Totyasrac Elküldve: 2014-05-21 22:05 Megvegyem? Vegyek ilyet?
BarG írta:
Hallottad már azt a törvényt, hogy a tökéletlenek ellen a legtökéletesebb védekezés is hatástalan?
Szóval nyogodtam felállíthatsz bármilyen stratégiát, az nyugodtan lehet a Te speciális esetedre alkalmas, vagy tökéletesen alkalmatlan. Egy használt autó vétel lutri, bármit is teszel. És minél öregebb és minél többet futott autót akarsz venni - vagy nem akarsz, de csak arra fussa - annál nagyobb lutri. Én nem akarok - nem is tudok! - jó stratégiákat kiagyalni, amiknek a végén tutira jó használt autót kapok a pénzemért. Egyszer vettem eddig használt autót, 8-10 havonta a szerelőnél hagytam a vételárát, szummában kifizettem vagy 4x a szerencsétlent.
Megértelek. De ami tényleg nagyon jó, azt nem szokás elpotyázni (ha nem kenyérre kell a pénz, és általában ismeretségben el szoktak menni), ha meg úgyis költeni kell rá (a hirdetett autók 90-99%-a), akkor legalább legyen olcsó.
Nyilván ami ropira volt már törve, az sosem lesz az igazi; arra érdemes figyelni. De ha van mittomén 2M keret, akkor vagy 2M-ért megkeresi az ember a tényleg jót, vagy 1M-ért vesz olyat ami egész elfogadható, és a maradék 1M-t rádobja, nagy részét preventíve. Mindkét esetben elégedett lehet az eredménnyel.
De ha vesz egyet 1.5-ért, és bízik a szerencsében (mert nem leinformálható de elhiszi hogy szerencséje volt) majd 1M-t rá kéne lapátolni... Na az nem tuti buli. Általánosságban beszélek, nem feltétlen E46-fronton.
A témában elmondtam, amit akartam amúgy, nem szaporítom tovább a szót.
(Mielőtt bárki jönne azzal, hogy ennyit nem lehet ráönteni... Egy automata váltó javítása vagy egy kéziváltó-szerelés meg kettőstömegű csere az ~3-400, lengőkarok-lengéscsillapítók 100e, fél milla magasságában járunk, és még nem nyúltunk a motorhoz, nem kellett fékeket cserélni, gumit venni, vezérlést cserélni, nem romlott el igazán semmi motorikusan vagy az elektromos rendszerben. Szóval némi balszerencsével bele lehet nyúlni nagyobb balhékba is, dízeleknél különösen.)