Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2013-11-24 13:33 Belsõ

SP_323i írta: Sziasztok!

Eljött a nagy "pillanat". Sikerült beszerezni szép állapotú beige sport belsőt
Természetesen jobbos kocsiból, úgyhogy kis szereléssel jár majd a dolog.
Ez ügyben lenne kérdésem:
1. Az eü dobozt, hogy tudom rongálás nélkül leszedni az ülés aljáról?
2. Az ülésfoglaltság érzékelőt is át kell tenni a J1be. Viszont ehhez kicsit szét kell kapni az ülések alját. Ehhez kérnék egy kis segítséget. Nem szeretnék füleket törni stb.

A netet már tegnap óta bújkálom, de nem igazán találtam megoldást ezekre a kérdésekre.
Remélem itt szerencsésebb leszek


Az 1-es kérdésedre tudom a választ, mert én is átszereltem már.
Magát a dobozt előrefelé le tudod húzni a tartójáról. Ha belül megvizsgálod akkor látod, hogy hol vannak a fülek a tetején amiket ki kell akasztani ehhez. Ezután a tartót fogja néhány csavar. Kicsavar és fordított sorrendben felszerel a másik ülésre.

Tano Elküldve: 2013-11-22 17:16 320d Motor

ppeterke írta: Ma megnéztem a légtömegmérőt és nem az a bűnös, az előtöltésszabályzó az vhol az adagoló környéke vagy maga az adagó??


Ez az adagoló egyik részegysége, benne található. Egy kis olvasnivaló

Tano Elküldve: 2013-11-22 17:10 E46 lámpa

ateszka86 írta: Sziasztok. Olyan gondom lenne, h a bal első lámpám állító motorja, nem mozgatja fel-le a lámpát, hallatszik ahogy dolgozik, de a fogaskerekeknek fura hangja van....ezt lehet vajon javítani vagy bontóból keressek lámpát? e46 2001

nem xenonos, a sima... ugy tudom h nem lehet javítani...mi a véleményetek?


Szerintem egyszerűbb ha bontóból szerzel egyet, valószínű a műanyag alkatrészek megadták magukat.

Tano Elküldve: 2013-11-22 17:08 Egyenetlen alapjárat

JuhaszMark írta: na szóval az van hogy probléme mindaddig nincs amíg a tank benem villan sárgára... miután kigyullad elkezdi csinálgatni ... és minél kevesebb van annál rosszabb ötlet h hogy lehet zet kiküszöbölni?


Ez alapján nekem üzaszivattyú hibájának/haldoklásának tűnik.

Tano Elküldve: 2013-11-21 15:10 bmw diagnosztika

ateszka86 írta: Valaki nem tduna egy 2001 e46 sedan hátsó ablakfűtés bekötési rajzot küldeni? nagyon fontos lenne...


A WDS-ben megtalálod. Alul keress rá a "rear window defogger" kifejezésre.

Tano Elküldve: 2013-11-21 14:36 320d Motor

Puli írta: Tavaly éve elején cseréltem az izzító relét (igaz egy Kaszától vett használtra), de azért kipróbálom! Köszi!
Habár én laikus azt gondolnám,hogy ez csak az indulást segíti és nincs köze ahhoz, hogy utána 15 sec-ig még egyenetlenül jár a motor... :S


Mondom, a biztosíték is rossz lehet, nálam is azzal volt gond.
Van utóizzítás is még egy ideig, de azt a sárga lámpa már nem jelzi.

Tano Elküldve: 2013-11-21 13:03 320d Motor

Puli írta: Csak reggel, hideg indításkor csinálta és eddig kétszer! Az üzemanyag az évek óta ugyanaz, izzítógyertyákat két hónapja cseréltem... :S


A tiedben még nem izzításvezérlő van, hanem egy relé, erről kapnak tápot a gyertyák. Hiába jók a gyertyák, ha nem kapnak tápot. Nézd meg, hogy a reléhez eljut-e a delej. Ha nem, akkor cserés a biztosíték a kesztyűtartó mögött. Diaggal meg tudjátok nézni, hogy a relé működik-e.
Persze ez csak egy lehetőség, de könnyen ellenőrizhető.

Tano Elküldve: 2013-11-19 22:16 Ajtónyítási Gondok!

gyalogerika írta: hali!
320 d autónk van, távirányító nem működik.
három ajtó lezárva, nem nyílnak.
ablakok fel le a nyitás gombra, kulccsal csak a bal oldali első ajtó nyílik.
beülök és betárom bentről semmivel sem nyilik, / ablak le és kulccsal kívülről6 Valaki tud segíteni???


Kicsit fogalmazhatnál normálisabban is, azt a plusz 1-2 percet rá lehetne szánni, és akkor nem nekünk kellene spekulálni, hogy mit is szeretnél mondani.
Ilyesmit a GM illetve rajta a relék hibája szokott okozni.
De ha jól értem neked bentről mechanikus módon sem nyílik? Nézd meg, nincs-e kiakasztva a nyitókar.

Tano Elküldve: 2013-11-17 22:56 Mi lehet a baj?

valter320d írta: Szia Tano!
Piros!


Akkor nem a szinteddel akadt gond, hanem a nyomással.

