Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2017-03-27 16:29 Szívócsonk-pillangószelep

joker01 írta: Így van.Szombaton leszedtem a szívócsonkot, hát bizony volt benn. Ráadásul az egyiken a lapát lötyög rendesen. Ledugóztam, kipucoltam a kormot, mert a turbó beáramlásánál volt bőven. Pontosabban a hol visszavezeti a kipufogógázt. Le húztam arról is a vákumot.
Most meg berakja a hibajelző sárga lámpát. Valamit lehet vissza kell mégis csak kötnöm


A lehúzott vákumcső miatt panaszkodik, mert így nem megy a kipuffgáz visszavezetés és jelzi az EGR hibát.

Tano Elküldve: 2017-03-22 20:37 Chip tuning

rezso írta:
Az olaj vajon mennyi idő alatt melegszik túl?


Ez használattól függ. Normál hétköznapi használattal, mikor csak egy-egy rövid gyorsítás során használod ki a teljesítményt nem lesz tényező.
Esetleg ha pályanapozol, vagy huzamosabb ideig mennél nagy sebességgel (mondjuk 200 körül), amikor huzamosabb ideig van terhelve erősen a motor, akkor lehetne ez tényező szerintem. De utólag is lehet plusz olajhűtőt berakni ha kell.

Tano Elküldve: 2017-03-20 12:38 Chip tuning

rezso írta: Üdv mindenki!

2015 F20 facelift 1.6 4 henger Turbo 136LE
(sajnos ilyet nem lehet választani a forumba regisztráláskor)

Az 1.6-ost lehetett kapni 170 majd 177 lóerővel is, amég meg nem jött helyette a 3 hengeres,nem sokkal a facelift után.
Szerintetek hardverileg miben különböznek a 136 lóerőstől?
Mekkora az esély, hogy a turbó tönkremegy, ha ez esetleg más?

Melyik chiptuning céget javasoljátok?
A netes keresgélés alapján az Autokorbel a legmeggyőzőbb.
Természetesen alacsony fordulaton is kell az erő, nem szeretem bőgetni.


Helló!
Itt a kék gombra kattintva, majd pipálva és újra kékre kattintva le tudod tölteni az N13 technikai leírását. Ebben szerepel mindkét verzió. Ahogy gyorsan átfutottam, az olajhűtésben tér el az erősebb verzió, de persze apróbb eltérések még lehetnek amit itt nem részleteznek.
Illetve érdemes még az ETK-ban összehasonlítani a 16i és a 18i verziók ábráit/cikkszámait (pl csapágyak stb.), abból is látszódhat különbség. Ha ezek stimmelnek, akkor szerintem egy plusz olajhűtő alkalmazásával elbírja a 16i is a nagyobb teljesítményt. De erről egy tuningos szakembert kérdezz meg inkább.

Tano Elküldve: 2017-03-13 21:30 Hűtővíz..:S

Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ami a termosztát és a kiegyenlítő tartály tetején levő műanyag könyökcső, amibe a légtelenítő csavar is van, a közötti gumicső gyárilag rá van préselve egy gyűrűvel. A kérdés ebből az lenne, hogy annak kell hamarabb lelőnie ha felforr a víz vagy nagy lesz a nyomás vagy a tartályon levősapkának kéne elengedni a túlnyomást??
Vagy ezen nem olyan a sapka? Ill. mennyire kell keménynek lennie ennek a csőnek üzem meleg állapotban?!
Előre is köszönöm!


A kiegyenlítőtartály sapkájában van egy szelep ami adott értéknél elengedi a túlnyomást.
Legalábbis ha szerencséd van és nem az elöregedett tartály reped szét előbb...

Tano Elküldve: 2017-03-13 21:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lela írta: Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...


Diaggal kiolvasva meg tudod nézni a vezérlő szoftververzióját.
A netről beszerezhetőek az adatbázisok is, a programcsomagokban általában ez is benne van.

Tano Elküldve: 2017-03-11 23:52 Ülésfoglaltság érzékelő

N42B20A írta: Sziasztok! Lehet valahogy ellenörizni,hogy miért nem világit a biztonsági öv visszejelzö piktogram a vez,felöl? 2 hónapja vettem az autot,lehet az elözö tulaj széthuzott valamit direkt és csak össze kéne ujra dugnom?nem értek hozzá.Persze lehet más örülne neki hogy nem világit ha nincs bekapcsolva,de én szeretném hogy figyelmeztessen.
Inditásnál persze felvillan,de utánna ki is alszik,mintha be lennék kötve.
Köszi elöre is...
318i 2002


Ez az amcsi piacos gépeknél volt kötelező, az eu piacosoknál általában nem aktív. Meg kell nézni a VIN kód alapján a tiedben benne van-e ez a felszereltség. Szerintem nincs.

Tano Elküldve: 2017-03-11 21:35 Segítség, beázik az autóm!!!!

