anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-01-27 22:49 Társalgó

si3rrabravo írta: Eladó egy igényesen átalakitott e36.Az autó gyönyörű szépen néz ki tökéletes e46.Motorikusan bivaly erős, belseje szép, kulturált. Nem sufni tuning. Igényes vevőknek ajánlom akik értékelik az igazi ritkaságokat, még egy ilyen darab nem fog szembe jönni veled, ebben biztos lehetsz!



Azt írja, nem sufnituning! Ejha! Az mondjuk igaz, hogy ez nem fog szembejönni!


egy ilyen szárnyal meglátnának a haverok, sírnának a nevetéstől egy hétig.
Azt hinnék a holdra akarok repülni vele.
az összes Suzuki velem akarna versenyezni a városba. Meg is vernének ezzel a 102 lóerővel.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 22:03 320d Motor

Tano írta:
anubisz írta: ez mi a franc, most olvasom.
CAUTION!
Multi-viscosity engine oils should not be
Maintenance
used in the manual transmission. Use of
such an oil could shorten the service life
of the transmission.

Multi viszkozitású olaj tönkreteszi a manuális váltót? Valami ilyesmi, nem?


A több viszkozitási indexű motorolajat említi. Nem mindegy az az egy szó. De hát ki az a hülye, aki motorolajat akarna rakni a váltóba?



ja értem, én nem értettem normálisan. Bár gondolom nem ok nélkül írták, biztos volt már rá példa.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 22:01 Heeelp...!

nekem, csak az ugrott be, hogy egyszer írtad valakinek ezt a cserét, arra már nem figyeltem menyit cseréltél.
Hát nálam 15 ezer körül van darabja, az már nem kis összeg 6x főleg ha csak hibakizárás. Ha tuti beszart az más.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:54 Heeelp...!

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Lacza írta:

Sajnos megint "itt vagyok".
Csere és kb. 20 indítás után elaludt a check engine, aminek igen örültem, majd 150 km megtétele után a következő indításnál már megint csak 3 henger megy és újra jelez
Arra gondoltam, hogy szerzek hozzá gyertya kulcsot és kiderítem magam, hogy újra trafó gond van-e, vagy most a gyertya szórakozik. Viszont tartok kicsit tőle, hogy valami más lesz a baj, mivel már másodszor fordul elő.
Szerintetek okozhatja valami a trafók meghibásodását?


az összes trafót cserélted? mert úgy illik. általában ha egy tönkremegy, akkor nem sok idő kell, amíg a többi is megadja magát.


na, az aztán nagy szívás, főleg egy 6 hengeresnél, ha utána a hiba is megmarad.
Szerintem ezt Magyarországon nem sokan lépik meg, csak úgy. 80-100 ezer, és lehet nem is a trafó a hibás. hmm.. persze ha a fiókba, kötegelve áll a péz,akkor van benne logika, hisz úgy is tönkre megy egyszer az is.
Mondjuk nála csak 10,12 ezer darabja.


előbb húzogassa le a csatikat sorba. amelyiknék nem változik a motor járása, az szar. persze lehúzás után vissza kell dugni, aztán menni a következőre. ehhez diag sem kell, cserélgetni sem kell a trafót.
én úgy vagyok vele, hogy egyforma legyen. valószínű pont olyat nem fog kapni, max más gyártósat. ha egyet cserélt az már nem olyan mint a többi. (ugye porlasztóknál is a z egyik szar értékét próbálja korrigálni a másik)
nem valószínű, hogy az új szart be, hacsak nem bontósat tett bele.
nekem 1 volt rossz cseréltem mind a 4-et. (M.Attilától jóárusítva)


arról nem is beszélve, hogy lehet nem a trafó okozza az égéskimaradást a hengerbe.
mert volt már erre kismillió példa. gyanús, hogy nála is csak indításkor dob ilyen hibát. Ha nagyon fos lenne a trafó, menet közben is kihagyna . Nem hiszem, hogy nem érzi, jár, vagy nem jár egy henger. Én azonnal éreztem.


erre azt tudom írni, mint már írtam vala, hogy nekem is így kezdte indításnál. ezt 2-3x csinálta, aztán bexart indítás után kb 500m megtétele után.


