hil írta:
Viko írta:
Sziasztok,nekem egy régi(86os) 320asom van,és a következő lenne a gondom: Ég az olajvisszajelzőlámpa,leellenőriztem az olajszintet,kicsivel a két jel közötti rész felénél volt,rátöltöttem egy litert,most épp a felső jel alatt van,a lámpa indításnál kialszik,majd kb fél 1 perc múlva újra ég.A kocsinak semmi rendellenes hangja sincs,a motor nem melegszik,nem füstöl.A kérdésem,hogy mi okozhatja a hibajelet,és,hogy használható e igy az autó legalább csak rövidebb kb 5 perces távokra,amíg el nem jutok szereklőhöz?
A piros olajoskanna lámpára gondolsz? Meg kéne nézni az olajnyomás jeladót, hogy működik-e! Amennyiben az működik, én nem indítanám be a motort, mert nagy valószínűséggel kicsi vagy nincs olajnyomás a motorban. Ennek sok oka lehet, a teljesség igénye nélkül: olajnyomás határoló, olajszivattyú, dugulás, nagyfokú motor kopottság, esetleg nagyon nem megfelelő olaj.
Az olajnyomás nélkül használt motor nagyfokú károsodást szenved, akár 2 perc alatt is!
Igen a piros olajoskanna...Sajnos fogalmam sincs,hogy hol kéne megnéznem a jeladót,amit írtál.De remélem annyira nem lehet gáz a helyzet,mivel ez a lámpa az én távollétemben(3 hét) gyulladt ki,amikor az egyik haverom használta a kocsit,és azóta sajnos kapott kb 400km-t,szóval,ha jól következtetek abból amit leírtál,és nem lenne olajnyomás,akkor ennyi idő alatt szépen meghalt volna...De akkor inkább nem használom ,és a két ünnep között felhajtok vmi szerelőt,hogy megnézze.Esetleg vki tud vmi tájékoztató jelegű adattal szolgálni,hogy milyen összegre számíthatok,ha pl az olajszivattyú szállt el,mivel itt Cipruson,annyira nem bízok meg a helyi szakikban,mindenhol megpróbálnak lehúzni...