RdnyBlzs írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Arra lettem figyelmes mostanában, hogy nagyobb esőzés után beázik a kocsim az anyósülés előtti részen a küszöb környékén. Napfénytetős Compact-om van. Szerintetek mi okozhatja, mire figyeljek, hogyan derítsem ki, hogy mitől van a beázás? Miket érdemes átvizsgálni egy napfénytetős típusnál? Köszi előre is!


Jellemzően az ajtókárpit alatti szigetelés ragasztása válik le, és ekkor folyik be az ajtó belsejétől a víz a küszöbnél.

Tano Elküldve: 2017-03-08 21:42 Rugócsere

John írta: Köszönöm,néztem a robbantott ábrát és igen két méret van két cikkszámmal,honnan tudhatom melyik méret az enyém?


Vagy megnézed a benne lévőt, vagy VIN dekóderrel megnézed, hogy az autódnál szerepel-e az "S815A Poor road package" felszereltség, amit az ETK is említ.

Tano Elküldve: 2017-03-08 19:13 Rugócsere

John írta: szerintem el fog mozdulni. akartam is szerkeszteni a bejegyzésem, de gondoltam megvárom amíg írsz
Mit tegyek, Felső rugótányércsere mennyire macerás? [/quote]

Csak annyirs mint s mostani szerelés. 18-as elem. Figyelj, mert 2 féle verzió van belőle, egy 5 mm-es és egy 14,5 mm-es a rossz utas csomagban.

Tano Elküldve: 2017-03-07 19:47 Rugócsere

John írta: Sziasztok,jobb hátsó rugóm nincs a helyén fent,a doblemez fogja oldalt hogy ki ne bukjon,hogy lehetne visszatenni? https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=58C0C11D


Lengéscsillapító alsó bekötését feloldod, megemeled az autót és így a lengőkar lebillen annyira, hogy a rugót ki tudod emelni némi erőfeszítéssel. Nézd meg, lehet eltört a tetején és azért mozdult el. Érdemes megnézni a kasztni részt is, a hátsó futóműnél típushiba a törés.

Tano Elküldve: 2017-03-04 22:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zsolesz92 írta: Sziasztok!

Inpa ezt a hiba üzenetet adja: 33 wheel speed sensor front right trigger signal

A szenzor cserélve lett,de a hiba még mindig nem szünt meg.
Valakinek valami ötlet?


Akkor csekkolni a csatlakozót/vezetéket.

Tano Elküldve: 2017-03-04 14:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Köszönöm.Másik kérdés kicsit macerásabb lehet de megkérdezném hogy szoftverfrissítés mennyire komplikált? Wink kfp-vel kell? Mondjuk azt tudom hogy utána az Ews-t is újra kell aktiválni de azt már alig emlékszem hogy csináltam. Bonyolult a szoftverfrissítés?


Nem bonyolultabb az sem mint a pl az ncs, de óvatosan kell vele bánni, mert gajra vághatod vele a vezérlőt ha rosszul csinálod. Vannak jó leírások/videók erről is a neten.

Tano Elküldve: 2017-03-04 10:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Köszönöm.Inpával lehet egyáltalán Co-t csekkolni? Itt példáúl mit jelent hogy Katalizátor előtt 100 és utána meg 21,09 %? https://scontent-amt2-1.xx.fbc...e=5933549D és a rough-nál mit olvasol ki? https://scontent-amt2-1.xx.fbc...e=596884F8(Bocs ha sokat kérdezek de nemtudom )


Alap szótárazás megmondja, oda van írva hogy "probe heating" tehát az érzékelőnek a fűtésének a mértéke. Bemelegedés során fűtik a lambda szenzort, hogy előbb elérje az üzemi hőmérsékletét mert akkor mér pontosan.
A másik az egyenetlenségi járás, utalhat kopogásra vagy egyéb problémára.

Tano Elküldve: 2017-03-03 21:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta: Sziasztok,ez lenne a Co érték? Ha igen mekkora a felső határ,a 90 magas? https://scontent-fra3-1.xx.fbc...e=5939C84F


Nem, ez a befecskendezés mennyisége egy ütemre vetítve hengerenként.

Tano Elküldve: 2017-02-28 20:01 légzsak_

John írta: Sziasztok.Most láttam egy E46-ot Kecskemétnél sajnos halálos baleset totálkár és mintha légzsákok se nyíltak volna ki ha jól láttam... Kérdésem lényege hogy mivel most elkezdtem fosni hogy még ősszel ki progiztam az ülésfoglaltságjelzőt Dummyval és azóta nem jelez hibát a légzsáklámpa, de azt szeretném kérdezni hogy balesetnél ki nyílnának a légzsákjaim????


Ilyenkor nyílni fog az anyósoldali is minden esetben, még ha nem is ül ott senki sem.