Zolee fórum hozzászólásai

Zolee Elküldve: 2009-01-02 21:34 Autóvásárlás

Oldboy írta: Most mit mondjak, teljesen igazad van. Csak egy kicsit másképp nézzük a dolgot.
( Én úgy oldottam meg, hogy a 316-ot elcseréltem egy 540i-re, nincs mit "sóvárogni" a LE-õk iránt. Ettõl függetlenül imádom az 1.8-as compactot is, már meg van rá a 225-ös gumi, március elején "sederintünk" mint állat. De én annó azt mondtam magamnak - fél év után, miután egy suziból beültem a 316-ba, õszintén nagy élmény volt - miután vezettem 320i-320d-750i-540i-t, nem küzdök néhány LE-ért, azt kell meg venni ami már megfelel. Azért szoktam mindig mondani az elsõ BMW tulajoknak, akik ugyancsak 316-al akarják kezdeni, gondolják meg alaposan. Ha tényleg elég a 105-115 LE nincs mirõl beszélni, a BMW nem csak a teljesítményrõl szól, nem vitatom. De nekem a BMW= LE az elsõ, utánna a többi. A compactba szinte "semmi sincs", de a moci 1.8, nem véletlen, alapból 175 Nm. Fentiektõl függetlenül érthetõ ha valaki próbál javítgatni a gépen nincs mit "véleményezni" rajta. Én csak leírtam a személyes szubjektív álláspontomat. Ha egy talin egyszer összefutunk komolyan érdekel a mûszaki eredmény, hátha lehet a 175-bõl 200-at csinálni. Sok sikert hozá. )
Oldboy!

Nem is tudok igazából mit hozzátenni, teljes mértékben igazad van!
Sokat gondolkodom a váltáson is, de iszonyú nehéz korrekt E46-ot kifogni (csak benyás jöhetne szóba). Viszont ezt is nagyon szeretem, nagyon egyben van. Ha mégis belevágok (chip) úgyis beszámolok a tapasztalatokról itt, v. vlmelyik talin!

Zolee Elküldve: 2009-01-02 20:01 Fogyasztás 320d

Hori írta:
Nem tudom mi volt az elvárásod a fogyasztással kapcsolatban de azért gondolom valamennyire érdekel mi a legkevesebb amit meg lehet vele etetni. volt még anno 96ba escort xr3i-m azzal lehetett hozni a 6 litert nagy nyugiba mondjuk az volt vagy 850kiló is. a sújt saccoltam az én 1490embõl indultam ki hogy annál könyebb az bizt


Nem volt elvárásom, tudtam h mit veszek, tudtam h mennyit fog enni (céges autó volt, mielõtt megvettem voltunk vele 1 próbaúton Horvátban). Ez elõtt egy 318-as E30-am és rengeteg LADA-m volt. (Hátsó kerék 4ever). Úgyhogy hozzá vagyok szokva a városi 10 l-hez, ráadásul így sokkal könnyebb kiszámolni az 1 km-re jutó üzemanyag költséget is . A legkissebb fogyasztást soha nem tudtam megmérni. Mert nagyrészt városban használom, de ha megyünk haza Vas-ba (200 km) ki szoktam jönni 7.5-8.5-bõl. De ez sem ideális a legkisebb fogyasztás mérésére, mert tempomat ua. mint a LADA-ban (a lábam), + 1-2 személy, csomagtartó fullon, pálya, fõút, mellékút sok kis faluval és sok veszélyes kerékpárossal, + ha a mellékutakon már az asszony vezet (min. további + 1 l).
A súlyt pedig csak poénból írtam én sem tudtam fejbõl, a forgalmiból puskáztam ki az értéket.

Zolee Elküldve: 2009-01-02 19:15 Fogyasztás 320d

Hori írta:
A BC nekem is teljesen reális értéket mutat ha számolom max 1-2tized az eltérés hogy plusszba vagy minuszba az változó
A tieddel persze hogy nem lehet kijönni 6bol mert szerencsétlen 1.6 megszakad az 1450 kiló alatt

Tiszta sor! De remélem nem gondoltad komolyan h 6 l-es fogyasztás az elvárásom az autótól! Az is világos, h az 1.6-os motor nem a legideálisabb ehhez a kasznihoz, ami mellékesen 'csak' 1395 kg

Zolee Elküldve: 2009-01-02 18:39 Autóvásárlás

Oldboy írta: ....nehogy megchippeljetek már egy szívó benzinest!....

Annó nekem is ezt mondták. Kitalálta ezt a BMW igény és pénztárca függvényébe, 316i - 330i - M3, lehet választani.

