Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2015-02-02 12:33 Mi lehet a baj?

blueman írta: Minap olyan kellemetlen helyzetbe hozott az autóm, hogy kis híján a méhtelepre mentem vele az út végén.
Történt ugyanis, hogy pénteken Budapest - Szeged utat tettem meg este 7-körül, minden probléma mentes volt egészen az első 20-30 kilométerig, ekkor szakadó eső-hóban az ablaktörlő lapátjaim megálltak egyszer csak, nem láttam semmit, se kép se hang, pihenőig kihúztam, majd ott leállítottam az autót, majd indítottam és rá 2-3 percre már elindult a lapát... ezt a műveletet szegedik 4x megismételtem, rémálom volt. Szegeden is elromlott a lapát, megálltam úgy ahogy korábban tettem, restart, de többet nem indult a lapát... másnap reggel viszont azonnal indult, azóta nem mentem vele hosszabb...
Tudom, hogy látatlanban nehéz diagnosztikálni ezt, de valaki találkozott már ilyennel, vagy valami tipp esetleg?
Szerelőhöz szerdán tudok leghamarabb menne, most Szegeden tartozkodom, itt nem ismerem a szakikat.

köszi


Igen, találkoztunk már ilyennel. Az ablaktörlő motor reléje rosszalkodik. Ez a motorvezérlő dobozában található a motortérben, az ETK-ban megtalálod pontosan típus/cikkszám szerint.

Tano Elküldve: 2015-02-01 15:29 Termosztát

flenfer írta: Üdv. mindenkinek!
320d- ben hol van a termosztát? 2000-es évjáratú a gép. Nagy munka kicserélni?


Kettő is van rajta. A 8-as az EGR termosztát az EGR hűtő tetején, az 5-ös a nagytermosztát a blokk elején. Ha a műanyag burkolatot leveszed, akkor meglátod mindkettőt.

Tano Elküldve: 2015-01-31 11:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lela írta: Ezt majd le tudnád írni, mert végig olvastam a topikot de nem volt rá válasz.
Köszi!


Kipróbáltam még anno, a listában megjelenik, de sajnos nem hajtja végre, úgy tűnik ténylegeen kivették azt az opciót az újabból.

Tano Elküldve: 2015-01-29 10:31 lámpa

notoriusbg írta: Szia, biztos vagy benne? Emlékeim szerint faterom '98-as, újonnan vett 328i-jében volt lámpamosó, de halogén lámpával. Nem kötözködni akarok, csak érdekel, hogy is van ez.. vagy Te kimondottan a 320d-re vonatkozóan írtad?


Akkor úgy fogalmazom, hogy nem lehetetlen, mert meg lehetett külön opcióként rendelni, de 99,99%-ban nem rendeltek ilyet külön. A xenonhoz meg alapból jár mert kötelező hozzá. Szóval lehetséges, de ritka mint a fehér holló, és inkább az a jellemző használt autónál, hogy kicserélik a xenont halogénre és külön eladják.

Tano Elküldve: 2015-01-29 06:57 lámpa

szosz07 írta: hali. a kérdésem a következő lenne. sima halogén lámpa van a kocsimba (98" e46 320d) szeretném xenonra cserélni akkor elég a projektoros lámpa? mert lámpamosó az van benne múködik is. a gyári xenonosoknál van automata szintszabályzó is is a lengőkarokon vagy hogy van megoldva? kell e egyáltalán még valami hozzá?mert az enyémen semmi kábel nincs csak a lámpamosó. köszi


Na, még egy hibrid utólag alakítgatott használt autó.
Gyárilag a halogénhez nem volt lámpamosó. Szerintem nézd meg a VIN kód alapján mivel jött ki az autó, mert utólag biztos hogy variáltak rajta. Illetve a magasságállító megvan-e a futóművön, nehogy feleslegesen vegyél hozzá.

Tano Elküldve: 2015-01-28 14:44 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta: Nem érte miért kell ilyen görcsösen ragaszkodni a DIS -hez.


Senki nem mondta, hogy csak azt lehet vagy kell használnia. Példának hoztam fel, mert az speciel nem megy az újabbal. Ha akar használjon ISTA-t vagy amit csak szeretne.

Tano Elküldve: 2015-01-28 08:45 Turbo

bocyzx10r írta: Szevasztok!!

Egy kérdés...E46 320d FL...a turbó milyen tartományban működik? milyen fordulatszám az ahol már akár hallani is lehetne.

Egy probléma miatt kérdezem...hidegen melegen, ha egy kicsit odalépek neki és hirtelen elengedem a gázt, mintha egy "huhogó" hangot hallatna...de akkor is ha pl 1600nál elváltom mikor még hideg... ott is működik a turbó?

Álló helyzetben nyitott ajtónál, felpörgetve akár 3500-4000ig és elengedve a gázt..semmi hang...

Előre is köszi!


Minden tartományban működik a turbó, mivel a kipuffogógáz forgatja. Érezhető hatása viszont 1500 körüli fordulat fölött van.
A huhogás nem probléma, hanem természetes jelenség, mivel gázelvételnél, mikor hirtelen esik le a fordulat, a turbó a tehetetlensége miatt még tovább forog nagy sebességgel és nyomja a levegőt a kipuffogóban is. Ezt hallod huhogásnak. Sportkipuffogónál illetve hidegebb időben jobban hallani. Nekem pl. kimondottan tetszik a hangja.
Üresben ez azért nem jelentkezik, mert akkor nem esik vissza olyan intenzíven a motor fordulata, mint amikor sebességbe rakod be váltásnál.

