Weiland fórum hozzászólásai

Weiland Elküldve: 2014-10-02 13:32 Autóvásárlás

Totyasrac írta:
Weiland írta: Sziasztok!
Korban igen nagy a szórás és ezért is bizonytalanodtam el. Ennyivel "kevesebbet tudna" egy fiatal 1-es, vagy E90, mint egy E46 pl.? Ugyanakkor azt gondolom - lehet, hogy rosszul - hogy egy 5-6 éves autó fenntartása kevesebbe kerül, mint egy 10-12 évesé, modernebb, stb.
Nektek mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? A fent említett típusok, hogyan viszonyulhatnak egymáshoz élmény/fenntartás/megbízhatóság terén?
Bocs, ha túl hosszúra sikeredett.. és köszi előre is a válaszokat.

Üdv.,
Zoli


Nos, egy kocsi árát több dolog határozza meg, nem csak a kor...
- Állapot (futásteljesítmény, törések száma/súlyossága - pl. 3 év alatt láttam már 8e km-t és 200e km-t is autóban, nem mindegy...)
- Felszereltség (motor, extrák)
- Fenntartási költség (egy E46-hoz sokkal olcsóbb a gumi, féktárcsa, kasztnielemek stb., tehát ezt szerintem rosszul látod, kivéve ha az új /5-6 éves/ jelentősen kevesebbet futott, mint a régebbi /10-12 éves/:!
- Általános megítélés (megbízhatóság főleg, de pl. a ritkasága is értéknövelő tényező lehet).

Szóval ha csak azt nézed, hogy vétel után cserélnél 4db gumit, első féktárcsákat betétekkel, vezérlés, olajak-szűrők, az mennyibe kerül listaáron valamely webshopban (Bárdi/Láng/Unix/InterCars/stb.) egy E46-ra, és mennyibe E90-ra vagy E39-re stb. anyagárban, lesz eltérés...


Hello,

Köszi a választ. Ha jól értem, akkor szinte "mindegy", hogy új vagy régi, a lényeg a futott km, (a sérülések egyértelmű probléma források lehetnek, azokat hagyjuk)? Az, hogy újabb konstrukció, nem mérvadó? Pl. a jelenlegi autóm (nem BMW) kb. 20-30.000km-enként biztosan kér valamiféle futóműelemet. Az ettől újabb generációhoz ugyan drágábbak ezek az alkatrészek (2x-3x), de 4-5x annyit elmennek gond nélkül, így összességében kevesebbet kell ráfordítani. A korábban írtakban valami ilyesmire gondoltam.

Ezek szerint hosszú távon - legyen ez 5-6 év - egy E46-ot még mindig kedvezőbb fenntartani, mint egy 1-est, vagy egy E90-est? Pedig a teljesítmény-igényemből már kezdtem leadni az 1-es miatt....

Zoli

Weiland Elküldve: 2014-10-01 15:51 Autóvásárlás

Sziasztok!

Pár hozzászólással alább kaptam tanácsokat tőletek E46 vásárlásával kapcsolatosan, azonban kicsit jobban szétnéztem és elbizonytalanodtam... (forrás mobile.de)
7 és 9.000EUR között keresgélve ugyanúgy találni akár 3-4-5 éves 1-es BMW-t, mint 6-7 éves 3-ast (E90), vagy akár a korábban említett E46-os 3-as szériát, de 5er is akad bőven (E39). (Az eltérés nyilván adódik a motorméretekből is, de ezzel most nem foglalkoztam.)

Korban igen nagy a szórás és ezért is bizonytalanodtam el. Ennyivel "kevesebbet tudna" egy fiatal 1-es, vagy E90, mint egy E46 pl.? Ugyanakkor azt gondolom - lehet, hogy rosszul - hogy egy 5-6 éves autó fenntartása kevesebbe kerül, mint egy 10-12 évesé, modernebb, stb.
Nektek mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? A fent említett típusok, hogyan viszonyulhatnak egymáshoz élmény/fenntartás/megbízhatóság terén?
Bocs, ha túl hosszúra sikeredett.. és köszi előre is a válaszokat.

Üdv.,
Zoli

Weiland Elküldve: 2014-09-11 11:29 Autóvásárlás

Hello Mindenkinek!

Köszi a visszajelzéseket, jól hangzanak a vélemények. Még nagyon az elején vagyok az egésznek, sokat segítenek az első kézből kapott információk.

Nézegettem még E39-es 5-ösöket is, de úgy látom azok azért magasabb árfekvésűek (nyilván).
Az E39-ről is hasonlóakat lehet tudni megbízhatóság, fenntarthatóság tekintetében, vagy a magasabb osztály már más ligában játszik?

Üdv.,
Zoli

Weiland Elküldve: 2014-09-10 14:04 Autóvásárlás

Sziasztok!

Használt autó vásárlása előtt állok és képbe került nálam a bajor márka is.
A büdzsé végett az E46 tűnik elérhetőnek (7-8000 EUR), külföldi behozatallal, benzines 325i/330i, az automata váltón is gondolkodom. Nézegettem a hsz.-eket itt az oldalon, de azért vannak még bennem kérdések...
Abban kérném a segítségeteket, hogy nagy átlagban mennyire tervezhető ennek a típusnak a karbantartása, mennyire jellemzőek az ad-hoc problémák? Óriás büdzsé kell hozzá, vagy csak egy Shrek-nyi?
Az autó napi használatra kell (megbízhatóság), de éves kb. 15-20.000km-re csak.
Mi igaz az E46 hátsó futóművének "repedéséről"?
Az automaták mennyire vesznek el a teljesítményből/nyomatékból?
325i, vagy 330i?

Válaszaitokat előre is köszi,

Üdv.,
Zoli