Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-06-30 15:19 Műszerfal kijelzés

Csabika136 írta: Az a helyzet, hogy az előbb megnéztem az autón és nekem csak bent az utastérben van a lapos csatlakozó. Kör alakú nincs a motortérben. Tetszenek ezek a szettek amit linkeltél, de ha nincs kör alakú dugaljam, akkor is jók ezek?
Ja? És természetesen megyek olvasni az OBD topikba. Nagyon érdekel ez a téma.


Az csak egy adapter. Néha jól jön, ha pl másnak kell megnézni az autóját és akkor szükség lehet rá. De mint látod a linkeket, az adapter nélküli verzió is annyiba kerül. Mindegyik jó a te autódhoz.

Tano Elküldve: 2015-06-30 13:59 Műszerfal kijelzés

Csabika136 írta: Oké. Anya elmegy 13 órakor dolgozni, lekísérem a buszhoz és nyomulok a kocsihoz megnézni. Csak ez a fránya progi hogy lesz meg, mert letöltésben nem vagyok túl jó.


Ne VAG COM-os kábelt keress, az simán nem lesz jó, csak átalakítás után.

Itt van ez,
vagy akár ez, ha magyar oldalról keresel. Ezekhez adják a progit is CD-n,

Valamint olvassd el az itteni OBD-s topikot, és jobban képbe kerülsz.

Tano Elküldve: 2015-06-30 13:52 320d Motor

Csabika136 írta: A klímát? Miért az is ad hangot? Dehát mi locsog abban? Egyébként nem tudom, mert még nem volt alkalmam úgy meghallgatni. Eddig mikor hallottam, mindig későn kapcsoltam és lemaradtam a hallgatózásról.
Igen, hideg motornál is néztem a vizet. Feljön a pálcika és mutatja hogy elég a folyadék, de ettől még ott lenn van a mélyben a szint.


Igen, a klíma is zud hangot adni. Esetleg a hőcsrélőnél csöpög a kondenzvíz? Folyásnyom van az autó alatt?
A hűtővízszint így a normális. Azért van az úszós szintjelző, mert a normál szint lejjebb van a tartályban, amit nem lehetne másképp ellenőrizni.

Tano Elküldve: 2015-06-29 10:47 Műszerfal kijelzés

Csabika136 írta: Harmadik kérdésem: A légzsák visszajelző ikon időnként gondol egyet és világít egy ideig, aztán újra elalszik. Ez valami hibára utalhat ugye? Meg lehet csinálni ezt?


1: BC szervízmenü
3: Ki kellene olvastatni diaggal, mert ezt így nem lehet megmondani hogy mi a hiba. Legvalószínűbb az ülésfoglaltságjelző, de akár ey kontakthiba is lehet.
A többit megválaszolták elöttem.

Tano Elküldve: 2015-06-28 23:07 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Magnum74 írta: ...A központi zár kinyitásakor az első belső világítás sem működik, a két hátsó oszlopban lévő kigyullad de az elsőt a kapcsolóval sem lehet bekapcsolni. Az égő jó az megnéztem.Valami ötlet?


Ilyet nálam az okozott, hogy a csatlakozójának az egyik forrasztása eltört és nem volt kontakt. Újraforrasztással megoldódott. Elötte ha megnyomogattam alulról, akkor be-bekapcsolt. Esetleg ezt is érdemes megnézni, hátha nem a GM a ludas ebben.

Tano Elküldve: 2015-06-27 16:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: most azon gondolkozom, hogy lehet már írtam erről még régen, hogy ha fognám, és mondjuk az AKMB-be beírnám ezt a hiányzó opciót:
AKUSTIK_TANK_RESERVE
aktiv

akkor vajon, műküdne-e? ugye amit kiolvasunk NCS-sel trc fájl, az egy olvasható változata a kódolt egységnek. vajon ezt le tudná kezelni a vezérlő? vagy ehhez vajon kell a leíró adatbázisába az is, hogy honnan kell milyen jelet vennie és figyelnie, és hova minek kell mennie? vagy ebből az utasításkódból ő tudja, hogy mit hogy?


Ha a vezérlő szoftvere nem ismeri a funkciót, akkor hiába írod bele és aktiválod a listába, attól még nem fog működni.

Tano Elküldve: 2015-06-27 09:22 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: a féklámpás pulzálás az működik E46-nál, amiről Lantika írt?


Évjárat, vagyis vezérlő verziószám függő hogy működik-e.

Gyorsan rákerestem:
Itt írja pontosan a leírásban, hogy milyen verziójú KOMBI és ALSZ kell hozzá,

Tano Elküldve: 2015-06-26 23:02 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: azt nem tudom bekapcsoltam az AKMB-be az öv figyelmeztető hangot, de nem csinál semmit. vagy lehet azért, mert a passenger figyelés ki van kapcsolva, és nincs rádugva a csati?
bekapcsoltam ezt a slusszkulcs figyelő dolgot is, arra jó tudom honnan érzékel a transzponder


Az utasfigyelésnek ehhez szerintem nincs köze. Amúgy gondolom nem az egész csatlakozót húztad szét az ülés alatt, hanem csak a foglaltságjelző részét...
Csinálhatsz egy gongtesztet, hogy egyáltalán működik-e a csipogód.
Így érzékelő nélkül szerintem tök felesleges vacakolni ezzel a figyelmeztetéssel, engem csak zavarna.

