VTS_Tibi Elküldve: 2008-11-22 21:56 Chip tuning
Meg nekem mindig van egy kis kételyem a "chip tuninggal" kapcsolatban. Autógyárak több ezer órát töltenek azzal hogy egy tökéletes programot gyártsanak az adott autóhoz / motorhoz fékpadon. Majd ezt kipróbálják valós körülmények között, és még finomítanak rajta. (Persze nekik mindent figyelembe kell venni: ne legyen baja 1000-es fordulatnál, de menjen még 8000-nél is, de ha nem ütöd ne fogyasszon sokat stb...)
Tehát nagyon sok munka van egy ilyen dologban, és idõvel ezeknek a gyár által megírt programoknak is kijön a frissítése!
Nah és erre jön a magyar istenmester, aki fél óra alatt olyan programot nyom az autódra hogy szétszakítja az utat és a fogyasztásod is lemegy 1l-rel....
Tényleg vannak ügyes emberek, de ezek általában kifejezetten egy típusra specializálódnak, és nagyon sok referenciával és kellõ tapasztalattal rendelkeznek. (Nah ilyet nem találsz itthon...)
Én azt mondom, hogy ha utcán használod az autót:
-ha benzines ne csinálj vele semmit, mert csak rosszabb lesz! (vegyél olyat, amiben nagyobb a motor -> M3 ) az ECU átírás jó lenne, de mivel Magyarországon senki nem csinál "live mapping"-et ez is felejtõs
-ha diesel, akkor pedig tuning box
Ha pedig verseny célra kell akkor felejtsd el a gyárit, mert abban túl kevés az állítható paraméter és kicsi az állítási határ -> vegyél VEMS-et, MoTEC-et, KMS-t, Haltech-et stb....
De ekkor felejtsd el a jó fogyasztást (nekem a VTS 36l-t evett meg úgy 50 perc alatt az Euroringen ) , a könnyû hidegindítást stb...