM5-ben átírom, de mást nem. pedig ez is CKM. az automata zárást x km/h felett meg csak CKM-ben engedi.


Beszéljen helyettem a mozgókép.

Tano Elküldve: 2015-11-26 11:30 Tolató radar

wiq írta: Üdv. Nem régen vásároltam egy 1998-as 320i e46 BMW-t. Gyári pdc van hátul benne. Problémám az, hogy rükverbe rakáskor egy hosszút sípol és nem működik tovább. Gondolom szenzor probléma. Tudtok segíteni a hiba felderítésében, illetve, hogy ehhez az évjárathoz milyen szenzor szükséges? Köszi: Viktor


Ha nincs diagnosztika, akkor hátramész és közelről meghallgatod melyik szenzor nem "cicereg". De a biztosabb megoldás ha géppel kiolvastatod, mert akár más hibája is lehet ami miatt nem működik. Szenzor egyébként ilyen kell bele.

Tano Elküldve: 2015-11-25 22:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: normálisak olyan anomáliák, hogy:

- ha CKM-ben programozok (tehát nem külön az adott ECU-t írom át), NCS-Exp. car Key Memory gomb, akkor ha beállítok valamit, és aktív lesz, elküldöm, akkor pl mellé alapbeállításra tesz mindent? most gondolok itt arra, hogy beállítva az index zárásra/nyitásra, majd utána, az ECU-jában nem engedi állítani mondjuk az automata zárást menet közben, vagy 2 perc múlva visszazár, mert hiába írod át és töltöd fel, ugyanúgy nicht_aktiv marad. aztán ha a CKM-ben aktiválod, akkor viszont a GM modulban inaktívra teszi a zárás/nyitás index villogtatást. ja meg egy csomó másik dolgot. aztán újra a GM5 modult kell beállítgatni amit szeretnék. ez mitől lehet?

- vagy az, hogy mondjuk a légzsák modulban ülésfogl.figyelés kikapcs, visszatöltöd neki a MAN-t, aztán mégsem lesz jó. aztán 1x csak x-edjére sikerül. pedig nem ír ki semmilyen hibát kiolvasás és írás közben sem. viszont amikor sikerült, akkor előtte kiolvasáskor feldob egy ablakot, a verziókról, hogy mit is akarok átírni. előtte meg semmi. de mégis kiolvas meg felprogramoz és nincs hiba.

- na meg akárhány féle autót nézek, mindig másképp működik ez az NCS nem baj ez, csak az idő megy vele. nem értem


A CKM-nél előbb rá szoktál nyomni a "read"-re, hogy kiolvassa az aktuális beállításokat? Ha nem akkor fordulhat elő olyan amit említesz.

Tano Elküldve: 2015-11-24 23:27 Töltés hiány

lantika írta: Elfogyott a töltesem. Este semmi baja nem volt,ma reggel meg amikor beinditottam vilägitott a piros aksi lämpa,pedig nem is piros az aksim. Delutän megmertem,es 11,8 volt a töltes alapjäraton. Emelt fordulaton nem sikerült megmerni,mert az aksi a csomagtartoban van,es ha nyomtam a gäzt,nem lättam a multimeter kijelzöjet,amikor lättam a kijelzöt,akkor meg messze volt a gäzpedäl. Vagy a läbam rövid,vagy a szemem.
Kerdesem az lenne,hogy a fesszabäjzoban levö szenkefeket ki tudom cserelni? Gondolom egy probät meger,mert az 9 euro,a fesszabälyzo meg 122 euro.


A feszkót a műszerfal szervíz menüjében is meg tudod nézni, és akkor nem kell multiméterrel szórakozni.

Tano Elküldve: 2015-11-24 23:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

szabi330d írta: Sziasztok!
Vettem egy K+DCAN kábelt és szeretném 2010.dec E90 LCI -vel működésre bírni a Rheingoldot.
Elvileg sikerült jól feltelepíteni mert látszólag hibaüzenet nélkül elindul.
Kép1
(plusz előtte ezeket is feltettem: Net Framework 4.5.1 , Ediabas 7.3, Java, vcredist_x86 ,vs90_piaredist)


Viszont sajnos az autóval nem akar kommunikálni
Kép2

COM9 es portot használom illetve bemásoltam az OBD.ini fájlt a C:\Windows mappába.
Az interface typeot beállítottam Ediabas default settings -re a VCI Config -nál.
Mi lehet a gond?

Beillesztem a Ediabas.ini és az Obd.ini fájljaimat, mi lehet bennük a hibás?

Ediabas.ini

OBD.ini

Előre is köszönöm a segítségeteket!


A kábel drivert feltelepítetted? Próbáld ki, hogy az INPA egyáltalán működik-e, mert ha az sem megy, akkor előbb azt kell összehozni.

Tano Elküldve: 2015-11-23 23:52 Eltűnik a hűtővíz!

LeonVT92 írta: Holnap amint végeztem a munkahelyemen beszerzek pár darab ilyen csavart, köszönöm a cikkszámot és a segítséget!

A vízfűtő (nem tudom mi a pontos megnevezése) csövénél lévő csavar mire szolgál? légtelenítő az is?


Igen, mindegyik ilyen a légtelenítést szolgálja.