Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-09-26 07:02 bmw diagnosztika

jamborj írta: Sziasztok!
Létezik Inpa magyarul?
Valakinek meg van?



Nem létezik.

Tano Elküldve: 2015-09-25 17:04 Hova kössem...

flenfer írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hol tudnék átvinni 2 szál vezetéket a motortérből az utastérbe a legegyszerűbb módon, a legkevesebb bontással?


A tűzfal felőli oldalon vannak nyílások, amik közül már most is van használatban néhány, illetve vannak üresek is, amik gumidugóval vannak lezárva. Szerintem ezek valameilyikén.

Tano Elküldve: 2015-09-25 12:44 Izzítás vezérlõ

Csabika136 írta: A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.


Félreértettél.
Nem a motorvezérlő, hanem annak a tárolódobozában, ami a motortér ablak felőli sarkában található, van az izzitásrelé.
A relé a biztosítéktáblától kap tápot, a motorvezérlő csak a kapcsolójelet küldi a reléhez, és a relé kimenő ágán, a csatlakozón van a 4 külön ág a 4 gyertyához.

Tano Elküldve: 2015-09-24 21:54 Izzítás vezérlõ

Csabika136 írta: Épp most próbáltam egy órája, nem indul rosszul a motorom. Annyi, hogy kb két fordulat mindig meg van hidegen indításkor. Nem az a pöcc, mint pl. apám Isuzu motoros Opel Corsája, ami ugye eleve hosszabb ideig izzít, de úgy indul, hogy a kezemből kikapja a kulcsot. Az a kocsi szerintem az első munkaütemnél beindul.
Az izzítóim közül mindenképp rossz két db. Kicserélem mind a 4-et, mert nem tudni mikoriak amik benne vannak, mert nem fél órás munka kicserélni, és mert akarom, hogy garnitúra legyen. A diag szerintem picit még várat magára, mert nem vettem még kábelt. Természetesen fogok venni, mert akarok foglalkozni vele. Remélem a vezérlővel nem lesz gond. Egyébként mi szokott lenni a hibája? Újra kell forrasztani valami reléket?


Neked még nem az a fajta izzításvezérlőd van mint amit Laci említ.
Neked a motorvezérlő dobozában lévő relé kapcsolja a tápot a gyertyákra. A gyertyákat ott is ki tudod mérni a csatlakozónál, így nem kell kiszerelni őket. Ennél még nem írja a diag külön-külön hogy melyik gyertya rossz, mert a relé miatt itt nincs megkülönböztetve. Valamint érdemes rámérni a relénél hogy eljut-e oda a táp. Ha nem, akkor meg kell nézni a biztosítékot is a biztitábla tetején (100A-es)
Hosszabb indítást az öreg indítómotor is okozhat. Nekem a csere előtt érezhetően többet pörgette mint most a csere után. Most egyből beröffenti.

Tano Elküldve: 2015-09-22 22:11 bmw diagnosztika

nagyiii írta: Nem ELM-el olvasom a hibakódot.
Értem azt is,hogy visszaírja magát mert fenn áll a hiba.De mi okozza a hibát?


Hacsak nem valami kontakhiba/szakadás, akkor a rossz IBS lehet. Erről egy kis infó ITT.
Ha az előbbieket kizártad, akkor vidd műhelybe, mert a többi már céleszközt igényel.

Tano Elküldve: 2015-09-22 21:57 Műszerfal kijelzés

kovi írta: HY.
Következő gondom van
Anyós ülésben ülnek nincsenek bekötve és nem jelzi illetve van hogy néha felvillan van hogy bejelez de aztán elalszik folyamatos jelzés nincs.
Ülés foglaltság érzékelő hiba lehet?
Ha esetleg beköti magát valaki ebben az esetben és karambol van nyílik a zsák?
Vagy azt érzékeli nem ül ott senki és nem nyílik?
Öv csat hiba?
Válaszokat köszönöm.


Valószínűbb a foglaltságjelző hiba. Az esetek nagy részében az okozza. de érdemes kiolvastatni, mert nem lehet kizárni más lehetőséget sem addig.
Ha a foglaltságjelző rossz, akkor mindenképp durran, akár ülnek ott akár nem. Úgy van vele a gyár ebben az esetben hogy biztos ami biztos menjen a zsák.

Tano Elküldve: 2015-09-22 18:26 bmw diagnosztika

KGR írta: Részemről azért, mert kő kemény 1.500 Ft-ba került (ELM327) és arra tökéletes, hogy alap fogalmam legyen arról, hogy mi a hibaüzenet. Pl nálam nagyon ritkán kigyullad a sárga lámpa és mindig a tankszellőztető szelepet írja hibának. Emiatt nem kell mindig a szervizbe szaladgálnom kiolvasásra, hanem elég ha megnézem és megnyugodok, majd törlöm a hibaüzenetet (nem szisszen a tank). Ha olyan hibát mutat amit nem értek, akkor kell csak bemennem a kocsival a szervizbe. Hétköznap folyamatosan akár 12-16 órát is dolgozok + utazás (természetesen szerelők nyitvatartási idején kívül mozgok csak), viszont az autó napi szinten használatban van és nagyon nehéz nélküle megoldani az utazást. El tudom dönteni, hogy le kell-e rakni a kocsit vagy sem. Ráadásul minimális ráfordításból.


