YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-06-26 20:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szereztem egy iCarsoft i910 diagnosztizáló kütyüt. Gondoltam megmondja nekem miért indul nehezen a verda. A motor diagnózisnál kommunikációs hibát ír, viszont vannak olyan menü pontok, ahol kommunikál az autóval. Tettem fel ide néhány képet: A link neve Estleg lenne valami ötletetek miért nem olvas rendesen? Köszi


mert az OBD csatlakozóban (kütyün) a 7-8-as PIN-t rövidre kell zárni.
ha bontható a csati, akkor azon belül, ha nem, akkor a PIN-ek tövében kell csinálni egy rövid zárat. elvileg be van számozva a PIN-ek mellett, ha nincs, akkor a neten találni kiosztást.


A kocsiban a kerek 20 pin-es aljzaban a 17-20 pint áthidaltam, elviekben az megy az ODB2 7-8 ra de sajnos ugyanúgy nincs kommunikáció...


jah bocs, most látom.... hogy E36.
azzal nem fog kommunikálni. max a motorvezérlőbe olvas bele.


Ez fura, ezt a videót néztem mielőtt megvettem volna a kütyüt és mindent kiolvasott az E36-ból: A link neve


én BMW spec diaggal sem tudtam az E36-ot. de nem is nyomoztam utána, hogy mi az oka.

YELLOW Elküldve: 2021-06-26 19:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szereztem egy iCarsoft i910 diagnosztizáló kütyüt. Gondoltam megmondja nekem miért indul nehezen a verda. A motor diagnózisnál kommunikációs hibát ír, viszont vannak olyan menü pontok, ahol kommunikál az autóval. Tettem fel ide néhány képet: A link neve Estleg lenne valami ötletetek miért nem olvas rendesen? Köszi


mert az OBD csatlakozóban (kütyün) a 7-8-as PIN-t rövidre kell zárni.
ha bontható a csati, akkor azon belül, ha nem, akkor a PIN-ek tövében kell csinálni egy rövid zárat. elvileg be van számozva a PIN-ek mellett, ha nincs, akkor a neten találni kiosztást.


A kocsiban a kerek 20 pin-es aljzaban a 17-20 pint áthidaltam, elviekben az megy az ODB2 7-8 ra de sajnos ugyanúgy nincs kommunikáció...


jah bocs, most látom.... hogy E36.
azzal nem fog kommunikálni. max a motorvezérlőbe olvas bele.

YELLOW Elküldve: 2021-06-26 16:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

trebi69 írta: Sziasztok, szereztem egy iCarsoft i910 diagnosztizáló kütyüt. Gondoltam megmondja nekem miért indul nehezen a verda. A motor diagnózisnál kommunikációs hibát ír, viszont vannak olyan menü pontok, ahol kommunikál az autóval. Tettem fel ide néhány képet: A link neve Estleg lenne valami ötletetek miért nem olvas rendesen? Köszi


mert az OBD csatlakozóban (kütyün) a 7-8-as PIN-t rövidre kell zárni.
ha bontható a csati, akkor azon belül, ha nem, akkor a PIN-ek tövében kell csinálni egy rövid zárat. elvileg be van számozva a PIN-ek mellett, ha nincs, akkor a neten találni kiosztást.

YELLOW Elküldve: 2021-06-22 22:52 Mi lehet a baj?_

ZsoltR írta: Sziasztok
Egy olyan gondal fordulók hozzátok hogy van egy bmw e91 320d Xdrive 2010 modelem . Az a jelenlegi problémám hogy menet közben be szagat az autó. Ezt bármilyen fordulatszám tartományba meg csinálja. Azt ki próbáltam hogy a középső erő eloszto rol le húztam a csatít és akkor tökéletesen megy de ha vissza szurom akkor meg int csinálja. És a jelenséget tartozik hogy mikor elől mikor hátul csinálja de van amikor csak egy keréken csinálja. És nincs hibakod. Ha valaki járt így kérem segítsen mert már minden színent ki van cserélve.
Köszönöm előre is


eltérő méretű kerekek vannak az autón? mert az okozhat gondot az osztóműnek, akár tönkre is mehet. sok esetben már az is számít, ha valahol új gumi van, míg másik tengelyen elkopott. bár úgy tudom a BMW-nél kalkuláltak ezzel, de van aki mást mond.
olajcsere biztos nem ártana, mert jellemzően az osztóműben pláne nem szoktak cserélni.
de sajnos több minden lehet, ami a hajtáshoz kapcsolódik. élő adat kellene első körben, hogy a 4 kerék felől azonos sebességek érkeznek-e be.

