anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2013-01-12 18:05 320d Motor

Milo írta:
anubisz írta: Nézd meg, a 8 as ra gondolsz, az EGR termosztárta?
http://bmwfans.info/parts/cata...cooling-2/
így néz ki.Nem?
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx




erre gondolok
http://racing-bazar.hu/alkatre...lan_10.000

ja értem, ez nektek valami kiegészítő fűtés.

Az itt van:
http://bmwfans.info/parts/cata..._electr-2/
http://www.ebay.co.uk/sch/sis....0491019283

anubisz Elküldve: 2013-01-12 18:03 Gyári riasztó (FAQ)

hali0 írta: Sziasztok!

Kicsi segítséget szeretnék kérni.
Ma hazaérve megnyomtam a központi zár gombját a középkonzolon és a(gyári)riasztó elkezdett visítani.
Azóa nem működik a riasztó,központi zár,belső világítás az ablakok és a csomagtér ajtó.
A szirénázást abbahagyta nagysokára. De egyik kulcsra sem reagál a riasztó. A motor viszont indul.Szerelő vagyok de feleslegesen én sem szeretek melózni.Örülnék ha tudna segíteni vki,h merre is induljak a hibakeresésben.

hali01.


fasza gondolom a biztiket bengézted,hogy mind ép, nem e valami zárlat okozta, én megpróbálnám újra tantitani a kulcsokat, aztán szerintem a GM modul maradt, mikor így megbolondul az komfort rendszer, az többnyire GM gyanús, persze van kivétel.

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:53 320d Motor

Nézd meg, a 8 as ra gondolsz, az EGR termosztárta?
http://bmwfans.info/parts/cata...cooling-2/
így néz ki.Nem?
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:46 320d Motor

Milo írta:
anubisz írta:
Milo írta:
anubisz írta:
Milo írta: sziasztok
olyan kérdésem lenne hogy 320d-nél jobb oldalon a torony mögött van a vízkörbe bekötve egy melegítö,valaki megtudná mondani mi a rendes neve?
meg ha az tönkremegy az mennyire befolyásolja a kocsi hidegindításakor a fogyasztást?mert a fogyasztás jelzö 10L ig felmegy,de kb 15km alatt mikor eléri az özemi höfokot és már jön a meleg levegö vissza áll 6,5-7 literre


Nekem benzinesnél hidegen tudod menyit mutat, 15, 16 litert, amíg fúl hideg a motor, szinte sírok vezetés közben pedig fűtést se kapcsolok, hogy gyorsabban melegedjen a motor. Nagy csodát ne várj,hogy hidegen 7 litert egyen.


azt jondolom h nem fog 7 et utatni,de azért nem 15km alatt kéne elérnie az uzemi hofokot ugy h kb 8 percet járatom indulás elott,meg a diag már csak ezt a hibát jelzi


hát nem, néztél hőfokot? biztos termosztát lesz ez is, de ha rám hallgatsz nem járatod a motort, hanem egyből elindulsz, rohadt káros a motornak, az olajnak,és zabálja a naftát is. Nemrég olvastam róla. Azt írták még jégkaparás idejére se érdemes járatni, főleg, hogy alapjáraton még nehezebben nyomja fel a reggelre besűrűsödött olajat a rendszer. Nehezebben melegszik a motor. stb.. én azóta nem járatom, egyből elindulok.


koszönöm a tanácsot.
minden höfokot néztünk müszeresen,és azt a szerkezetet írta,csak nem tom a hivatalos nevét.csak hidegindításkor írja be a hibatároloba.mikor meleg akkor nem


automata a tied?

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:36 320d Motor

Milo írta:
anubisz írta:
Milo írta: sziasztok
olyan kérdésem lenne hogy 320d-nél jobb oldalon a torony mögött van a vízkörbe bekötve egy melegítö,valaki megtudná mondani mi a rendes neve?
meg ha az tönkremegy az mennyire befolyásolja a kocsi hidegindításakor a fogyasztást?mert a fogyasztás jelzö 10L ig felmegy,de kb 15km alatt mikor eléri az özemi höfokot és már jön a meleg levegö vissza áll 6,5-7 literre


Nekem benzinesnél hidegen tudod menyit mutat, 15, 16 litert, amíg fúl hideg a motor, szinte sírok vezetés közben pedig fűtést se kapcsolok, hogy gyorsabban melegedjen a motor. Nagy csodát ne várj,hogy hidegen 7 litert egyen.


azt jondolom h nem fog 7 et utatni,de azért nem 15km alatt kéne elérnie az uzemi hofokot ugy h kb 8 percet járatom indulás elott,meg a diag már csak ezt a hibát jelzi


hát nem, néztél hőfokot? biztos termosztát lesz ez is, de ha rám hallgatsz nem járatod a motort, hanem egyből elindulsz, rohadt káros a motornak, az olajnak,és zabálja a naftát is. Nemrég olvastam róla. Azt írták még jégkaparás idejére se érdemes járatni, főleg, hogy alapjáraton még nehezebben nyomja fel a reggelre besűrűsödött olajat a rendszer. Nehezebben melegszik a motor. stb.. én azóta nem járatom, egyből elindulok.

