Thony Elküldve: 2012-08-07 09:55 Társalgó
b_imi írta:vivaladiesel írta:
Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.
A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)
A kartergáz szűrő a 15-ös alkatrész, ill. itt már egy tisztítható műanyag elem (kartergáz lecsapató)a régi szivacsfilter helyett.
Thony Elküldve: 2012-08-07 09:53 Autóvásárlás
Thony Elküldve: 2012-08-07 08:04 Autóvásárlás
lepke írta: Helo
Véleményeteket szeretném ki kérni erről a két BMW-ről, mert E46-ban nem sok tapasztalatom van
Melyiket érdemes megnézni közelebbről vagy ismeri-e valaki a kocsikat
Jöhet mindenféle hozzászólás
http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-6003428
http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-6024575
Thony Elküldve: 2012-08-07 07:48 Társalgó
vivaladiesel írta:jons írta:
A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.
2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.
Thony Elküldve: 2012-08-07 07:34 Társalgó
Thony írta: Nagyon köszönöm
Minden esetre ha meglesz meg is lépem mindezt, ha nem is az egészet egy körben de a szűrőket, a tisztítást, és a motorolajat biztosan... majd a többi... a család nyaralni akarvivaladiesel írta:Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?
Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!
A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor
Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)
Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.
Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)
A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. (szakirány: képalkotó diagnosztika)
Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...
Thony Elküldve: 2012-08-07 07:33 Társalgó
vivaladiesel írta:Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?
Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!
A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor
Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)
Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.
Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)
A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. (szakirány: képalkotó diagnosztika)
Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...
Thony Elküldve: 2012-08-05 00:53 Társalgó
vivaladiesel írta:Thony írta: Ki milyen szűrőket cserél olajcserénél, és mik számítanak jó minőségűnek jó árban?
Szeretném a kiskocsiban kicserélni az olajat, mert a szerviz szerint 8 ezret futott azóta a kocsi. Gondoltam új gazda legyen tiszta lap Természetesen, olajból a BMW-t kapja bár nem tudom még mi való bele, cserélek gázolajszűrőt, meg levegő szűrőt, bár abból több is van az autóban?
Köszönöm a segítségetek, persze az eddigieket is
Szia! Milyen motorral van szerelve az autód? 136le vagy 150le?
Az biztos, hogy kartergáz szűrőt feltétlenül cserélj, ha ez eltömődik akkor a turbód nem kap kenést és annyi neki!
Amit még cserélned kell: olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. (+ én elvégeztetnék rajta egy vegyszeres/ózonos klímatisztítást is és a fékfolyadék cserét is.)
Ha nagyon kényeztetni akarod az autót akkor a szervóolajat és a difi-olajat is lecserélheted. (ezek sem nagy összegek...)
Szerintem egy LL1 minősítésű 5w-30as Bmw olaj mehet az autóba. Szűrőből én a Mannfilterre vagy a Boschra esküszöm.
Arra figyelj, hogy az olajcsere meleg motornál legyen elvégezve. Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)
A képen láthatod a legnagyobb O gyűrűt:
Thony Elküldve: 2012-08-04 17:40 Autóvásárlás
Thony Elküldve: 2012-08-03 08:02 Társalgó
Thony Elküldve: 2012-08-03 07:37 Karcos navigáció kijelző javítása
kempelen írta:Thony írta: és az a kód a srácnál honnan beszerezhető?kempelen írta:Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?
Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.
Elvileg azt meg kellett volna kapnod a többi papírjávan együtt. Nézd át a könyveit és kapnod kellene egy szervízkönyv alakú füzetet amit a telefonról szól. Annak a belső oldalába van felragasztva, ha még ott van....
Thony Elküldve: 2012-08-03 00:29 Autóvásárlás
vivaladiesel írta:Thony írta: Én az őszintén megvallva, nem vagyok navi függő... pusztán a BMW-ben azért találtam fontosnak, mert egyszerűen a kazettás dekhez és a cd dekhez képest utolérhetetlenül megújítja a kocsi belsejét, és azt látod amit elvársz egy luxus autótól még ha ilyen kis töpörödött is mint a 3-as Az hogy tud tv-t is az egy plusz jó dolog, de nem tudom hogy mégis hogyan, földieket veszi vagy valahogy máshogyan ?
Ahogy írtam is nekem volt 16:9 az e46-ban. A naviról már leírtam a véleményem. A tv funkcióról meg annyit, hogy nem túl élvezhető az adás (néha szemcsés, a hang pedig gyengén hallható) egyébként ezt a TV funkciót csak Január 1.-ig lehet "élvezni"... Utána megszűnik az analóg tv adás. (digitálisra állnak át). Az autókba beépített tv tuner a digitális műsorszórást sajnos nem tudja venni!! Szóval én azt mondom, hogy ne a 16:9 miatt vegyél meg egy autót ha pedig meglévő autóba szeretnél ilyet kiépíteni akkor is lebeszélnélek róla. Kidobott pénz!
Thony Elküldve: 2012-08-03 00:26 Karcos navigáció kijelző javítása
kempelen írta:Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?
Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.
Thony Elküldve: 2012-08-02 19:40 Karcos navigáció kijelző javítása