Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-05-21 22:05 Megvegyem? Vegyek ilyet?

BarG írta:

Hallottad már azt a törvényt, hogy a tökéletlenek ellen a legtökéletesebb védekezés is hatástalan?
Szóval nyogodtam felállíthatsz bármilyen stratégiát, az nyugodtan lehet a Te speciális esetedre alkalmas, vagy tökéletesen alkalmatlan. Egy használt autó vétel lutri, bármit is teszel. És minél öregebb és minél többet futott autót akarsz venni - vagy nem akarsz, de csak arra fussa - annál nagyobb lutri. Én nem akarok - nem is tudok! - jó stratégiákat kiagyalni, amiknek a végén tutira jó használt autót kapok a pénzemért. Egyszer vettem eddig használt autót, 8-10 havonta a szerelőnél hagytam a vételárát, szummában kifizettem vagy 4x a szerencsétlent.


Megértelek. De ami tényleg nagyon jó, azt nem szokás elpotyázni (ha nem kenyérre kell a pénz, és általában ismeretségben el szoktak menni), ha meg úgyis költeni kell rá (a hirdetett autók 90-99%-a), akkor legalább legyen olcsó.
Nyilván ami ropira volt már törve, az sosem lesz az igazi; arra érdemes figyelni. De ha van mittomén 2M keret, akkor vagy 2M-ért megkeresi az ember a tényleg jót, vagy 1M-ért vesz olyat ami egész elfogadható, és a maradék 1M-t rádobja, nagy részét preventíve. Mindkét esetben elégedett lehet az eredménnyel.
De ha vesz egyet 1.5-ért, és bízik a szerencsében (mert nem leinformálható de elhiszi hogy szerencséje volt) majd 1M-t rá kéne lapátolni... Na az nem tuti buli. Általánosságban beszélek, nem feltétlen E46-fronton.
A témában elmondtam, amit akartam amúgy, nem szaporítom tovább a szót.

(Mielőtt bárki jönne azzal, hogy ennyit nem lehet ráönteni... Egy automata váltó javítása vagy egy kéziváltó-szerelés meg kettőstömegű csere az ~3-400, lengőkarok-lengéscsillapítók 100e, fél milla magasságában járunk, és még nem nyúltunk a motorhoz, nem kellett fékeket cserélni, gumit venni, vezérlést cserélni, nem romlott el igazán semmi motorikusan vagy az elektromos rendszerben. Szóval némi balszerencsével bele lehet nyúlni nagyobb balhékba is, dízeleknél különösen.)

Totyasrac Elküldve: 2014-05-21 18:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ismolnar írta: Köszönöm szépen mindenki válaszát, nagyon hasznos volt számomra, de tényleg!!!!
Már régóta keresem az "igazit" de nehéz tényleg jó állapotút kifogni. Nem kapkodom el a vásárlást de amint lesz eredmény jelentkezem és megosztom tapasztalataim veletek, illetve az újonnan csatlakozókkal.

Üdv!


Szerintem a legjobb stratégia megvenni
- a legolcsóbbat, ami még elfogadható számodra állapotát tekintve
- a legdrágábbakra tartottakat végignézni.

Szinte biztos, hogy kell költeni a kocsira (üzemanyagszűrő sem olcsó de megéri, gyertyák/fékek/lengőkar stb.) akkor is, ha az eladó (a lentebb részletezett okokból) azt állítja, hogy mindig mindent megkapott - akkor már miért ne legyen olcsó?
A legdrágábbak közül meg lehet találni általában olyat, aminek valós szervizkönyve van és le is kérdezhető - tehát lehet tudni, hogy a fent említett dolgokat mikor cserélték, ezáltal elég sok pénzt és kellemetlenséget lehet megspórolni.

Végül mindegyik hasonló árban lesz ezek közül, az egyik a vételár miatt, a másik az első nagyobb szervíz miatt. Nem a km, hanem az állapot a fő, egy rendesen karbantartott autó kevesebb meglepetést tartogat 3-400e km után is (volt több ilyenem), mint egy elhanyagolt 100e km-es.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-21 08:43 Megvegyem? Vegyek ilyet?

viktor írta:
Vevő mindig alkudni akar.


