Zsifi Elküldve: 2016-10-16 21:50 Remeg az autó
speki írta:katonaza írta:speki írta:katonaza írta:speki írta:speki írta:hil írta:YELLOW írta:speki írta:hil írta:YELLOW írta:speki írta: Sziasztok,
egy e60 520i egyre boldogtalanabb tulajaként fordulok hozzátok segítségért/ötletért.
Kb. 2 hónapja elkezdődött remegni/rezegni az egész autó. 90-100 környékén kezdődik el a vibráció és 130-140 között van a csúcspontja, ekkor az anyósülés fejtámlája kb 2-3 cm-t mozog elérő hátra, a napellenző szinte ugrál a helyén. 160 felett pedig megmarad a remegés/rezgés az biztos, de nem érezhető már annyira intenzíven. (Érezhetően fennáll, de ha nem figyelsz rá nem veszed észre). A pedálokon is érződik a 130-140 közti tartományban a rázás, illetve az ülésben is végig érződik, hogy a combomig feljön a remegő érzés, az anyósülésen ülve ugyanígy érződik a remegés.
Semmilyen kopogó hang nem hallatszik egyébként.
Üresben gurulva az említett tartományban a remegés szintén fennáll.
Az autón 4 használt gumi volt, kissé kopott és fűrészfogas is. Vettem rá 4 újat, semmi nem változott. Utána rögtön futóműbeállítás, az állítólagos legmodernebb 3d technológiás géppel. Eztán 3 különböző helyen centíroztattam, majd az első felniket a hátsókkal megcseréltettem, aztán átlósan is cserélve lettek a kereket. Aztán 4 másik gyári Bmw felni téli gumival ment fel rá, a helyzet változatlan volt. Aztán szerviz, ahol a kézifékre gyanakodtak elsőre, ami amúgy is szarakodott, ezt megcsinálták de továbbra is fennállt a remegés. A kardán ill a Hardy !elvileg! szintén jó, és végül arra jutottak, hogy a bal hátsó féltengely okozza a gondot. Csápos emelőn benyomtak egy pájszert a féltengelyhez, jobb oldalt meg se mozdult, bal oldalon pedig remegett a pájszer. Eléggé kétkedve fogadtam ezt a megállapítást, és emiatt nem is ugrottam bele, hogy vegyek 160.000 ft-ért egy új féltengelyt, bontóban pedig esélytelen 520i-hez találni, és más nem jó bele, ezért elvittem felújíttatni. A szaki már szétszedés után mondta, hogy szerinte nem ez lesz a probléma, mert egyáltalán nem vészes a kopása, és egyéb sérülés sem látható rajta. A lényeg: a felújítást követően sem oldódott meg a probléma.
Ami még biztos, hogy fennáll: (bár nem tudom van e köze hozzá)
A féktárcsák és a fékbetétek elég silány minőségűek, a betét láthatóan bele is égett a tárcsába. Intenzív fékezéskor picit rángatja a kormányt is.
Illetve a féltengelyt felújító szakit amikor hazavittem, mert házhoz hozta a kocsit, akkor beült hátra és azt mondja, hogy a jobb hátsó kerékcsapágy szerint csere érett.
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv
a gumis leírás után én is féltengely, kerékcsapágyra gondoltam volna.
de lehet a fékmunkahenger van berohadva, ezt menet után felni tapogatással érezni ha valamelyik túlzottan meleg. de mondjuk rossz csapágytól is melegedhet.
autót megemelve és kerekeket forgatva kiderül ha a fék befog.
a másik, hogy lehet a kardán és akár a féltengely hajintása is, értsd üt a tengely.
ilyesmikre gondolnék.
de hát látatlanban mindenki csak találgat.
Szia!
Én elsőnek, amit Y is említett, a fék munkahengereket nézném meg. Nekem is volt hasonló bajság az előző autómmal és a fékdugattyúk okozták azt
Sziasztok!
Elsőként köszi a válaszoakt!
Csak, hogy jól értem-e? A fék munkahenger vagy fékdugattyú okozhatja esetleg a remegést/rázást?
Ha a féltengely üt az a felújítás után is fennállhat, vagy nincs köze hozzá? A kardánnal lehet futok még egy kört. Leszedetem és elviszem egy erre specializálódott szakihoz...
a nyeregnél lévő dugóról beszélünk
Én is nehezen hittem el,véletlenül jöttem rá és megoldotta a problémát. Lehet persze más is, de ez a legegyszerűbb,legolcsób, ezért is javasoltam első lépésként
Rákérdeztem a szervizben és ezt megnézték a kézifékkel együtt....
Most leszedetem a kardánt és megnéztem azt... (kardánkereszt, hardy, felfüggesztés csapágya stb.)
Sziasztok,
kardán felfüggesztő cserélve, kardán ki lett centírozva. A probléma továbbra is fenáll!
1. Ha a gumi + felni biztos OK, akkor az első lengőkar (főleg a hátsó) szilentet cseréltetném.
- Ha csak nem épp a nyáron csináltattad meg, akkor ezzel hibázni nem tudsz..
2. Ha nem biztos, akkor kerék vibráció diagnosztika.
- Ez sem tétel, és csak nyerni lehet vele.
"Mit is jelent a diagnosztikai folyamat? A kerekeket nem szabadon, hanem egy nagy pneumatikus nyomóerevől rendelkező forgó görgővel terheljük mérés közben, így szimulálva az út és a sebességi terhelést. Ezzel tökéletesen mérhetők a kerék radiális és oldalirányú hibái, vagy deformációi. Ráadásul pontos képet kapunk a keréktárcsa geometriai állapotáról is. Innen már csak egy lépés a hibák kijavítása, a felni és gumi elforgatásával és újracentrírozásával."
Szia,
egy céget találtam akik Debrecenben vannak, én pedig Baranyában.
Tudsz esetleg a debrecenin kívűl javasolni valakit?
Nem.
De ez jó apropó arra, hogy az első javaslattal kezdj (feltéve, hogy nem állnak fenn kizáró okok).
Ma kaptam egy BMW-s cartárstól még egy tippet. Hátsó híd szilent. Megnézettem és tényleg nicns túl jó állapotban? Mit gondoltok, okozhatja ez a problémát? Érdemes cseréltetnem?
Szia, Nekem is ugyanez a problémám, mint neked.
Amin én túl vagyok: 4 felni csere, új gumival, lengéscsillapító csere, hardi tárcsa csere, és a hátsó szilentek cseréje, 3x futómű beállítás, 3 helyen gumisnál kerékellenőrzés.
A probléma sajnos még mindig megvan!!
Nekem azt javasolták, 2 hátsó féltengely csere, vagy kardánkereszt és a kardán függesztőcsapács jöhet szóba. A fékrendszert nekem még nem mondta senki...
Baranyai vagyok én is. Pécsett próbáltam megoldást találni, de senki nem tudja a pontos okot.
Volt aki nem is érezte a remegést...