Ez a legjobb dolog, így egyből tudod mit kell cserélni. Mindet kicserélted? én úgy emlékszem nem de lehet tévedek.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:47 Heeelp...!

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Lacza írta:

Sajnos megint "itt vagyok".
Csere és kb. 20 indítás után elaludt a check engine, aminek igen örültem, majd 150 km megtétele után a következő indításnál már megint csak 3 henger megy és újra jelez
Arra gondoltam, hogy szerzek hozzá gyertya kulcsot és kiderítem magam, hogy újra trafó gond van-e, vagy most a gyertya szórakozik. Viszont tartok kicsit tőle, hogy valami más lesz a baj, mivel már másodszor fordul elő.
Szerintetek okozhatja valami a trafók meghibásodását?


az összes trafót cserélted? mert úgy illik. általában ha egy tönkremegy, akkor nem sok idő kell, amíg a többi is megadja magát.


na, az aztán nagy szívás, főleg egy 6 hengeresnél, ha utána a hiba is megmarad.
Szerintem ezt Magyarországon nem sokan lépik meg, csak úgy. 80-100 ezer, és lehet nem is a trafó a hibás. hmm.. persze ha a fiókba, kötegelve áll a péz,akkor van benne logika, hisz úgy is tönkre megy egyszer az is.
Mondjuk nála csak 10,12 ezer darabja.


előbb húzogassa le a csatikat sorba. amelyiknék nem változik a motor járása, az szar. persze lehúzás után vissza kell dugni, aztán menni a következőre. ehhez diag sem kell, cserélgetni sem kell a trafót.
én úgy vagyok vele, hogy egyforma legyen. valószínű pont olyat nem fog kapni, max más gyártósat. ha egyet cserélt az már nem olyan mint a többi. (ugye porlasztóknál is a z egyik szar értékét próbálja korrigálni a másik)
nem valószínű, hogy az új szart be, hacsak nem bontósat tett bele.
nekem 1 volt rossz cseréltem mind a 4-et. (M.Attilától jóárusítva)


arról nem is beszélve, hogy lehet nem a trafó okozza az égéskimaradást a hengerbe.
mert volt már erre kismillió példa. gyanús, hogy nála is csak indításkor dob ilyen hibát. Ha nagyon fos lenne a trafó, menet közben is kihagyna . Nem hiszem, hogy nem érzi, jár, vagy nem jár egy henger. Én azonnal éreztem.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:31 Heeelp...!

YELLOW írta:
Lacza írta:

Sajnos megint "itt vagyok".
Csere és kb. 20 indítás után elaludt a check engine, aminek igen örültem, majd 150 km megtétele után a következő indításnál már megint csak 3 henger megy és újra jelez
Arra gondoltam, hogy szerzek hozzá gyertya kulcsot és kiderítem magam, hogy újra trafó gond van-e, vagy most a gyertya szórakozik. Viszont tartok kicsit tőle, hogy valami más lesz a baj, mivel már másodszor fordul elő.
Szerintetek okozhatja valami a trafók meghibásodását?


az összes trafót cserélted? mert úgy illik. általában ha egy tönkremegy, akkor nem sok idő kell, amíg a többi is megadja magát.


na, az aztán nagy szívás, főleg egy 6 hengeresnél, ha utána a hiba is megmarad.
Szerintem ezt Magyarországon nem sokan lépik meg, csak úgy. 80-100 ezer, és lehet nem is a trafó a hibás. hmm.. persze ha a fiókba, kötegelve áll a péz,akkor van benne logika, hisz úgy is tönkre megy egyszer az is.
Mondjuk nála csak 10,12 ezer darabja.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:25 320d Motor

ez mi a franc, most olvasom.
CAUTION!
Multi-viscosity engine oils should not be
Maintenance
used in the manual transmission. Use of
such an oil could shorten the service life
of the transmission.

Multi viszkozitású olaj tönkreteszi a manuális váltót? Valami ilyesmi, nem?

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:20 320d Motor

Lion82 írta:
jrtom írta:
Lion82 írta: Sziasztok!

