Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-02-20 00:03 Segítsetek!

MavericK írta: Udv!

Segitsegre lenne szuksegem, gondom a kovetkezo!

Auto: E90 2005-os 318D Sedan.
A csomagter ajton levo elektromos alkatreszek, mint pl.: rendszamtabla vilagitas, tolatolampa, kodzarofeny, csomagter ajto zarszerkezet es a hatso helyzetjelzo csomagter ajton levo felehez vezeto elektromos vezetekek a csomagter ajto alatt vannak elvezetve egy harmonika szeru gumicsoben, kb 15-20 szal vezetek.
Na most ez a cso, a szamos csomagter ajto nyitas/csukas kovetkezteben eltort, es a vezetetkek szigetelese is kezd repedni. Mielott valami szakadna vagy zarlatos lenne jo lenne kezdenem vele valamit. Ha elkezdek szalankent szigszalagozni, meg heftelni, akkor egy focilabda meretu csomo lesz mire a vegere erek.
Van ennek a vezetekkotegnek valami toldopontja, hogy az egesz kabelkoteget lehessen cserelni, vagy milyen megoldast javasoltok erre, amihez nem kell szetbombazni az auto hatuljat?

Elore is koszi a segitseget!

Gabor


Ez már E46-nál is problémát jelentett. Létezik hozzá javítókészlet, pl. itt az 5-ös elem.

Illetve tt a 3-as elem hozzá az átvezető gumicső.

Tano Elküldve: 2015-02-17 21:39 xenon próbléma.

szosz07 írta: köszi de nemigen találtam róla olyat h hova kéne bekötni a két szintérzékelőt melyik lábra v ilyesmi


Pedig ott van az, még az elérési utat is leírtam.
Tehát a lámpamodul X12-es csatlakozójába:
Első szintérzékelő kábelei:
fehér csíkos megy a 19-es lábra
zöld csíkos megy a 22-es lábra
barna csíkos megy a 23-as lábra

Hátsó szintérzékelő kábelei:
fehér csíkos megy a 46-os lábra
zöld csíkos megy a 14-es lábra
szürke csíkos megy a 26-os lábra

Tano Elküldve: 2015-02-16 18:25 xenon próbléma.

szosz07 írta: valaki tudna nekem küldeni egy bekötési rajzot hogy a szintszabályzókat hova kell kötni a xenon lámpakapcsolóhoz?


WDS-ben megtalálod. Commplete->body->lighting->beam throw->loading sensor menüpontban.

Tano Elküldve: 2015-02-12 22:30 Mi lehet a baj?_

Szkrisz01 írta: Sziasztok nagyon meg vagy orulve egy e46 os 318D-ert nemetorsagi toresmentes voltam megnezni kiprobalni korbemertuk tenyleg nagyon patika szepen jar stb egy problemam van vele hezitalok a megvasarlasan, mivel hidegen csak hosszas tekeresre indul be melegen ha le an allitva viszont azonnal indul de amint all fel orat ujbol teker vagy 6-7 mp et a kereskedo aztmondja h igy kell indulnia egy bmw nek na en hulye nem vagyok csak laiukus legyszi aki ert hozza mi baja lehet?2002 es eredeti 269.000km re lekertem a bmw be alazszam alapjan valos!


Ez lehet izzítás, vagy akár kicsi üzemanyagnyomás miatt is. Ha van rá lehetőség nézesd meg egy műjelyben ha egyébként rendben van.

Tano Elküldve: 2015-02-10 19:21 320d Motor

Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.

Tano Elküldve: 2015-02-07 17:32 Karosszéria (javítás?)

tbenyo írta: Sziasztok
Gyök 2-vel belecsúsztam egy állo pótkocsiba. A lényeg hogy meghorpadt a bal hátsó lemezem. a kerékiv nem, de onnantól egészen a sarokig. a lámpa alatt. Lenne egy autó miböl kitudom vágni azt a rész, a kérdés hogy a lemez mögött (menetirány szerinti bal oldalt) van-e valami dolog amit jó lenne nem szétvégni? (Azt tudom hogy jobb oldalt ott vannak a tolatóradar vezetékei)


Ott a bal oldalon nincs különösebben semmi, de ha leveszed a bal oldali kárpitborítást a csomagtartóban, akkor meg tudod nézni pontosan.

Tano Elküldve: 2015-02-05 00:37 légzsak_

panyok írta: Sziasztok.
Egy olyan problemeval fordulok hozzatok hogy az auto Passenger Restraint System hibat ir ki. Voltam diagnosztikan es ott kiderult hogy utas es vezeto oldalt egyarant van a problema. Hiba kodja 93F9 es 93FA de nem tudjak megmondani pontosan hogy mi okozza. Utkozes erzekelo modul vagy SGM modul?
Volt valakinek esetleg hasonlo problemaja vagy tudja valki a megoldast?


Ebben a külföldi topikban találsz néhány ötlete amin el lehet indulni ez ügyben.

Tano Elküldve: 2015-02-04 22:49 320d Motor

Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Hideg időben mikor működik az izzítás illetve az elektromos kiegészítő fűtés, akkor ez normális jelenség.