YELLOW Elküldve: 2021-06-21 16:43 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

joezeyoutube írta: E46 Compact 320d M47204d4d
Delphi program fent, működik, hibakódokat tudtam olvasni, törölni.
A porlasztók korrekcióit hol lehet megnézni?
Nem mertem turkálni, de adaptáció törlést találtam (azt nagyon nem kéne 20 éves autónál, ami így jó).
Programming ot (amibe szintén nem léptem bele)


Vagy fel kell szenvedjem a WOW ot? win10 em van.


én még nem ruháztam be delphi-re, de szeretnék. hogy mi hol van nem tudom. használtam már, de régen és rövid ideig.

YELLOW Elküldve: 2021-06-21 16:42 320d Motor

Adriano98 írta: Igen, megvettem

Viszont most egyáltalán nem vagyok nyugodt.
Tegnap itt a városban füstté vált egy szintén N47D20C motorral szerelt F31-es. Eléggé meg vagyok most ijedve, ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Érdemes lenne kitisztítatni a szívósort? Ha jól tudom az okozza a tűzeseteket. Illetve hogyan lehetne még megelőzni a kigyulladást?


mindenképp és megnézni a szelepeket a szívósorban, mert lehet gatyák már.
szívósoron a tűzfal felőli sarkán kell nézni, elvileg ott megy el egy üzemanyagcső. na ott szúr ki a láng és égeti el a csövet, majd gyullad be az autó.

YELLOW Elküldve: 2021-06-20 22:19 320d Motor

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.


Közben utána érdeklődtem, és annyit megtudtam hogy nincs visszahívás ezekre a motorokra. Gondolom már módosítitt szívósor és EGR került bele.


látom megvetted...

YELLOW Elküldve: 2021-06-20 18:38 Mi lehet a baj?_

Goron írta: Sziasztok.van egy m54b22 e46 Cabrio ,amióta megvan azt csinálja ,hogy reggel elsőre nem indul.(nagyon ritkán indul,de nehezen szedi össze magát ).Van,hogy többször ,de másodikra általában indul.Utánna végig jó,indul elsőre és kb.80-100 simán megy(ennyit használom max egy nap).Valakinek van ötlete vagy találkoztatok hasonlóval .Köszi előre is!


első körben üzemanyagpumpában lévő visszacsapó szelepre gondolnék. hosszabb állás után elengedi a rendszerben a nyomást.
próbáld meg, hogy napi első indásnál, mielőtt indítanál, előtte 2-3x add rá a gyújtást. minden gyújtásráadásnál várj legalább 5 másodpercet. csak a 3. után indítózz. ha ezzel a módszerrel indul, akkor a fenti a probléma.
külön nem cserélhető ez a szelep, de lehet, hogy igen.

YELLOW Elküldve: 2021-06-19 19:43 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta:
Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!


Ez a Valvetronic szenzor. az 1-es és 2-es henger között van. jellemzően ott engedhet olajat és abban ázik. attól megy tönkre, de lehet csak tisztítás is elég.
ettől függetlenül még lehet a valvetronic motor hibás is, vagy az excenter tengely kopása, ami miatt rossz értéket jelez.

YELLOW Elküldve: 2021-06-17 18:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

joezeyoutube írta: Sziasztok.
INPA kábelt+CD-t vennék, valószínű ez az ami nekem kell (ár érték arány csak a saját 2001 E46 hoz kellene, csak néha) Win10 re látok a youtubeon telepítési utmutatót, tényleg fel fog menni?

Másik miért lehet, hogy a Bömbibolt ban 13e az ebayon 4e HUF. Ugyanaz lehet? Kell figyelni milyen az alkatrész készlet?

FTDI FT232RL ebay es hez írva, nekem nem mond semmit, miért jó ha vvel van építve az USB interfész, vagy miért rossz.
A Bömbi boltos FT232RQ, hm...ezért lenne jobba?

Oké a kínai lehet nem működik elsőre (OpCom ot anno kínából vettem rögtön 3 smd kondi nem volt rendesen a helyén, kevés ón, de szerencsére megvoltak az alkatrészek csak egyik oldalt szakadt le, de javítottam reklamáció helyett.

A Bömbi boltos jobb? Megbízhatóbb, miben lehet más?


Esetleg Delphi DS150 et érdemes venni (off tipusok ismerete). Sokkal kevesebb BMW tudás, mint az INPA?


az INPA a BMW szoftvere, gyári diag szoftver.
tudni kell mit kell venni ebay-en és akkor ugyanaz. egyébként sokszor írják, hogy BMW, de hogy mindent tudj olvasni mókolni kell vele. Kell bele egy rövidzár. valószínű a bömbibótos ezt megcsinálja. egyébként szerintem ő is kínából veszi ugyanennyiért, csak drágábban adja tovább.
nekem pl VAG-COM KKL kábelem van a BMW-hez. vagy is az is van. INPA-hoz tökéletes.
arra kell ezeknél figyelni, hogy a kábel driver-ét csak azt szabad feltenni, amit adnak hozzá. tehát netre kapcsolódás esetén, ha magától lefrissíti, akkor kinyírhatja a chip-et és kuka a kábel.
illetve az INPA telepítése lehet kicsit bonyolultabb egy laikusnak, de időigényes beállítani a dolgokat. nem a progiban, hanem a windows-on. én XP-n használom, szóval...

