Turbo73 fórum hozzászólásai

Turbo73 Elküldve: 2015-03-07 12:59 Tolatókamera

YELLOW írta:
Turbo73 írta: Hali,
Na akkor jöjjön a tutoriál:
.....
Tolatókamera utólagos beszerelése utángyártott fejegységhez:


újoncként nem semmi írás, többen követhetnék a példád, és nem csak elsunynogni, ha a kérdésükre megkapták a választ, és nulla feedback...
grat!

szerk.: bár nem érint a téma (de még érinthet), de nyomtam rá egy köszönömöt!


Köszönöm, ha valakinek van kérdése ezzel kapcsolatban, akkor szívesen segítek.

Turbo73 Elküldve: 2015-03-06 14:08 Tolatókamera

Hali,

Köszönöm a hozzászólásokat. Jelentem a tolatókamera frankón működik.
Nekem nem gyári navim van, hanem utángyártott, így arra elöl kell csatlakoztatni a vezetékeket. Most leírom, hogy mit hogyan kell csinálni, hogy más ne szívjon annyit mint én. Sajnos sehol nem leltem fel erről értelmes leírást, illetve egy amerikai oldalon valaki két sorban leírta a frankót, de azután nem válaszolt senkinek, és senki nem tudta használni, így én sem vettem készpénznek. Felleltem a kocsi teljes kapcsolási rajzát és ez alapján tudtam bekötni. A rajz itt található:

http://www.bmw-planet.com/diag.../index.htm

Na akkor jöjjön a tutoriál:

Tolatókamera utólagos beszerelése utángyártott fejegységhez:

Ha nem akarod hátulról előre bekábelezni a kocsit, akkor érdemes rádiós kamera szettet beszerezni, nagyon olcsó, mindössze 20 euro kicsi-ocsó barátainknál. Én is ilyet vettem. A kamera felszerelése faék egyszerűségű, tele van a Youtube ilyen videókkal, de azért néhány szóban leírom. Ha rendszámra szerelhetőt vettél akkor mindössze két csavarra van szükséged, ha rendszámvilágításba szerelhetőt, akkor még arra sem. Végy egy T20-as torx csavarhúzót és szedd le a csomagtartó nyitó konzolt (touring-nál, gondolom a sedan/coupe sem bonyolultabb). A kamera kábelét told be a lukon, vagy ha a világításba szerelhető, akkor tedd a gyári helyére. Szedd le a csomagtér ajtó belső borítását, és kösd a tápot a tolató lámpára. Így a kamera csak akkor lesz áram alatt, amikor tényleg kell. A rádió adó részt a szivacs mögé tettem. Ha kábeles szettet vettél, akkor most jön a szívás, az elefánt ormány kipattintása és a kábel beküzdése egészen az autó elejéig. Ez nekem kimaradt, így nem is tudok írni róla.
Tehát bent van a hátsó kameránk, és örvendezénk vala.
Az első kábelezéshez vedd le a díszléceket jobboldalról illetve középről. Csavarozd ki a fejegységet. A rádió vevő részt a fejegységre menő ACC (piros) és Ground (fekete) kábelekhez és természetesen a 'rearview in' videó bemenethez kell csatlakoztatnunk. Így ha megy a fejegység áram alatt lesz a vevő rész is. Vagy talán még jobb választás, ha piros (+) kábelét összekötjük a fejegységre menő trigger kábellel (a folytatásban jön). Így tényleg csak akkor lesz áram alatt, ha működnie kell. A vevő rész melegszik, ezért nem zsúfoltam be a fejegység mögé, hanem a kesztyűtartóba tettem. Na és most jön a szívós rész. Ugye a fejegységnek tudnia kell, hogy mikor vagyunk hátramenetben, ezért van egy trigger kábel kimondottan ehhez, ami 12V-ot vár.



Ha megnézzük a kapcsolási rajzot, látjuk, hogy ugyan fent van a 27-es biztosítékon, de az még a kapcsoló előtt van, így az folyamatosan áram alatt van, tehát nem használhatjuk. Nekünk az X428-as kötési pont kell, ami a biztosíték tábla feletti fekete dobozban van. Vegyük le a kesztyűtartót(6 db csavar). Hajtsuk le a biztosíték táblát, és pattintsuk ki a zsanérját(felfelé kell nyomni). A tábla tetején találunk egy fekete dobozt, az is pattintsuk ki(az oldalainál van két kis pöcök azt nyomjuk le, majd a dobozt hátrafelé toljuk ki).



