Eloszoris a garanciavesztesre. Azt irtad (nincs kedvem megkeresni azt a hozzaszolast), hogy az obdtuningosok fizetik a hajtaslanc problemat, nekik _szamlaz_ a BMW. Node miert szamlazna, ha garancialis az auto? Jahogy nem garancialis, hanem ok vallalnak a sajat cuccukra garanciat? Igy mindjart mas, tehat elveszik a gyari garanciad, amirol jo ideje szo van. A marketingfogasokat, amikkel lathatoan ugyesen etetnek, szerintem hagyjuk.
MenyusBMW írta:
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
és a befecskendezõkben és turbóban rejlõ tartalék azért van, hogy a konkurensek marketing +lóereire bármikor reagálni tudjanak.
Mint mernok (nem, nem motorokat tervezek, informatikus vagyok) alatamasztom, hogy olyan rendszereknel, ahol csak nagysagrendileg lehet elore tudni a terhelest es valami oknal fogva nem -vagy nem eleg gyorsan- skalazhato, ott mi is a tervezett terheles kb. ketszeresere szoktunk meretezni. Egy autoban egesz pontosan meg lehet mondani, mi a varhato terheles, hulyek lesznek a Fusimusi Bt. hipertuning cuccaira meretezni es ezert a normalisnal 2-2.5x tobb terhelest kibiro (es nyilvan ezaltal mind fejlesztesben mind kivitelezesben jelentosen tobbe kerulo) alkatreszeket tenni. Nyilvan mas kerdes, h ugyancsak koltsegcsokkentesi okokbol (meg a BMW szamara sem fan terem a penz) a kulonbozo tipusokban hasznalt azonos alkatreszeket az erosebb tipus igenybevetelehez tervezik. Az elkeszult alkatreszekben is van nyilvan szoras, a tultervezes inkabb emiatt van, hogy minel kevesebb selejt keszuljon, hihetetlen modon lesz*rjak, hogy Nyomasek Bobo otthon nekiall tuningolgatni az autojat es az igy nyert kokemeny 17 loerot meg biztosan kibirjak az alkatreszek.
Aki komolyan tuningolni akar, igenis szepen csereljen le mindent komolyabbra, amit szukseges es/vagy vegyen eleve erosebb autot. Akinek nem eleg az M3, vegyen M5-ot aztan kesz. Aki meg csak szoszmotolni akar 10-20 loerokkel es ugyerezni, hogy o hudefaszagyerek, mert a gyari rahagyasokat jol kihasznalta es van egy pengeelen tancolo gepe, az viselje kovetkezmenyeit, ha lecsuszik arrol az elrol.
(Ezt csak zarojelben jegyzem meg, mert csak hallottam ilyenrol, bar logikusnak tunik: az egyszeru programozassal tuningolas egyaltalan azert lehetseges, mert az autogyarak kenytelenek ugy beallitani az autoikat, h esetleges rosszabb minosegu uzemanyaggal is mukodjenek.)
Azt hiszem felrohognek, ha ugy kellene megterveznem egy rendszert, hogy az a Bela bacsi altal irt 8 vegtelenciklust is kibirja 2-300hit/sec eseten.