Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2013-12-18 22:15 Valaki segítsen

Bero írta: Sziasztok! A szélvédő alatti műanyagnak mi a hivatalos neve? Nekem teljesen szétmálik,hozzáérek és leesik.. Nem találok rá neten,mert nem tudom mi a neve! Köszi!

Az alkatrész nevét nem tudom, de szotakdavid kolléga árul ilyet, jópáran vettek is tőle, ha gondolod írj neki egy pü-t

Zolee Elküldve: 2013-12-18 21:56 Motorolaj

Neo954 írta:
anubisz írta:
hancurozo írta:
siki68 írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2002-es 318i 143 lóerős autóm. Az utóbbi félévben elkezdte enni az olajat.Már 600-800 kilóméterenként utána kell töltenem.Egy szerelő azt mondta,hogy ez egy egyszerű,de nagyon tartós motor,csak a szelepszár tömítéseket és esetleg a hidrotőkét kell cserélni. Javasolta azt is,hogy az 5-30-as olajat esetleg kicsit vastagabbra cserélné. Ez lehet a gond? Az autóban egyébként 320.000km van.Segítségeteket előre is köszönöm.


Szelepszár szimeringnél eheti az olajat. (ha már nem tömít, motorféknél (zárt pillangószelep) vákum van a szívócsőbe, és átszívja a szelep mellett az olajat. gázelvételnél kékes füst)
Az olajfogyasztásnak viszont nincs köze a hidrotőkéhez. (csak akkor cseréltesd, ha rosszak)
Lehet kopott motor (dugattyúgyűrűk kopása) Akkor a gyűrűk miatt marad olaj az égéstérben. (gyorsításnál kékes füst)
Én nem raknák bele más olajat, csak ami belevaló. (még akkor is, ha 700e-t futott)


Megint jellemző a kérdés, a lényeg mindig lemarad.
Mi azt nem tudjuk, hogy használod,menyire pörgeted, mikor,és meddig. Enyém is eszi ha 200 al 160 al használom néha a pályán.
Azt se írtad mikor eszi, mert friss olajat alig eszi, ha már öreg, híg az olaj,jobban eszi. Ha neked már a friss olajat is eszi,nagyobb a baj.
Azt se írtad füstöl,nem füstöl stb...
Eszi az olajat, na. Ha már 18000 nél áll az olaj,azt egy 300 ezer feletti motor hamar benyalja,főleg ha nyomod is neki.És még csak nem is fog füstöt eregetni.


Mivel nincs turbója ezért szerintem 99% a szelepszár szimmering, egy 320ezres motorban még nem kopottak a gyűrűk, ha be volt tartva a 10ezres olajcsere.

Az olajszeparátort is érdemes lenne megnézni ill. cserélni, de ahogy anubisz is írta tudni kéne h füstöl-e v sem...

Zolee Elküldve: 2013-12-10 20:38 316 i Kartelgázmembrán

mokussska írta: Szevasztok.Bár nem teljesen ide tartozik,de a múltkori alapjárat leesős dolog mint ma kiderült a menbrán dugulása miatt volt... a csöveket és a menbránt lecserélve minden tökéletesen működik.az olajbetöltőt levéve láttam,hogy eléggé dzsuvás bent a történet,eléggé sok olajsár van bent.. a szelepfedelet levéve hogyan tudnám ezt megtisztítani?

Brigéciolt neki!

Zolee Elküldve: 2013-12-08 11:41 alufelni

Misi68 írta: Sziasztok!
Múltkor találtam a neten egy oldal ahol eredeti BMW felniket (konfigurator) mutatta a kocsira.Sajnos, nem mentettem el az oldalt és azóta is keresem....
Nem tudjátok véletlenül hol lehet megnézni?
Köszönöm!

Szia,
Itt

Zolee Elküldve: 2013-12-03 19:50 Mi lehet a baj?

PBazsi írta: Sziasztok,
szerintetek hová tűnhet el 1000km után 1l motorolaj, ha kb. 1000km-el ezelőtt volt olaj, olajszűrő, légszűrő-csere az autóban? A kocsi alatt nincs folt és nem is füstöl feltűnően.
Most kb. 136e km van benne. A szerelő szerint a szelepszár-szimeringnél mehet el, mert megkeményedett ott a gumi és szimeringpuhító adalékot kéne töltsek az olajhoz, h. rendesen tömítsen. Ha viszont cseréltetni akarom, akkor többe kerülne, mint maga az autó...(mert szét kell szedni a motort) Van v.kinek ilyenirányú tapasztalata / tanácsa?

