Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-11-23 21:56 Eltűnik a hűtővíz!

LeonVT92 írta: Sziasztok!

Történt a dolog, hogy fogyott a hűtővizem. Kiegyenlítő repedt volt, csere, egy darabig jó is volt. Aztán a minap ismét bejelzett és a fűtésem is elment. Fagyálló/víz elő, aztán észrevettem, hogy a légtelenítő csavaromon keresztül távozik a víz és levegősödik a rendszer...(valószínűleg az egyik pont ahol folyik a víz. Szerelő szerint hengerfejes de a jeleit nem mutatja a kocsi. Gondolok itt a túrós olajbetöltőre, trutyis nívóra, olajos vízre, vizes olajra, füstre, szagra, stb stb stb.)
Kérdéseim a következőek lennének:
- Azt olvastam, hogy a légtelenítő csavar méretei a következők: M9x1, 10mm, 17,5mm ez valós? Valamint milyen anyagból van ez a csavar?
- A bal felső (vízfűtő) és a jobb felső csavart (ez is légtelenítő állítólag!?) hiába tekerem ki nem történik semmi sem.

Hol mehet még el a vizem? Vízpumpánál semmi sem nedves. Ha helyreraktam a vizet visszajön a fűtés is igaz?

Köszönöm a válaszokat!


Ha láttad hogy a légtelenítőcsavarnál folyik el, akkor cseréld a csavart. Ez csak sima műanyag, nekem is cserélni kellett már egyszer a kiegyenlítőnél lévőt, mert megrepedt. A cikszáma: 17111712788
A te motorteredben egyébként 5 db ilyen van.

Tano Elküldve: 2015-11-23 17:19 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta: Mostanában nagyon sértődős hangulatban vagy...
Nem nem hiszem el amit mondasz, csak hangosan gondolkodtam. A fórumon te vagy az egyik akinek lehet adni a szavára.Nem hiába kértem hogy válaszolj.
Köszi a segítséget azért.


Áá, csak sok volt a meló és fáradt vagyok, meg nem szeretem feleslegesen járatni a billentyűzetem.

Tano Elküldve: 2015-11-23 17:16 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta: rajz

hely
Sztem ez az amit keresek.

Köszönöm az segítségeteket!


Te most a benzinest linkelted be. Neked máshol van mint már linkeltem a képen.

Tano Elküldve: 2015-11-23 14:44 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta: De ez amit írtál ez a motor vízhőfokot méri amit a titkos menüben is látok. Ettől függetlenül kell lennie még egy hőfokjeladónak vagy egy bimetallos kapcsolónak a hűtő környékén. Mert a ventilátor csak akkor fog bekapcsolni amikor a víz megfordult a hűtőben és a hűtőben elér egy bizonyos hőfokot.


Ha nem hiszed el amit írok, akkor minek kérdezgetsz? Amit írni szoktam nem magam találom ki, hanem a gyári leírásból veszem.
Ha nekem nem hiszel akkor nézd meg magad.

Tano Elküldve: 2015-11-23 09:15 Hűtőventillátor hidegen nyikorog!

lela írta: Egyébként most gondolkozom hogy ha a hőmérséklet függvényében szabályozza a ventilátor fordulatát, akkor ez nem egy bimetállos hőfokkapcsoló mint a videóban szereplő E36 esetében, tehát nem igazán van értelme a csatlakozónál rövidre zárni. Valószínű hogy vagy egy hőelem vagy egy PT 100 van az érzékelőben.
Esetleg Dávid vagy Tano leírhatná hogy hol van ez helyileg és hogyan működik.


Ahogy már írták, a DDE szabályozza a ventisebességet négyszögjel kitöltési tényezőjével, 5 és 90% között, a vízhőfok függvényében.
A vízhőfok jeladó a 4-es izzítógyertya alatt található. A képen a B2015a számú elem:

Tano Elküldve: 2015-11-22 10:18 Hûtõvíz

kiskiru írta: Miert cserélném mind a kettőt inkább kiszedem mindkettőt és megnézem melyik a rossz , gondolom ez is a folyamatos feszített állapot miatt lepattan egy tartó fül és utána örökké nyitva van. Este rákukkantottam 60-70 fok-ot tud csak elérni, szóval tuti a nagykörön hül vissza ennyire


Ha ennyire okos vagy akkor minek kérdezgeted, ha utána nem fogadod meg a hozzáértő válaszát.

Tano Elküldve: 2015-11-22 08:04 Termosztát

jamborj írta: A hűtővíz szintje is jó...nem tudom merre keressek tovább...


Egy légtelenítéssel lehetne próbálkozni.

Tano Elküldve: 2015-11-21 21:31 lámpa

PociPz írta: Igen, pont ilyet kérdeztem én is.
http://www.kepfeltoltes.hu/vie...es.hu_.jpg
Ezt be lehet állítani alapból vagy kell hozzá valami kütyü? A ködlámpától tekintsünk el. De fura nekem, hogy más országokban vagy szabályos, vagy nem foglalkoznak vele.


Igen, be lehet. Alapból a fényszórót fogja kissebb fényerővel DRL-ként használni, de van több lehetőség is. Ez függ a vezérlő verziójától is, hogy miket lehet nála beállítani. NCS-sel be tudod azt amelyiket akarod, ha tudja a vezérlőd. Keress rá az NCSDummy-ra, annak az adatbázis fájljában megtalálod a variációkat.

Tano Elküldve: 2015-11-21 21:18 bc

Bitu79 írta: ...De ez 1000 % biztos,hogy az óracsoportot is automatice átállítja a progi,és a diag meg is mondaná,hogy hoppá-hoppá,az óracsoportnál le van tiltva az on board computer megjelenítése opció?
Ha már valaki ennyire otthon van a gyári szoftverek terén,akkor kifaggatom.


