anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2012-12-14 18:56 Mi lehet a baj?

patrick88 írta:
anubisz írta:
anubisz írta:
Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

Végezetül egy kis alapismeret. :

A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.


A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------

Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.


egy linket kérhetnék ahonnan ezt idézted?


Valami motor mechanikai alapismeretek, de mindjárt utána keresek.
http://www.kresz.ro/vizsga-fel...csB-hu.htm

anubisz Elküldve: 2012-12-14 04:02 Mi lehet a baj?

anubisz írta:
Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

--------------------------------------------------------------------------------------

Végezetül egy kis alapismeret. :

A motor akkor érti el üzemi hőmérsékletét, ha a hűtőfolyadék 90-95oC. Ha ennél hidegebb, szennyezi a környezetet, mert a túl hideg hengerfalra lecsapódik az üzemanyag egy része, amit a gyűrűk lehúznak az olajfürdőbe, felhígítva az olajat. A keverékképzés is dúsabb ilyenkor, az égés tökéletlen. A motor jobban kopik és többet is fogyaszt.


A folyadékhűtésű rendszerek egyik kulcseleme a termosztát , ez egy kb. 90oC-ra működésbe lépő szerkezet, amely ezt a hőmérsékletet elérve nyitott állapotba kerül, ez alatt pedig zárva van. A termosztátot, a motort a hűtővel összekötő felső tömlő áramába helyezik, így csak akkor engedi a hűtőfolyadékot a hűtő felé (nyitott termosztát), amikor az eléri a motor ideális üzemhőmérsékletét, az alatt mindig zárva marad. A folyamat automatikus, nem igényel külső beavatkozást, ezáltal a motor majdnem állandó hőmérsékleten dolgozik. A termosztát meghibásodása komoly gondokat okozhat. Ha állandóan nyitott marad, a motor nem tud eléggé felmelegedni, ezért többet fogyaszt, és jobban szennyezi a környezetet. Ha állandóan zárva marad, a motor túlmelegedik, és esetleg beékelődik, ha idejében nem állítják meg.

Érdemes megjegyezni, hogy a jármű fűtését a felmelegedett hűtőfolyadék biztosítja, mert áthalad az utastérben elhelyezett fűtőtesten
----------------------------------------------------------------------------------------

Ezért is kell indítás után azonnal elindulni, én is hülye fejemmel melegítettem a motort,egy darabig, pont azt nem szabad. Már egyből elindulok.

anubisz Elküldve: 2012-12-14 02:33 Mi lehet a baj?

Most vettél új pumpát, dugd rá a csatira, és spricceltess valakivel, közbe nézd a pumpát hogy megy e, ha nem logikus, hogy nincs áram. Még műszer se kell. Most vettél pumpát, az biztos jó.
Ha nem megy, akkor nincs áram, akkor nézz biztosítékot, de felőlem először is kezdheted azzal. Húzgáld ki a kicsiket, biztos nem a nagy vastag biztik viszik. Nem minden esetben látszik, főleg ha hátul van a francba a doboz.
Kiveszed egyenként, megnézed, és ugyan oda visszarakod egyből, mert különben összekevered, ha többet veszel ki.
Ha jók a biztik, még ott a lehetőség, hogy nincs a helyén az ami oda való.
Nekem nem ment a bal oldali ülésbe benne levő hát támasz légpárna, hiába nyomkodtam, majdnem lebontottam az ülést, közbe a biztossitték nem volt bedugva, üresen állt a helye.
Utána rá érsz keresgélni melyik az üres kiosztás.
Még mindig lehet rossz a csatlakozód, vagy a vezeték szakadt, eltört, bár ezt nem hiszem, de lehet.
Ha jár a motor, értelemszerűen le kell kötni a csöveket, belefújni, nem e dugult,algásodott el valahol. Ha van benne köztes szűrő ellenőrizni, bár ezek a vastag csövek nem nagyon dugulnak el, max a spriccni, vagy esetleg ha van benne valahol szűrős rész.
Szerintem áram probléma lesz. Mivel akkor sok lehetőség nincs, vagy a vezeték, a csatlakozó, vagy a biztossitték.
Nekem is volt ilyen gondom, a motor fáradt el, de nekem 2 van benne, 1 a szélvédő, 1 a fényszóró mosó.
Részletesebben nem tudom már leírni.

Limuzin
A tartalék biztosítékok, a mûanyag csipesz és a
biztosítékelrendezésre vonatkozó adatok a
szerszámkészlet tárolórekeszében találhatók,
lásd 203. oldal

Ott van lent az E60 használati útmutató, töltsd le, Magyar.
Hátul nincsenek biztosítékaid? mert ez a mennyiség elől igen gyatra!! Én úgy látom a használatiba hátul is van egy csomó.
Csipesszel könnyen kiveszed, és egyből vissza is dugod vele.