A doboz második sorában jobbról találjuk az a csatlakozót, ami nekünk kell. Óvatosan pattintsuk ki elölről, majd hátul húzzuk ki. Csupa kék/sárga drótot kell találnunk benne. Valamelyikre (teljesen mindegy, hogy melyikre) kössük rá a fejegység trigger kábelét. A visszaszerelés ugyanez fordított sorrendben. Ha ügyesek voltunk működik a tolató kameránk.

Örülünk Vincent?







Turbo73 Elküldve: 2015-03-03 17:39 Tolatókamera

Hali,

Rendeltem kicsi-ocsó barátainktól egy drót nélküli tolató kamera szettet. Meg is érkezett, működik is rendben, de... és itt a gond. A kocsi fejegysége képtelen a CANBUS-ról kiolvasni, hogy az autó hátramenetben van. Valószínűleg ez egy automatánál működne, de ez egy manuál autó. Szóval a fejegység trigger kábelére kellene szolgáltatnom 12V-ot. Sajnos a hátramenet világítás kapcsoló az autó alatt van, így ez kiesett. Pont azért vettem rádiós szettet, hogy ne kelljen szanaszét kábeleznem a kocsit. A jutyúb tele van ilyen videókkal, csak pont az nincs egyikben sem, hogy honnan a bánatból szerváltak tolatólámpa jelet! Ha valaki tudja, hogyan tudnám bekötni és megosztaná velem, nagyon hálás lennék.

Köszi

Turbo73 Elküldve: 2015-01-03 22:53 BMW e46 Antenna

Hali,

Azt meg tudja mondani valaki, hogy a touring-nál a gyári fejegységen található plusz koax kábel ami a hátsó antenna erősítőre megy és 12V van rajta, az mi célt szolgál?

Köszi!

Turbo73 Elküldve: 2014-12-23 17:30 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Turbo73 írta:
YELLOW írta:
Turbo73 írta:
Tano írta:
Turbo73 írta: Hali,

Pár napja tapasztalom, hogy leállítás után (bezárás, beriasztás) random bekapcsolgat a fűtő ventilátor. Eddig pár perc után abbahagyta, de ma már nem akarta. Keresgéltem, hogy mi lehet a bibi, bent fülelek a kocsiban, és hallom hogy a klímavezérlőben is megy egy ventilátor, legalábbis a hangja olyan. Kiszedtem a klímavezérlőt, nagy fehér csatos kábel lehúz, ventik elhallgatnak. Na most akkor a klímavezérlőm szart be, vagy az a sündisznó, amiről itt korábban olvastam? A sündisznó hol található az autóban?

Köszi.


Igen, a klimapanelben is van egy venti, ez leállítás után még megy néhány percig, ez normális. Kikapcsol amikor az autó elaltatja magát. A nagy ventinek nem szabad mennie. A süni a középkonzol mögötti részen található, a kesztyűtartó felőli oldalról tudsz hozzáférni többé-kevésbé...inkább ez utóbbi. A neten van fent kép és leírás a kiszedéséről.


Köszi, akkor várok hogy lekapcsol-e a klímavezérlő. Megtaláltam a videót a süni kiszedéséről a youtube-on, hű basszus, ez nagyon hiányzott. Na megyek sünit vadászni...



de vigyázz, mert a vadon élő süni értéke 25ezer Ft, szóval állatvédők büntiznek érte


Na megvan a süni, de ez egy dobozban lakik buborék fólia között...
Kicserélni már nem volt lelki erőm. Ma is ment a venti leállítás után, mindezt úgy, hogy a kezemben volt kábelek nélkül a klímavezérlő panel. Így tényleg nincs sok köze hozzá... Viszont a csere sürgető, mivel az akksi nem örök életű.


ki kell venni a biztijét.


Inkább kicseréltem ma a sünit. Ezek után gond nélkül vállalok farfekvéses szülés levezetést is... Eddig jónak tűnik az új sünivel.

