Tibor77 fórum hozzászólásai

Tibor77 Elküldve: 2014-04-04 19:29 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szemy írta:
Tibor77 írta:
Hehe, ne osztonozz a kisertesre
Azert itt mar nagy a lepcso arban...pszichesen blokkol az ar kulonbseg.
Vonoerodiagram...jol hangzik, es pl. hol talalok ilyet errol a ket motorrol, mert a hivatalos oldalon csak a motor karakterisztikat talaltam.
Holnapra van idopontom a kereskedesbe


Szia!

A vonoerödiagramm sajnos egy olyan dolog, amit legtöbbször ugy öriznek az autogyarak, mint "Artur kiraly lovagjai a Szent Gralt". Ha nem tudsz hozzajutni, akkor sincs gond, mivel szerencsere mernök vagy, igy kifoghatsz rajtuk. A motorkarakterisztikakat ismered, az atteteleket ismered, az auto tömeget es esetleg legellenallasi tenyezöjet es homlokfelületet is tudod, es valoszinüleg az Excel sem fog ki rajtad, igy megoldhato a dolog.

A fenti adatokkal könnyen kiszamithato minden egyes fordulatszamon es sebessegi fokozatban, hogy mekkora erö ebred a hajtott kerekeken. Ha ebböl az eröböl levonod az utellenallast es a legellenallast, akkor megkapod mekkora erö all rendelkezesre az auto gyorsitasara. Ha meg ezt az eredmenyt elösztod az auto tömegevel is, akkor egy fajlagos vonoeröt kapsz, ami teljesen aranyos az auto dinamikai tulajdonsagaval.

Es ha ezeket a kapott eredmenyeket meg a vegen szep diagrammokban is abrazolod, akkor aztan meg a BMW markakereskedes vezetöjenek is fennakad a szeme.

Regebben volt valahol nekem egy ilyen Excel-tablazatom, de nem talaltam meg. Lehet megcsinalom meg egyszer, ha lesz ra egy kis idöm, mert nagyon jol lehet vele szemleltetni az egyes autok dinamikaja közti különbsegeket es kellöen pontos bemenö adatokkal szenzaciosan pontos eredmenyeket lehet kapni.

Szemy





Hinnye
Villamos vagyok nem gépész, max az izzo fogyasztast tudom kiszamolni
Na de, akkor maradnak az ösztönök, meg a tapasztalatok. Meglatom holnap mi meggyőzőt és szépet fogok látni

Köszi a segítséget MINDENKINEK

Tibor77 Elküldve: 2014-04-04 14:59 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szemy írta:
Tibor77 írta:
Szia,

Valoszinu en nem fejeztem ki magam jol es eleg reszletesen, de nem az a kerdes, hogy mennyire tuningolhato. Ez nalam inkabb osszefuggesben van az ar-ertek arannyal, hogy ugyanazert a penzert (nem nagyon van kulonbseg kozottuk)melyik motorban van tobb lehetoseg. A kocsi alapban 3 ev garanciaval jon, ez alatt az ido alatt nem is nyulnek hozza, illetve meg soha nem is volt kocsim meg 3 evig, szoval a tuningolasi lehetoseg inkabb elmeleti lehetoseg, csak jo tudni, hogy az opcio ott van.
Mivel nem hasznaltam meg turbo benzinest ezert erdeklodom, mint ahogy meg lett fogalmazva, en is latom a nyomateki gorbeken, hogy szelesebb tartomanyban adja le a nyomatekot, ami ugyan kisebb mint a dizel motore.
Egyelore a dizel fele hajlok: ismerem (tobbe kevesbe szeretem), gazdasagos, talan ertektartobb, es a lelki megnyugvas miatt: jobban tuningolhato




Szia!

Engem azert meg mindig nem tudtal meggyözni arrol, hogy Neked nem a 235i lenne a megfelelö valasztas, mivel a tuningolas ott motoszkal mindig a gondolataid között...

