ZoleeSRB fórum hozzászólásai

ZoleeSRB Elküldve: 2013-08-04 00:29 Motor-váltó

szotakdavid írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

Ma kicseréltük a kuplung szettet,sajnos nem a kinyomócsapágy volt a bűnös hanem a lendkerék valaki esetleg csináltatott már lendkerék felújítást???

Üdv D.


Nálad is fel kel törni a pénzes malacot


itt 2 év garanciát is adnak rá
http://ercsi.olx.hu/kettos-tom...-196471757


Köszi majd hétfőn felhívom őket. Lehet nézek egy újat csak a 6-s váltó miatt mókolni kell a csavarokkal ezért szeretném felújítani.


Nem tudom mennyi a felújítás,nekem mondjuk az újat javasolták és eddig itt találtam a legolcsóbban:
http://www.kuplungmester.hu/

ZoleeSRB Elküldve: 2013-07-08 00:28 320d Motor

YELLOW írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta: Sziasztok!

Tudna esetleg vki segíteni, aki szakértő a témában??
e46 320d 150LE, a kérdés az volna,h a 6 sebességes változatból is csináltak úgy mond 2 fajta motort?
Amelyik vákumos turbós és amelyik elektromos turbós??
Vagy ami gyárilag 6 sebességes az mind elektromos turbós?



tudom nem rám vagy kiváncsi de kivételesen már tudom
volt mindkettő. az elektromos turbo-s az EU4-esek, amiknek nem görbül lefelé a kipuffja.


hát igen,tényleg nem rád gondoltam,de no para
e46 320d mindegyiknek lefelé görbül,a következő szériának egyenes.
Én abban a hitben vagyok,voltam,hogy ami 6 sebességes az mind elektromos turbós és elméletileg jobb mint a vákumos..
De olyan állítás is van h tök mind1 h 6 sebességes, mert e46 320d-hez csak 2004.03-04 havától van csak elektromos turbó és a porlasztó is kicsit más..


hát itt írták... talán ha rákeresel erre ki is dobja. azért jegyeztem meg, mert én nem így tudtam.


az a gond h sok mindent írnak ide amiből fele nem úgy van...


na de én ezt azért jegyeztem meg, mert egy nagyokos írta, pont az én hülyeségemre. (mert én azt hittem minden FL elktromos túrós már)


kicsit elkanyarodtunk Zoli kérdésétől, de talán anno pont szotakdavid, vagy nickname javított ki, amit írtam fentebb. méghozzá akkor volt róla szó, aikor valaki kérdezte FL-es turbo berakható-e FL előttibe.... és akkor jött az elektronyos vs vákuum téma, meg az EU4 meg a hová hajló, nem hajló kipuff cső



Tényleg nagyon elkanyarodtunk a témától!
Felhívtam Kasza bontóst (aki ismeri nem kell bemutatnom,nem tegnap kezdett BMW-t bontani)ő azt mondta, h 2004 x hónaptól mindegyik 320d 6sebességes és elektromos turbós,de 2003 x hónapjtától extraként lehetett kérni 6sebességgel és szintén elektromos turbós,szóval azt mondta ami gyárilag 6sebességgel adtak ki az biztosan elektromos turbós (e46 320d-ről beszélek).Az is biztos h ami 2003-2004 x hónapjáig gyártottak az euro3 motor,és 2004-2005 már euro 4.De nem vágom mi a f.. változtattak rajta??
Viszont a bmw-nél is kérdeztem (igaz nem tudom mennyire volt szakember a szerelő) ő viszont azt mondta h hiába 6 sebesség vákumos turbós és csak 2004ben volt a váltás!!
Én BMW szervíz ide vagy oda Kaszának hinnék..

Lehet kicsit egyszerűbben tenném fel a kérdést van köztünk olyan akinek 2003 e46 320d van 6 sebességes és elektromos turbója van gyárilag???

ZoleeSRB Elküldve: 2013-07-07 09:59 320d Motor

YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta: Sziasztok!