Ha valakinek van hozzá ingerenciája, akkor íme az oktató videó:

https://www.youtube.com/watch?v=TAyrfW-VpoQ




Turbo73 Elküldve: 2014-12-22 16:51 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Turbo73 írta:
Tano írta:
Turbo73 írta: Hali,

Pár napja tapasztalom, hogy leállítás után (bezárás, beriasztás) random bekapcsolgat a fűtő ventilátor. Eddig pár perc után abbahagyta, de ma már nem akarta. Keresgéltem, hogy mi lehet a bibi, bent fülelek a kocsiban, és hallom hogy a klímavezérlőben is megy egy ventilátor, legalábbis a hangja olyan. Kiszedtem a klímavezérlőt, nagy fehér csatos kábel lehúz, ventik elhallgatnak. Na most akkor a klímavezérlőm szart be, vagy az a sündisznó, amiről itt korábban olvastam? A sündisznó hol található az autóban?

Köszi.


Igen, a klimapanelben is van egy venti, ez leállítás után még megy néhány percig, ez normális. Kikapcsol amikor az autó elaltatja magát. A nagy ventinek nem szabad mennie. A süni a középkonzol mögötti részen található, a kesztyűtartó felőli oldalról tudsz hozzáférni többé-kevésbé...inkább ez utóbbi. A neten van fent kép és leírás a kiszedéséről.


Köszi, akkor várok hogy lekapcsol-e a klímavezérlő. Megtaláltam a videót a süni kiszedéséről a youtube-on, hű basszus, ez nagyon hiányzott. Na megyek sünit vadászni...



de vigyázz, mert a vadon élő süni értéke 25ezer Ft, szóval állatvédők büntiznek érte


Na megvan a süni, de ez egy dobozban lakik buborék fólia között...
Kicserélni már nem volt lelki erőm. Ma is ment a venti leállítás után, mindezt úgy, hogy a kezemben volt kábelek nélkül a klímavezérlő panel. Így tényleg nincs sok köze hozzá... Viszont a csere sürgető, mivel az akksi nem örök életű.

Turbo73 Elküldve: 2014-12-22 09:23 Fûtés - Klíma

Tano írta:
Turbo73 írta: Hali,

Pár napja tapasztalom, hogy leállítás után (bezárás, beriasztás) random bekapcsolgat a fűtő ventilátor. Eddig pár perc után abbahagyta, de ma már nem akarta. Keresgéltem, hogy mi lehet a bibi, bent fülelek a kocsiban, és hallom hogy a klímavezérlőben is megy egy ventilátor, legalábbis a hangja olyan. Kiszedtem a klímavezérlőt, nagy fehér csatos kábel lehúz, ventik elhallgatnak. Na most akkor a klímavezérlőm szart be, vagy az a sündisznó, amiről itt korábban olvastam? A sündisznó hol található az autóban?

Köszi.


Igen, a klimapanelben is van egy venti, ez leállítás után még megy néhány percig, ez normális. Kikapcsol amikor az autó elaltatja magát. A nagy ventinek nem szabad mennie. A süni a középkonzol mögötti részen található, a kesztyűtartó felőli oldalról tudsz hozzáférni többé-kevésbé...inkább ez utóbbi. A neten van fent kép és leírás a kiszedéséről.


Köszi, akkor várok hogy lekapcsol-e a klímavezérlő. Megtaláltam a videót a süni kiszedéséről a youtube-on, hű basszus, ez nagyon hiányzott. Na megyek sünit vadászni...

Turbo73 Elküldve: 2014-12-21 22:15 Fûtés - Klíma

Hali,

Pár napja tapasztalom, hogy leállítás után (bezárás, beriasztás) random bekapcsolgat a fűtő ventilátor. Eddig pár perc után abbahagyta, de ma már nem akarta. Keresgéltem, hogy mi lehet a bibi, bent fülelek a kocsiban, és hallom hogy a klímavezérlőben is megy egy ventilátor, legalábbis a hangja olyan. Kiszedtem a klímavezérlőt, nagy fehér csatos kábel lehúz, ventik elhallgatnak. Na most akkor a klímavezérlőm szart be, vagy az a sündisznó, amiről itt korábban olvastam? A sündisznó hol található az autóban?