E60 530d első

Hátsó

diagramok magukért beszélnek, de egy nagyjából leírás.


én megnézném, az 50 es,11,16,22,24,27 ahogy nézem azok vannak összefüggésbe az ablaktörléssel, 50 meg a fényszórómosó pumpa.

anubisz Elküldve: 2012-12-14 02:04 Mi lehet a baj?

paci87 írta:
cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek





Közvetlenül a Basic Body Modulról kapja az áramot, amit a kesztyűtartó mögött találsz.


Tudom most megint én leszek a köcsög, de nem bírom ki, hogy megjegyezzem, ha azt nem tudta ellenőrizni, egy sima vízpumpánál, és pár csőnél, hogy jár e a motor, vagy a cső dugult el, esetleg biztosítékok megnézése, ami ugye pár perces munka, akkor ezt biztos érteni fogja. Én nem vagyok villanyszerelő, és gondolom ő sem, különben nem itt kérdezgetne ilyen villámgyorsan ellenőrizhető dolgokat, ez a kapcsolási rajz,így hirtelen ránézésre még nekem is Kínai.
Tudom hogy szerelő vagy, és értesz hozzá, de szerintem ez így tuti kínai neki.

anubisz Elküldve: 2012-12-14 00:04 sárga olaj lámpa

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.


Pont ez a gond, hogy akkoriban nem volt még sumákolás. Azt már nem tudom milyen volt az olaj típusa, de cestrol dieselbe. Pont most netem a guugliba, azért elég összetett egy olajszűrő szerkezete.
http://www.cegnyilvantarto.hu/...ro_400.jpg


a másik gond, hogy korábban lehet rész szintetikus olaj, vagy ásványi volt bele rakva. ugye az sokkal könnyebben kiülepszik. aztán a castrol, biztos szintetikus, vagy félszintetikus volt. ezekben már vannak detergensek, és lehet feloldotta a lerakódott ganyét, ami eltömített a szűrőt. manapság ezért van az, hogy pár km után főleg a dízel motorokban sötét lesz az olaj. feloldja a korábbi a ganyét és lebegtei azokat. igazából új autóknál ezért nincs értelme a motor mosó adalékoknak, mert az olaj tartalmazza.
szóval valószínű a hirtelen feloldódott koksz dugította el a szűrőt.


az még borzalmasabb, mert nem 1 perc alatt ment el a nyomás, hanem fokozatosan, lehet az utolsó napokba már 0,5-0,8 al jártam, vagy még kevesebbel. Csoda, hogy nem zabálta szét jobban a motort. Szerencse, hogy akkoriban nem száguldoztam 200 al. Alig nyomással fasza lett volna.

anubisz Elküldve: 2012-12-13 23:49 Mi lehet a baj?

Fecc írta: Sziasztok!Szerintetek miert lehet az hogy 320i 2000es autom nem melegszik be rendesen,50km megtetele utan is a mutato a kozepenel kicsit visszabb al mindig,ritkan beall kozepre de alltalaban nem megy fel kozepre...hideg inditas utan 5 perc kocsikazas utan megneztem a termosztat felso csove langyos volt az also meg hideg
Van esetleg valaki ek otlete?esetleg tapasztalat kinek mennyit eszik ilyenkor telen varosban benzines 2000es...?gondolom nekem azert eszik 12-13 litert ilyenkor mert nem eleg meleg...vagy masnak is ennyit eszik telen varosban?mennyi ido alatt kellene annyira bemelegednie normal esetben hogy atlagosan fogyasszon?koszonom!


Gyorsan cserélj termosztátot, mert lezabálja a húsod. Ilyenkor tudod menyit eszik ha hideg motorral jársz? 14 litereket.

Nyáron nem veszik észre az emberek, amint bejön a hideg akkor látszik hogy kula a termosztát.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx

anubisz Elküldve: 2012-12-13 21:59 sárga olaj lámpa

YELLOW írta:
anubisz írta: Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.


ez amúgy érdekes, mert akkoriban még az olajakkal nem machináltak... viszont azt pont hallottam, hogy a castrol-nak volt egy időben, hogy az olaj szétedte a szűrőt, talán 2000 környékén a Magnatec-ek.