Tudna esetleg vki segíteni, aki szakértő a témában??
e46 320d 150LE, a kérdés az volna,h a 6 sebességes változatból is csináltak úgy mond 2 fajta motort?
Amelyik vákumos turbós és amelyik elektromos turbós??
Vagy ami gyárilag 6 sebességes az mind elektromos turbós?



tudom nem rám vagy kiváncsi de kivételesen már tudom
volt mindkettő. az elektromos turbo-s az EU4-esek, amiknek nem görbül lefelé a kipuffja.


hát igen,tényleg nem rád gondoltam,de no para
e46 320d mindegyiknek lefelé görbül,a következő szériának egyenes.
Én abban a hitben vagyok,voltam,hogy ami 6 sebességes az mind elektromos turbós és elméletileg jobb mint a vákumos..
De olyan állítás is van h tök mind1 h 6 sebességes, mert e46 320d-hez csak 2004.03-04 havától van csak elektromos turbó és a porlasztó is kicsit más..


hát itt írták... talán ha rákeresel erre ki is dobja. azért jegyeztem meg, mert én nem így tudtam.


az a gond h sok mindent írnak ide amiből fele nem úgy van...

ZoleeSRB Elküldve: 2013-07-06 23:24 320d Motor

YELLOW írta:
ZoleeSRB írta: Sziasztok!

Tudna esetleg vki segíteni, aki szakértő a témában??
e46 320d 150LE, a kérdés az volna,h a 6 sebességes változatból is csináltak úgy mond 2 fajta motort?
Amelyik vákumos turbós és amelyik elektromos turbós??
Vagy ami gyárilag 6 sebességes az mind elektromos turbós?



tudom nem rám vagy kiváncsi de kivételesen már tudom
volt mindkettő. az elektromos turbo-s az EU4-esek, amiknek nem görbül lefelé a kipuffja.


hát igen,tényleg nem rád gondoltam,de no para
e46 320d mindegyiknek lefelé görbül,a következő szériának egyenes.
Én abban a hitben vagyok,voltam,hogy ami 6 sebességes az mind elektromos turbós és elméletileg jobb mint a vákumos..
De olyan állítás is van h tök mind1 h 6 sebességes, mert e46 320d-hez csak 2004.03-04 havától van csak elektromos turbó és a porlasztó is kicsit más..

ZoleeSRB Elküldve: 2013-07-06 23:01 320d Motor

Sziasztok!

Tudna esetleg vki segíteni, aki szakértő a témában??
e46 320d 150LE, a kérdés az volna,h a 6 sebességes változatból is csináltak úgy mond 2 fajta motort?
Amelyik vákumos turbós és amelyik elektromos turbós??
Vagy ami gyárilag 6 sebességes az mind elektromos turbós?



ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-26 00:11 Autóvásárlás

Sziasztok!

Vkinek esetleg van infója erről az autóról vagy épp az eladóról??
http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-6979265

Haverom e46 compactot keres kis benzinest,esetleg ha vkinek lenne eladó jelezze!

Köszöntem.

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-24 22:40 Motorolaj

jlaci74 írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!

Peace mindenkinek!


szűrőkben teljesen jó a Knecht, vagy Mahle, végülis ugyanaz. olajból meg csak vita szokott lenni, ha neked eddig jó volt, akkor vedd bele ugyanazt. nyárra jó az 5w-30, de télre én 0w-30-at tennék bele, ha nem sok a km, és nem eszi az olajat.


Akkor a szűrők maradnak, meg az olaj is. Hát a km az 210.000, de nem igazán eszi az olajat. És mi a tapasztalat az internetes áruházakkal?Gondolok én az olajborze.hu-ra?Mennyire megbízhatóak?