Keresd meg itt, ha ilyen a motorod. Nem az EGR re gondolsz? nektek van olyan, vagy micsoda az.
http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:27 320d Motor

Milo írta: sziasztok
olyan kérdésem lenne hogy 320d-nél jobb oldalon a torony mögött van a vízkörbe bekötve egy melegítö,valaki megtudná mondani mi a rendes neve?
meg ha az tönkremegy az mennyire befolyásolja a kocsi hidegindításakor a fogyasztást?mert a fogyasztás jelzö 10L ig felmegy,de kb 15km alatt mikor eléri az özemi höfokot és már jön a meleg levegö vissza áll 6,5-7 literre


Nekem benzinesnél hidegen tudod menyit mutat, 15, 16 litert, amíg fúl hideg a motor, szinte sírok vezetés közben pedig fűtést se kapcsolok, hogy gyorsabban melegedjen a motor. Nagy csodát ne várj,hogy hidegen 7 litert egyen.

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:20 Hûtõvíz

valter320d írta:
anubisz írta:
valter320d írta:
anubisz írta:
Tano írta:
valter320d írta: Sziasztok

Kicseréltem a termosztátot beáll középre a mutató,de a kijelzőn 75c mutat annyit kell???
SZerintetek?
Le is lett légtelenítve!
2xis


És melyiket cserélted ki? A 75 még kevés, még így télen is fel kellene mennie 85 környékére. Szerintem esélyes, hogy a másik is kuka.


D-nél csak 85 az üzemi hőfok? nálam 92 van mindig. A mutató 74, 75 nél áll be pont középre, 72 nél már megbillen lefelé.
Nála is kuka valamelyik termosztát még, az biztos. 75 az még hideg motor. Bár D nél nem tudom menyinek kellene lennie.


Egr termosztátot cseréltem ki!Mivel az biztos hogy rossz volt mert át tudtam rajta fúni hidegen!



ha tényleg 75 fokos a vized a másikat is dobd ki, mert tuti rossz, igy biztos többet is eszik a kocsid, éppen csak a határon van, hogy pont ne jelezze a hőfok mutató,-10 be már lehet mutatná. Az olajadat is tönkrebassza a hatékonyan el nem égett üzemanyag,mert egy csomót belehúz az olajba, én úgy olvastam, ha hideg a motor.

Még ma este lesz egy kis utazásunk kb 30km ha ez alatt nem megy fel akkor a másik is kuka sajnos,egy kicsit idegesítő.


kicsit húzasd meg, vagy 160 nál kíváncsi vagyok mit mutat, lehet még jobban visszahűl.
Nekem csinált olyat hogy 200 nál már 74 alá ment, minél gyorsabban mentem, annál hidegebb lett a víz, volt hogy már 160 nál billent a mutató,és az kevesebb mint 74 fok.
Persze az enyém benzines, 3 ezres, nálatok nem tudom hogy vannak a termikus dolgok.

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:18 Motorolaj

Yellow ezt olvastad már? jaj, belezavarodtam mire a végére értem, ennyi információ nem való nekem. Majdnem falhoz basztam a gépet, mondom mindjárt kimegyek és belehugyozok a karterba itt olvastam, hogy a flakon öntőformákat is időközönként hitelesitteni kell, a hamisítás végett. Vagy valami ilyesmit.
http://www.mazda-auto.hu/motor...entsAnchor

anubisz Elküldve: 2013-01-12 17:12 Hûtõvíz

valter320d írta:
anubisz írta:
Tano írta:
valter320d írta: Sziasztok

Kicseréltem a termosztátot beáll középre a mutató,de a kijelzőn 75c mutat annyit kell???
SZerintetek?
Le is lett légtelenítve!
2xis


És melyiket cserélted ki? A 75 még kevés, még így télen is fel kellene mennie 85 környékére. Szerintem esélyes, hogy a másik is kuka.


D-nél csak 85 az üzemi hőfok? nálam 92 van mindig. A mutató 74, 75 nél áll be pont középre, 72 nél már megbillen lefelé.
Nála is kuka valamelyik termosztát még, az biztos. 75 az még hideg motor. Bár D nél nem tudom menyinek kellene lennie.


Egr termosztátot cseréltem ki!Mivel az biztos hogy rossz volt mert át tudtam rajta fúni hidegen!



ha tényleg 75 fokos a vized a másikat is dobd ki, mert tuti rossz, igy biztos többet is eszik a kocsid, éppen csak a határon van, hogy pont ne jelezze a hőfok mutató,-10 be már lehet mutatná. Az olajadat is tönkrebassza a hatékonyan el nem égett üzemanyag,mert egy csomót belehúz az olajba, én úgy olvastam, ha hideg a motor.

anubisz Elküldve: 2013-01-12 16:58 Hûtõvíz

Tano írta:
valter320d írta: Sziasztok

Kicseréltem a termosztátot beáll középre a mutató,de a kijelzőn 75c mutat annyit kell???
SZerintetek?
Le is lett légtelenítve!
2xis


És melyiket cserélted ki? A 75 még kevés, még így télen is fel kellene mennie 85 környékére. Szerintem esélyes, hogy a másik is kuka.


D-nél csak 85 az üzemi hőfok? nálam 92 van mindig. A mutató 74, 75 nél áll be pont középre, 72 nél már megbillen lefelé.
Nála is kuka valamelyik termosztát még, az biztos. 75 az még hideg motor. Bár D nél nem tudom menyinek kellene lennie.

anubisz Elküldve: 2013-01-12 15:58 Hûtõvíz

pityu79 írta:
pityu79 írta:
anubisz írta:
pityu79 írta: Sziasztok
lenne egy olyan problemam hogy egy 99-es E46 318i 1-2 km utan hirtelen felugrik a vizhomerseklet maxra es elmegy a motor ereje. Egybol lehuztam es leallitottam a motort, felnyitottam a motorhaztetot de semmi rendellenes nem latszott, ujra begyujtottam es a homerseklet 3 sec alatt visszaallt normalra. Eloszor egy hete kezdte, vizpumpara gyanakodtam(fura hangot ad, a csapagy elszallt benne), ezert rendeltem egy ujat, ami jovo heten erkezik, de addig is mintha fogyott volna a vizbol, utantoltottem fagyalloval(kb 0.5 liter)majd legtelenitettem es egy 3-4 napig nem tortent semmi(napi 20-30 km)
Ma a problema ujra jelentkezett es egybol felrealltam, felnyitottam a motorhaztetot s ismet semmi extra, megfogtam a tomlot ami a tagulasi tartalyba erkezik a motorbol hogy lassam mennyire meleg (alig langyos) viszont nincs nyomas benne
Attol felek nehogy hengerfejes legyen, habar lathato nyoma nincs (olaj a vizben, viz az olajban) de valahova eltunik a vizbol s fele hogy a kipufogon at tavozik...
Valakinek volt hasonlo problemaja? Vajon hol keressem a hibat? Nem szeretnem kicserelni a fel autot.


Azért egy valamire való szerelő már meg tudja állapítani, hogy hengerfejes, vagy nem, gondolom én. Elég ha a neten olvasod a tüneteket, már nagyjából lehet következtetni. Én olyanokat olvastam, hogy ilyen húgyszaga van a kipufogógáznak, a fagyálló égése miatt,meg buborékok jelennek meg a vízben a kiegyenlítő tartályba, van műszer is amit rácsatolnak és kimutatja a gázt a vízrendszerbe,az olaj is trutyis,habos, lesz. El megy a kocsiba a fűtés, meg sorolhatnám,csöveket is szokták fogdosni, ha kemény az nem jó, mert a gáz miatt van benne nagy nyomás, ha jól emlékszem.Arra nem emlékszem, hogy a termosztát előtt,vagy utána szokták megnyomkodni. Szerintem cseréld ki a vízpumpát mert a csapágynál is elmehet a víz,aztán faszán le kell légteleníteni, majd utána kiderül.
Érdekes, hogy a mutató kiakad, a csövek meg langyosak. Ha nincs műszered kellene nézni a hőfokot a titkos menübe, úgy tudom lehet. Lehet már levegős a rendszer, ha megy el a vized,akkor le is levegősödik. Sok lehetőség nincs, ha jó a termosztát, és a víz nem megy el sehol, és le van légtelenítve mégis megy a víz, vagy csak szivárgás lehet, vagy befelé, vagy kifelé. Csak nem adta be a kulcsot a hőfok jeladó, nem jellemző, de nem kizárt, mivel technika.