Tegnap vásároltam egy 320d-t,2002 évjáratú.
Szeretnék érdeklődni, hogy mi mindent érdemes ilyenkor cserélni.Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,pollen-levegőszűrő,szíjak?Váltóban és difiben is érdemes ilyenkor olajat cserélnem?Az órában 163000 km van.Miből milyet érdemes vásárolni?
Előre is köszönöm.


Amiket leírtál azt mindent, plusz még a kartergázszelőztetőszelepet is cseréltess benne.

Köszönöm a segítséget.Miből mit javasolsz(olaj,szűrők).Találok valahol vmi adatot a váltóba,difibe,motorba töltendő olajmennyiségekről?


töltsd le ezt, ebbe benne van, és sok egyéb más.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf
020-3 oldalon a folyadékok.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:14 320d Motor

valter320d írta:
Lion82 írta:
jrtom írta:
Lion82 írta: Sziasztok!

Tegnap vásároltam egy 320d-t,2002 évjáratú.
Szeretnék érdeklődni, hogy mi mindent érdemes ilyenkor cserélni.Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,pollen-levegőszűrő,szíjak?Váltóban és difiben is érdemes ilyenkor olajat cserélnem?Az órában 163000 km van.Miből milyet érdemes vásárolni?
Előre is köszönöm.


Amiket leírtál azt mindent, plusz még a kartergázszelőztetőszelepet is cseréltess benne.

Köszönöm a segítséget.Miből mit javasolsz(olaj,szűrők).Találok valahol vmi adatot a váltóba,difibe,motorba töltendő olajmennyiségekről?


itt megtalálsz mindent:http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/


ahhoz képest, hogy tisztán kijelölt 330xi re 6,5 litert ír, közben 7,5 az igazi érték nem is csal sokat. Sima hátsó kerekesre ír 6,5Litert, a service manual is.
Engine oil with filter change
Rear
wheel
drive
6.5 liters
(6.9 US qt.)
Synthetic oil
with API
rating SH or
higher
All wheel
drive
7.5 liters
(8 US qt.)

anubisz Elküldve: 2013-01-27 21:02 Heeelp...!

Lacza írta:
anubisz írta:
Lacza írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Lacza írta: Sziasztok,

gyújtó trafót cseréltem, de a hibatárolót nem tudtam törölni, így továbbra is világít a check engine lámpa. Gondolom csak műszerrel lehet törölni.
Budapesten (legjobb lenne 13. ker. környékén) van esetleg valakinek ilyenje?

üdv
Lacza


ha valóban trafó baja volt, akkor magátol elalszik majd. tudom, mert nekem is cserélni kellett. neparázz.


igen, mert nekem is mikor gyújtás hibát írt be, elalszik, csak vagy 8,10 indítás, leállás után, ha nem törlik, annyit kell várni. Ha tényleg az okozta én nem áll még fent a hiba.


Köszi, akkor várok türelemmel.


nekem is írt be sokszor égéskimaradást régebben, 1 ,5, 6 hengerbe, utána sokára, vagy 10x kellett leállnom a kocsival mire elaludt a lámpa magától, ha nem töröltem, szerintem neked is elalszik, ha meg nem lenne jó azt éreznéd, ha 1 henger újra nem megy.


Sajnos megint "itt vagyok".
Csere és kb. 20 indítás után elaludt a check engine, aminek igen örültem, majd 150 km megtétele után a következő indításnál már megint csak 3 henger megy és újra jelez
Arra gondoltam, hogy szerzek hozzá gyertya kulcsot és kiderítem magam, hogy újra trafó gond van-e, vagy most a gyertya szórakozik. Viszont tartok kicsit tőle, hogy valami más lesz a baj, mivel már másodszor fordul elő.
Szerintetek okozhatja valami a trafók meghibásodását?


cserélgesd fel a trafókat, első körbe. Ahova beírta, mondjuk a 3-ba, azt cseréld fel az 1 hengerével.
A gyertyákat csak óvatosan. Nyomaték kulccsal illik meghúzni, ha laza szívás, ha megtéped ismét szívás. Hidd el sokan megtépték már.
Arról nem is beszélve, ha törölni se tudtad a hibát, gondolom kiolvasód sincs. Akkor hogy állapítod meg mit, és miért írt be, és ha henger,akkor melyik,így nehéz lesz.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 20:41 Társalgó

gampetibor írta:
anubisz írta:
nickname írta: Na ez kiverte nálam a biztosítékot. Szegény autó mit ártott.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-6552772