én máshonnan rendelek. nekem sokszor van gondom de eddig bármi volt megoldódott, engesztelés képen bort kaptam (antialkesz vagyok), amúgy gond nincs vele. 2 oldallal volt dolgom, mindkettővel volt gond, de megoldották. én a formula3000-ről rendelek, ők úgy reklámozzák magukat, hogy csak eredeti termék, közvetlen a gyártótól. bár voltak már kétségeim ezzel kapcsolatban, azt becseréltettem igaz fater autójába való olajjal volt gond. vagy épp rendelési mizéria, megjöttek a visszaigazoló e-mail-ek, mindegyik, igaz nem sorban aztán várok itthon olaj meg sehol... végülis minden meglett.


Szabad megkérdeznem te milyen olajat használsz?


én 10ezer +/-2ezer km-ként cserélek, nekem ez 2 év
először 5w-50 Aral Megatronic-ot raktam bele, ez iylen még tuningbuzis korszakom volt, sportos olajat akartam (castrol edge sport kizárt volt). aztán 2 x Castrol Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04-es olaj ment bele, a második még most is benne van, kb 1-2 hónapig. mivel ebben a formában ez az olaj már nem létezik, így többet Castrolt nem teszek bele, nem írom le miért párszor már megtettem. megvan a következő olaj, ami Aral SuperTronic 0w-40 BMW LL-04 specifikációval is. Az Aral is BP csoport tag, akár a Castrol, de ezt csak németben gyártják, ezért döntöttem e mellett. valószínű legközelebb az Eneos olaj fog jönni. Nagyon sok jó tapasztalat van róla, pl V8-as bömci blokk, castrolt ette (10w-40) az eneos 5w-30, vagy 5w-40-et meg nem. csendesebb a motor. van neki spéci olaja, igaz drágább jóval Sustina névre hallgat. ez kb olyan lehet mint az általam hazsnált castrol-lok. még Mobil 1-nek van néhány olaja, amit beletennék egy BMW-be. itt mindneki tudja, hogy BMW dobozos olajat meg sosem tennék bele, számomra (bár már megírták, hogy castrol) nem tisztázott az eredete, túl sokan árulják ahhoz képest. ezért is írtam, ha neked bevállt, akkor használd, nem foglak lebeszélni róla, meg senkit most már.


Örök téma ez a gyári olajat igen vagy sem...
Senkivel nem akarok vitatkozni a témában, még csak befolyásolni sem akarok senkit csak leírom a véleményem , tapasztalatom.
Több mint 15 éve foglalkozok alkatrésszel és kenőanyagokkal is.
A gyári olajat azért lehet sok helyen venni mert igény van rá és azért olcsó mert verseny van a piacon. Ilyen egyszerű. Hamisítványt még nem láttam, szerintem azok terjesztik a rémhírt akik csak viszonylag drágábban tudják adni, így meg kell magyarázni, hogy a konkurencia miért olcsóbb...
Egyébként saját , családi és ügyfélkörben a sokat emlegetett 5w30 került már X6 benzin turbotól a facelift 525d-ig sok autóba ( e46 320d, e39 525d-530d, stb... ), de soha sem volt semmilyen probléma.
Hogy milyen olaj van a flakonban ? Kit érdekel? Ha a BMW adta hozzá a logóját, nevét akkor biztos jó..., nem?
Kicsit túl van misztifikálva ez az egész...
Mondom a fentieket úgy, hogy tudok adni jó áron Mobilt, Aralt, Eneost, szinte bármit az ügyfeleimnek, ( 90%-ban mégis a gyárit választják...)




ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-24 17:44 Motor-váltó

marcell írta: Sziasztok
van egy 2008-as 525D BMW-m 190000 km van benne és ma jöttünk haza vele balatonlelerőr kaposvár és normál 100-as tempóval kiírta hogy váltó zavar és csak kettesben ment az autó majd leállítottuk és utána jöttünk tovább majd kb80-nál megint ezt csinálta és megint leültünk és utána lépésben 70-nel jöttünk és keveset de váltott hibajelzés nélkül mielőtt akartunk volna mentek vele gyorsan és meg 160-nál is visszatartott és egészen 200-ig mentünk és nem volt semmi gond majd padlógazzal mentünk egészen 0-100-ig és most sem volt vele gond. Nem tudjátok esetleg mitől volt hogy kétszer is egymásutánban előjött a hibajelzés?



Kérdezz utána itt: www.e39.hu

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-16 22:42 320d Motor

valter320d írta: Bocs,azt hittem azokban már van!
Tévedni emberi dolog


ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-16 21:34 320d Motor

valter320d írta:
ZoleeSRB írta:
AteszE46 írta:
zoliika írta:
ZoleeSRB írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt. Világ életemben "népautóm volt", de most úgy döntöttem, hogy veszek egy kocsit

A segítségetekre lenne szükségem. Két típuson gondolkozom. Az egyik E46 320D 136LE, a másik is ez, csak a 150LE-s változat.
Mi a különbség, az erejét kivéve? A régebbi kaszni jobban tetszik, mik a típushibák, illetve mit nézzek vásárláskor?

Előre is köszi!
Attila


136LE adagolós, 150LE meg már common rail rendszerű!
150 típushibája a szívócsonkban lévő kis lapátkát szoktak letörni és beleesni a motorba,könnyen orvosolható,ki kell szedni.
Vásárláskor szokásos dolgokat kell nézni,komolyabb típushibájuk nincs,jól eltalált széria!Én is ilyet szeretnék venni (150le).




Első kérdés:van-e létjogosultsága,hogy diesel-t akarsz venni?
Évente mennyi km-t mész,mennél vele?


Köszönöm a gyors válaszokat!

Csak dieselt akarok, mert egyrészt sokat megyek, meg azért is mert szeretem a nyomatékát, és erejüket. Gondolom ezek is jól húzhatóak chip-el?
Goldolkodtam még 330d-ben, de lebeszéltek róla, mert állítólag az macerás széria, és a fogyasztása is sok!?


Nem tudom mennyire volt szakértője a témának aki lebeszélt a 330d-ről,mondjuk én sem vagyok az,de én nem hallottam róluk rosszat.20d motor nagyobb verziója.Fogyasztása is max 1 literrel több (egyhez volt szerencsém 6,6 volt az átlag,persze minden lábfüggő)! A súlyadó kicsit horror rá 60-70ezer évente,mivel 6 henger pár alkatrészből cserénél 2-vel több kell . Na de ha van rá pénzed akkor ....


Szia ne felejtsük említeni a részecskeszűrő projektet,ami a 136 lovasban ugyebár nincs de a 150 be már van! 200000km! ha cserélni kell jól zsebbe kell nyúlni 2-400 k ig!
Járd körbe jól de 136 lovasra szavazok az van nekem is nem bántam meg!De 30d csak akkor veszek és csakis manuálist mikor lesz rá pénzem! 9 liter nem sok egy 1.5 tonnás kocsitól és elég keményen is megy! Reális!Alkatrész horror de nem zörög csörög 12 évesen mint fater 140 lovas 7 éves paszuja! nincs semmi gondom a népautóval de van külömbség anyagfelhasználásban!


Legjobb tudomásom szerint e46-ba 320d 150Le nincs részecskeszűrő, csak a későbbiekben!
Amelyik kipufogója lefelé görbül abba nincs ami egyenes abban van.
Amint látom ezt eggyel lejjebb meg is erősítették...
Szerintem hülyeségeket nem kéne írni az embernek,mert csak félrevezeted...

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-16 09:19 320d Motor

AteszE46 írta:
zoliika írta:
ZoleeSRB írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt. Világ életemben "népautóm volt", de most úgy döntöttem, hogy veszek egy kocsit

A segítségetekre lenne szükségem. Két típuson gondolkozom. Az egyik E46 320D 136LE, a másik is ez, csak a 150LE-s változat.
Mi a különbség, az erejét kivéve? A régebbi kaszni jobban tetszik, mik a típushibák, illetve mit nézzek vásárláskor?

