Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-06-11 21:34 Karosszéria (javítás?)

Micka írta: jobb híján ide írom:
mi lehet a képen piros négyzetben található antenna??


Szerintem valamilyen utólagos telefonantenna.

Tano Elküldve: 2015-06-11 15:05 Mi lehet a baj?

csanadizoli írta: Sziasztok!

E46 320d 2004es evjáratu gépem produkált ujabb meglepetést.
Elkezdett világitani egy sárga szinű visszajelző a műszerfalon,olyan kinéztű mint az izzításvisszajelző,talán dds betűk voltak álá irva,s ezzel együtt elment az erő a motorból.
Tudtam folytatni az utam,simán ment 130at,de nehezen gyorsult,erötlen volt.
30percet mentem igy,hazaértem,leállitottam,majd ujrainditás után már nem világitott a sárga viszajelző.
Mit jelez ez a sárga visszajelző,mi lehet a hiba,ki tapasztalt ár ilyet?
Amugy egy karbantartott,340ezer km es gépröl van szó,szinte csak pályán járok vele,turbo,légtömegmérő még szerintem gyári.

Üdv
Zoli


A kézikönyvében megtalálod ezeknek a magyarázatát.
Ez a motorvezérlő (DDE) jele volt, és ha menetközben jött elő, akkor azt írja hogy nézesd meg egy szervízben az autót.
Egyébként az izzítást is ugyenezzel az ikonnal jelzi, de azt még indítózás előtt.

Tano Elküldve: 2015-06-10 23:20 Mi lehet a baj?

p1tyeszka írta: Sziasztok.

Ma megállt a menet. Az út szélére kényszerültem, először. Szépen rángatott gázadásra majd leállt. Egyszer még beindult, de elindulni nem tudtam. Kifogyott a benya pedig még 150km-ert írt a gépezet s a lámpa sem világított. Tankolás után megyünk tovább mindenféle hiba, gond nélkül. Mit gondoltok merre kezdjünk?


Szerintem a tankban a szintjelzőnél, az akadhatott fent, ezért mutatott rossz értéket és nem jelzett.

Tano Elküldve: 2015-06-10 14:46 tank ajtó

Igen, nyitott tankólónyálásnál is bezár a pöcök. Ha viszont beragadna, akkor a csomagtartóból mechanikusan nyitható egy zöld húzókával.

Tano Elküldve: 2015-06-09 14:22 Mi lehet a baj?

elgeri írta: Sziasztok!

"Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?"
Ezt hogy kell? Akár E81/87-en is van ilyen?


Természetesen van azon is!

Tano Elküldve: 2015-06-09 13:32 M43TU motor

Pocses írta: Köszönöm Tano.
Mit kell lebontanom, hogy hozzáférjek, elég jó helyen van.


Ezt most nem tudom megmondani, de szerintem nem sokmindent, mert ez a motor nem igen tölti ki a motorteret.

Tano Elküldve: 2015-06-08 19:35 M43TU motor

Pocses írta:
Sziasztok!

Kellene nekem egy rajz, hogy hol találom pontosan a főtengelyjeladót a motoromon. Köszönöm.


A blokk oldalán hátul. 14-es elem.

Tano Elküldve: 2015-06-08 19:34 képek

Tano Elküldve: 2015-06-07 19:55 légzsak_

KGR írta:
siposattila írta: Megtudnátok mondani hogy az üléésfoglaltság jelző hol található?


Szia! Tudtommal a szövet alatt van. Gazdaságoosan nem lehet cserélni. Egy bypass modult szoktak beépíteni. Nekem 5eftért csinálták meg. Ez azt csinálja, hogy folyamatosan foglaltnak jelzi az adott ülést, így mindig nyílik a légzsák.


Vagy pedig ki kell iktatni diaggal az ülésfoglaltságjelzőt.

Tano Elküldve: 2015-06-07 16:45 légzsak_

siposattila írta: sziasztok!Nemtudtok segiteni?Kigyulladt a légzyák visszajelzőm a müszerfalon nemtudjátok miért lehet?Eddig nemcsinálta!!!


Tippelni lehet, leggyakrabban az ülésfoglaltságjelző szokta okozni, de lehet más is. Diaggal ki kell olvastatni, akkor ki fog derülni mi okozza.

Tano Elküldve: 2015-06-02 15:33 20d gázadásra megtorpanás

papamaci199 írta:
papamaci199 írta: a turbó nyomás szabályzó kitakarításához le kell venni a turbót is? megnéztem a vákuum csöveket nekem nem engedi el szóval gondolom azok rendben vannak, a szívósort is kitakarítottam, esetleg azt tudja valaki ami abban van szenzor az mit néz vagy mire jó?


áhhh bocsi megnéztem mi is az a turbó nyomás szabályzó szelep azt hogy lehet kitakarítani? , hétvégén azt is kiszedtem belefújtam az egyik csőbe és a másikból alig de jött levegő. ez alaphelyzetben zárt lenne?


Ez egy elektromos szelep, ami szabályozza, hogy mennyi vákum kerüljön a turbó geometria állító mechanikára. A rajta lévő dobozkában van egy szűrő, egyebet nem nagyon tudsz tisztítgatni rajta.
A szívósoron lévő szenzor méri a beömlőben lévő nyomást, vagyis a töltőnyomást, illetve a légköri nyomást kikapcsolt motornál.

Tano Elküldve: 2015-06-01 12:12 Mi lehet a baj?

david01 írta: Bocsánat én nem fogalmaztam rosszul az én ventim nem kapcsol be mikor kéne tudom hogy nem folyamatosan megy de az enyém akkor se kapcsol be mikor kéne és túlmelegszik a motor arra szeretnék valami segítséget kérni hogy mit cseréljek vagy mi a bünös ilyenkor mikor hol kapcsolja a ventit hol pedig nem klíma bekapcsolásától függetlenül csinálja ezt valami vezérlő vagy nem tudom


A ventit a motorvezérlő vezérli, figyelembe véve a motor paramétereit illetve a kondirendszer igényét is. Dugjátok rá diagra, azzal meg tudjátok vizsgálni hogy működteti-e.

Tano Elküldve: 2015-05-29 11:07 újonc kérdései :)

gyorfimiki írta: Sziasztok!

Tudna valaki képeket mutatni nekem, hogy E46-ban hol van a gyári emelő?
Szerintem az enyémben csak a helye van meg sajnos.

Köszönöm!


Ez touring, de azért látszik.
A csomagtartó bal oldalán, a képen a kerékkulcs és a szélső tálca között, a szines vezetékek alatt. Piros csavarós rögzítője van.

Tano Elküldve: 2015-05-29 00:25 Társalgó

Bero írta: Sziasztok! E90-be volt gyárilag head-up display? Ha igen és az adott kocsiban nincs,akkor ezt utólag valami retrofitként,mennyire macera beszerelni? Miket kell hozzá cserélni/venni? Köszönöm!


Nekem úgy rémlik E90-ben még nem volt.
Viszont létezik gyári HUD retrofit.

Tano Elküldve: 2015-05-28 22:09 Tolató radar

zolibaaa18 írta: Ép amúgy az a hangszoró merre található a kocsiban?


A műszerfal alatt, a lábtér felett, a burkolat mögött.