Köszi.

Turbo73 Elküldve: 2014-12-15 23:35 E46 Visszahívás?

Hali,

Ma reggel nekem is kicserélték a légzsákot. Wallis Motor Pest, kb. másfél óra volt az egész. Bár nem kértem, de ellenőrizték a fagyállót, a fékbetétek kopását, a gumik profil mélységét és szóltak, hogy az elsősegély csomagom lejárt. Már kész gyűjteményem van bontatlan EÜ dobozokból...

Turbo73 Elküldve: 2014-12-06 23:53 Radio navi csereje nagy kepernyösre

lantika írta:
Turbo73 írta:
lantika írta:
A mikrofon kicsit messze van de keresem a megoldást. Kaptam is hozzá egy vezetékes mikrofont,de még nem találtam ki hol legyen.


Én elvezettem a kesztyűtartó alatt, majd fel az A oszlopon, majd a tető és a szélvédő közti vájatban egészen a bal oldali napellenzőig. Ott jön ki a napellenző jobb zsanérjánál kb. 1 cm-re. Így vezetés közben normál hangerőn tudok csevegni. Mindig kérdeztem akivel beszéltem, hogy mennyire érthető, azt mondták, hogy van egy kis alapzaj, de teljesen jól érthető a beszéd.


Ötletnek nem rossz. Ugy szeretnem megoldani,hogy ne legyen nagyon läthato.


Csak a mikrofon vége látszik ki. Ha ennél messzebb teszed, nem sokat ér.

Turbo73 Elküldve: 2014-12-06 08:41 Radio navi csereje nagy kepernyösre

lantika írta:
A mikrofon kicsit messze van de keresem a megoldást. Kaptam is hozzá egy vezetékes mikrofont,de még nem találtam ki hol legyen.


Én elvezettem a kesztyűtartó alatt, majd fel az A oszlopon, majd a tető és a szélvédő közti vájatban egészen a bal oldali napellenzőig. Ott jön ki a napellenző jobb zsanérjánál kb. 1 cm-re. Így vezetés közben normál hangerőn tudok csevegni. Mindig kérdeztem akivel beszéltem, hogy mennyire érthető, azt mondták, hogy van egy kis alapzaj, de teljesen jól érthető a beszéd.

Turbo73 Elküldve: 2014-12-04 21:02 Radio navi csereje nagy kepernyösre

nickname írta:
lantika írta:
nickname írta:
csbalu írta:
Robinson írta:
csbalu írta:
Turbo73 írta: Hali,
Ez is egy opcio:

http://www.ebay.de/itm/ES7062G...&rt=nc

Persze nem gyári, de nem kell szétberhelni az autót, jóval olcsóbb, és sokkal többet tud.





Azért van vele tapasztalat, és nem minden arany ami fénylik Robinson kollégának is van már beépítve.


Ja, de a rádió még nem jó, meg a gombjai se világítanak, mert a "szaki" nem tudta megcsinálni...


úgy nehéz ha nincs itt az autó TeamVieweren még nem megy a forrasztás


Ezért a pénzért sokat ne várjon az ember.

- rádió rettenetes
- Doboz hangja van
- A kijelző este kisüti a szemed, ha süt a nap semmit nem látsz belőle
- Az érintő felület rettentő buta érzéketlen.
- Az egyéb ősszeszérélesből adódó hiányosságokról nem is beszélek.
- A navigáció az tűrhető rajta

Egyedül ami minőségi darab az DYNAVIN de annak az ára meg az egekbe van.


Ezzel nem értek egyet. A equalézeres beállítás után szépen szól a rádió,jobb,mint a gyári business rádióm volt. A kijelzőt be lehet állitani,hogy mennyire világítson éjjel illetve nappal. Ennek átkapcsolása lehet kézi,vagy automatikus. Le lehet kapcsolni a kijelzőt is,ilyenkor csak az órát lehet látni meg a rádió frekvenciáját. Ősszeszerelési hibákból adódó hiányosságot nem találtam,egyedül a gombvilágítás volt problémás,de azt leírtam lentebb,hogy mit kell vele csinálni. A kijelzője semmivel sem érzéketlenebb,mint a Lumia 625-öm,és ha rásüt a nap akkor a 3X ilyen drága dynavin kijelzője sem látszik.



