Thony fórum hozzászólásai

Thony Elküldve: 2012-08-07 21:30 Társalgó

Attila74 írta:
gampetibor írta: Zamárdi?


A Balaton partján van valahol azt mondják.


csak nem valami találkozó lesz arra

Thony Elküldve: 2012-08-07 10:13 Társalgó

Köszönöm srácok, lassan mindent megtudok róla mit kell neki adni az első körben
Hosszú távra tervezek, bár mióta itt vagyok 10 éve volt 13 autóm és mindig nem találtam meg az igazit, a Saab az volt de fenntarthatatlan ebben az országban

Thony Elküldve: 2012-08-07 09:55 Társalgó

b_imi írta:
vivaladiesel írta:


Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)


A kartergáz szűrő a 15-ös alkatrész, ill. itt már egy tisztítható műanyag elem (kartergáz lecsapató)a régi szivacsfilter helyett.



Vagyis lehet, hogy tisztítható és nem cserés?

A szárítószűrő milyen funkciót tölt be és mikor cserélik?

Thony Elküldve: 2012-08-07 09:53 Autóvásárlás

Szerintem ne várjunk ennyi idősen törés mentes autót... aki arra vágyik az vagy hazudik magának, vagy újat vesz! Én mindig azt mondom, hogy legyen szép de ez nem pár milliméteren múlik... futómű legyen rendben és ne legyen kiflibe törve... ha összkép szép, és részleteiben sem találok olyan hibát ami élvezhetetlenné tenné a kocsi tartását, akkor nyerő a paripa

Thony Elküldve: 2012-08-07 08:04 Autóvásárlás

lepke írta: Helo
Véleményeteket szeretném ki kérni erről a két BMW-ről, mert E46-ban nem sok tapasztalatom van
Melyiket érdemes megnézni közelebbről vagy ismeri-e valaki a kocsikat
Jöhet mindenféle hozzászólás

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-6003428

http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-6024575


Lehet, hogy elfogult vagyok a garázzsal lehet csak pózolni tette oda
Ellenben, kéne tudni hogy nagyjából gyári fény az mit jelent, és milyen fokú rendbetétel említ?
Az ezüst, az nagyon mutatós, a sok felszerelt M cuccal.. és a fényezésén kevésbé mutat a karcolás, vagy a felverődött kavics, ami egy ilyen idős autónál való színű egy sörétes puskás lövéssel egyenértékű... Elsőre nekem az ezüst tetszik, de sokat elárulna a gazdája modora...

Thony Elküldve: 2012-08-07 07:48 Társalgó

Ahogy számolom, szinte azonos árban van a MANN és a BOSCH a Unixnál, így szerintem mindegy melyiket válassza az ember... egyedül Kartelgáz szűrőt nem találok a cikkek között, mi más néven futhat még?

vivaladiesel írta:
jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.



Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs. [/quote]

Thony Elküldve: 2012-08-07 07:34 Társalgó

Persze, minden érthető ha a párom autóját restaurálja... de ez úgy működik, én egy kicsi olaj, ő meg 10 kacni elemet kap

Thony írta: Nagyon köszönöm
Minden esetre ha meglesz meg is lépem mindezt, ha nem is az egészet egy körben de a szűrőket, a tisztítást, és a motorolajat biztosan... majd a többi... a család nyaralni akar



vivaladiesel írta:
Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...




Thony Elküldve: 2012-08-07 07:33 Társalgó

Nagyon köszönöm
Minden esetre ha meglesz meg is lépem mindezt, ha nem is az egészet egy körben de a szűrőket, a tisztítást, és a motorolajat biztosan... majd a többi... a család nyaralni akar



vivaladiesel írta:
Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...


Thony Elküldve: 2012-08-05 00:53 Társalgó

Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




vivaladiesel írta:
Thony írta: Ki milyen szűrőket cserél olajcserénél, és mik számítanak jó minőségűnek jó árban?
Szeretném a kiskocsiban kicserélni az olajat, mert a szerviz szerint 8 ezret futott azóta a kocsi. Gondoltam új gazda legyen tiszta lap Természetesen, olajból a BMW-t kapja bár nem tudom még mi való bele, cserélek gázolajszűrőt, meg levegő szűrőt, bár abból több is van az autóban?
Köszönöm a segítségetek, persze az eddigieket is


Szia! Milyen motorral van szerelve az autód? 136le vagy 150le?