A retrofitnek pont az a lényege, hogy hozzáadja a felszereltség listához az opciót, illetve a program az összes szükséges vezérlőt felkódolja.
Egy hivatalos szervíz neked nem fog NCS-sel és INPA-val dolgozni, mert azok nem szervízes programok, hanem a gyári fejlesztők cuccai. Erre megvolt a megfelelő DIS, SSS, vagy most az ISTA család amivel a szervízek dolgozhatnak.
Természetesen ettől még kiolvashatjátok NCS-sel, hogy mit ír a BC állapotra a KOMBI.
Szerintem ha ilyen téren rendben van az autó, akkor a műszercsoport lehet hibás valamilyen szinten.

Tano Elküldve: 2015-11-21 16:50 bc

Bitu79 írta: De hogy ez a szakszervíznek,nem jut eszébe...az elég vicces.Azért a lóvét benyelték ugye.
Pedig nagyon fényezték magukat...,hogy nem egyet csináltak már.


Azt mondtad retrofittel csinálták meg. Akkor a gyári program ugyanúgy engedélyezte a műszerfalban, mintha NCS-sel külön állítanád át. Szóval nem kell egyből fikázni őket, mert a gyári eljárás szerint csinálták...

Tano Elküldve: 2015-11-21 16:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta: INPA/NCS pärossal lehet LSZ alväzszämot+km älläst ätirni? Ki kell cserelnem az LSZ-t,mert vettem egy 45-ös CI-s kapcsolot


A gyári progival csak akkor tudod átírni a VIN-t, ha új a vezérlő. Használtat nem engedi.
A bmwscanner viszont engedi a használtnál is, igaz ez vezérlőtől is függ, de meg lehet próbálni.

Tano Elküldve: 2015-11-16 18:01 Mi lehet a baj?

asbi írta: Ez az előbbi micsoda? Kb. a kormányösszekötő gumiharangja fölött van az autó jobb oldalán, szíj hajtja.
A második gondolom a töltőlevegő hűtő csöve, ennek az aljában áll meg a trutyi. Turbó cserés volt az autó, azóta van benne 2800 km. 2500-ig kímélő módban mentem vele, ezért szépen bekokszosodott, terhelés alatt okádta a füstöt mint egy rakéta. Egy este pár kihúzatás után elmúlt a sötét füstölgés, alapból én nem látok füstöt azóta.. Előtte se volt amikor megvettem, csak amikor elvittük szerelőhöz a turbó javítás után rögtön. Akkor is inkább fehéres, 1-2km-ig. Megy, húz, fűt, hűt, kanyarodik, dudál ahogy azt kell.. Hibakód nincs semmire. Olajat néztem, egy estényi utcán állás után kb 2-3 deci hiánynak tűnt, azóta megnéztem a mélygarázsban is (gondolom ez vízszintesebb) 3 nap állás után fél deci hiánynak tűnt. Mindkettő normális lenne szerintem egy turbodieseltől. A nepper rakott a turbóba Wizardtól való utángyártott középrészt és tömítést. Cseréltek kb minden szűrőt, meg olajat akkor, de én is inkább lecseréltem ezeket 250km után, hogy jobb legyen a lelkem.

Valami tipp esetleg? Merre induljak el?


Az első az a klímakompresszor lesz, a jobb oldalon azt hajtja ékszíj.
Az IC csőben valamennyi olaj természetes, mert a kartergáz azon keresztül kerül vissza a szívócsőbe. A turbó előtti bemenő csőszakaszon van visszavezetve a szívóágba.
Viszont ez nem akkora mennyiség, hogy látványos olajfogyasztást eredményezzen, mert az olajba bekerülő üzemanyag simán fedezi.

Tano Elküldve: 2015-11-16 13:38 Mi lehet a baj?

asbi írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topicot. Sikeresen beleejtettem az autóba a helyzetjelzőt, a tokjával együtt.. Kettes alkatrész.
Úgy sejtem az alsó műanyag borítás fogta meg. Jól látom, hogy lényegében csillagcsavarhúzóval azt onnan le lehet szedni?

Esetleg Pesten nincs valakinek aknája, amit pár sörért cserébe használhatnék egy 20 percre, ha addig nem hagyom el a cuccot onnan lentről?
Még megpróbálok itt a parkolóban délután randalírozni picit, hátha kiesik valahogy.

Üdv


Az alsó burkolatot akna nélkül is le tudod venni. Megemelve az egyik oldalt alá tudsz bújni annyira hogy leszedd a burkolatot. Nem mondom, kicsit szűkös de megoldható.

Tano Elküldve: 2015-11-13 13:44 hûtõ

Krapulax6 írta: Sziasztok.
A hutonel van az a rostely vagy minek nevezzem....ennek mikor kell kinyilni/lezarni?
Hogy kell mukodnie?


Azt a motorvezérlő fogja vákumszeleppel kinyitni ha túlmelegedne a motor, így növelve a hűtést. Ha jól emlékszem kb. 107 fok környéki vízhőfoknál nyitja ki, de ha pontosan érdekel, akkor a WDS-ben benne van.

Tano Elküldve: 2015-11-08 07:40 Izzítás vezérlõ

LDave233 írta: Egy pontos helyet kaphatnék, hogy hol keressem? Kesztyűtartónál lévő biztosítékdoboznál?


Csak néhány hozzászólást kellene visszaolvasnod ezen az oldalon és megtalálod a választ.
Ennyire lusták vagytok vagy mi van: