Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2012-12-16 16:55 Ülés

Zola4 írta: Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy hogy tudom a hátsó ülést és a fix háttámlát leszedni esetleg megbontani, hogy huzatot tehessek rá?


A hátsó ülőlapokat az elején megrántva tudod kiakasztani a patentjaiból, ha jól emlékszem 3 tartja.
A háttámlát pedig a két felső szélső sarkánál kell erőteljesen megrántani, ott foggja patent. Utána már ki lehet emelni.

Tano Elküldve: 2012-12-12 21:14 izzítógyertya

zoliika írta:
Puli írta: Urak,

hogyan lehet megtudni,hogy csere érettek-e az izzítógyertyáim?!
Nem indul könnyen a táltos, de az aksi sem új!
és mivel én még nem cseréltem az i.gyertyákat, nem tudom, hogy érdemes lenne-e?!

Ezek a legtutibbak,ugye?
BIMMER



Diagra kellene tenni,mert sok esetben nem elég az izzító gyertyák cseréje,hanem izzításvezérlő is bemondhatja az unalmast!


Az övébe még nem izzításvezérlő van.
Nála a gyertyákon kívül egy relé mehet tönkre, aminek kissebb az esélye, inkább a rendszert ellátó 100A-es biztosíték szokott még elszállni.
A rendszer ellenőrzése szépen le vagyon írva a TIS-ben.

Tano Elküldve: 2012-12-12 21:09 Fûtés - Klíma

negativ0001 írta: Koszi, de mi az a CKM?


Car Key Memory

Tano Elküldve: 2012-12-12 15:36 Hibakód

Puli írta: Üdv. Urak!

Nem tud valaki hibakód listát vagyis egy listát ahol le van írva,hogy melyik hibakód mit jelent???

Tegnap egy havernál olvastuk ki a kódokat, de szöveg nem volt hozzá, csak betű-szám kód!

Nagy segítség lenne!

Előre is Köszi!


Ezek szerint gondolom valamiféle általános kódolvasóval néztétek, nem gyári programmal? A neten a guglival találsz többféle OBD hibakód listát is. Valamelyikben csak szerepel amit láttatok.

Tano Elküldve: 2012-12-12 15:35 Fûtés - Klíma

negativ0001 írta: Azt szeretnem megtudni, hogy ha a futesem be van allitva x ertekre es meallitom az autot/motort es majd x ido mulva ujbol inditom,akkor nem az utolso beallitott ertekkel kellene induljon a futes is?
Vagy ha ki volt kapcsova, akkor sem kellene beinduljon?


A CKM-ben lehet ezzel variálni, hogy megjegyezze-e, milyen intenzív legyen stb.

Tano Elküldve: 2012-12-10 08:57 Társalgó

PG_Junior írta: Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ezzel ide írok, de nem találtam a megfelelő topic-ot.
Olyan problémám lenne, hogy valami hülye gyerek leszedte a hátsó BMW emblémát. Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok ilyen matricát beszerezni, es mennyire bonyolult a felrakása?

Előre is köszönöm!

Üdv: Gábor


Hi!
Először is sajnálom a veszteséged, száradjon le a keze a tettesnek.
Ez nem matrica, hanem egy festett plakett. Beszerezni bármelyik alkatrészbeszerző helyen be tudod (szervíz, alkatrészbolt vagy pl. fennt a SHOP). Az ETK-ban megtalálod cikkszámmal együtt.
Felrakni sem bonyolult, csak be kell pattintani a helyére.
Üdv!

Tano Elküldve: 2012-12-10 04:27 Tempomat - utólag?

anubisz írta:
vikti írta: Hello mindenki!
A régebbi 136 lovas 2001-es E46-ba is lehet utólag tempomatot szerelni?
Ha igen akkor valaki tudna segíteni, hogy hogy is kéne beszerelni? Vagy esetleg valami kapcs.rajz ?


Gondolom lehet, mert így is, úgy is gyártották, vagy nem? Szerintem ezt szakszervizre bízd, már ha nem akarod, hogy ne kapcsoljon le fékezéskor, vagy önálló életre keljen, persze egy csepp iróniával. Aztán lehet, hogy tévedek, és mégsem lehet.


Igen, abba is be lehet építeni utólag. Én is utólag raktam be.
Azért nem egy olyan nagy misztikum beépíteni. Ha van egy kis minimális elektronikai érzéked, akkor magadnak is nyugodtan berakhatod. A gyári leírás pontosan megmondja mit hova kell bekötni, és akkor normálisan is fog működni.

Tano Elküldve: 2012-12-09 16:26 Fûtés - Klíma

viroszt írta: És hogy légtelenítettétek a rendszert mert mondanak többféle verziót is?!


A legbiztosabb verzió szerintem az, amit a gyár előírt.