Ez teljesen érthető és logikus is, sokunk így csinálja. Amire szerintem nickname akart utalni az az, hogy nem sokkal több pénzből (4-5 ezer ft) már a gyári megoldás is működik, nem az univerzális ami sokszor nem pontos.

Tano Elküldve: 2015-09-22 18:21 Mi lehet a baj?

southboy írta: Sziasztok.
Lehet csak rá parázok de ez a jelenség normális ?
https://youtu.be/rKH4R1P-swI
Most volt olaj cserélve a víz problémám még meg van fogy kemények a csövek stb.
Ez most az olaj mi kicsurrant az forr vagy a víz?


Szerintem nem normális. Nekem víznek tűnik, aminek ott nem kellene lennie...

Tano Elküldve: 2015-09-17 21:39 bmw diagnosztika

YELLOW írta:
hil írta: Szia Tano!
Hozzád fordulok, mert ebben Te vagy az ász: valakinek segíteni akartam diagolásban, de az autójában N40 motor van, amit viszont az IMPA progim nem tud. Abban a CFGDAT könyvár e46 filében nincs is benne az a motor. Mit lehet tenni??
bye: hil


bocs, hogy bele vau, de szerintem N42-vel tudod használni. én sem nyúltam még N40-hez. de függ, hogy mit is akarsz megnézni vele. esetleg ah N45 benne van, azzal lehet próbálkozni, hisz az majdnem ugyanaz, csak teljesen más
egyébként a kérdés jó!


Az INPA-nak azt kell megadni, hogy milyen típusú a vezérlő ami benne van. YELLOW jól tippelte, N40-et az "ME9_4N,ME 9.2 for N42" alapján tudod olvasni, mivel az ME9.2-es vezérlő van benne.

Tano Elküldve: 2015-09-17 16:53 320d Motor

Csabika136 írta: Köszönöm!
Vajon miért lehet a forgalmiban az amit írtam?


Gondolom a nemzetközi adatbázisban amiből az okmányiroda dolgozik ilyen kódal szerepel, nem a gyártók saját gyári kódját használja.

Tano Elküldve: 2015-09-17 15:21 320d Motor

Csabika136 írta: Urak!
Ez lehet hogy kicsit egyszerű kérdés lesz: A forgalmiban az áll, hogy az E46 230d 136 lovas BMW-mnek a motorkódja 204d1. Az Unix alkatrész keresőjén viszont ez: M47 204d1 és M47 D20.
Akkor most ha valaki kérdezi a motorkódot, akkor mit kell mondani? Mi a helyes?
Egyébként mi a külömbség az M47 204D1 és a D20 között?

Köszönöm!


A kettő ugyanaz. A gyári megnevezés az M47D20, a nem gyári megnevezés a 204d1.

Tano Elküldve: 2015-09-15 12:25 Üzemanyag fogyasztás

Referenciának használjátok a Spritmonitort!
Egy gyors keresés alapján az E46 316-18i 440 db találat átlaga 8,4L

Tano Elküldve: 2015-09-14 20:55 20d gázadásra megtorpanás

Csabika136 írta: ...1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.


Ezek ilyenek, 1500 alatt nagy a turbólyuk, ott még erőtlen.

Tano Elküldve: 2015-09-11 13:58 Izzítás vezérlõ

Bitu79 írta: Sztem elég ha kikapod a gyertyát,szemrevételezed,és ennyi.Gyújtás kihagyásnál sztem jelezne a kocsi.Észrevennéd az tuti.
Nekem még az eredeti gyertyák vannak benne 97 000 km-nél


Dízelről van szó és izzítógyertyáról, nem gyújtógyertyáról. Szóval ha nála égéskimaradás lenne emiatt akkor nagy gondban lenne.

Csabika136: Szerintem jobban jársz egy ellenállásméréssel, az pontosabb és kevésbé káros mint szikráztatni. Nem lehetetlen hogy két gyertyád is rossz, az autód kora alapján simán előfordulhat. Kérdés volt-e már cserélve és mikor.

Tano Elküldve: 2015-09-07 22:52 Üzemanyag fogyasztás

Csabika136 írta: Köszönöm a segítséget! Gondoltam hogy ez lehet, mert nem hinném, hogy egyiken van a másikon meg nincs. De akkor vannak itt még akik ezt nem tudják jól, mert régebben valaki azt írta nekem, hogy vegyek face-s E46-ot, mert azon már a német megoldotta a pillangószelep beszívós problémát. Elég jól elmondta, mert nem hogy megoldott a a német, hanem a 150 lovason hozta létre?


Lényegében igen. A későbbi szériákon már tényleg javítottak rajta, megerősítették hogy ne törjön le. De hogy ez mikortól van pontosan azt én nem tudom.