Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-04-07 20:18 manuális váltó

Pitykoo írta: Ammmm..... difibe jó a 75w90-n?!


Igen, jó bele.

Tano Elküldve: 2015-04-05 23:16 Hûtõvíz

usi írta: Az rendben van, hogy többszöri légtelenítés után is sanszos hogy van még benne levegő, de főként azért furcsállom, mert amikor repedt volt a kiegyenlítő, akkor is folyamatosan levegősödött, de mégsem csinált ilyet...


Az a légtelenítő csavar magasabban helyezkedik el mint a kiegyenlítőtartályban a folyadékszint. Innen már adja magát a fizika...

Tano Elküldve: 2015-04-05 20:16 Kormany problema

Pitykoo írta: Köszi, megnézem!
Nekem olyan mintha ahogy ugye szembe van, a kormány alja-teteje fele mozogna!!
Az mitől lehet?!
De szétszedem akkor és hátha találok valamit...


Tehát nem csak a középső légzsákrész mozog, hanem az egész kormányod? Mindenképp szedd ki a közepét, és nézd meg belül, akkor látod a kormány rögzítését is hogy rendben van-e.

Tano Elküldve: 2015-04-05 20:10 Hûtõvíz

usi írta: Üdv mindenkinek!

Mi okozhatja azt a jelenséget, hogy teljesen hideg motornál letekerem a kiegyenlítő kupakját, akkor az úszó úgy mutatja, hogy a minimum környékén van a hűtőfolyadék, de amint kitekerem a légtelenítő csavart is, fokozatosan elkezdi kiemelni az úszót egészen a maximumig?


Azért, mert éppen így vittél levegőt a rendszerbe!

Tano Elküldve: 2015-04-05 15:17 Kormany problema

Pitykoo írta: Hali!
Nekem nem a kormánnyal van gondom, de ezt találtam a legközelebbinek hozzá!
Szóval mikor szar úton megyek (ami ugye magyarba megszokott) akkor középen a légzsák-duda rész zörög, és elégidegesítően! Nagyobb úthibánál rendesen csattan egyet!
Mi lehet vele a baj, mit kezdjek vele, hogy ne legyen hangja??!
Előre is köszönöm a válaszokat!!


Szerintem a légzsák rögzítésével lehet probléma. Van a hátoldalán két fül, ami két fémkapocsba akad bele a rögzítésnél. Vedd ki a légzsákot és nézd meg, lehet valamelyik fül törött, vagy nem ment bele a foglalatába.

Tano Elküldve: 2015-04-04 18:39 tempomat + kormánycsere

sunike01 írta: Sziasztok!
99.-es E46 Bmw-be szeretnékmultikormányt utólag.
Honnan derül ki, hogy lehetséges-e?
Válaszokatelőre is köszönöm!


Rossz a kérdés, mert mindegyikbe lehetséges beletenni. Csak egyikbe több meló mint a másikba.
Ha elektromos a gázpedál akkor csak néhány kábel kérdése. Ha bowdenes akkor több meló, de akkor is berakható.

Tano Elküldve: 2015-04-03 17:52 320d Motor

Splr01 írta: üdv srácok, egy kis segítséget/tapasztalatot szeretnék kérni tőletek.

szeretnék egy gázolajszűrőt cserélni a kocsimba (136le), és mivel néhány hónapja volt adagolócserém, semmi esetre sem szeretném elszúrni a dolgot.

a kérdésem az, hogy mire ügyeljek a dologgal kapcsolatban.

Előre is köszönöm


Nem kell tőle parázni. Csak lecsavarod a 3-as kupakot és kicseréled a 2-es szűrőt. Arra kell figyelni, hogy a csere után ne indítózz egyből, hanem add rá a gyújtást és várj kb 10 mp-et, hogy légtelenítsen a rendszer. Hallani fogod ahogy szürcsög. Ha befejezte utána már mehet rendesen.

Tano Elküldve: 2015-04-01 18:44 BMW kulcsok

medveborke írta: Sziasztok!

Egy elég furcsa jelenséggel (legalábbis szerintem) kapcsolatban kérném a segítségeteket!

E46 rombusz kulcs

2-3 hónapja parkoltam a tecsó parkolóban, amikor mentem vissza a kocsihoz már semmire nem reagált, nem tudtam a távirányítóját használni!
Gondoltam lemerült az elem ... félre tettem.
Ma elkaptam egy cikket, hogy néha "elfelejti" a dolgokat!
Ki is próbáltam (kulcs be-gyújtás-kulcs ki-nyitás nyomva tart-3* bezárás gomb) és voálá, működik!!!!!!
Na de...
Miután ezt megcsináltam, a másikkal nem tudtam most meg nyitni, zárni, semmit...Gyorsan megcsináltam a masik kulcssal is a dolgot, jó lett, de ezután a "lemerültnek" hitt lett megint rossz mind a kettő egyszerre nem akar mukodni ...
Hogy lehet megoldani, hogy mindkettőt egyszerre jól be tudjam programozni?? Mivel nem merult le, gondolom meg lehet oldani!