Előre is köszi,


Szia,
Nekem is zabálta, még nem mentem annyit h tutit írjak, de sztem az olajszeparátort és esetleg a csöveket kellene cserélni, szelepszár szimeringnél nem mehet el ennyi olaj, ill. ha igen akkor hidegen nagyon kellene füstölnie, ha mégis szimering, akkor se bontasd szét a motort, meg lehet csinálni szétszedés nélkül

Zolee Elküldve: 2013-12-02 21:29 Valaki segítsen

Bero írta: Hali! Egy gyors kérdés. A tetőkárpitot ki lehet venni az első szélvédő vagy a hátsó ablak kivétele nélkül? Köszönöm!


Simán! Az A-B-C oszlop takaróit, a napellenzőket, az első világítás modult, a 3. féklámpánál egy patentot kell kivenni, ha van középen ultrahangos riasztó érzékelőd, azt is, ezután már csak a belső ajtókéderek tartják a tetőkárpitot. Annyira nem vészes művelet, adja magát ha nekiállsz

Zolee Elküldve: 2013-11-10 21:52 alufelni

SpeXXX írta:
SpeXXX írta:
Pocses írta:
SpeXXX írta: Sziasztok!

Egy E91-esre szeretnék téli kerekeket felrakni. A nyári 18"-as felnik hátul szélesebbek. A kinézett 17"-es gyári felni azonban 4 egyforma szélesség.
Ezeket fel lehet rakni így? Nem tesz kárt a futóműben?

Segítségeteket előre is köszönöm!


Nyugodtan felteheted nem lesz gond vele.



Nagyon köszönöm!


Szerintetek ez jó az E91-re?
http://aprod.hu/hirdetes/bmw-g...1mtNN.html

Ez 205/50 R17, ez viszont nem váltómérete a gyári 205/55 R16-nak, ezért most nem tudom, hogy mi legyen...


De váltómérete, ha nem gond h 17"nyugodtan megveheted...

Zolee Elküldve: 2013-11-07 22:05 Bmw e46 316i olajteknő tömöntés csere

Pintyi86 írta: Sziasztok !
Ma voltam a szerelőmnél azt mondta olajteknő tömítés cserére szorul az autóm, mivel már régóta olajos az alja , de lehet nem is onnan folyik szerintem hanem a motorolaj érzékelőből szerintem arra kellene o-gyűrű ! meg olyant csinál amikor be indirtóm , hogy olyan 1p-ig kigyullad a sárga kanna jel.

legközelebb ha megyek olajcserére viszek egy olajnyomás érzékelőhöz egy o gyűrűt meg látom ha azt ki cserélem mi lesz.

Amúgy azt szeretném meg tudni , hogy muszáj ki venni a motort ha mégis olajteknő tömítésre szorulna ? vagy kicsit meg kell emelni a motort ? a szerelőm az mondta vagy ki kell emelni vagy meg emelni mert nem fér hozzá.

nem szívesen szedetném annyira szét, és még annyi érnek valamit ezek a olaj tömítők ez a STP olajtömítő vagy mi ?


Szia,
Olajteknő tömítés cseréhez nem kell kivenni a motort, de megemelni igen (ha kell van hozzá célszerszámom). Enyimen már szedtem le az olajteknőt, az biztos h nem 5 perces munka, de meg lehet csinálni akna nélkül is. Mindenképp vegyél új tömítést - Reinz v Erling - én körbekentem Locite 5920-al, nem bántam meg.

Ahogy többiek is írták, sok helyen ereszthet, ha a szelepfedélnél látsz olajfolyást, érdemes azzal kezdeni, jóval egyszerűbb munka, mint az olajteknő. Ide nem kell új tömítés sem, viszont alaposan meg kell pucolni a régit, vékonyan megkenni Loctite 5920-al - veztengelyek félkörívében mehet vastagabban is - majd szépen visszatenni a helyére, így tuti nem fog ereszteni a szelepfedeled.

