Tomi88 fórum hozzászólásai

Tomi88 Elküldve: 2017-10-25 11:37 Kuplung

Pitykoo írta: Hali.
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/

https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI



Szia!
Ez gyárilag benne van, szűkíti az átfolyási keresztmetszetet, így akármilyen gyorsan nyomod ki a kuplungot, az mindig egy adott sebességgel fog szétkapcsolni. Elvileg a kuplung kímélésre szolgál, ezért van beépítve. Emiatt olyan karcos 1-ből 2-be váltani, mert még nem emel ki rendesen a kuplung, mire már húzzuk a váltókart (ha gyorsabban váltogatunk, mint ahogy tervezték). Pont kiszerelni szokták, nem pedig berakni.
Sok videót és leírást láttam arról, hogy mennyivel jobb lesz nélküle a váltás, ezért én is kiszedtem az enyémből, de semmi különbséget nem érzek. Nagyjából 15 perc alatt kint van, nem veszítesz vele semmit ha kipróbálod.

Tomi88 Elküldve: 2017-02-07 21:34 Gyári Xenon Lámpa

Remil írta: Sziasztok! E46 gyári Xenon lámpa szétszereléséhez szeretnék segítséget kérni. A foncsort szeretnénk felújítani, mert teljesen szét van égve. Milyen fogasokkal vagy szerszámokkal lehet teljesen leválasztani a foncsort a lámpáról, hogy az üres lemez maradjon? kellenek- hozzá spéci szerszámok?


Szia! Speciális szerszám nem kell hozzá, csak különböző méretű csavarhúzók, és egy kis bátorság a műanyagok szétpattintásához. Youtube-on vannak videók a szétszerelésről, azokat érdemes követni.

Tomi88 Elküldve: 2016-04-20 21:07 CD fejegység, Navi....

Sziasztok!

Segítséget és véleményt szeretnék kérni a gyári hifikkel kapcsolatban. Mikor megvettem az autót, Business kazettás fejegység volt benne CD-tárral. Ennek a teljesítménye, és zenei élménye elég gyenge, ezért kicseréltem egy egyszerű Sony USB-s CD lejátszóra. A különbség óriási, sokkal jobban szól, és mivel lusta vagyok, jól esik a pendrive-on tárolt zenék közötti egyszerű válogatás.
Azt tudom, hogy a CD-tár helyére többféle eszközt lehetne kötni, de ekkor még mindig fennáll a Business kis teljesítménye és gyenge minősége. Viszont mostanában megtetszett a gyári kinézet, és szívesen betennék egy Professional lejátszót.
A kérdés pedig ezzel kapcsolatos: tényleg annyival jobb mint a Business? Felveszi a versenyt az egyszerű 30 ezer forintos bármilyen gyártmányú más eszközökkel? Illetve mindegy, hogy kazettás, vagy CD-s Professional-t szerzek, ezt leszámítva a tartalmuk ugyanaz? Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, kérem írja meg!

Köszönöm!

Tomi88 Elküldve: 2016-02-26 20:29 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

Zolika11111 írta: Sziasztok.
Ha tudtok segiteni ki és hol vett ccfl karikát.??


Szia!
Én épp most rendeltem a bcf.hu-ról, ők szimpatikusnak tűntek, plusz az E46 face csoportban mindenki őket ajánlotta. Annyi, hogy én SMD-t választottam. Másnap meg is jött a csomag 1 év garanciával.

Tomi88 Elküldve: 2016-02-15 18:05 Kormányszervó hiba

raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.

Tomi88 Elküldve: 2016-02-15 17:09 Kormányszervó hiba

raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.

Tomi88 Elküldve: 2016-02-13 17:48 Elsõ lámpák

[quote="Medvedisznoman"]
Medvedisznoman írta:
Tomi88 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


Szia!

Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.

Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.


Megkérdezhetem hogy hol rendeltél tömítést?


Szia!

Tőlük rendeltem:
http://www.schmiedmann.hu/3_se...4.htm#1852

Tomi88 Elküldve: 2016-02-11 14:58 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


Szia!

Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.

Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.

