Tibus1 fórum hozzászólásai

Tibus1 Elküldve: 2021-12-10 15:53 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Sziasztok!
Talán még nem volt aktuálisabb téma (-10 C) mint jelenleg egy diesel autóhoz (E90/318d) gyári vagy utángyártott (valami skandináv típus) üzemanyag előmelegítő beépítése.

Tudomásom szerint ha nem jéghideg motorral ugrunk neki a hóbuckáknak az igen kíméli a motort, ergó növekszik az élettartama.
Két szakembert kérdeztem, az egyik igen javasolta a másik viszont nem, mivel (szerinte) nálunk nincsenek olyan hidegek mint északon...
Szerintetek érdemes vele foglalkozni, vagy ez is csak egyfajta pénzlehúzás?
Ha érdemes beépíteni akkor csak a gyárit, vagy jó a témában nagy múlttal rendelkező svéd gyártó terméke is?


Köszönöm előre is a válaszokat!


Tibus1 Elküldve: 2021-11-27 07:33 Akkumulátor

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!

Tibus1 Elküldve: 2021-11-06 12:24 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.



Ok.
Köszi a videó(kat) , hát van pár erről a típusról, talán nem véletlenül...
Elméletileg érdekel a kocsival való "babrálás" pl. egy szívósor tisztítást szívesen megpróbálnék, viszont arról nem találtam videót, ha esetleg tudtok egyet, vagy egy laikus számára is használható sima leírást erről a műveletről, azt megköszönném
Talán sokaknak segíthetnénk vele, lehet többen is "kedvet" kapnának egy kis barkácsoláshoz, és ezt az autójuk sem bánná...

Tibus1 Elküldve: 2021-11-05 15:19 320d Motor

Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.

Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!


https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/








Tibus1 Elküldve: 2021-11-05 08:13 320d Motor

Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket

Tibus1 Elküldve: 2021-11-05 07:52 Csomagtérajtó nem nyílik

YELLOW írta:
Tibus1 írta:
YELLOW írta:
Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.


Köszi a választ, viszont most kaptam az infót, hogy mivel az akku teljesen kész volt, levették a negatív sarut
Az talán segíthet, hogy a hátsó sorban középen a dönthető kartámlából hátra lehet jutni a csomagtérbe, legalábbis kézzel mivel elég korlátozott a nyílás mérete...


nem számít, hogy le van véve a saru. egy másik akksit rákötsz oda, ahova mondtam és már is nyitható az autó.


Köszönöm, hétvégén megpróbálom

Tibus1 Elküldve: 2021-11-04 09:40 Csomagtérajtó nem nyílik

YELLOW írta:
Tibus1 írta: Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)


motortér felől tölthető, bikázható.
ott van jobb oldalon a torony környékén a + kievzetés, és a - is elvileg. a + jellemzően műanyag dobozkában van.


Köszi a választ, viszont most kaptam az infót, hogy mivel az akku teljesen kész volt, levették a negatív sarut
Az talán segíthet, hogy a hátsó sorban középen a dönthető kartámlából hátra lehet jutni a csomagtérbe, legalábbis kézzel mivel elég korlátozott a nyílás mérete...




Tibus1 Elküldve: 2021-11-03 19:05 Csomagtérajtó nem nyílik

Üdv!
Sajnos lemerült akkuval becsuktam a 2012.05 havi E90-es 318D BMW-m csomagtér ajtaját, mely persze így nyithatatlan...
Az oldalsó ajtók nem záródtak be, a csomagtér onnét megközelíthető, esetleg így...
A csomagtér ajtón nem látok kulcsnak helyet
Biztos zöldfülűként már jó páran jártatok így, a flex-en kívül mit tudtok tanácsolni?

Előre is köszi (és nem nevet...)

Tibus1 Elküldve: 2019-09-27 08:24 Vezérműlánc

Sziasztok!
Kérnék egy kis felvilágosítást vezérműlánc és ha lehet EGR hűtő ügyében is!
Pár hónapja vettem egy utolsó szériás, hazánkban üzembehelyezett E90-es 318D/143 LE motorral szerelt autót.
A gyártási ideje: 2011/10 hó, a Km elméletileg 140E mivel végig szervizkönyves és a Központi Nyilvántartóból is le lett kérdezve és stimmeltek az adatok.
Mivel "új" autónál első teendőm mindig az átvizsgálás és a főbb dolgok cseréje ( olaj, szűrők, folyadékok..) képbe került a vezérlés is.
Na, itt kezdődtek a "problémák" ugyanis 5 szaGértő 6 féle dolgot vázolt fel nekem, kezdve, hogy nem kell cserélni mivel lánc, kell de csak ha hangja van, kell majd 200E-nél a többit már le sem irom mert nekem kellemetlen

Szóval kérnék egy kis segítséget ebben a témában, valamint ha a "kiégős" EGR-el kapcsolatban is tudnátok épkézláb tanácsot adni, azt megköszönném!

Addig is mindenkinek hibakódmentes kijelzőt kívánok!