Ha müszaki szempontok alapjan szeretnel dönteni, akkor szolj, abban szivesen tudok segiteni. Csak egy tipp: az auto dinamikajat a vonoerödiagramm (nemetül Zugkraftdiagramm) mutatja meg, azt erdemes nezegetned, es nem a motorkarakterisztikat.

Viszont mindenkeppen el kellene menned egy BMW markakereskedesbe, es tesztvezetesen kiprobalni a turbo benzines motort, mielött döntesz.

Szemy



Hehe, ne osztonozz a kisertesre
Azert itt mar nagy a lepcso arban...pszichesen blokkol az ar kulonbseg.
Vonoerodiagram...jol hangzik, es pl. hol talalok ilyet errol a ket motorrol, mert a hivatalos oldalon csak a motor karakterisztikat talaltam.
Holnapra van idopontom a kereskedesbe

Tibor77 Elküldve: 2014-04-04 14:33 Megvegyem? Vegyek ilyet?

lalada írta:
Tibor77 írta: BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.


szia!
anélkül hogy szakértő tanácsot tudnék adni, csak annyi, hogy szerintem csinálj 2 oszlopot, az egyik a dízel a másik a benzines, mindegyik alá írd oda a SAJÁT érveidet.
és amelyiknek a listája hosszabb, azt válaszd. mivel új kocsiról beszélünk simán megvenném a dízelt. én a magam részéről 20i-t nem vennék, ha nagyobbat meg nem lehet,
akkor meg nincs értelme a benzines motornak. ha pályázgatsz, akkor meg pláne dízel. amúgy gratula és kilinccsel előre


Igen, ezen filoztam en is, hogy alapvetoen mire hasznalom: 80% autopalya 100-120km/h. evi ketszer irany magyar es olyankor nemetben amia csovon kifer
Mernok (villamos) aggyal es osztonokkel valahogy jobban huzok es bizok egy olyan gepben aminek alacsonyabb az rpm-je
Persze nyilvan probalom az egyensulyt megtalalni a "sportossag" es a kenyelem es megbizhatosag kozott.

Tibor77 Elküldve: 2014-04-04 14:27 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szemy írta:
Tibor77 írta: BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.


Szia!

Lehet velem van a gond, de en ellentmondast latok a gondolatmenetedben: A 235i kiesik a nagy teljesitmeny miatt, de a 20i es a 20d motoroknal elsö kerdes, hogy mennyire tuningolhatoak!? Ha ennyire fontos a dinamikus auto, akkor mindenkeppen 235i-t vegyel, hozza sem kell nyulni es azzal is lehet nagyon szepen, szabalykövetö magatartassal autozni.

Egyebkent pedig Tano kollega nagyon jol összefoglalta a lenyeget, en is pont ezen a velemenyen vagyok.

Sok sikert kivanok a valasztashoz!
Szemy


Szia,

Valoszinu en nem fejeztem ki magam jol es eleg reszletesen, de nem az a kerdes, hogy mennyire tuningolhato. Ez nalam inkabb osszefuggesben van az ar-ertek arannyal, hogy ugyanazert a penzert (nem nagyon van kulonbseg kozottuk)melyik motorban van tobb lehetoseg. A kocsi alapban 3 ev garanciaval jon, ez alatt az ido alatt nem is nyulnek hozza, illetve meg soha nem is volt kocsim meg 3 evig, szoval a tuningolasi lehetoseg inkabb elmeleti lehetoseg, csak jo tudni, hogy az opcio ott van.
Mivel nem hasznaltam meg turbo benzinest ezert erdeklodom, mint ahogy meg lett fogalmazva, en is latom a nyomateki gorbeken, hogy szelesebb tartomanyban adja le a nyomatekot, ami ugyan kisebb mint a dizel motore.
Egyelore a dizel fele hajlok: ismerem (tobbe kevesbe szeretem), gazdasagos, talan ertektartobb, es a lelki megnyugvas miatt: jobban tuningolhato


Tibor77 Elküldve: 2014-04-04 08:25 Megvegyem? Vegyek ilyet?