Akkor az én minőségi elvárásaim nagyobbak.



Na akkor nézzük tételesen:

- rádió rettenetes

Mihez képest? A vételi képességeiben mindenképpen, mert a gyári átlagon felül teljesített. Csakhogy a gyárin volt még egy plusz koax kábel, amin 12V ült és az ment az antenna erősítőbe.

- Doboz hangja van

Hogyan lehet doboz hangja egy fejegységnek? Esetleg a hangszóróknak, de azon nem segít semmilyen fejegység. A kütyüben van egy 10 sávos EQ, loudness és subwoofer álítási lehetőség. Ha ezzel nem tudsz jó hangot kihozni, akkor semmivel.

- A kijelző este kisüti a szemed, ha süt a nap semmit nem látsz belőle

Na most akkor vakító, vagy erőtlen? Azt hiszem a képek magukért beszélnek.
Napsütésben, nappali üzemmód:



Tök sötétben, éjszakai üzemmód:



A kijelző fényerejét 6 lépcsőben lehet állítani, vagy teljesen kikapcsolni (pl. éjszaka autópályán) Van külön nappali és éjszakai üzemmód.



- Az érintő felület rettentő buta érzéketlen.

Hogyan lehet buta? Használata kicsit más, mint egy telefoné, elsőre nekem is furcsa volt. De aztán rájöttem, hogyha körömmel koppintok az tutira működik és a rázkódó autóban biztosabban is lehet így navigálni.

- Az egyéb ősszeszérélesből adódó hiányosságokról nem is beszélek.

Mondj egy konkrétumot.

- A navigáció az tűrhető rajta

Na végre valami. Egyébként ezeket saját tapasztalatból írtad? (Konkrétan van/volt neked ilyen?)







Turbo73 Elküldve: 2014-12-03 11:49 Radio navi csereje nagy kepernyösre

Szasza03 írta: Sziasztok!
Valakinek van esetleg tapasztalata erről az Android-os fejegységről?
Árban és tudásban egész jónak tűnik, hátha használ már itt valaki ilyet.
http://racingbazar.hu/egyeb/na..._dvd_usb_1




http://www.ebay.de/itm/ES9753D...2eda3d1eaa


Turbo73 Elküldve: 2014-12-01 16:48 Radio navi csereje nagy kepernyösre

Robinson írta:
csbalu írta:
Turbo73 írta: Hali,
Ez is egy opcio:

http://www.ebay.de/itm/ES7062G...&rt=nc

Persze nem gyári, de nem kell szétberhelni az autót, jóval olcsóbb, és sokkal többet tud.





Azért van vele tapasztalat, és nem minden arany ami fénylik Robinson kollégának is van már beépítve.


Ja, de a rádió még nem jó, meg a gombjai se világítanak, mert a "szaki" nem tudta megcsinálni...


Nekem meg a 'gagyi' utángyártottal van tapasztalatom, mert nekem ilyen van. Én raktam be, tök egyszerű. Világítás, rádió, navigáció, bluetooth hibátlan. Minden fájlt lejátszik, flac-tól a 1080-as mkv-ig. Sokkal jobban szól, mint a gyári Business fejegység.
Hibái:
- a rádió csak 'normál' vételre képes (a gyárival fehérváron a budapesti adókat hallgattam gond nélkül)
- nincs benne koppanás gátló, ezért kulcs elfordításánál reccsennek a hangszórók. (ostoba hiba, filléres alkatrész)

Előtte:



Utána:










Turbo73 Elküldve: 2014-12-01 14:07 E46 Visszahívás?

Én még októberben voltam a Wallis Motor Pest-nél. Miután regisztrálták az autót, meg felvették a munkalapot, azt mondta az úriember, hogy 2,2 1/2 hét. Azóta sem telefon ,sem email. Az is érdekes, hogy azt mondták még, hogy ez 2 órás munka. Ha nagyon lassan csinálom, akkor kb. 15 perc kicserélni a jobb 1 légzsákot. Egyáltalán van valaki, akinek már sikerült kicseréltetnie?