Tegyük hozzá: az eladó meg gyakran irreális árat kérni. Hisz'ő 1-2-3-4-sok éve sokkal drágábban vette, és talán még költött is rá (persze nem a legutolsó évben, amikor már tudta hogy eladja... ), olyat is láttam már aki ~5e Ft-ért a gumisnál öreg kopott gumikra cseréltette az elfogadhatóakat mert "úgysem fizetik ki".
Szóval egyik fél sem angyal, a neppernek meg azért van rizikója (pl. Németország oda-vissza trélerrel ~100e Ft csak üzemanyag/matrica, 3-4-5e Euro a kocsira, aztán hirdetni, forgalomba helyezéssel dolgozni - és ha szerencséje van, akkor nem döglik be a kocsi és talán még drágábban is tudja adni amint amiben van), meg dolgozott is vele aztán valamiből élnie kell.
Én nagyobbat is szívtam már magánembertől vett kocsival, mint neppertől vettel amúgy; mert eladáskor mindenki kocsija hibátlan/sérmentes, vételkor meg a légyszart is alkualapnak tekinti az úri közönség - legalábbis nekem ez a tapasztalatom (6-8 autót vettem és adtam el idáig, mindig ez a verkli).

Totyasrac Elküldve: 2014-05-20 23:17 Megvegyem? Vegyek ilyet?

krissz írta:
Ebben mind igazat adok neked! Mégiscsak egy 12 év körüli autóról beszélünk, csodák nincsenek! Én csak annyit mondtam, hogy ezek mellett semennyit nem enged az árból, keresni akar rajta és ez nem tetszik..


Khmmm - ha valaki ebből él, nyilván ezen akar keresni... Te is, én is azért csinálunk bármi melót, hogy keressünk vele. Ezt már többször, több helyen leírtam - a pék is keres a zsemlén, mert nem annyiba kerül a liszt meg az áram, de arra még sincs senki kiakadva.

Ennyit akartam elmondani

Totyasrac Elküldve: 2014-05-20 08:46 Motor-váltó

anubisz írta: Hát én is Dányba kötöttem ki, mindenki őt ajánlotta, itthon levetettem a váltót, levittük, ott előttem kapták szét 10 perc alatt atomjaira. Állt vagy 20 kocsi még ott, meg hegyekbe a váltók. A benyomás jó. Barátaim is oda hordják. 280 lesz, olaj nélkül, mert csak 5 litert tesznek bele, feltölteni mejd felszerelés után kell. Csináltam pár képet mindjárt felrakom. Hét vége,jövő hét eleje készül el.


Szia!

Egyrészt köszönet a remek képekért!
Másrészt össz tudnád foglalni, hogy:
- milyen tünetek miatt kellett szétkapni?
- mit tartalmaz a 280e Ft, minden kopó/mozgó részt kicserélnek?
- pontosan milyen típusú a váltód?
- mennyibe került a váltó leszereltetése meg majd a visszarakatása?

Bocs a sok kérdésért, de szerintem ez minden automata váltós autó tulaját érdekelhet/érintheti

Totyasrac Elküldve: 2014-05-17 20:53 Motor-váltó

anubisz írta:
Ennyi. Hétfőn Pest, 450 körül lesz a vége. Teljes generál. A váltós ámult, hogy ennyi van a kocsiba, mert ezek a GM váltók nem bírnak ennyit. 250 körül a többség meghal.


Nekem vidéki a váltós akinél voltam olajcserén, de azt mondta, nem szoktak 200-300e körül meghalni ezek (GM 5 fokozatú az enyém), illetve hogy szerinte (nála) a teljes váltófelújítás erre a típusra 320e-ből megvan. Lehet érdemes lenne körbekérdezni, a 450e azért nem olcsó (nem tudom, a te váltód milyen amúgy, csak az enyémhez képest drágállom kicsit.)
Merci szervizes ismerősöm javasolta őt, hozzá szokták vinni a cuccokat.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-16 23:34 Valaki segítsen

gronholm írta: A másik kérdésem az lenne ,hogy láttam a te motorod felépítése szinte ugyanaz. Reggel mikor indítok alulról olyan kifujó hang jön, mintha lyukas lenne a kipufogó és 30-40mp mulva semmi. Ahogy az automata "szivató" veszi vissza a fordulatot egyszer csak megszűnik. Elcsendesül. Ez a szekunder levegő hangja lenne vagy ez normális hang hideg motornál?


Jaja, az a "porszívó", meg lehet szokni
(Nekem pont ugyanaz a motor van, N46B20A.)

Totyasrac Elküldve: 2014-05-16 17:29 Autóvásárlás

Szemy írta:
Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...


Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos

Totyasrac Elküldve: 2014-05-15 18:09 Autóvásárlás

minimal írta:
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Dehogyis. Csak macera itthon bármit lepapírozni, elintézni (az egész regisztrációs folyamat), jóval inkább mint másfelé (nővéremék az itthoni kocsit meg saját magukat regisztrálták Svédországban mikor kimentek, postán egy űrlap, pici pénz és egy hét múlva jött postán az új rendszám meg helyi okmányok pl.).
Magáról a vizsga minőségéről elég sokat elmond a sok itthoni koromgyár, kendács-xenon, fék nélküli autó stb., valahogy No-ban kicsit kevesebb ilyen van

Totyasrac Elküldve: 2014-05-15 15:21 Autóvásárlás

kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-15 15:16 Autóvásárlás

dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).

Totyasrac Elküldve: 2014-05-14 21:12 Fóliázás

Jack írta:
Uhh igen egyszer voltak bent nálunk ilyen ügyben. Az illetőnek elveszett a műbizonylata és aki csinálta anno neki az már visszaadta az engedélyét, így nem tudott műbizonylatot kiállítani. A rendőrök leszedették vele a fóliát.... sajnos a hivatalos részét ennek nem tudom de max utána kérdezek a mi beszállítónktól.


Megköszönnék minden infót...
Igazából ugye azt kéne igazolni valahogy, hogy ez a konkrét fóliatípus az az, ami rá van írva, és hogy az engedélyezett itthon.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-14 21:04 Fóliázás

Jack írta:
Nem ez sajnos nem így működik. ( ebben dolgozom ) a fóliához ad a gyártó műbizonylati engedély számot amit a műbizonylatba be kell jegyeznie annak aki felteszi a fóliát és alá is kell írnia illetve az engedély számát ( mármint azét aki felteszi őneki kell erről vizsgát tennie és erre kap egy engedély számot amivel ő dolgozik ) is fel kell jegyeznie.. szóval ezt nem fogod tudni csak úgy kikérni hogy adjanak már egy műbizonylatot.. sajnos.


És akkor mi a helyzet, ha nekem a kocsin van fólia, alá beragasztva a matrica (mindenhová) de nincs meg a műbizonylat (import a kocsi)? SkyFol van rajta a B-oszloptól hátra végig, ilyen van mind alá téve:


Írtam a magyar forgalmazónak de válaszra sem méltattak az elmúlt 2 napban

Totyasrac Elküldve: 2014-05-14 11:19 Hangszóró infó

Methos írta:
Köszönöm az infót.
Felvesezm a kapcsolatot autóhifissel...Nem szeretném , ha nagyobb gond adódna.


A 2-es linken írt srácot ismerem régebbről, ha még működnek (a weboldaluk mintha nem jönne be nekem, jó pár éve még a Mammut 1-ben voltak), őt tudom javasolni (nem tudom, helyileg merre vagy), de szerintem nem akkora nagy a probléma hogy amúgy bármelyik műhely ne tudná gyorsan detektálni.
És persze számolj majd be az eredményről, hasznos lehet másnak is

Totyasrac Elküldve: 2014-05-14 10:52 Hangszóró infó

Methos írta:
Furcsaság:
- Fejegységen 16:9 es, van "tone" állítgatási lehetőség, melyen belül, van jobb-bal illetve elöl hátul állítás.
- Érdekes módon , ha jobbra elhúzom csak jobb hátul szólal meg, ha balra, akkor csak elöl, de ha középütt akkor mindegyik szól
- ELöl hátul próbálkozás hasonlóan működik. Tehát nem tökéletesen

Plusz infó:
Amennyire jól tudom a kábelek maradtak és csak a hangszórók lettek cserélve.
A mély ládához érkezik két kábel melyek lehúzhatóak. (hang és táp)
Egyéb plusz egységet a csomagtartóban nem találtam, ami a hangrendszerhez kapcsolódna.

Ötletek?


Ebből én arra következtetek (különösen ha a mélyládáról mindent lehúzva is ugyanez a tünet) hogy a hangszórók cseréjénél az ember valamit erősen elkötött, aztán a fejegység feladja hamar a küzdelmet... Át kéne nézni, hogy a fejegység kimenetei (jobb első, jobb hátsó, bal első, bal hátsó) a megfelelő hangszórókhoz mennek-e. 99% hogy nem... Az hogy a hangszórón a +/- fel van cserélve, az "csak" hangban lesz zavaró, de attól nem tilt le a védelem. De szerintem nálad nagyon meg van keverve a dolog.
A helyedben elvinném egy autóhifis céghez (példák: 1, 2, 3), 5 perc alatt meglesz a probléma forrás.

Milyen fejegység ez amúgy? Van kapcsolási (illetve bekötési) rajz? Azzal, meg a gyári hangszóró-kábelezés rajzával (színkódjaival) te is utánajárhatsz a dolognak