Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2014-11-20 22:12 Belsõ

jena307 írta: Sziasztok, ma nekifogtam a vezető oldali bal lábtámaszt visszarakni nem volt rendesen a helyén, és alánéztem a padló kárpitnak, és csurom víz, szóval valamikor valahol beázott.
Kérdés van e valami általános ahol be szoktak ázni, vagy nem jellemző a beázás?
Amit észrevettem, hogy a pollenszűrő tálca nem volt rendesen odafigyelve összerakva és a vezető oldali víz elvezető gumi cső össze volt nyomódva pont be tud akadni egy csőbe, és lehet az volt a probléma.
Első szélvédő még gyári szóval nem esélyes de nem kizárt.
Még egy kérdés van e valami elektromos rendszer kábelkorbács a taposóban mint pl a C5 platformú audikban, azaz mennyire kapkodjak a kiszárítással, nem akarom úgy felejteni de nem is tudom azonnal felbontani az egészet és ventillátorozni.


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs szigetelés ragasztása válik el, és emiatt a küszöb gumiszigetelése mellett szokott befolyni a csapadékvíz. Ez szokott a leggyakrabban előfordulni, ezt mindenképp érdemes megnézni. Ha rákeresel a fórumban találsz képeket is

Tano Elküldve: 2014-11-16 19:57 Motorolaj

Zsofi írta: Sziasztok!
Ma menet közben borzalmas olajszagot éreztem a kocsiban, félreálltam, és a motortér csupa olaj volt. Első ránézésre az olajsapka alól fújhatott ki. Tapasztaltatok már ilyent? Leszedve a sapkát dőlt ki belőle a gőz. Van valami fogyó alkatrész amiről nem tudtam, hogy érdemes kicserélni egy ilyen eset elkerülése végett?


Szerintem a megnövekedett kartergáznyomás okozhat hasonló jelenséget, szóval a kartergázelvezetés környékén nézz szét.

Tano Elküldve: 2014-11-15 17:54 Ülés

gfeco írta: Kösz az infót.
Már ott kezdődnek a bajok hogy legalább 3 órát töltöttem azzal hogy a bmw-planetet megnyissam de java ide biztonsági beállitások oda egyszerűen a gépem blokkolja az oldalt.Pedig mindent megpróbáltam.
Mezei lehetőségként jo lehet az ha a rádióról vesek le gyújtás pozitivot és testet vagy a szivargyújtóról állandó 12v-ot és azt viszem oda az ülésekhez?
Ezt még kapcs rajz nélkül megcsinálnám,a rádió 17 pines csatijábol indulnék ki hogy melyik a gyujtás plusz és a test, csak az üléscsatin nem vagyok biztos de gondolom ott is a barna lesz a test.
Valaki tudna segiteni egy kapcsrajzzal hálás lennék.


A WDS-t le tudod tölteni offline verzióban is.
A java control paneljében (javacpl.exe) add hozzá a bmwplanet olal webcímét a kivételekhez, utána már működni fog.

Tano Elküldve: 2014-11-15 00:51 Ülés

gfeco írta: Sziasztok

Sikerült szert tennem egy pár első szövet sport ülésre.
Egyelőre beadtam kárpittisztításra.
Az ülés manuális viszont az oldalán van egy kör alakú kapcsoló ami olyan mintha négy irányba nyomkodható lenne és eg ülés ábra van rajta.
Valamint van egy plusz csatlakozó rajta gondolom ezé a funkcióé.
Kérdésem mi lehet ez a funkció és vajon befogom e tudni kötni a sajátomba mert ahogy most alánéztem a kocsimban nincs ilyen csati az ülés alatt.
Egyáltalán mi kellhet neki?
Áram meg egy test?


Igen, az a deréktámasz kapcsolója. Az ülés alatti csatlakozóba csak a 12 voltot és egy testkábelt kell neki behúznod és működni fog, nem kell neki más. A WDS-ben megtalálod pontosan mit honnan-hova kell kötni.

Tano Elküldve: 2014-11-12 19:54 Motor-váltó

flenfer írta: Sziasztok!
Milyen, és mennyi olaj kell egy e46, 320d manuális váltóba?


Hivatalosan MTF-LT-1, 2 vagy 3 és 1,4 liter.

Tano Elküldve: 2014-11-09 19:49 Hasznos weboldalak

Robin68 írta: Pár bekötési rajz amit sikerült össze vadásznom. Nekem nagy segítség volt, talán másoknak is hasznára lesz.


Rossz a linked!

Tano Elküldve: 2014-11-08 20:25 Segítség!!!