Az biztos, hogy kartergáz szűrőt feltétlenül cserélj, ha ez eltömődik akkor a turbód nem kap kenést és annyi neki!
Amit még cserélned kell: olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. (+ én elvégeztetnék rajta egy vegyszeres/ózonos klímatisztítást is és a fékfolyadék cserét is.)
Ha nagyon kényeztetni akarod az autót akkor a szervóolajat és a difi-olajat is lecserélheted. (ezek sem nagy összegek...)
Szerintem egy LL1 minősítésű 5w-30as Bmw olaj mehet az autóba. Szűrőből én a Mannfilterre vagy a Boschra esküszöm.
Arra figyelj, hogy az olajcsere meleg motornál legyen elvégezve. Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)

A képen láthatod a legnagyobb O gyűrűt:


Thony Elküldve: 2012-08-04 17:40 Autóvásárlás

Nekem, mindig a gyári dolgok domináltak... nagyon nem tűrök meg sem illatosítót, sem pedig apró biszbaszokat a kocsiban... most csináltam egy eladásra superb-t, ótvar egy szerkezet... kemény mint egy fapados, fabia, semmi limuzin hatás ... navi az volt benne, valami apró tekerős kis törékeny drága kínai... nagyon érződött, hogy nem emberi kézre hanem óvodásra gyártották, pedig még keret is volt hogy illjen a képbe

Én azon lepődtem meg, hogy itt milyen furik az autók... szinte mindegyik egy külföldi számára használhatatlan lett volna Semmi extra, semmi konfort... amikor az itteni Ladat megláttam, kint éppen a régi Mercit utánozták...
Szerintem, a minőséget, és a felszereltséget, vagyis a kínálatot a vevők határozzák meg!
Amíg, megveszik semmi nélkül addig azzal adják, ha nem veszik meg ugyan annyiért csak extrákkal azzal fogják adni!

Thony Elküldve: 2012-08-03 08:02 Társalgó

Ki milyen szűrőket cserél olajcserénél, és mik számítanak jó minőségűnek jó árban?
Szeretném a kiskocsiban kicserélni az olajat, mert a szerviz szerint 8 ezret futott azóta a kocsi. Gondoltam új gazda legyen tiszta lap Természetesen, olajból a BMW-t kapja bár nem tudom még mi való bele, cserélek gázolajszűrőt, meg levegő szűrőt, bár abból több is van az autóban?
Köszönöm a segítségetek, persze az eddigieket is

Thony Elküldve: 2012-08-03 07:37 Karcos navigáció kijelző javítása

Köszönöm, szerviz könyv az van vissza is lett nyomozva, hogy benne van a kártya azt még nem tudom !

kempelen írta:
Thony írta: és az a kód a srácnál honnan beszerezhető?


kempelen írta:
Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?


Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.







Elvileg azt meg kellett volna kapnod a többi papírjávan együtt. Nézd át a könyveit és kapnod kellene egy szervízkönyv alakú füzetet amit a telefonról szól. Annak a belső oldalába van felragasztva, ha még ott van....



Thony Elküldve: 2012-08-03 00:29 Autóvásárlás

Nem szó sincsen erről, pusztán mint írtam szerintem modernebb belsőt varázsol neki és így tetszik... különösebben nem hiszem, hogy tv-ni akarnék a kocsiban, sőt a navit sem hiszem hogy sokat használnám... ellenben a lényeg hogy szép az autó és ezért szerettem bele... olyan kizárásos volt ami a kazetta dekkel vagy tekergetős klimával volt ellátva... visszafelé nem fejlődnék ...
De köszönöm a tapasztalatot




vivaladiesel írta:
Thony írta: Én az őszintén megvallva, nem vagyok navi függő... pusztán a BMW-ben azért találtam fontosnak, mert egyszerűen a kazettás dekhez és a cd dekhez képest utolérhetetlenül megújítja a kocsi belsejét, és azt látod amit elvársz egy luxus autótól még ha ilyen kis töpörödött is mint a 3-as Az hogy tud tv-t is az egy plusz jó dolog, de nem tudom hogy mégis hogyan, földieket veszi vagy valahogy máshogyan ?


Ahogy írtam is nekem volt 16:9 az e46-ban. A naviról már leírtam a véleményem. A tv funkcióról meg annyit, hogy nem túl élvezhető az adás (néha szemcsés, a hang pedig gyengén hallható) egyébként ezt a TV funkciót csak Január 1.-ig lehet "élvezni"... Utána megszűnik az analóg tv adás. (digitálisra állnak át). Az autókba beépített tv tuner a digitális műsorszórást sajnos nem tudja venni!! Szóval én azt mondom, hogy ne a 16:9 miatt vegyél meg egy autót ha pedig meglévő autóba szeretnél ilyet kiépíteni akkor is lebeszélnélek róla. Kidobott pénz!


Thony Elküldve: 2012-08-03 00:26 Karcos navigáció kijelző javítása

és az a kód a srácnál honnan beszerezhető?


kempelen írta:
Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?


Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.





Thony Elküldve: 2012-08-02 19:40 Karcos navigáció kijelző javítása

Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?