Zsomby fórum hozzászólásai

Zsomby Elküldve: 2010-03-14 14:19 Chip tuning

KASZAMester írta: különösebben nem szeretnék reagálni:Menyusbmw!
-1,ugy gondolom hogy én nem bátottalakmeg,de a te hozzá szolásod kissé bánto,alpári,és paraszt!!!
-2,nem hozzád irtam a hsz.-emet,hanem zsombyval beszélgettem!!
-3,-és végül nem öriztünk együtt libát,hogy ilyen hangnemben fikázzál!!
-össze tévesztesz vmi kisfröcsös haveroddal.
-4;és megkérnélek hogy a jövöben ne társalogjunk egymással!-köszönöm))
-5;-majd a többiek lereagálják a hsz.-edet!!


Igaz új vagyok itt, meg nincsen fizetett hirdetésem a fórumon, de Menyusnak igaza volt és köszönöm neki, hogy szólt. Nem fair, hogy törölve lett a HSZ-e, mert akkor KASZAMester összes dízelfikázós HSZ-ét is törölni kéne.
A te stílusod bántó, nem az övé. Nem érdekelnek engem sem bontott alkatrészekbõl összeeszkábáló emberkék véleményezései.
Én megtuningoltattam a dízel BMW-met és örülök neki.

Zsomby Elküldve: 2010-03-14 09:03 Chip tuning

kempelen írta: Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


Szerintem érdeklõdjél csippelõknél, hogy õk mit mondanak és utána döntsél. Aki jó programozó, az amúgy is csak annyit emel, amennyit szeretnél. Ha jól tudom, akkor az e46 320d és 330dben ugyanaz az autómata váltó van benne, de ennek nézzél utána.
Az viszont mostmár megnyugtató, hogy a motorblokkoknak bírniuk kell a tuningot, hiszen ugyanaz az alap 316-323d-ig.

Zsomby Elküldve: 2010-03-14 08:53 Chip tuning

kempelen írta: Akkor úgy fogalmazok, hogy lehet találni olyan motorcsaládot, mint például a mostani 18d, 20d, 23d ahol a motorblokk (beleértve dugattyú, hajtókar, a blokk a 23d esetében már más cikkszámon fut) melyet lehet tuningolni a 23d teljesítményéig. Ez eddig igaz. Aki tehát úgy tuningol, hogy ezeket meghagyja, annak igaza van, legalább a 23d teljesítményéig tuningolhat. Nos csipp fanok, így tuningoltok? Vagy elég ha csak a blokk marad épen? Egy rosszúl írt program nem odaillõ a fenti felsoroltak kivételével nem okozhat galibát? Nem?

Kis csúsztatást érzek akkor ha a hartge és az alpina tuningjait idekeverjük... Õk is csippelnek, oszt mehet mindenki tovább?
A többi részegységgel akkor mi lesz? Mert itt eddig nem arról volt szó, hogy úgy tuningolok, hogy közben más dolgokat, egységeket hozzáigazítok az elérni kívánt teljesítményhez...

Hogy csak a program lenne más a D3nál?
"Two turbochargers of different sizes force-feed the engine. The smaller of the two provides boost from tick-over and helps the four-cylinder yield an impressive 400Nm (295lb-ft) of torque at 1500rpm, reaching a peak torque of 450Nm (332lb-ft) at a mere 2000rpm. The larger turbocharger is fully engaged from approximately 3000rpm onwards, enabling the engine to reach a peak performance of 214hp.

Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted in optimised turbo charger and fuel injection system mapping. The new D3 Bi-Turbo unit revs freely up to 5200rpm, while most diesel aggregates today don't even contemplate going past 4500rpm."

A régebbi 18d, 20d persze más, azt gyorsan el is felejtettük, a hathengeresek szintén mások már az új motornál is.

Személyes példára hivatkoznak, akkor megkérdezhetem, hogy saját esetben hova tuningolhatnám az automata váltós 320d-met ha nem bírná ki a 20%-os teljesítménynövekedést sem? Jah, próbáljam ki személyesen igaz vajon ha elhagyom a 390 Nm-t és imádkozok, akkor vajon meddig bírja. Eljárok 160-nal az ótópályán és ha nem megy szét, akkor már megvan a személyes tapasztalat. Oszt ha nem jött be hát akkor sorry...

Vajon az itthoni csipptuninggal és egyéni házi programírással foglalkozók is követik az alpina módszerét, mielött kiadják a csodáikat? Nevezetesen:"Extensive development work and thousands' of miles of testing have resulted"?