Hát nem tudom. Egy 170 LE feletti benzinesnél én is hülyeségnek tartom a tuningot. De pl. az 1.6-ból ki tudnak hozni 85kW-116LE-175Nm értékekbõl 91-124-190 értékeket. Nem egy óriási változás, de ennél a teljesítménynél minden + számít. Ennyi tartalék pedig - akármennyire is kitalálta azt a BMW - minden blokkan és autóban van. Szerintem.

Zolee Elküldve: 2009-01-02 17:45 Fogyasztás 320d

csu2 írta: könyörgöm, megint pillanatnyi fogyasztás (még ha 300km az a pillanat is), mondom, én a 30i-n így 6,9 es fogyasztást érek el. De hangsúlyozom, az NEM NORMÁLIS VEZETÉSI STÍLUS! (nem elõzõl, ifa mögé beállsz, mert nagy gázt kell nyomni, emelkedõn felvergõdteted, lejtõn üresben gurulsz, úgy érsz a keresztezõdésekhez és lámpákhoz, hogy csak lassítani kelljen ) A normális az 9,6-10,5 közt közúton! Ezzel ne gyere, mert nem fedi a valóságot. Tankold tele, ültess egy szõkét nagy dudákkal, miniszoknyában az anyósra és kerülj egyet vele az országban, na akkor megint mást fog mutatni az a marketinges bc.

A BC jó! Nálam mindig 7.5 - 8.5 - 10 - 12 (pálya - vegyes - város - szõke) értékeket mér és szinte tizedre ennek megfelelõen is tankolok

Mj: Amúgy teljes mértékben csu2-ék álláspontjával értek egyet. Az ennyimmel is ki lehet jönni 6 literbõl - - ha nem használom!

Zolee Elküldve: 2009-01-02 17:25 Láncburkolat

Oldboy írta: Szia,
Mi volt a gond a gyári trafókkal? Mi változott a cserét követõen? Mennyibe fájt?
Köszi

Eredendõen nekem nem volt gondom vele, de a régi tulaj mondta, hogy a négybõl már cserélt kettõt ill. amikor az NT Autónál átnéztük a gépet ott is mondták, hogy ezek a "fekete" BMW szériák szarok, azaz "ötlet szerûen" tönkre mennek 5000-30 000 Km között bármikor, csere után is. Megoldás a "szürke" Bosch trafók, azok megbizhatók.

Átgondoltam, nem lenne nyerõ ha ezért bármikor otthagyhat az út szélén kicseréltem a maradék hármat is. ( Az egyik már szürke volt. )
Itt rendeltem az oldalon - Alkatrész rendelés - ha jól emlékszem 7200Ft/db + posta költség. Nekem megérte az a 23 e. körüli összeg, hogy ezzel már nem lehet gondom. Maga a csere nem nagy dolog, annyi macera van benne, le kell szedni a pólen szûrõ házat, hogy normálisan le tudd venni a mûanyag burkolatot a motor tetejérõl ill. így férsz hozzá a belsõ trafóhoz, egy torx csavarhúzó kell hozzá semmi más. ( Meg legalább kitakarítgattam mögötte a motor teret is. ) Amúgy pöcre indult a verda, nem érezni válzozást, azóta is megy mint a "golyó".
Oldboy!


Köszönöm a kimerítõ választ!
Meg lettem gyõzve! Megnézem, h az enyémben milyen is van. Ha fekete, akkor a jövõ héten megrendelem a 4 trafót és várok h kitavaszodjon

Zolee Elküldve: 2009-01-02 17:20 Láncburkolat

YELLOW írta: Zolee!

kipróbáltad a mûanyag burkolat levételét? tudod a szûrõházba bevezetõ mûanyag vackeráj

Kipróbáltam! De mindössze 50 km-t mentem eddig a "légterelõ" nélkül. Az eddigi tapasztalatom hasonló a Tiédhez. Valóban könnyebben húz alsó fordulatról is. Eddig 2000 alatt mindig vissza kellett kapcsolnom most nem mindig tettem és tényleg nem szenvedett annyira mint korábban. Tényleg nyomatékosabbnak tûnik a gép. Motorhangban nem vettem észre különösebb változást, de nem is nagyon volt lehetõségem kipróbálni, mert rövid távokat mentem, mindig célba értem mire bemelegedett volna. Ha kinyomtam belõle 1 tank benzint, jelzem a bõvebb tapasztalatokat.