Tano Elküldve: 2015-01-27 22:32 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy feltelepítettem az INPA-t 5.0.2 verziót.
Van e ettől frissebb, érdemes e feltenni frissebbet az én autómhoz vagy ezzel maximálisan kiaknázok minden funkciót?
A telepítési leírásban nem szerepelt hogy be kell állítani a környezeti változót.A program elindult hibát nem írt, de kocsira még nem dugtam csak a diag kábel van beledugva.Korábban írtátok itt hogy azt be kell írni a windowsba.Milyen problémát okoz ha nincsen beírva?
Mondjuk mikor telepítettem egy ilyet kiírt:
Hiba a loadlibrary("richtx32.ocx") függvényben-a megadott modul nem található.
Kell e ezzel foglalkozni?
Esetleg az INPA használatija van e valakinek, nem szeretném hazavágni valamelyik vezérlőt?!

Köszi előre is!


Ha rendesen telepítetted, akkor beírta magát a környezeti változókhoz. Le tudod ellenőrizni.
Ha akarsz mondjuk DIS-t is használni, akkor elég az 5.0.2, mert az újab csomagban lévő ediabas-szal nem fog menni a DIS. Magát az adatbázist ettől függetlenül tudod frissíteni ha szükséges.
Az inpa könyvtárban van némi doksi leírás, de kisérletezgethetsz is vele, mert ez alapvetően diagra való, nem fogsz vele átírni olyan dolgot amitől tönkremenne az autó. Némi szótáras segítséggel ki lehet igazodni benne.

Tano Elküldve: 2015-01-27 22:19 Egr szelep

AteszE46 írta: Működik a geó,ezt megnéztem egyből. Ha lehúzom az egr vákumcsövet semmi hiba, ezért járok így vele. Viszont ha visszadugom, olyan lesz mint egy szívó diesel. Csak 3000 felett kezd el menni.
Ez mi lehet??


Ha a turbónál okés, akkor arra tudok gondolni, hogy az EGR szeleped akkor is nyitva van mikor nem kellene, és így kevesebb a légtömegmérő felöl a beszívott lebegő, kevesebbet mér, kevesebb üzát adagol a motorvezérlő is, és ezért lehet gyengébb. Nézd meg az EGR-t szabályzó elektromos vákumszelepet, hogy az okés-e. Ez ugyanolyan mint ami a turbó geometriát is vezérli.

Tano Elküldve: 2015-01-27 18:58 Egr szelep

AteszE46 írta: Szia!

Az enyémet kiiktattam pár hónapja. Úgy veszem észre, mintha kicsit többet fogyasztana.
Visszakötném, de akkor alig megy a kocsi, 3000 fölött kezd menni. Nem tudom mi baja lehet? Valakinek van ötlete?


Első körön nézd meg, hogy a turbógeometria állításod működik-e mikor beindítod a motort. Ezt egyszerűen lecsekkolhatod műszerek nélkül is.

Tano Elküldve: 2015-01-27 14:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Lezli46 írta: Segitség Inpa+Ediabas!

Most telepitettem fel egy K+DCan interface-hez CD ről egy Inpa-Ediabas programot.., rémülten látom--remélem hogy csak bénázásom miatt látom igy : A program kezdő ablakában régi Bmw-k (E36-46 stb) ikonja kiválasztásra egyáltalán nem szerepelnek.., vagy van valami trükje hogy lehet előcsalogatni momdjuk egy E38-st pl.

Minden baráti segitőszándékot elóre is köszönok kedve forumózóknak


INPA verziótól függően mások a menüpontok. Ezt a CFGDAT könyvtárban lévő INPA.ini fájl jegyezettömbös szerkesztésével át tudod írni magadnak, és akkor az fog megjelenni amit akarsz.

Tano Elküldve: 2015-01-27 07:27 Turbo

toki24 írta: viszont a tengely nem lóg olajat se csipegeti, csak azért kérdezem. A kiskati míg bent volt nem huhogott ennyire, mióta kivettük ilyen mikor elváltok tettszeni tettszik,csak nem tudom,hogy zsír e


Sportkatalizátorral illetve dobbal ebben a hidegebb időben nekem is hangosabb a fütyülés. Mikor melegebb van visszábbhalkul.
Szerintem ha a tengely rendben lévőnek tűnik, akkor fogadd el hogy hangosabb így, sokat nem tudsz vele csinálni.

Tano Elküldve: 2015-01-25 18:05 légzsak_

Pitykoo írta: Azóta azokat keresgélem és fordítgatom....
Már sok dolgot értek belőle, de már lassan belezavarodok..


Távolról elmagyarázni mindent macerás és hosszadalmas, legjobb személyesen végignézni, vagy maradnak a videók és a sok olvasás.

Tano Elküldve: 2015-01-25 16:44 légzsak_

Pitykoo írta: Amikor belépek és van az elején ez a sok 3 betűs lehetőség ott torpanok meg mert gőzöm sincs melyik mi!?


Ezért írtam, hogy az általános kezeléséről vannak videók a tube-on. A rövidítésekben meg segít a gugli.

Tano Elküldve: 2015-01-25 14:21 légzsak_

Pitykoo írta: Hogy programban, gondolom Expertel hogy kell kikapcsolni!
Közben megtaláltam a videót!


NCS használatáról találsz fent videót.
A foglaltságjelzőhöz kiolvasod a légzsák (ABG) modult, az fsw_psw fájlban megkeresed az "erkennung sitzbelegung" 1 illetve 2 opciókat és nicht_aktiv-ra állítod. Visszaírod és kész. Lehúzod a foglaltságjelző csatiját az ülés alatt, hibatárolót törölsz, gyújtás levesz és ráad...kész is van.