Hat a futessel gondom van amiota beallt a tel, sot a motor homerseklete ha halad az auto akkor normal alatt van(kiveve amikor felugrik 100 fok fole. Szerintem valahol elmegy a viz ettol belevegosodik, ezert nincs futes sem es ezert ugrik meg a homerseklet is, elkepzelheto hogy a termosztat sem nyit amikor kene... Ugyhogy kezdem a pumpaval es a termosztattal, s ha nem oldodik meg akkor piszkalom tovabb... Jelentkezem ha valami uj tortenik...
Kosz


A termosztat volt a ludas kicsereltem s minden ok, futes visszajott, nem ugral a hofok, hanem stabilan all mint a feszulet
Kosz


azért attól nem megy el a vized, ha rossz a termsztát, mert írtad az is megy. Az hol szökött?

anubisz Elküldve: 2013-01-12 10:15 E60 Kulcs probléma

jrtom írta:
cbsteve írta: Sziasztok!
Vannak fejlemények az autómmal:
voltam szakszervizben, 2féle diagnosztika, kulcskódolás stb, nem jöttek rá mi a baja. Annyit tudtunk meg, hogy a jelet adja a központi zár, csak nem olyan erős, hogy nyisson rá az ajtó. Mivel egyéb védelmi rendszer is van benne, így az alaposabb szétszedés előtt hozzájuk küldtek "kontrollra" hátha az ő rendszerük zavarta össze a központi zárat. Hát persze nem így lett.
A központi zár után kb másfél héttel elkezdett vacakolni a hátsó ablaktörlő is, töröl spriccel rendesen, de nem alapállásba állítja vissza a lapátot.
Ma jött az újabb sokk, egyszer csak nem működött a hátsó csomagtér ajtó. Az üveget külön tudom nyitni, de az ajtót csak az utastér gombjával. Hallom, hogy "dolgozik", de nem nyitható.
Teljesen laikus vagyok, de nem lehet, hogy ezek összefüggenek?
Van valami tippetek mi lehet a gondja?
Még egyszer köszönöm a segítséget mindenkinek!


Szia!
Ahogy néztem neked Touringod van és 100%, hogy a csomagtérajtó kábelkötege szószerint szarrá van szakadva. Mivel az antennaerősítő a szpojler alatt van ezért annak is ott mennek át a vezetékei és elvan szakadva. Meg az üveg és az ajtó is azért nem nyillik. Melyik márkaszervízben voltál, mert ez elég köztudott probléma az E61-nél?


már linkeltem én is neki lehetőségképpen az antenna erősítő gondot, külföldi oldalakon rendszeres téma.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/...d-touring/

anubisz Elküldve: 2013-01-12 08:47 Rendszámtábla világítás BMW embléma

Arra számíts, hogy nem tudom milyen ez, de szerintem mikor bepattintod a régi csatlakozóját használja, ha meg ugye neked az szar, akkor se fog menni, de nem gond, a vezetéket forraszd, vagy saruzd ennek a végéhez. Mert szerintem ez olyan, hogy ugye a másikba nincs égő, és mikor ezt bepattintod annak az érintkezőjét fogja használni, de azt mondtad neked az szét rohadt. Csak feltalálod magad.
Ilyesmire gondolok, a két piros kör az érintkező, max erre rá saruzol, vagy forrasztasz, ha a belső szétrohadt, és nem lesz kontakt.


anubisz Elküldve: 2013-01-12 07:22 képek

Egy újabb nyalánkság

YouTube videó

anubisz Elküldve: 2013-01-12 06:13 E60 Kulcs probléma

YELLOW írta:
cbsteve írta: Sziasztok!
Vannak fejlemények az autómmal:
voltam szakszervizben, 2féle diagnosztika, kulcskódolás stb, nem jöttek rá mi a baja. Annyit tudtunk meg, hogy a jelet adja a központi zár, csak nem olyan erős, hogy nyisson rá az ajtó. Mivel egyéb védelmi rendszer is van benne, így az alaposabb szétszedés előtt hozzájuk küldtek "kontrollra" hátha az ő rendszerük zavarta össze a központi zárat. Hát persze nem így lett.
A központi zár után kb másfél héttel elkezdett vacakolni a hátsó ablaktörlő is, töröl spriccel rendesen, de nem alapállásba állítja vissza a lapátot.
Ma jött az újabb sokk, egyszer csak nem működött a hátsó csomagtér ajtó. Az üveget külön tudom nyitni, de az ajtót csak az utastér gombjával. Hallom, hogy "dolgozik", de nem nyitható.
Teljesen laikus vagyok, de nem lehet, hogy ezek összefüggenek?
Van valami tippetek mi lehet a gondja?
Még egyszer köszönöm a segítséget mindenkinek!


ezek alapján én mindenképp kontakt hibára gondolok. leírom átnézési sorrendben, hogy szerintem mit kellene megnézni, annak ellenére, hogy a legvalószínűbb okot sejtem.

1. GM modul csatlakozóit átnézni, kontakt sprayvel áttisztítani.
2. ha nem javul, akkor viszont reléket kell cserélni a GM-ben, ugyanis a relén belűl kokxzolódás van az érintkezők végén, ezért ad át kevés áramot és nem nyit. ez lesz a valószínűbb, de néha csak csati kontakt, előbb azzal érdemes.


itt is jó kis blokk lesz a végén. Gondolhatod a BMW márkaszervizbe ki fog neki forrasztgatni reléket.