Előre is köszi!
Attila


136LE adagolós, 150LE meg már common rail rendszerű!
150 típushibája a szívócsonkban lévő kis lapátkát szoktak letörni és beleesni a motorba,könnyen orvosolható,ki kell szedni.
Vásárláskor szokásos dolgokat kell nézni,komolyabb típushibájuk nincs,jól eltalált széria!Én is ilyet szeretnék venni (150le).




Első kérdés:van-e létjogosultsága,hogy diesel-t akarsz venni?
Évente mennyi km-t mész,mennél vele?


Köszönöm a gyors válaszokat!

Csak dieselt akarok, mert egyrészt sokat megyek, meg azért is mert szeretem a nyomatékát, és erejüket. Gondolom ezek is jól húzhatóak chip-el?
Goldolkodtam még 330d-ben, de lebeszéltek róla, mert állítólag az macerás széria, és a fogyasztása is sok!?


Nem tudom mennyire volt szakértője a témának aki lebeszélt a 330d-ről,mondjuk én sem vagyok az,de én nem hallottam róluk rosszat.20d motor nagyobb verziója.Fogyasztása is max 1 literrel több (egyhez volt szerencsém 6,6 volt az átlag,persze minden lábfüggő)! A súlyadó kicsit horror rá 60-70ezer évente,mivel 6 henger pár alkatrészből cserénél 2-vel több kell . Na de ha van rá pénzed akkor ....

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-15 23:01 320d Motor

AteszE46 írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt. Világ életemben "népautóm volt", de most úgy döntöttem, hogy veszek egy kocsit

A segítségetekre lenne szükségem. Két típuson gondolkozom. Az egyik E46 320D 136LE, a másik is ez, csak a 150LE-s változat.
Mi a különbség, az erejét kivéve? A régebbi kaszni jobban tetszik, mik a típushibák, illetve mit nézzek vásárláskor?

Előre is köszi!
Attila


136LE adagolós, 150LE meg már common rail rendszerű!
150 típushibája a szívócsonkban lévő kis lapátkát szoktak letörni és beleesni a motorba,könnyen orvosolható,ki kell szedni.
Vásárláskor szokásos dolgokat kell nézni,komolyabb típushibájuk nincs,jól eltalált széria!Én is ilyet szeretnék venni (150le).


ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-11 17:12 Autóvásárlás

pati2337 írta:
nickname írta:
pati2337 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
pati2337 írta: Üdv Mindenkinek!

Ausztriában lakom, és szemet vetettem erre a szépségre:

http://www.willhaben.at/iad/ge...44054&

Az üléssel ne foglalkozzatok, ha kell úgy is kicserélem. Arra lennék kíváncsi, hogy motorikusan mennyire megbízható az 528-as? Mik a gyenge pontjai? Mire figyeljek oda vásárláskor?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.: Attila


a szakadástól eltekintve is simán több a km benne.
206eterrel árulja, de az olajcsere ott van 220ezernél feltüntetve.
arról nem is beszélve, hogy 10w-40-es olaj, igaz 96-os... de ehhez mérten drága is...
át nekem enniy a vélemény, amúgy kívülről szépnek tűnik.


Bár német tudásom homályos, de nekem úgy tűnik, hogy az olajcsere 204.454-nél volt, és a következő olajcsere esedékessége 220.000km-nél lesz, de legkésőbb 2014. áprilisban.



igazad van, már mikor kilőttem a gépet és lefeküdtem én is rájöttem sorry, fáradt voltam


A Szakadásnál a vezérműlánc szakadásra gondolsz? Azt szokták cserélni? Ha igen milyen intervallumban? Mekkora költsége van?




A Holdkoros az ülés szakadásra gondolt. Nézd meg nyugodtan, elég szép állapotúnak tűnik képről, egy komplett ülés garnitúrát meg gombokért tudsz venni bele.


Igen az engem sem annyira zavar. Jobban érdekel az, hogy nem rohad az autó. Ülést könnyen veszek bele.


Nyugodtan nézd meg szép a kocsi!