BOCS, DE NEM TUDOK UJ TOPIC-OT CSINALNI!

Sziasztok,

Igazabol kis kozvelemenyt szeretnek kutatni, mert valasztas elott allok. Ha az egiek is ugy akarjak, akkor par heten belul megrendelem az uj 2-es coupe-t, csak a motoron vacilalok.
Amire alapvetoen hasznalom a vasat: kb. napi 50km munkaba jaras, valamint hetvegente ide-oda. Leven, hogy Svajcban elek, itt nagyon nem divat, meg draga is a szaguldozas, igy a 235i kiesik a logikus valasztasi tartomanybol.
Jelenleg egy 1235d coupe-m van, ami szinten egy 2 literes, es meg is vagyok elegedve vele maximalisan, eltekintve attol az aprosagtol, hogy hidegen a hangja mint egy traktor A gaz reakcioja nyilvan lassabb mint egy benzinesnek. A 123d-n a szoftver modositva van, igy a gyari 201Hp helyett most kb 240Hp all rendelkezesre, ami nem is a szamok miatt erdekes, hanem valoban erezni, a megnovekedett nyomatekot is.

Szoval, 220i vagy 220d? Ki mire voksol, es ha igen, akkor miert nem?
A valto az sport automata lesz, ha ez segit valamiben. A dizelt megszoktam, ismerem es ha ugy hozza a sors akkor jol lehet chip-elni. Benzinesem meg nem volt, de lehet vagyom picit a porgosebb motorra, a szebb hangra, megha egyertelmu is, hogy azert nem egy V6-rol beszelunk. Egy 220i mennyire huzhato fel biztonsagos keretek kozott?

Koszi elore is.

Tibor77 Elküldve: 2012-07-23 15:04 Navi frissítés

Sziasztok,

Ha nem tévedek, akkor a garanciális időszak alatt kiadott minden szoftver frissítést ingyenesen teszik a kocsira (pl.motor computer, idrive frissítés, stb.)
Én úgy értelmezem, hogy az ezen időszak alatt kiadott térkép frissítések is ebbe a körbe tartoznak.
Valaki ezt meg tudná ezt erősíteni (avagy cáfolni)?

Tibor

Tibor77 Elküldve: 2012-07-19 21:32 gumi méretekben kéne help

BarG írta:
Tibor77 írta:
YELLOW írta:
ne kérj bocsánatot... még szerencse

szerintem 205/50 R17 lenen jó választás, vagy 205/55 R16 előre és hátra egyaránt. bár nem tudom a 16-os felmegy-e, de elvileg még fel kellene.


Nah akkor a 205/50 R17 már biztos, lévén, hogy a BMW is ezt ajánlja, már csak valami szimpla alufelni kell hozzá, mivel ehhez már hivatalosan nem létezik lemez...meg lehet bután is nézne ki vele...
Viszont a téli készlet az nem RF abroncs lesz. Ez jelenthet gondot a keréknyomás figyelő rendszernek?
Bár az előző 118d-men sem RF volt a téli készlet, kerékcsere után reset-eltem ahogy elő van írva és ment minden tökéletesen, legalábbis hibajelzést nem kaptam.
Mivel a mostani egy 2011-es model, nem tudom, hogy ez változott-e.

Tudtok ajánlani valami bevált spray-t vagy javító készletet esetleges defekt esetére?





Elméleteddel ellentétben létezik 17"-os lemezfelni, nekem ilyenen van a téli kerékkészletem. Legalábbis E46-hoz van, az új 1-esekhez is van ilyen felniméret aluban, lehet, hogy van lemezben is.