Zolee Elküldve: 2009-01-02 11:18 Láncburkolat

Oldboy írta: A trafót nekem is mondták, lényeg, a "tiszta fekete" színût amit gyárilag tesznek bele lecseréltem "szürke" Bosch-ra, ezzel álítólag nem lesz gond.
( A Bosch trafó középen szürkére van festve, egy "C" alakú vas köpeny. )


Szia,
Mi volt a gond a gyári trafókkal? Mi változott a cserét követõen? Mennyibe fájt?
Köszi

Zolee Elküldve: 2009-01-02 11:05 Styling 136 16 " alufelni

kissca írta: BMW E46 gyári 7×16-os,styling 136-os 5×120-as ET47-es könnyüfém felni garnitura eladó gyári szerelésû Dunlop 205/55 R16 nyárigumikkal!4 éves.

Hány mm-es a gumi?

YELLOW írta: kép? ár?

Kép: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Zolee Elküldve: 2008-12-31 15:06 Boldog Új Évet

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek, és sok-sok balesetmentes kilómétert!

Zolee Elküldve: 2008-12-31 00:26 Autóvásárlás

YELLOW írta: az a helyzet hogy alacsony fordulatról nem fog gyorsan gyorsítani az 1.6 még úgy se, de nem remeg meg a motor, mert dolgozik a nyomaték... nem tudom jobban leírni, akkor értsd úgy, hogy magasabb fokozatból gyorsítani lassú tempóról... pl 4-ben 30-ról...

amúgy ezt a dolgot akkor vettem észre mikor tavaly légszûrõt cseréltem és mentem egy próbakört a borítás nélkül... aztán idén a hûtõvíz csere után mentem megint egy kört és akkor újra hallottam azt a csodát... ésa kkor tudatusult bennem a dolog... többen megjegyezték, hogy sokkal szebb a hangja, és kérdezték mit csináltam vele... van videóm is róla majd felteszem, csak elõbb le kell konvertálni, meg majd ha otthon leszek

Zolee írta:
YELLOW írta: alacsony fordulatról való lassabb gyorsítás, amikor nyomatékból megy az autó...


Köszi az ötletet - kipróbálom!
De gondolom úgy értetted, h 'alacsony fordulatról való GYORSABB gyorsítás, amikor nyomatékból megy az autó... '


Minden OK, az 1.6 is ! Csak furcsa volt a lassabb gyorsulás, mint elõny
Mindenesetre mégegyszer is kössz az ötletet, kipróbálom és jelzem a tapasztalatokat!

Zolee Elküldve: 2008-12-30 23:53 Autóvásárlás

YELLOW írta: alacsony fordulatról való lassabb gyorsítás, amikor nyomatékból megy az autó...


Köszi az ötletet - kipróbálom!
De gondolom úgy értetted, h 'alacsony fordulatról való GYORSABB gyorsítás, amikor nyomatékból megy az autó... '

Zolee Elküldve: 2008-12-30 23:45 Láncburkolat

Robin68 írta: Lehet hogy hülye kérdés, a láncvezetõt honnan tudom meg hogy van-e benne? Külsõleg valami csavar vagy valami izé-bizé árulkodik? Vagy csak szelepfedéllevétellel válik láthatóvá.


Nem hülye kérdés, de sajnos szelepfedél levétel
Amúgy sztem a Te motorodat nem érinti a probléma. Remélhetõleg azért valaki tud biztos infót is mondani : .

Zolee Elküldve: 2008-12-30 21:56 Autóvásárlás

Robin68 írta:
A csipelést meg majd........


Szia! A Tied csippelve van?

Zolee Elküldve: 2008-12-30 21:51 Láncburkolat

chiccoka írta: Sziasztok.Ma eredetvizsgán a faszi kiokított,hogy neki már sok ismerõse nyúzott bimört és az 1.6 -os motor lánca idönkét átugrik.1 fog mégnem a világ de 2 az már tuti bibi.Ezért is ajánlott a vaslónál 1 Vili nevû ürgét aki nagyon prof bimõrben és tud valami láncvédõt felszerelni amitõl megúszható a kellemetlen meglepetés.
valaki tud errõl vmit?,

A másik a jó öreg trafó probléma

2 havonta cserélte.



Szia! A lánc témában tudok infót!
Hivatalosan (Wallis) láncvezetõnek nevezik, a kódja: 11317564777. Nekem 1.5 éve 15E volt + a beépítés. Mindenképpen rakasd be, sajnos az 1.6 blokknál ez szériahiba. Az 1.6-os blokk a megbízhatatlanságát elsõsorban a lánc átugrásának 'köszönheti'. A motorcserék jó része is emiatt a hiba (ill. a következményei) miatt történt - jobb esetben még garban.

A trafó hibáról én is csak olvastam. Ha tényleg 2 havonta kell cserélni, akkor ott vlmi más baj van. Nálam semmi baja, legalábbis remélem