Tano Elküldve: 2015-06-26 22:58 manuális váltó

Csabika136 írta: Nagyon frankó. Szerintem én ezt meg tudom csinálni, ha le tudom venni a váltót. Itt inkább az a kérdés, hogy honnan lehetne ilyen alkatrészeket beszerezni. Jól érzem, hogy csak BMW szervízből? Mert akkor biztos elég drága dolgok ezek.


A cikkszámok alapján bármelyik valamirevaló autóalkatrészesnél be tudod szerezni. Én őket használom az utóbbi időben ilyenre is.

Tano Elküldve: 2015-06-26 00:46 Kipuf. rendszer

doriasztrik írta: Válaszod köszönöm, kérdésem még annyi lenne, csak egy szimpla sport dob? esetleg nem tudnál linkelni nekem egy ilyesféle dobot?
Köszönöm !


Nem biztos hogy csak egy hátsó dob, lehet hogy a középső katalizátor is ki van herélve vagy le van cserélve kissebb fojtásúra.
Gugliban rákeresel találsz sok magyar céget amelyik foglalkozik ilyennel.

Tano Elküldve: 2015-06-25 18:49 manuális váltó

lela írta: Ez csak az 5 sebességes váltónak a típushibája?


Azé biztosan!
Hatos váltósok nem nagyon írogattak emlékeim szerint ilyen ügyben, ám abban is ilyen stiftek vannak, azok is meghibásodhatnak. De mivel a hatos az újabb évjáratokban van, gondolom valamit javítottak már rajta.

Tano Elküldve: 2015-06-25 16:42 manuális váltó

Csabika136 írta: Hát nőgyógyász nem vagyok éppen. Autószerelő vagyok, aki hosszú évek óta csak a saját és családon belüli verdákat javítom. Csak eddig első kerekes kocsiim voltak és arról lejött simán az udvaron a váltó. Erről a kardánt, kipuffancsot, előtte le kell vennem. Nem tudom le tudom-e venni az udvaron, de majd meglátom. És mi kell pontosan hozzá? Lehet kapni ésszerű áron?


A neten vannak jó leírások hogy miket és hogyan kell cserélni:
http://webspace.ringling.edu/~..._pins.html
http://www.unofficialbmw.com/p...hp?t=33179

Tano Elküldve: 2015-06-25 10:41 manuális váltó

Csabika136 írta: Sziasztok!
Most vettem egy E46 320D-t. Lassan megszokom,de azért távol sem mondható egyszerűnek a sebességváltás ezen a kocsin. Nagyon gyakori, hogy mikor váltok felfelé, akkor a 2-es után nem 3, hanem az 5-dik fokozat sikeredik. Utána kiveszem 5-ből és valahogy keresgélnem kell a 3-mast. Persze meg van a technikája hogy hogy tudom betenni egyszerűen 2-ből 3-ba, alkalmazni is tudom már jól, de magyarázd meg ezt a feleségemnek úgy, hogy ne sértődjön meg. Neki ennél egyértelműbb váltó kéne. Szerintetek ez kulissza probléma lehet, vagy rudazat? Nem volt még időm aláfeküdni, de nem tudom látnék-e valamit a kardántól, meg a kipufogótól.

Köszönöm!


Ez típushiba. A váltórúd helyretoló szerkezete kopott el és beragad. Ezért nem tolja vissza a középső semleges helyzetbe, kintmarad jobb oldalt. Az ETK-ban jól látszik. Ha már cseréled akkor érdemes mindegyiket, vagyis a 9-től a 16-os alaktrészekig bezárólag. A váltót le kell venni hozzá, hacsak nem nőgyógyász vagy.

Tano Elküldve: 2015-06-24 19:12 Mi lehet a baj?

lantika írta: Es a nyitäshoz pont kell äram,a zäräshoz meg nem. Az öve folyamatosan nyit,tehät mindig kapja a jelet(äramot) igy a käbelszakadäs ki is van zärva.


De az éppen elegendő, hogy megtörik a szigetelés a csomagtér átvezetőnél és már zárlatos is a rendszer, hasonló tünetekkel. Szerintem egy megnézést megér.

Tano Elküldve: 2015-06-21 12:44 Kipuf. rendszer

doriasztrik írta: https://www.youtube.com/watch?v=Xuxux4ZJaPY

Üdv!
Az alábbi linken hallható, egy sipoló hang a 320d- beindításakor, az mit takar? úgy értem mi csinálja ezt a sípolást!? Köszi


Az a turbónak a hangja ahogy felpörög. Így sportdobbnál jobban kihallatszik.