Tano Elküldve: 2012-12-06 19:00 Termosztát

anubisz írta:
Tano írta:
anubisz írta: Ez megint valami olyasmi, hogy az egyiknek ez a tuti, a másik szerelőnek meg az. Ha a TIS be így van leírva a légtelenítés menete, akkor megkövetem magam. BMW szakszervizbe 1 perc alatt végeznek vele, és semmit nem kell csavargatni, kinyitja a kis csavart, megvárja amíg tisztán folyik és kész. Ámen, mehetsz is. Ez olyan mint a 200 kilóval megpakolt futómű állítás, a gyárba meg már a szalagon beállítják, úgy, hogy még csak félig van kész a kocsi. Még a Poschéknak is.


Akkor én megkövetlek. Szerintem meg az a tuti ami a TIS-ben le van írva. Az hogy melyik szerelő hogy csinálja, az más lapra tartozik. Sajnos még a szakszervízben is próbálnak egyszerűsíteni, mert ha a TIS szerint csinálja, akkor biztos nem 1 perc alatt végez vele. Én mindenesetre inkább a gyári leírást követem.


Melyikre írtad? a futómű, vagy a légtelenítésre? Bocs, csak most olvastam a választ.


A légtelenítésre.

Tano Elküldve: 2012-12-06 15:49 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Sziasztok!

BMW 320D 2004es évjárat.
Néha nem indul be.Forgatja a motort de nem indul.Majd leveszem az aksisarut visszarakom és aztán újra indul.Egyszer indul az autó egyszer nem.Pár hete csinálja minden előzmény nélkül.

Találkozott vki már ilyen jelenséggel?
Mi lehet a baj?

Kösz


Jellemzően üzemanyag ellátási probléma, üzaszivattyú hibája szokott ilyet produkálni. Aztán később teljesen behal. Nézesd meg egy szervízben, akkor több kiderül.

Tano Elküldve: 2012-12-06 04:31 Termosztát

anubisz írta: Ez megint valami olyasmi, hogy az egyiknek ez a tuti, a másik szerelőnek meg az. Ha a TIS be így van leírva a légtelenítés menete, akkor megkövetem magam. BMW szakszervizbe 1 perc alatt végeznek vele, és semmit nem kell csavargatni, kinyitja a kis csavart, megvárja amíg tisztán folyik és kész. Ámen, mehetsz is. Ez olyan mint a 200 kilóval megpakolt futómű állítás, a gyárba meg már a szalagon beállítják, úgy, hogy még csak félig van kész a kocsi. Még a Poschéknak is.


Akkor én megkövetlek. Szerintem meg az a tuti ami a TIS-ben le van írva. Az hogy melyik szerelő hogy csinálja, az más lapra tartozik. Sajnos még a szakszervízben is próbálnak egyszerűsíteni, mert ha a TIS szerint csinálja, akkor biztos nem 1 perc alatt végez vele. Én mindenesetre inkább a gyári leírást követem.

Tano Elküldve: 2012-12-05 15:27 Termosztát

kecsurobi írta: agr szelepet minek cseréljem ki az hütéshez van nem?


Nem az AGR szelepet, hanem a kis termosztátot, ami az EGR hűtő tetején van. Az a kis fekete hengeres. Jellemzően ez szokott előbb meghalni, mint a nagy vízkörös termo.
Abból veszed észre, hogy nem jó(k) a termosztát(ok), hogy hideg időben nehezen vagy nem is teljesen melegszik be a motor, esetenként menet közben kis terhelésnél (pl motorfék vagy lejtő) visszahül az üzemi tartomány alá.

Tano Elküldve: 2012-12-04 16:35 Turbo

kecsurobi írta: Az mit jelent hogy kormolás?


Pontosabban mondva kikormolás. Kicsit meghajtani az autót, magasabb fordulaton járatni egy ideig hogy felhevüljön, kicsit kiégeti a kormot az alkatrészekből.

Tano Elküldve: 2012-12-03 20:56 E46 manuális 6 fokozatú váltó - váltókar lötyögés

medveborke írta: Köszi a választ! Ez a stift a korábban linkelt képen az 5-ös számmal jelölt alkatrész akar lenni?
Ha "filléres" probléma, annak mindenképp örülök! Persze a bontásnak nem, de majd egy próbát megér.


Igen, az. De érdemes megvenni hozzá a többi apróságot is, a gyűrűt rugót stb. Meg az ETK-ban nézd meg, hogy a te váltódhoz is ugyanaz-e a cikkszám. E46-ot többféle váltóval szerelték, lehet ebben is van némi eltérés. Jobb biztosra menni.

Tano Elküldve: 2012-12-03 20:52 Lámpák_

Skacok, miért nem vagytok egy kicsit toleránsabbak? Nem mindenkinek egyforma az ízlése. Ha neki ez tetszik, akkor ilyet vesz, ezért még nem kell ennyire fikázni szerintem.