Zolee Elküldve: 2013-11-04 20:37 Egyenetlen alapjárat

AdamKiss írta: Üdv Mindenkinek!

Új vagyok a fórumon és egy nagyon idegesítő hibával szeretnék hozzátok fordulni. Sokat olvastam róla de a konkrét választ még sehol nem találtam meg.

BMW 320i 2.2 M54

Hideg indításnál keverék túldúsul, legalábbis ennyit olvastak ki a diagnosztikából. Amint melegszik kicsit már teljesen kisimul a járása, de hidegen elképesztően remeg a motor.

Múlt héten cseréltem minden szűrőt, többek között az üzemanyag szűrőt, amin van egy nyomásszabályozó szelep amit egy vákum cső működtet ami a csívócsonkról megy le a szűrőhöz. Ezt lecserélve kicsit jobb lett a helyzet, de sokat nem változtatott. Légtömeg mérőt próbáltuk már, át raktuk egy teljesen ugyanilyen autóból ami hibátlanul működött, és nem segített. Volt gyári diagnosztikán de csak tárolt hibának olvasták ki a keverék "túldúsúlást".

Télen akár le is fullad ha hagyom járni alapjáraton, és már régóta szívok ezzel a bajjal és szeretném megcsinálni, de nem tudom mi a hiba okozója, és nem szeretném feleslegesen a fél autót kicserélni.

Talán gyenge az üzemanyag nyomás? Vagy pont hogy túl sok benzint kap a dúsított alapjáraton? Fogalmam sincs, remélem ti tudtok nekem segíteni, mert már teljesen az idegeimre megy a hiba és az is hogy csak reggel csinálja elindulok vele kicsit melegszik már kisimul az alapjárat.

Segítsetek!!

A válaszokat előre is köszönöm!!

Üdv. Ádám

Szia,
Tisztítsd ki a fojtószelepet, egy próbát megér...

Zolee Elküldve: 2013-10-22 12:35 Hasznos weboldalak

Zolee Elküldve: 2013-10-17 22:22 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
Zolee írta: Sziasztok,
A klokkerholm termékekrők mi a véleményetek, konkrétan a tükörlapjaik minősége érdekelne?!


kasztnielemekben nagyon jó, pontosak, minőségiek. szerintem a tükör is jó lehet. bár ha az ablaküvegeket nézem, akkor lehet a tükör is pilkington, ami ugye jó minőség. de szvsz a klokkerholm nagyon jó, bár nekem még nem kellett vennem semmit, de ismerősök révén tudom, hogy jó.

OK! Köszi!

Zolee Elküldve: 2013-10-17 21:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Sziasztok,
A klokkerholm termékekrők mi a véleményetek, konkrétan a tükörlapjaik minősége érdekelne?!

Zolee Elküldve: 2013-10-17 21:32 BMW a motorsportban

Jövőre újra DTM itthon, lehet menni drukkolni a 3betűsöknek!

Zolee Elküldve: 2013-10-17 19:45 Szelepszár szimering

beel írta:
Zolee írta:
pepe77 írta: Nekem cseréltek szimeringet a hengerfej levétele nélkül Egerben. Gyors, olcsó, de nekem sajna nem igazán oldotta meg a problémát. Lentebb írtam az okokról, valószínűleg gyűrű. Én tovább nem foglalkozok vele, mert nem éri meg. Utángyártottból 200e Ft, gyári alkatrészből 300e Ft lenne a gyűrűk cseréje és a járulékos meló. Kompresszió, teljesítmény megvan, motor szépen jár, néha utána töltök egy kis olajat...


anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
viktor78 írta:
nucu523 írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is! Brutál olajfogyasztás 1 liter olaj 1000km-en! castrol 10-40-esböl! Ennek ellenére a motor szépen halkan járt eddig, de most elkezdett szelephangja lenni, nem füstöl. 260ezer van a motorba. Szerelő még nem nézte. Várom a véleményeket! :



Szia, valaki turáztassa meg 3-4 ezerig kb. fél percig, ameddig te a kipufogónál figyelsz, ha színtelen és szinte semmi szaga nincs, nincs mit aggódni.