Ó, Nóóóóóó csinált belőle egy Toyota suprát

e36 ból csinált E46 ot? ha nincs rajta a buzi szárny, ahhoz képest nem sikerült rosszul, már ha nem potyog szét minden.
Na de kérem ( Motorikusan bivaly erős ) 102 Le kérem, ne sértegessenek


nekem bejön az első lökös, de hát a többi...pfff


nekem sincs vele bajom, jól megcsinálták egy E36 ból. a hátsó légterelő az kuka, meg a hátsó lökös, nagyon nagy, és agresszív, az lehetne szerényebb, és azt mondanám nem rossz. Túl vaskos, az elgondolás elmegy, de nagyon kilóg az összképből a hátsó lökhárító.

anubisz Elküldve: 2013-01-27 18:46 Társalgó

nickname írta: Na ez kiverte nálam a biztosítékot. Szegény autó mit ártott.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-6552772


Ó, Nóóóóóó csinált belőle egy Toyota suprát

e36 ból csinált E46 ot? ha nincs rajta a buzi szárny, ahhoz képest nem sikerült rosszul, már ha nem potyog szét minden.
Na de kérem ( Motorikusan bivaly erős ) 102 Le kérem, ne sértegessenek

anubisz Elküldve: 2013-01-27 18:38 Társalgó

anubisz Elküldve: 2013-01-27 17:54 Autós biztonsági (fedélzeti) kamera

YELLOW írta:
jencispy írta: Egyre elterjedtebbek ezek az autós biztonsági kamerák,
már 10e Ft-tól lehet kapni, de a komolyabbak (GPS, stb) 50-100e Ft körül vannak.
Van-e értelme ilyet venni?
Melyiket, milyet érdemes?
Beépítése? hova tegyük?
Mire jók egyáltalán? (csak feltölteni a youtube-ra hogy röhögjenek/bosszankodjanak rajta vagy a rendőrség/bíróság is elfogadja)
Olvastam pár cikket :Smarty BX 1000 (ez komolyabb, GPS-es 50e Ft körül van)
Kíváncsiságból rendeltem egyet, a legolcsóbbat (kb9e Ft): Ebay
Kicsi, jól elrejthető, egyszerű beszerelni. Monitor, LCD fejegység stb... nélkül is működik, csak úgy körülményesebb beállítani.
Ebben nincs GPS, a felvétel egész tűrhető minőségű még éjszaka is.
Azonban rendszámot csak nagyon közelről lehet leolvasni a felvételen.
A megbízhatósági is kérdéses, az órát már egyszer elfelejtette, volt hogy hiányzott!! felvétel file (pont az utolsó, mikor leállítom a kocsit).
Vélemények?


én is agyaltam már ezen. már csak azért is, mert sok vicceset is látok útközben. na meg néha elég jól jönnek ki a lépések, amit érdemes megörökíteni.
hogy esetleges baleset akpcsán emnnyire fogadják el, azt nem tudom, de valami jelentőssége csak van. ha már az autó típusa, színe látszik, már elegendő lehet. mégha a dátum rögzítés nem is pontos, nem feltétlen baj, egy esetleges balesetnél.
én szerintem nem rossz egy ilyen.


elfogadják, ezért is használják, sőt már trafipax büntetésnél is elfogadták, ahol a gps adattal igazolta, hogy nem annyival ment. Voltak erről már cikkek.
Én is veszek majd, de nálam csak a smarty jöhet szóba, bár lehetne keskenyebb. Megnéztem már jó párat ,a többség elég ormótlan.
http://www.vezess.hu/teszt/tes...eti/25960/
ez a cucc még jobb!
csak rádugsz egy kis kamerát, ami nem olyan ormótlan,vezérlő is van hozzá, bár nem olcsó cucc, 3 kamerát is visz.
http://smartykamera.hu/keszule...-rendszer/


anubisz Elküldve: 2013-01-27 00:18 Társalgó

-12 van nálunk ilyenkor a kocsit is félek beindítani, még eltörik valami a motorba milyen dermedt lehet benne az olaj, 3 napja nem ültem benne.