Tano Elküldve: 2015-02-04 12:03 320d Motor

AteszE46 írta: Leírhatod akárhányszor, attól még nem igaz! Szoftveresen sok mindent tudsz állítani, bizonyos keretek között. Nyilván nem azt állítom, hogy 1000-es fordulatom betölti az 1bar-t. Mert ennek vannak korlátai, ahogy Tano is írta. Ha kisebb turbót raknánk fel, akkor hamarabb megindulna, de fönt elfogyna. Ha pedig nagyobbat, akkor alul nem menne, viszont fönt brutál lenne. Ez a turbó amit gyárilag rátettek az ideális. Viszont szoftveresen lehet állítani, ha egy hozzá értő átírja a megfelelő táblákat az ecu-ban. Ez már chip tuning, amit nem szeretünk ugye. Enyém is gyári, így használom.


Szerintem ezen az adott turbónál szoftveresen sem tudnál sokat változtatni. Ha megnézed alapjáraton meg kis fordulaton is a geometriát már egyből teljesen behúzza, meredek megfúvásra állítja és ott is tartja, tehát ezen már nem tudsz jobban állítani, mert mechanikai ütközön van a geometria. Pont ezzel a változó geometriával érik el, hogy már iylen kis fordulaton is megjöjjön a nyomás, tehát ennél lejjebb ezt nem fogod tudni vinni. Esetleg diaggal meg lehet nézni hogy a fordulat emelésével mekkora fordulatnál kezdi el hegyesebb szögre állítani, de szerinte ez már a magasabb tartományban történik.

Tano Elküldve: 2015-02-04 11:57 320d Motor

YELLOW írta: de figyu már. mondjuk most minek írjam le újra? van egy rúd, amit vákuum mozgat, és ez állítja a turbó geóját. a vákuum-ot meg a motor állítja elő azzal, hogy megy. nincs elektromos kapcsolat. a motorvezérlő nem vezérli külön a geo állítót. hiába ad az ECU több anyagot, ha úgysem lesz hozzá több levegő, mert a turbó még nem küldi neki. de ha nagyon rosszul írom, nyugodtan javítsatok ki, most már engem is érdekel


Akkor kijavítalak!
A vákumos vezérlésű geometriát is elektromosan szabályozza a motorvezérlő (DDE) egy elektromos vákumszelepen keresztül. A DDE ennek a szelepnek mondja meg, hogy mennyi vákumot engedjen rá a geometria állító szelepre, ami a rékerülő vákummal állítja a geometriát ahogy írtad, de mégis van elektromos kapcsolat, nem kerül rá állandóan az összes vákum amit a vákumszivattyú előállít.
Az elektromos geometriás turbónál nyilván a vákumos részt hagyták ki azzal, hogy egy kis motor vezérli a rudazatot, de ugyanúgy a DDE jele alapján.

Tano Elküldve: 2015-02-04 09:13 Termosztát

lela írta: Amit küldtem linket ott, belépsz és ott tudod csekkolni!Ez így számszerűsíthető, mert sajnos a mutató csak megközelítő érték.70pár foknál is függőben áll, de 90 fokot kell hogy mutasson a BC.


A dízelé változattól függően 84-85 fokon nyit, ennyit kell mutatnia.

Tano Elküldve: 2015-02-04 09:11 320d Motor

Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.

Tano Elküldve: 2015-02-03 16:49 Hûtõvíz

raul227 írta: üdv mindenkinek
Hogyan tudnám otthon megállapítani hol folyik el a fagyállóm?van erre valamilyen szinezö festék ami nem karosítja a motort?a kocsi alatt nem látok semmilyen cseppeket,szerintem menet közben el is cseppen,olyan naponta fél deci megy el,de álló helyzetben is fogy.a lábtérben ilyen saras idöben ember legyen a talpán aki meg tudja találni hogy a hütönél folyik e,a padló a lábunktól mindig vizes.ha hengerfej tömítés lenne,akkor milyen m;as tünetek lennének?


Némi tagolás nem ártana a mondataidban, ember legyen a talpán aki kibogarássza mit szeretnél érteni alatta.
Ha a lábtered vizes, az általában az ajtószigetelés elválása miatt fordul elő. Ha a hűtővized folyik valahol, akkor annak általában nyoma van, mivel a fagyálló nem párolog gyorsan. Illetve ennyi mennyiség még az EGR hűtőn keresztül is eltűnhet feltünés nélkül ha megrepedt belül.
Hengerfejnél jellemzően forralja a vizet, motorolaj kerül a hűtővízbe illetve habzik is.

Tano Elküldve: 2015-02-03 16:43 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

somodicsaba írta: az üléshez csatlakoztatható kábel megvan,arra gondoltál?igaz elvannak vágva de az toldható.ez az a kábel amire gondoltál vagy valami más?egyébként köszi a segítséget.üdv.


Arra gondoltam ami az ülésig elmegy, illetve a Schaltzentrum egyéb kébeleire ha az is kell még.

Tano Elküldve: 2015-02-02 18:24 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

somodicsaba írta: sziasztok.egy kis segítségre lenne szükségem.sikerült szereznem bőr üléseket,amik füthetőek.meg van hozzá a kapcsolópanel is.az lenne a kérdésem hogy kell e még valami hozzá?relé ilyesmi?vagy csak áramot kell adni a panelnak és az vezérli az egészet.?vagy azért nem ilyen egyszerü.és hova kellene bekötni?ha valaki tudna segíteni megköszönöm.üdv.csaba.


Ha a kapcsolópanel megvan, akkor már csak kábelkészlet kell hozzá és be kell kötni. Lehet hozzá kapni külön. Ha jól tudom wagusty szokott árulni ilyet, talán őt keresd meg, vagy más forrásban is találsz. A bekötéshez a kapcsolási rajzokat megtalálod a WDS-ben.