Köszönöm!!!


A kulcstanítás leírásában benne van, hogy végrehajtod mindkét kulccsal, és így fog működni mindkettővel. Keress rá pontosan.

Tano Elküldve: 2015-03-30 13:09 Kipuf. rendszer

wenn írta: Sziasztok!

Van tapasztalatotok M performance kipufogóval kapcsolatban? 428i-re (hasonló a 328i-hez,
F sorozat) kerülne.
Kérdésem, hogy mennyire zavaró a hosszabb utakon? Alacsony fordulattartományon mennyire hangos a gyárihoz képest? Comfort és sport módban van-e különbség hangzásban?

Előre is köszi.
w


Itt sok tapasztalat szerintem nem lesz ezzel a típussal, de youtube-on találsz videókat MPE-kről. Van bennük szelep, amit terhelés és üzemmód függvényében állít, ezzel változtatja a hangzást. Ahogy nézegettem korábban videókat szerintem jó hangzásuk van. Ráadásul bentre inkább a szintetizált hang a mérvadó, eléggé le vannak már szigetelve ezek az autók.

Tano Elküldve: 2015-03-27 11:01 E46 karosszéria, lámpák, indexek

KGR írta: Köszönöm, ismerem a lapot. Innen szedtem az előző cikkszámot is. De nem találom a PDC senzor cikkszámát sehol.


A "DISTANCE SYSTEMS, CRUISE CONTROL" menün belül az "ULTRASONIC-SENSOR" oldalon megtalálod.

Tano Elküldve: 2015-03-25 09:16 Társalgó

duc írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Cserélem a kormánybetétet... mielőtt kiszedem a légzsákot, le kell húzni az aksiról a sarukat? Vagy kotorászhatok benne nyugodtan?

Köszönöm!


Szia, mindenképpen kötsd le az akkut (negatívat elég), egyébként beírja a légzsákhibát amit utána töröltetni kell.


Ha közben nem adod rá a gyújtást, akkor nem írja be, szóval lekötés nélkül is megoldható. Csak ne csinálj zárlatot.

Tano Elküldve: 2015-03-24 21:32 Belsõ

BMW-Laci írta: A hátálma lehajtva a 4 kis patent is kiszedve
De a mi nem megy az a két oldalt az övfeszítő (c oszlop belső borítása) valami módon ott is össze van építve a kalaptartó és a szélvédő hátsó része ott a kalaptartó alatt 4 pici csavart láttam de nem tudom ha leszedem az elég lesz-e?


A neten vannak leírások képpel is, itt pl. röviden sorbaszedve.

Tano Elküldve: 2015-03-24 18:52 Belsõ

BMW-Laci írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek van egy 2002. 4 ajtós E46-osom és a kalaptartót szeretném kiszerelni mivel nagyon megfakul a fekete színe szinte kék lett.
Már eljutottam addig hogy kiemeltem a fejtámlákat és a hangszórókat de tovább nem tudtam ill nem mertem szedni ugyan találtam a szélvédő alatt 4 db pici csavart de inkább a övfeszítőnél nem engedd.
Segítségeteket megköszönném.


Hajts le vagy vedd le a háttámlát, és akkor még találsz patentokat amik a kalaptartót fogják.

Tano Elküldve: 2015-03-24 18:24 Társalgó

medveborke írta: Sziasztok!

Sima, egy gombos ablakemelő kapcsolómnak letört az kapcsoló része sajnos... lehet külön cserélni, vagy az egészet "elektronikával" együtt lehet csak?
Tökéletesen működik, körömmel még ha benyúlok tudom is fel-le húzni az ablakot, szóval csak a kapcsolót szeretném cserélni.

Remélem érthető volt a kérdésem...


Persez hogy lehet külön cserélni. Az 5-ös elem. Szerintem találsz bontottat is jobb áron mint az új.

Tano Elküldve: 2015-03-22 21:52 Társalgó

IndiZ4 írta: Hali és köszi...

Már szétszereltem, már csak a kivétellel küszködök, sajna nem akarom szakemberhez vinni, mert magamis az vagyok, csak sajna nehéz hozzájutni egy útmutatóhoz, amit éppúgy használnak a BMW szervizben is. Azért gondoltam, hátha itt valaki rendelkezik ezzel, vagy be tudja szerezni. Egyébként meg az autó ki van jelentve és németországból írok.

Üdv.


Próbáld meg megnézni a TIS-ben a szerelési útmutatókat, vannak benne képek is hozzá. Például:
http://wayback.archive.org/web...5/Z4_2.2i_(M54)_ROADST/Slide-tilt_sunroof_and_convertible_top/motor-operated_convertible_top/
vagy ezen a linken ,esetleg letöltöd az offline verziót és abban keresed meg.