hil írta:
Kollégám lyuggatott Zimmerman tárcsái nem egészen 3000Km után cserések lettek a hullámosodás miatt. Elmondása szerint nagyot nem fékezett vele (én nem voltam ott, így nem tudhatom ezt)
Én Juridot vettem 21384Ft/pár (Unix)
Egyébként valaki levezethetné nekem, hogy miért jobb a lyuggatott vagy a hornyolt féktárcsa? Szerintem: kisebb felület ezért kisebb fékhatás, gyorsabb kopás és az egyenetlen melegedés miatt hajlam a hullámosodásra ez főleg a hornyolt esetében. Mert ugye fékezéskor az érintkező felület meleg, viszont a horony alja hidegebb, ami jelentős hőmérséklet eltérést eredményezhet, a lyukak pedig mind feszültség gyűjtő helyek. Akkor mégis miért jobbak ezek? Az tuti, hogy jobban néznek ki, de van-e más előnyük is? Alu bevonat nem szempont, mert semmit nem ér, ezt megtapasztaltam, láttam, nem vita kérdés.
Rövid keresés után ezt találtam:
"A barázdált felületû Brembo Sport féktárcsák elõsegítik a fékbetét súrlódó felületének folyamatos tisztulását, elvezetik a fékezéskor keletkezõ hõt és a súrlódó felületrõl felszabaduló gázokat, vizes úton megelõzik a filmréteg képzõdését - ezáltal biztosítják a mindig állandó, folyamatosan rendelkezésre álló fékerõt.
A lyuggatott felületû Brembo Sport féktárcsák elõnye ezzel szemben az, hogy bizonyíthatóan még nagyobb fékerõt biztosítanak."