Appropo - miért nem várod meg az új 125d-t? 3 és 5 ajtósban már van, remélhetőleg lesz kupéban is idővel.


Igen, létezik 17"-os amit rá lehet tenni, de hivatalos BMW lemezfelni az 1-es coupe-hoz nem létezik, az más történet, hogy a piacon van olyan amit rá lehet rakni. Alu az van, csak hát akkor már inkább az ablakon dobom ki az az 500e-t és akkor nem kell BMW kereskedésig elmenni Szóval télre lesz valami ENZO vagy hasonló egyszerűbb felni.
Miért nem várom? Előszöris miért nem vártam...Már boldogságban együtt vagyunk A 123d-t azért választottam, mert üzemanyag takarékosságban felülmúlhatatlan és így sem fogom azt a 400Nm-t és 204Le-t kihasználni. Itt Svájcban nem szívbajosak amikor büntetésről van szó. Nem nagyon tudok olyan helyzetet elképzelni ahol cserben hagyna ez a teljesítmény.
Ha nagyon "kevésnek" tartanám a 204Le-t, akkor még mindig ott a chip tuning lehetősége, kb.235Le-re, de kétlem, hogy erre szükségem lenne.
Másrészről ki tudja mikor lesz 125d coupe, és ez most egy kedvező lehetőség volt

Tibor77 Elküldve: 2012-07-19 15:04 gumi méretekben kéne help

YELLOW írta:
ne kérj bocsánatot... még szerencse

szerintem 205/50 R17 lenen jó választás, vagy 205/55 R16 előre és hátra egyaránt. bár nem tudom a 16-os felmegy-e, de elvileg még fel kellene.


Nah akkor a 205/50 R17 már biztos, lévén, hogy a BMW is ezt ajánlja, már csak valami szimpla alufelni kell hozzá, mivel ehhez már hivatalosan nem létezik lemez...meg lehet bután is nézne ki vele...
Viszont a téli készlet az nem RF abroncs lesz. Ez jelenthet gondot a keréknyomás figyelő rendszernek?
Bár az előző 118d-men sem RF volt a téli készlet, kerékcsere után reset-eltem ahogy elő van írva és ment minden tökéletesen, legalábbis hibajelzést nem kaptam.
Mivel a mostani egy 2011-es model, nem tudom, hogy ez változott-e.

Tudtok ajánlani valami bevált spray-t vagy javító készletet esetleges defekt esetére?



Tibor77 Elküldve: 2012-07-17 20:11 NAVI Language?

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy 2011-es E82 CIC-es idrive + professional navi-hoz létezik-e magyar nyelv?
az enyémben angol/német/francia van, de gondolom a MO-n értékesített kocsikban ez magyarul is létezik. (az enyém svájcban lett értékesítve)
firmware update házilag lehetséges/érdemes?

Előre is köszi

Tibor77 Elküldve: 2012-07-16 18:53 gumi méretekben kéne help

Sziasztok,

Bocs, de új postot E82-nek nem tudok még létrehozni...

Holnap veszem át az új BMW 123d-t, már nagyon várom
Ami feltűnt, hogy "böszme" papucsok vannak rajta (mármint nekem az...):
elöl: 7,5Jx18, 215/40 R18 Y
hátul: 8,5Jx18, 245x35 R18 Y

Volna valami javaslat, hogy télire mit lenne érdemes feltenni?

Mivel M-es csomaggal van, így kicsit félek eleve, hogy nagyon kemény lesz a futómű nyáron is a fenti gumikkal (bár nem MO-n használom), ezek helyett volna valami javaslat ami növelheti a konfortérzetet?

Nem vagyok auto genius, ezt vegyétek figyelembe a válaszoknál

Lenne még idrive firmware update és professional navi térkép update kérdésem is, de ezt gondolom másik topic-ban illene feltennem

Ha érdekes lehet, akkor képeket is tudok a kicsiről feltenni

Előre is köszi a válaszokat!