Powerliqid írta: Sziasztok!
Valaki tudna adni egy kis helpet?
A gondom a következő: E46, 320d automata 110Kw.
Főtengely ékszíj tárcsát kell cserélnem.
Be is szereztem egy újat, (CORTECO), van benne használati utasítás,hogy hogyan rögzítsd a főtengelyt, stb.
Emelés,has páncél le,alu is, stb.
Hol a rákba rögzítsem? Mert haljak meg nem találom.......
Vagy ennyire suta lennék?
Előre is köszi!!!


http://translate.googleusercon...w6BVp0xgbg
Ez a gyári leírás a cseréhez képekkel. A lendkeréknél kell rögzíteni, megakadályozandó az elfordulást. A blokk felőli oldalon van egy nyílás, amin bedugva egy megfelelően erős rudat tudod rögzíteni, a gyári spec szerszámok nélkül is.

Tano Elküldve: 2014-11-08 14:37 Váltógomb

villas írta: Sziasztok
egy olyan problémám lenne hogy ahogy egy pár helyen olvastam, úgy kell leszedni a váltógombot hogy:
felszedem a műanyagot (amin a fokozatok vannak ) utána csavar ki és egy hirtelen rántással ki!
De nekem nem jön fel!
Vagy nem így van?
Válaszokat köszönöm!


Nem kell leszedni a tetejét, semmi csavar nem fogja. Csak erősen kell felfelé húzni. Vigyázz, nehogy kiverd a fogsorod.

Tano Elküldve: 2014-11-07 22:29 320d Motor

toki24 írta: helyén van és beis zár ha kell.

Elfogadható de miért?! nem 90 fok körül kéne lenni-e?!


A termosztát 84-85 fokon tartja legalább változattól függően. Ha ennél lejjebb megy, főleg hogy most ilyen enyhe az idő, akkor rossz a termosztátod. Hamarosan itt lesznek a hidegebb idők, és még a mutató szerinti üzemit (75 fok) sem fogja elérni a vízhőfokod, ami természetesen nem tesz jót a motornak, illetve a fogyasztásodnak sem.
De úgy látom itt vannak akik szerint ez így normális, hát lelkük rajta, én mindenesetre nem hagynám annyiban.

Tano Elküldve: 2014-11-07 21:28 320d Motor

solyom76 írta: szerintem ebben az időben elfogadható..


Szerintem meg nem elfogadható!

Tano Elküldve: 2014-11-06 22:01 Motorolaj

Neki a 150 lovas mocija van, a gázolajszírő nem ott van hanem a vezetőülés alatti csőszakaszon.

Tano Elküldve: 2014-11-06 21:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Bor3sz írta: Köszi a gyors választ,de a kábel használata is okés lesz a driver mizériát nézve? Vagy mivel saját drivere van ettől nem kell félnem?


Egyszerű: mielőtt bedugod a gépbe bármelyiket, a windowsban kapcsold ki a driver automatikus netes frissítését, és így manulisan te tudod megadni neki, hogy melyik drivert akarod felrakni neki. Így nem fenyeget a veszélye, hogy az említettet rakja fel.

Tano Elküldve: 2014-11-03 13:12 Mi lehet a baj?_

blueman írta: ad1,
Múltkor írtam, de nem jött válasz, szóval egy kicsit részletsebben:
Mióta hideg van azóta jön elő a probléma, 1-esben kuplung ráengedéskor a motor felől koppanó hang jön, nagyobb terhelés esetén jobban koppan, néha kettesben is hallom, terhelésfüggő! Motortartóbakok nyáron voltak cserélve.
Volt valakinek hasonló problémája?


ad2,
Típushiba vagy csak nálam jelenség az, hogy 3 havonta az egyik izzóm mindig kiég menetrendszerűen, legyen az tompított vagy helyzetjelző?


ad1: ezt csak élőben meghallgatva és megkeresve fogja bárki is kideríteni, mivel van jópár lehetőség.

ad2: Nem típushiba, nekem 9 év alatt talán egy hátsó izzót kellett cserélnem. Vagy próbálj más márkát, vagy nézd meg nincs-e valami érintkezési probléma, beázás stb. Mindig ugyanazok égnek ki?

Tano Elküldve: 2014-11-03 13:08 Fûtés - Klíma

leroyclub írta: Ez lenne az?
https://www.youtube.com/watch?v=XrD9nLrjl30


Igen, az a rácsos henger az.

Tano Elküldve: 2014-11-02 00:01 Hasznos weboldalak

Néhény hasznos dokumentum E46-hoz és E90-hez:
http://www.bmw-driver.net/foru...ostcount=1
http://www.bmwtech.ru

És még néhány hasznos anyag, főleg az újabb modellekhez:
http://www.bimmerfest.com/foru...90034.html
http://www.bimmerfest.com/foru...09717.html
http://www.kneb.net/bmw/

Bővítve. Jó olvasgatást mindenkinek!