Csatlakozom az elõttem (Robin6
szólóhoz!
Mindazonáltal én is olvastam és hallottam - YELLOW által említett - az 1.6-os motorral kapcsolatos (rém)történeteket. Amennyiben jók az ismereteim, a motorcserék nagy része abból adódott, h az újabb verziójú 1.6 motorok vezérmûlánca hajlamos (volt?) az átugrásra, és amikor ez megtörtént, akkor jött a motorcsere. Nálam 50e km-nél és még átugrás elõtt be lett építve 1 láncfeszítõ, ami nem engedi ugrándozni a láncot (remélem
! Azóta 100e van benne, és a kopó alkatrészeken kívül, 'csak' 1 AC pumpa cserém volt.
Vissza az erõforrásokhoz - a RealOEM szerint:
http://www.realoem.com/bmw/sel...amp;arch=0 2002 02. hóig építettek az 1.6-osba M43-as erõforrást (ez a régebbi, a 105 lovas). Ezt követõen, már a korszerûbb N40, N42 (ezek az ugrálósok) majd 2003 09. hótól az N45 és N46 motorkódú erõforrásokat pakolták a 316i-be.
Ha faceliftes 316i mellett teszed le a voksod, N4X motorkódú gépet keressél és kérdezz rá a láncfeszítõre! Ha nincs beépítve, a költsége szereléssel kb. 40e HUF.