Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2013-03-29 14:28 légzsak_

vin99 írta: Ez mit is jelent pontosan? van olyan itt a forumon aki meg tudná csinálni baráti összegért bp környékén szerinted?


Ez azt jelenti, hogy a vezérlő nem fogja ellenőrizni az ülésfoglaltságjelzőt, tehát ha szakadt nem fog hibaüzenetet dobni, de minden esetben nyitni fogja azt a légzsákot is. A pontos menetét had ne írjam le, mert kicsit hosszú lenne, és értelmetlen lenne ide így beírni.
Szerintem biztos találsz akár forumtársat, vagy szerelőt (pl a szervíz értékelések között:wink aki bp környékén megcsinálja neked.

Tano Elküldve: 2013-03-29 10:55 légzsak_

vin99 írta: Üdv,

2006 E90 jobb első ülésnél ugyanez a hibaüzenetet kapom.Hogyan lehet kikapcsolni diag-al? Monor/Bp környékén lakom, tudtok ajánlani vkit?

Milyen tipusú gép/szoftver kell hozzá?


Ugyanúgy lehet kikapcsolni, mint E46-nál. NCSExperttel megoldható.

Tano Elküldve: 2013-03-29 00:15 Mi lehet a baj?

Padre323i írta: Sziasztok!
Így áll alaphelyzetben az ablaktörlő.


Ha elindítom,lefelé indul el,végülis töröl rendesen,csak ugyanide érkezik vissza ha megállítom.Ha leveszem a két kart és lerakom a helyére,akkor ha elindítom,akkor is lefelé indul kb. 1cm-t,majd semmi nem történik.Mi a rossz?Van valami érzékelő?Azt mondják E60-nál diaggal lehet állítani az állást.E46-nál is?


Már másnál is előfordult ez korábban, kiveséztük. Nem elég a kart átrakni más pozicióba, hanem a motor tengelyén a mechanikát kell újra jó pozicióba helyezni. Az nem stimmel, ezért indul nálad így is lefelé.
Sajnos E46-nál ez szerintem csak szereléssel megoldható, nem hallottam még, hogy ennél lehetne állítani.

Tano Elküldve: 2013-03-28 23:54 Egr szelep

ember84 írta: Szevasztok
Ha rosszaz egr szelepem,lehet az air ass ertek tul magas az elvarthoz kepest?mert nekem az.es ha lehuzom a vakuumcsovet'ugyanaz,mint nelkule,diag ertekileg is,vakuum jon a szelephez.szerintetek?kossz


Hi!
Ment a privátban a válasz.

Tano Elküldve: 2013-03-27 10:49 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Lehet elég lenne csak 1 héttel tolni, mivel már addigra is jó idő lesz. Ebből a latyakból jövő hétre már nem fog maradni semmi.

Tano Elküldve: 2013-03-26 17:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

SirToma írta: Világos, akkor naggyából képben voltam.
Mindenféleképp cserélni fogom, lehete akkor vadászok egy bontottat.

Ezazez ugye?
Kieg fűtés

Nagyon köszi!!!
Tomi


Igen, erről van szó.
Ha találsz, akkor inkább az újabb fajtát vedd, aminek a cikkszáma 64 12 9 145 439. De ha nem lelsz ilyet, akkor jó a régebbi is.

Tano Elküldve: 2013-03-26 16:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

SirToma írta: Tano, a kiegfűtésről elég lekötni a kábelt, amin keresztül vezérli, vagy teljesen ki kellene szerelni.
Decemberben meghalt a generátorom,csapágy baja volt, de mire beértem vele az nt-hez, elég szagos is volt, mondták is hogy leégett.
Namost, februáraban olvastam a kocsira, és akkor láttam a fent említett 2 hibakódot.
Töröltem, de visszaírta.Pénteken voltam az nt-ben frissítésen, azt mondták, lehet csak ráadták a gyújtást, miközben ki volt kötve.De akkor nem írná vissza, nem?
Újra most nem fussa, 120 pénzért, használtakkal meg nemtom.....
Hallottam hogy kikötik, akkor lassabban melegszik be a kocsi, vagy van valami hátránya?

Előre is köszi:Tomi


Ha nem akarod cserélni azonnal, akkor elég lekötni a kábelt, akkor már nem fog működni, csak a hibatárolóban fog panaszkodni a DDE. Használtan egyébként elektromosat már 10k-ért lehet kapni, szóval ez nem vészes összeg. Én is le akarom cserélni majd a Webastomat elektromosra.
Ha lekötött állapotban adták rá a gyújtást, akkor nem kerülhetett be a túlmelegedéses hibaüzenet. Ha meg tényleg rossz, akkor persze visszaírja a tárolóba, mivel minden indulásnál leellenőrzi a DDE.
Melegedni tényleg lassabban fog amíg ilyen hideg az idő. De jövő héten már melegeket jósolnak, amikor már a vezérés sem kapcsolná be. Hosszabbtávon mindenképp érdemes javítani a problémát

Tano Elküldve: 2013-03-26 16:11 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

gampetibor írta: Srácok! Át kell gondolni ezt a hétvégét erősen. Nagyrészt már mindenki nyárin gurul és hát attól mert tiz fokot mondanak az ott fenn simán csak öt és este meg tuti nulla alatt lesz tehát lehet lefagyás vagy akár hó is. A másik hogy folyamatos esőzések várhatók addig is és hát ott fent a hó sem úgy olvad szóval tiszta latyak és sár lesz minden. Úgy gondolom ez nem kifejezetten az a kirándulós idő. Javaslatom szerint el kellene tolni ezt a banzájt egy vagy akár két héttel is. Várjuk a véleményeteket!