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-07 21:23 320d Motor

YELLOW írta:
Milan írta:
ZoleeSRB írta:
Milan írta: Honnan szedted ezt az autót?
Miért nem vizsgáltattad át, vétel előtt?
Először is Őszinte részvétem.
Másodszor, inkább vidd el valahova ahol értenek is hozzá.
Ezt azért mondom, mert ha a "lehet hogy porlasztót kell cserélni" szöveget
elejtik, akkor ott lehúzás szag terjeng. Ugyanis az vagy jó, vagy nem, ezt pedig
ha felteszik gépre, ki lehet deríteni pár perc alatt, sőt azt is hogy melyik porlasztó
a rossz, vagy melyik döglődik!
Az hogy ennyire eszi az olajat... készülj a legrosszabbra. De NE legyen igazam azt kívánom, inkább érjen kellemes csalódás.
Az enyémbe most ment bele a 200 ezredik km (Ezt is ki lehet deríteni), de gyári 0-30-as olajból semmit nem eszik 10 ezer km alatt. (én itt le is szoktam ereszteni)
Vidd el egy normális, megbízható helyre.


"gyári 0-30-as olajból semmit nem eszik 10 ezer km alatt" ezen jót nevettem, minden autó még az új autó is fogyaszt valamennyi olajat.Na de ezt be is fejeztem nem ez a kérdés.

Na de a lényeg tényleg egy másik szerelővel is meg kéne nézetni



Én is jót nevetek azon, hogy minden autó, még az új autó is fogyaszt valamennyi olajat
Igaz, 1-2 liter manapság már előfordul, de hogy én minden teletank után nézem a nívópálcát, és soha nem kell utána tölteni, tényleg elég vicces
Ez van


az, hogy nem kell utána tölteni, meg nem fogyaszt olajat eleve nem ugyanaz...
utána tölteni elég akkor ha a minimum-hoz közelít. a min-max között meg mennyi is 0,5-1L van?
nekem 4,25 L kell a motorba, eddig 2x is csak 4 litert töltöttem bele. így a nívónál a felső bogyó alatti bevágás, ahova írva vagyon a max, mindig ott áll. 10ezer km alatt kb 3mm szintkülönbséget látok, én mindig úgy nézem a szintet, amikor 1-3 napot áll az autó, bár leállítás után 10-15perccel is ugyanaz a szint szinte. nem benzin szagú az olajam, nem fogy a vizem, szóval én örülök neki. igaz én még 100ezernél sem járok...



"az, hogy nem kell utána tölteni, meg nem fogyaszt olajat eleve nem ugyanaz... "
hát igen én is erre próbáltam rávilágítani csak hát Milan kolléga nem igazán van tisztában a dolgokkal...

ZoleeSRB Elküldve: 2013-06-07 14:44 320d Motor

Milan írta: Honnan szedted ezt az autót?
Miért nem vizsgáltattad át, vétel előtt?
Először is Őszinte részvétem.
Másodszor, inkább vidd el valahova ahol értenek is hozzá.
Ezt azért mondom, mert ha a "lehet hogy porlasztót kell cserélni" szöveget
elejtik, akkor ott lehúzás szag terjeng. Ugyanis az vagy jó, vagy nem, ezt pedig
ha felteszik gépre, ki lehet deríteni pár perc alatt, sőt azt is hogy melyik porlasztó
a rossz, vagy melyik döglődik!
Az hogy ennyire eszi az olajat... készülj a legrosszabbra. De NE legyen igazam azt kívánom, inkább érjen kellemes csalódás.
Az enyémbe most ment bele a 200 ezredik km (Ezt is ki lehet deríteni), de gyári 0-30-as olajból semmit nem eszik 10 ezer km alatt. (én itt le is szoktam ereszteni)
Vidd el egy normális, megbízható helyre.


"gyári 0-30-as olajból semmit nem eszik 10 ezer km alatt" ezen jót nevettem, minden autó még az új autó is fogyaszt valamennyi olajat.Na de ezt be is fejeztem nem ez a kérdés.

Na de a lényeg tényleg egy másik szerelővel is meg kéne nézetni