Bocsánat, ha egyszerûen fogalmazok, de ha nem költhetek még egy vagyont a motorra igazi tuningra - ha már tuningolok -, akkor mit ér az egész? Akkor már csináltassam meg rendesen azt a motortuningot.

Egyébként ez tényleg szélmalomharc a két fanatikus tábor között, soha nem lesz egység ebben az esetben, bár lehet hogy nem is baj. Csippeltessen aki szeretne nyugodtan...


"thousands' of miles of testing " pár ezer mérföldet vagy kilómétert tesztelni nem nehéz. Még ha milliókat írnának. Szerintem nincsen tudásban különbség egy jó chippelõ, mint Minya Misi és egy Hartge tuning között. Nekem legalábbis bejött, amit csinált és a párezer kilómétert már én is bõven letudtam. Nem füstöl, jól fogyaszt, szépen indul stb, stb, stb.

Zsomby Elküldve: 2010-03-13 22:20 Chip tuning

BarG írta: Csak hogy én is beleszóljak:
Nagy valószínûséggel a sarkos véleményeket megfogalmazóknak van a legkevesebb igazuk chiptuning ügyben. Van két szélsõ tábor:
- az egyik szélén vannak, akik szerint a gyár az isten, minden változtatás magától az ördögtõl származik és ezért üldözendõ, követõik megégetendõk. Akik szerelnek, általában ide tartoznak, mert látják, hogy szériában is hullanak szét a gépek, hátmégha tuningot is kapnak.
- másik szélsõ tábor szerint meg "bírja az, még több lóerõt akarok". Megtuningolták a gépüket, elmentek vele x ezer, tízezer, százezer km-t, oszt semmi baja sincsen. Én nem tudom, hogy egy bmw motort hány km-re terveztek, de remélem, hogy 4-500e-re. Ha tuninggal elmegy 300e-et, akkor a delikvens tökéletesen meg lehet gyõzõdve, hogy a tuning ártalmatlan. De ha valaki tényleg azt hiszi, hogy egy erõteljesebben igénybe vett gép ugyanaddig bírja, mint egy gyengébben igénybe vett, annak súlyos kihívásokkal kell megküzdenie az életben.

A tuning azonban lehet bevállalható is, ha a kedves tuner tudja, hogy mit is csinál és közli a delikvenssel, hogy mire is lehet számítani. Ekkor lehet tervezni a plusz költségekkel, mondjuk 2-3 évente egy leesõ turbóval, etc... Csak én még ilyen tunert nem láttam, csak olyat, aki azt mondja, hogy "nem lesz itt semmi baj, bírja az...."

Én is nézegettem a realoem-en a gépem alkatrészeit, hogy milyen hasonlóságot mutatnak az 530d alkatrészeivel. Fõtengely, dugók, hajtókarok, befecskendezõk egyeztek, de pl a váltó, lendkerék, kuplung, difi teljesen más. Na most akkor én mekkora kockázatokkal tuningolhatok? Erre nem találtam már 6 éve senkit, aki hitelt érdemlõen tudott volna mondani valamit, csak olyat, aki az elõítéleteit mondta.

Mindazonáltal azt hiszem, 10% plusz nyomaték és teljesítmény nem változtatja meg lényegesen a gépek élettartamát, talán gyakoribb olajcserével, kis odafigyeléssel kompenzálható.


Akkor az elõzetes vélemények ellenére mégis csak bõven túl vannak méretezve a motorban terhelt alkatrészek. Én a tuningolás óta amúgy nem is huzatom úgy az autót, mint elõtte, mert nem kell.
Végülis a csúcson éri el csak a maximális erõt. A fogyasztásom is csökkent fél litert átlagban, gondolom ez is ebbõl ered. Ha meg kevesebbet kell pörgetnem, akkor az még kíméletesebb is szerintem a motornak.

Zsomby Elküldve: 2010-03-13 21:26 Chip tuning

hancurozo írta:
kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


szerintem elbeszéltünk egymás mellett. én tudom, hogy az e46-ban nem ugyanazok az alkatrészek vannak a 318d-ben és a 320d-ben.
de összehasonlítottam a 118d 120d és a 123d motorját. és mivel ott a fõbb alkatrészek egyeznek, elvileg el bírnak nagyobb teljesítményt. /elvileg, mivel még sajna nem láttam 350-400e km-t futott 123d-t/
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


Akkor a fõtengely, a csapágyak és a hajtókarok ugyanazok 316d-320d-ig?

Zsomby Elküldve: 2010-03-13 20:27 Chip tuning

hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.

Zsomby Elküldve: 2010-03-13 18:39 Chip tuning

Szerintem csak maga egy motortervezõ mondhatja meg hitelesen, hogy mekkora a túlméretezés gyárilag. De tuti, hogy a BMW ezen nem spórol. A szerelõm szerint a Merci a BMW és a Volvo gyártja a leg strapabíróbb motorokat. Még a 30-40 éves ezeröcsiket is 75 lóról 120 ra húzzák sokan és ott sincs gond. A 316d is egy 320d csak lefolytották, kisebb turbóval meg ilyenek, de tuti, hogy nincs benne más fõtengely, meg hajtókar meg csapágy, meg dugattyú. Minya Misi nagyon jó tuning szakember és õ is azt mondta, hogy kibírja a többletet a motorom és igaza volt. Nyáron autópályán klímával 160-nál sem volt gondom.
Meg ha ilyen veszélyes lenne a chiptuning, akkor senki nem csinálná. Szinte minden haveromnak az elsõ dolga, hogy viszi chippelni a kocsiját és ezek zömme nem mai autó. Soha nem volt még gond egyiküknek sem és nekem sem.

Szerintem is csak az mondjon véleményt chiptuningról, akiknek személyes, hosszú távú tapasztalata van.

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 17:56 Chip tuning

Tjani írta:
Zsomby írta:
Tjani írta:
Zsomby írta: Nekem az MMCs Minya Mihály írta a chippemet. Hát nagyon jó szakember.

Barmomi jó azóta is az autóm. Úgy húz, hogy csak na és nem is füstöl!
Ha chippeléses kérdésetek van olvassátok el az oldalát vagy hívjátok fel!http://www.autochip.hu/
Minden le van írva amit tudni kell a tuningról!
Istenkirályegy chippelt bömcsike!



Mennyire lett felhúzva a géped :


180 lóerõ és 400 nm. Tied?


Padon mérve 189 Le és 390 Nm , de itt páran az elõzõekben leírtak pár dolgot a káros hatásokból, egy kicsit most be is vagyok sza.....va ezektõl
Mivel elég szavahihetõ emberek írtak véleményeket, egy kicsit most bizonytalan vagyok


Szerintem nincs káros hatása, csak kedvezõ. Jobban megy és kevesebbet fogyaszt. Vagyis ez a személyes tapasztalatom.
A besz..asztók, meg talán csak irigyek.

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 17:07 Chip tuning

Tjani írta:
Zsomby írta: Nekem az MMCs Minya Mihály írta a chippemet. Hát nagyon jó szakember.

Barmomi jó azóta is az autóm. Úgy húz, hogy csak na és nem is füstöl!
Ha chippeléses kérdésetek van olvassátok el az oldalát vagy hívjátok fel!http://www.autochip.hu/
Minden le van írva amit tudni kell a tuningról!
Istenkirályegy chippelt bömcsike!



Mennyire lett felhúzva a géped :


180 lóerõ és 400 nm. Tied?

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 16:57 Chip tuning

Nekem az MMCs Minya Mihály írta a chippemet. Hát nagyon jó szakember.

Barmomi jó azóta is az autóm. Úgy húz, hogy csak na és nem is füstöl!
Ha chippeléses kérdésetek van olvassátok el az oldalát vagy hívjátok fel!http://www.autochip.hu/
Minden le van írva amit tudni kell a tuningról!
Istenkirályegy chippelt bömcsike!

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 16:32 Motorolaj

hil írta:
Zsomby írta: Mi a különbség a bmw cimkés olaj és a castrol között? Azt mondta egy haverom, hogy castrol van mind a kettõben. Ez igaz?


Azt hiszem, talán az ára, de ha rosszul tudom, kijavítanak.....
én olajat itt vettem legutóbb, ajánlom Mindenkinek: http://www.autoteka2000.hu/ind...mp;level=2

Castrol Edge, baráti áron
Ja és tegnap vettem tõlük NGK gyertyát b(BKR6EQUP), 4 db 11850 volt, szerintem jó ár volt érte.
Félreértés ne legyen, nem reklámozom õket, csak segíteni szeretnék annak, akit most érint ez a dolog....


Köszönöm a tippet!
Ha valaki tudja a különbséget az említett két olaj között, akkor írja meg!

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 16:03 Motorolaj

Mi a különbség a bmw cimkés olaj és a castrol között? Azt mondta egy haverom, hogy castrol van mind a kettõben. Ez igaz?

Zsomby Elküldve: 2010-03-12 16:01 Képfeltöltés

Helló!

Új vagyok itt. Hogyan tudom kitenni a kocsim fotóját az adatlapra?