Egy hetes eltolás szerintem is elkelne, mert mostanában tényleg elég ramaty az idő. Reméljük ennyi még mindenkinek belefér.

Tano Elküldve: 2013-03-26 13:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jonerto írta: Na akkor bepróbálkozom, ha már megidéztetek.
A 4152 buxom flap üzenet a beömlőben lévő pillangószelepekre (amiket be szokott ugye szívni némelyik moci) vonatkozik. Szakadásra panaszkodik, szóval nézd meg a vezérlőjének a csatlakozását, lehet csak kontakt, vagy vezeték megtört.
A 4121 a motorvezérlő reléjére vonatkozik. Ez a vezérlő dobozában található. Lehet a relé rossz, de lehet hogy itt is érintkezési hiba van. Végig kell nézni egészen az aksitól a csatlakozásokat/vezetékeket ha a relé működik.

Köszi szépen.
Ez milyen problémákat okozhat,mennyire sürgős a javítása?[/quote]

A pillangószelepes nem vészes, így legalább nem mozgatja, talán kisebb eséllyel szívja be. Ezt sokan ki is szokták venni, ledugózzák és akkor pláne nincs gond vele. De a zárlatot érdemes megszüntetni így is, mert jobb megelőzni egy elektromos tüzet.
A relét és kábeleit érdemes megnézni, mert úgy járhatsz vele, hogy egyszercsak nem indul be az autó pont amikor nagyon kellene.

Tano Elküldve: 2013-03-26 00:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

ember84 írta: Sziasztok!
Megkérek minden kedves,segítőkész fórumozót,aki ért a diaghoz,hogy segítsen!Van pár kép a galériámba,ezek a hibák mit jelentenek pontosan!Előre is köszönom a segítőkészséget!


No lássuk:
A kisegítő fűtésedre vonatkózóak két dolgot jelenthetnek.
A 43F1 az aktiválásának a testzárlatát jelenti, tehát nézd meg a kábeleket/csatlakozókat ami megy hozzá.
A 4AB2 a fűtőn belüli túl nagy hőmérsékletet jelenti, ezért azt kikapcsolja a DDE. Viszont ebben az esetben automatikusan beírja a 43F1 hibakódot is. Tehát ha a túlmelegedéssel van gond, akkor a vezeték zárlatos hibakódot figyelmen kívül hagyhatod.
Viszont ha mindkét hiba egyszerre állt fent, akkor a zárlattal kapcsolatosat kell figyelembe venni.

A világításos dolgok.
Az első terhelésérzékelőnek a testzárlatára panaszkodott, már nincs jelen. Kontakt hiba lehetett, vagy valami beázás. Lehet egy kis takarítás segít neki, hogy ne forduljon elő újra.
A fényszóró magasságállítómotor rossz. Műkodnek?
A harmadik pedig túl nagy feszültséget ír. Szerintem a trafód szarakodik.

Tano Elküldve: 2013-03-25 23:26 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jonerto írta: üdv.
Sajnos nem tudtam megfejteni a diagolás hibaüzeneteit,úgyhogy felrakom hátha valaki tud segíteni.

=============================================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 03/23/13 14:01:00
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
16722 4152 (1427) buxom flap
-------------------------------------------------------------
16673 4121 DDE mai relay
=============================================================


Na akkor bepróbálkozom, ha már megidéztetek.
A 4152 buxom flap üzenet a beömlőben lévő pillangószelepekre (amiket be szokott ugye szívni némelyik moci) vonatkozik. Szakadásra panaszkodik, szóval nézd meg a vezérlőjének a csatlakozását, lehet csak kontakt, vagy vezeték megtört.
A 4121 a motorvezérlő reléjére vonatkozik. Ez a vezérlő dobozában található. Lehet a relé rossz, de lehet hogy itt is érintkezési hiba van. Végig kell nézni egészen az aksitól a csatlakozásokat/vezetékeket ha a relé működik.

Tano Elküldve: 2013-03-25 14:16 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Ne kezdjetek már itt is piramist! Csak be tudjátok másolni azt a pár sort.

Tano Elküldve: 2013-03-25 11:48 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

- Szotakdavid
- Gampetibi
- Robinson
- Tano

Tano Elküldve: 2013-03-25 09:38 Turbo

kecsurobi írta: tudtok valamit küldeni valami videot hogy hogy kel kicserélni hol a helye?


Az ETK-ban megtalálod, hogy hol helyezkedik el.

Tano Elküldve: 2013-03-25 01:03 Turbo

kecsurobi írta: Mi a tapasztalat ha nem jól müködik az egéer szelep?


Ezt fenékkel nem fogod észrevenni, de a diag kimutatja.