Tano Elküldve: 2013-11-17 22:52 Légtömegmérõ

adee9 írta: Csak egy-egy próba idejéig használtam így az autót, nem tudom hosszabb távon milyen lenne pl. lehúzott csatival, de az egyértelmű, hogy bármit csináltam a légtömegmérővel, minden esetben máshogy reagált a kocsi. Ezért azt gondoltam, az lesz a hibás és rendelek egyet. Néztem magyar és szlovák oldalakat, de átlagban a szlovák oldalakon olcsóbb volt, ezért onnan rendeltem egy bosch-t 130 euroért (kb. 40 000ft). Az oldalon le volt írva, melyik motorokhoz jó, szinte az összes dízel, amit 2000 környékén gyártottak. Hasonlóan volt más oldalakon is. Na megrendeltem, a dobozon fel volt tüntetve, hogy programozást kér ha 314-ről cserél 527-re, ami a kocsiban volt , az meg 468. Megcsináltatnám a programozást is, ha tudnám, hogy utána jó lesz. Viszont gyanús, hogy az új lt.mérővel ugyanúgy viselkedik, mint a régivel.


Nézd, ha megcsináljátok a programozást mivel az újabb verzió került bele, azzal nem veszíthetsz és nem rontotok el semmit, és így biztos hogy jó paraméterekkel fog dolgozni ennél az érzékelőnél. Mit kell ezen ennyit tökölni?

Tano Elküldve: 2013-11-17 22:48 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

rusznak írta:
sziasztok. Bmw 318d 116LE 2002-es évjárat a müszerfalon kigyúlt a DDE lámpa és gázpedálra nem reagál semmit a fordulat 900 ról felszökött 1100 körülire pöccre indul.
légyszíves segítsetek.


Ezt így látatlanban senki nem fogja neked megmondani. Mivel elektromos gázpedálod van, így lehet akár kábel/csatlakozás vagy érzékelő probléma is, de más is. Dugjátok gépre az mondani fog valamit ha már a DDE lámpát égeti.

Tano Elküldve: 2013-11-17 22:45 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Lacika1986 írta: Sziasztok! Lehet hülyeséget kérdezek de az lehetséges hogy
az ülésfütés 3 részre van osztva?? Azért kérdezem mert ugy érzem hogy
a háttámla és a kis elsö rész müködik de mintha a comb alatti
ülöfelület nem fütene!


2 részes a fűtés, a combtámasz részben nincs fűtőlap.

Tano Elküldve: 2013-11-17 19:02 Mi lehet a baj?

valter320d írta: Sziasztok.

Olyat tapasztaltam ma hogy beindítottam hallatszott egy csörrenés mintha hidrotőke lett volna,elaludt az olajlámpa és aztán felvillant egy mspr megint és elaludt.
Szerintetek mi ez?
Olajszintet néztem de az jó kb 2 napja.
Még egy valami,tudjátok van az a probléma az olajszűrőháznál hogy elengedi az olajat,és későn alszik ki az olajlámpa reggel szinten van az olaj,de utánna már nemtom megnézni mikor felveszi az olajat,lehet kevés benne az olaj?

Válaszokat köszönöm!


Az olajszintet ne reggel ellnőrizd, hanem leállítás után kb. 5 perccel. Ha akkor jó, akkor megfelelő.
Amikor felvillant, akkor sárga volt vagy piros?

Tano Elküldve: 2013-11-17 18:59 Felni csere

hil írta: Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: az FL e46-ra felmegy-e a 15"-os felni?
Azért kérdezem, mert itt a fórumon olvastam a napokban, hogy arra bizony minimum 16" megy fel. Nem tévedés volt az az írás?
A RealOM-ből kikopiztam az alábbi adatokat:

felni/ féktárcsa méretek
Fle(1999.02.) Fl (2003.06.)

felni lemez 61/2JX15 ET:42 61/2JX15 ET:42
felni Al 7JX15 ET:47 7JX15 ET:47
e féktárcsa 286X22 286X22
h féktárcsa 280X10 -
276X19 vent 276X19 vent

Az ott talált adatok alapján akár jó is lehet rá, de szeretnék biztosat tudni!

Előre is köszi választ,
hil


A kissebb motorosokra, amiken az általad belinkelt méretű fék van, azokra rámegy a 15-ös. A 20d-nél van pl. az, hogy a faceliftesre már nem megy rá, mert arra már nagyobb 300-as fékeket raktak, míg a FL előttin még kissebb van.

Tano Elküldve: 2013-11-16 21:04 Mi lehet a baj?

DeeEvil írta: Hello! Köszi a hozzászólást Viktor! Vannak még értelmesek is...


Azért szoktunk mi itt segíteni is, nem kell megsértődni.
Tehát az első hibakód a töltőnyomás vezérlés hibájára utal. Nem tudom a tiedben már elektromos a turbó vezérlés vagy még a vákumos?
A második hibakód lehet összefüggésben a nem indulással, mivel ez a railnyomásra panaszkodik. Ezt okozhatja hibás nyomásszenzor, vagy akár valamelyik üzemanyagszivattyú hibája is, és nincs meg a kellő üzanyomásod. Szerintem ezeknek kell utánanézni első körön.