Tomi88 Elküldve: 2016-02-10 11:56 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

csatis1 írta:
ArkyCsaba írta:
Pitykoo írta:
És az ET 34-el rámegy egyből vagy kell tehermentesítő?!


Ez felni függő,nekem szerencsém volt,nem kellett gyűrű.


A 8,5 ET34-35 3-as méret általában, az ET20 pedig 5-ösé, ami már 74,1-es agyméretű. Ha 3-asra akarod rakni, akkor ET20-hoz 99% kell tehermentesítő is, ET34-35-höz 99% nem kell.





Sziasztok!
Ha F10/11/12-ről származik a felni, akkor ahhoz nem kell a tehermentesítő, mert az már 72,5 mm-es aggyal van.

Tomi88 Elküldve: 2016-02-05 23:06 Társalgó

Bitu79 írta:
b_imi írta:
Bitu79 írta:

Semmiféle hülyeséget nem írtam.Az a te bajod,hogy nem tudsz olvasni


Hát persze, úgy van, mesélj még...


...nyald ki a seggét Y barátodnak...


Nem veszed észre, hogy te idegesítesz mindenkit?
Beszállsz egy közösségbe, ahol mindenek felett osztod az észt, mikor a világon semmi máshoz nem értesz, csak a kocsimosáshoz!
Bár te tipikusan az vagy, akinek se szépen, se csúnyán nem lehet megmondani, hogy hülye, mert soha nem adod fel, csak fújod a magadét.

Légyszi válaszolj valami szépet, 8x átszerkesztve, 45 enterrel a végén! Ja, és csakis tőmondatokban, ahogy azt tőled megszoktuk!

Tomi88 Elküldve: 2016-01-13 18:21 Lámpakapcsoló

ArkyCsaba írta: Sziasztok.Nem tudjátok mi akar lenni a bekarikázott rész a kapcsoló modulon?


Szia!

Fényérzékelő, annak a segítségével állítja az autó a műszerfali fényerősséget. Takard el napsütésben, láthatod ahogy elsötétül a kijelző az órák alatt.

Tomi88 Elküldve: 2016-01-12 18:32 Műszerfal kijelzés

ArkyCsaba írta:
Tomi88 írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok. Nem tudjátok a fékbetét kopottságát jelző lámpa csak a "sima" fékre adja be vagy a kézifékre is?


Csak az üzemi fékre jelez, mivel annak a betéteinél található a kopásjelző. A kéziféknél nincs ilyen.



Király.Nincs egy éve,hogy cserélték (kb 5-6000 KM)!!!Fasza minőség lehetett.
Köszi a gyors választ.


Nem feltétlenül koptak el a betétek, valószínűleg a kopásjelzővel történt valami. Lehet, hogy csak meg kell igazítani a csatlakozásnál, vagy megsérült ezért cserélni kell.

Tomi88 Elküldve: 2016-01-12 18:30 alufelni

kmartin írta: Sziasztok!

Nem találtam hasonló kérdést, szóval...:

BMW Styling 67 (BMW E46 M3; 8*19 ET47) felnire mekkora gumi megy fel max? A gyári adat 225/40, de az én felnimre(Styling 73) is azt írják, hogy 205/50, viszont 225/45 van rajta évek óta.



Ha úgy érted, hogy mi az ajánlott legszélesebb gumi a 8 col széles felnire, akkor az a 245-ös. Ebben az eset 245/35 R19.

Tomi88 Elküldve: 2016-01-12 18:23 Műszerfal kijelzés

ArkyCsaba írta: Sziasztok. Nem tudjátok a fékbetét kopottságát jelző lámpa csak a "sima" fékre adja be vagy a kézifékre is?


Csak az üzemi fékre jelez, mivel annak a betéteinél található a kopásjelző. A kéziféknél nincs ilyen.

Tomi88 Elküldve: 2015-12-24 13:26 BMW318i E46

sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?



Szia!
Megnéztem az autó kézikönyvét, mindkét motorra 84 mm-es furatot ír, a löket pedig 81 mm a B18-nál és 90 mm a B20-nál. Jó a feltételezésed, a legnagyobb különbség a lökethosszban van.