Sziasztok,
Hasonló cipőben járok. Az autó 10 éves, N40B16 blokk, 130.000 km. Durván füstöl a motor, de csak teljesen bemelegedett állapotban, 3000 fordulattól felfele ill. nagyobb terhelésnél (komolyabb emelkedőn) a füst színe kékes beütésű, de mégis inkább fehérnek mondanám, a szaga kicsit benzines (nem fogy a víz, a víz nem olajos, az olaj nem szürke) kb. 2-3 dl olajat eszik 1000 km-en, most 2000 km-t futott 5w-30 olaj van benne, de ezt jobban eszi mint a 0w-30-at. (hozzá kell tennem h ahogy a 100e km-t átlépte, elkezdte csipegetni az olajat, utoljára már 1.75 litert töltöttem bele a 0w-30 ból cserétől-cseréig - tehát 10e km alatt, de a füstölést csak most - kb. 400-500 km-el ezelőtt - kezdte).
Olajfolyás, tömítetlenség nincs. Kompresszió minden hengerben 11 bar, nyomásesés nincs, gyertyák őz-barnák, a motor szépen jár, normálisan gyorsul, a fogyasztás nem változott, viszont kartergáz nagyon minimális mértékben van. Diag motorral kapcsolatos hibát nem ír.
A fentiek ismeretében szerintetek mi lehet a füstölés és a folyamatosan növekvő olajfogyasztás oka: szelepszár szimering? olajlehúzó gyűrű? hengerfejtömítés? kartergázmembrán? - úgy tudom h az N40-es blokkban nincs is membrán? persze akkor még mindig maradna a kérdés h hova lesz az olaj?
Ja igen, lehet ezen a blokkon szelepszár szimeringet cserélni anélkül h levennénk a hf-et? Ha valaki meg tudja így csinálni kérem jelentkezzen!
Segítsetek ha tudtok, előre is nagyon kössz! Zolee


Akkor nekem még mindig jó állapotba van a motorom, mert van már benne tuti 400 ezer, és nálam 12,6 minden hengerbe,szinte teljesen egyformán, most még lehet jobb is, mert azóta lettek szimeringek cserélve, meg szelepvezetők is.


Az N40-es motor újonnan tud 12-t (10-12 közt jó), uh a 11 nem rossz érték, az M54-et nem tudom, de a 12,6 nem hangzik rosszul.


Azt nem tudtam, azt hittem nálad is magasabb a gyári érték. Akkor nem rossz a 11.



Köszönöm az infót! Nálam is sanszos h olajlehúzó gyűrű, de 130e km-nél mégsem akarom elhinni h gyűrű, uh lehet adok egy esélyt a szimeringnek. Meg tudnád adni a szerelő elérhetőségét (jöhet pü-ben is) Köszi!


Az n 40 blokkba van kartergázmembrán, csak a szelepfedélbe van építve és fedéllel együtt cserélhető csak. Néha fel szokott ragadni és akkor fals levegőt tud szívni a membránon keresztül, ami járhat olajfogyasztással. Ezt úgy is észre lehet venni, hogy kis mértékben ingadozik az alapjáratod. Ha pont "felragadt" állapotban kapod el, akkor járó motornál az olajbetöltő sapkát alig bírod feltépni a nagy vákum miatt.


Nagyon köszönöm az infót!!! Igen van a szelepdekliben egy kerek rész, uh volt egy pici gyanúm, hogy alatta van a membrán, terveztem is a hétvégén levenni a szelepfedelet, most viszont már alig várom hogy nekiálljak. Kicsi alapjárat ingadozást is tapasztaltam 1-2x, de az olajbeöntő levételénél nem éreztem változást a korábbiakhoz képest.
Megnézem a hétvégén és beszámolok a tapasztalatokról...

Zolee Elküldve: 2013-10-14 23:54 Segítsetek!

Peti320i írta: Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy veszettmód elkezdte zabálni az olajat.2.2 benzin. Azt mondták olajlehUzó gyűrü vagy szelepszár szimering. M3 box kft gyűrüre 350ezer kb szelep.sz. 250ezerkb. Ti mit csinálnátok inkább ezt vagy motor csere. Mert ha javításnál maradok nem biztos h jó is lesz. Mert h ez alu blokkos. Ha megszakítják a menete menetenként plussz 40.ezer. Motorcserénél meg a másik motor a rizikó. Na akkor mit csináljak???j

Szia! Jutottál valamire a motorral?