YELLOW Elküldve: 2021-06-16 16:57 Cicergés a motor felõl

joezeyoutube írta: ...esetleg nem lehet, hogy 220e km nél eredeti a vezérműlánc, ha meleg a motor, pont annyit lóg a vezérlés, hogy nagyon minimálisan eléri a dugót valamelyik szelep? 220e km lánc csere ajánlott?
Most még azt akarom megpróbálni a laposszíjra kis vizet öntve változik-e a hangja (tudom le kellene szedni a szíjat és menni 100m-t) Én már rögtön elő tudom csalni a hangot.
Igaz más hobbi (audiophile csöves erősítők) miatt a fülem a legjobb érzékszervem, lehet hiperérzékeny vagyok. Ment ma mellettem egy TDCI focus annak volt hasonló hangja, de az nem ment csak füstölt. Az előző off y20dth opel am nem füstölt nem ment, de csak sima morgo hang volt lehet megszoktam.
Szelephanghoz hasonló elsőre, de inkább öblösebb a hang színe, más a hang felharmónikus tartalma .
Még arra gondoltam lehet SVC CR nyomásszenzor kevesebb nyomát mér a valósnál és a valódi CR nyomás nagyobb? Az a baj nincs diag om, nem tudom még mit kéne vennem. Nem tudom megnézni ami eszembe jut, pl most idők, beporlasztott mennyiségek...hm...milyen diag ot vegyek?


hogy falról mit ver vissza egy dolog. arra ne alapozz semmit. szalagkorlát dettó. ezek nagyon csalókák.
ciceregni a porlasztó tud, vagy valami feszítő, esetleg a kettős tömegű lehet ki. ezt így megmondani lehetetlen. ha nincs egyéb tünet, szerintem használd, mint eddig.

YELLOW Elküldve: 2021-06-16 16:41 320d Motor

Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.

YELLOW Elküldve: 2021-06-12 15:50 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Sansz írta: Sziasztok!

Van egy F10 525d-m. (Tank fullon)
Tegnap megállt az autópályán minden előzetes hiba, jel, zaj nélkül.
Akkor kiírta hogy hajtáslánc nem áll rendelkezésre.
Leállósávban indítózva kiírta az üzemanyag ellátás hibát/hajcsak nyugodtan tovább (de nem indul)
Haza érve (trélerrel) wow kihozott kb. 70 hibát, töröltük.
Aztán indítoztam, pörög erőből, de semmi, nem indul. Kocsi hibát már nem ír.
Wow-ot ráengedtük újból N57-DDE 7.3 - 3.0l rendszeren 279000 és 249300/ levegőbevezetés fojtószelep és alacsony nyomócső nyomást jelzett hibának.
Majd egy másik kiolvasóval a P14A3 hibát dobja ki.

Konkrétan nem tudok mire gondolni, mivel lehet gond így 1-ről a 2-re semmi előjel nélkül, a kocsi eddig hibátlanul hibakódoktól mentesen futott.

Ha valakinek van tapasztalata azt megköszönném!


vagy a magasnyomású pumpa halt meg, vagy csak a rail szenzor. elsőre ezeket tippelném, ha amúgy a tankból nyomja az üzemanyagot.

YELLOW Elküldve: 2021-06-12 15:49 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.

YELLOW Elküldve: 2021-06-09 19:31 Motorolaj

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Használta már valaki a Liqui Moly olajszivárgás gátló olajadalékát?
Pl amazonon rengeteg a pozitív visszajelzés, hogy segít csökkenteni az olajfogyasztást, mivel ápolja a pl a szelepszárszimmeringeket.

Sajnos elég nagy nekem is az olajfogyasztásom, azonban még nem jutottam el odáig, hogy komplett motorfelújítás történjen.

Egy ilyen szer használata tehet bármi másban kárt esetleg? Van értelme szerintetek használni?

Beszéltem a hazai importőrrel, az ő elmondása szerint nyugodtan használható, és nem emeli meg a viszkozitását az olajnak.


én erre azt mondom, egy jó motorolaj megteszi az ápolást, csak időben kell cserélni. egy már kikeményedett szimmeringet nem fog felpuhítani.
a legtöbb ilyen termék a tulajok reményeinek köszönhetik létezésüket.
az pedig megint más dolog, hogy amit valamikor engedélyeztek, az milyen anyag volt, és mit értékesítenek. nem az LM ellen írom, hanem általánosságban.
kárt szerintem nem okoz, így puding próbája az evés...