Pont ez a gond, hogy akkoriban nem volt még sumákolás. Azt már nem tudom milyen volt az olaj típusa, de cestrol dieselbe. Pont most netem a guugliba, azért elég összetett egy olajszűrő szerkezete.
http://www.cegnyilvantarto.hu/...ro_400.jpg

anubisz Elküldve: 2012-12-13 21:55 Mi lehet a baj?

cinike7777 írta: sziasztok valaki tud abban segíteni hogy melyik bizti fele a szélvédőmosó pumpa műkődéséért segítséget köszönöm itt van egy kép a biztosíték tábláról
űdv mindenkinek




Lehet előbb végeztél volna, ha belemérsz a csatiba, van e benne szufla, ha spricnit megnyomják, de gondolom azt hallani is, hogy megy a motor vagy nem, még üresen is. Mert ha megy akkor valahol törve van a cső, vagy dugulás. Ha nem megy a motor, akkor érdemes biztit nézni, bár gondolom megnézted és nem megy azért keresed a biztosítékot?
Nem tudom E60 ba melyik a bizti az, de mondjuk az is 1 mp megnézni,ha tudod hol van persze, nincs hozzá manuálod? abba benne van.

amúgy itt vannak bizti kiosztások, pont a te problémád a téma szintén, ott se megy a spriccni.
http://www.bmwland.co.uk/forum...;p=1124800

anubisz Elküldve: 2012-12-13 21:30 sárga olaj lámpa

Csak úgy érdekességből, unalomból leírom egy esetemet, nincs összefüggésben a te hibáddal.
Egyszer 1990, 91 körül egy diesel BMW mel esett meg, azoknál még néha felmerültek műszerfali kontaktus hibák, indokolatlan hibajelzések.
Megálltam egy autómosónál, előttem álltak, leállítottam a motort. Be kellet állnom a mosóba indítom a motort, ég az olajnyomás jelző lámpa. Előtte soha semmi gond vele.
Mondom mi a picsa, baszakszik megint a műszerfal? Előtte volt olaj, szűrő csere, előttem, néztem! Mann filter, Bécsi úton Pesten a BMW szervizbe. ( akkor még volt ott ) sok márkaszerviz nem volt akkoriban, Pestre felvittem, ha valamit csinálni kellet.
Beállok, megnézem az olajszintet, minden normális.
Itt hibáztam, mert nem rakattam utánfutóra!!
Mondom csak így hirtelen nem megy el az olajnyomás, ( tévedtem ) gondoltam a gomba szállt el.
Mosás után feldöcögtem egy szerelőhöz, lassan 40 el, pár km volt. Mire felértem már szólt a vezérműtengely. Belemért, azt mondja anyura nem volt nyomásom, hogy szinte száraz volt az olajnyomásgomba bemenet.
Elvitettem egy szerelőhöz, szétkapták, hál istennek valamennyi olajat felszívott a főtengelytől, mert kicsit égett csak meg.
Felfúrni nem kellet, főtengelyt kellett felköszörülni, azok megégtek a csúszócsapágyaknál, vezérműtengely ép volt.
Azt mondja a szerelő, nem cseréltem olajszűrőt? Mondom de, előttem vették ki a dobozból, és csavarták fel. Azt mondja, mert olyan volt mintha 40 ezret mentem volna vele. Állítólag belefújtak vagy mit csináltak valami kompresszorral, és semmi nem ment át rajta. Az miatt ment el a nyomásom, meghalt az olajszűrő. 1 hónapos volt.
Hogy az a szelep, vagy az anyag volt selejtes, már nem tudom, de dugulásom, nem volt,olajszivattyúmnak semmi baja nem volt, nem is lett cserélve.
Szóval tanulságos. Persze hibáztam akkor még, hogy elindultam vele, de sokan lehet megtették volna,ha város közepén leállítják a motort, és mikor indulnak ég a lámpa. Főleg egy vasúti sorompó után.
Hát ma már nem tenném. Ha még megyek vele pár km , akkor mindent fúrni, köszörülni kellett volna.
Hangsúlyozom ott álltam a szervizbe, 1 méterre, amikor leeresztették az olajat, mikor felrakták az olajszűrőt, és mikor belerakták az olajat. Akkor Castrolt használtak. Ipari kiszerelésben, 200l hordós kiszerelésben.

anubisz Elküldve: 2012-12-13 21:00 Motorgenerál!

Ferko írta:
BarG írta:
Ferko írta: Ma megcsináltam.
A képen láthatjátok a régi és az új lánc feszítő patron módosítását. Más lett az olaj furat helyzete és mérete. Az újon a működő hossz is hosszabb lett. A másik képen pedig beépítve láthatjátok a lánc átugrásgátlót.
Talán most már megnyugodhatok.




jrtom írta: Legtöbbször 40 és 80 ezer km között szokott átugrani. A feszítőpatront mindenképpen cserél ki!!!

Ferko írta: Nagyon keveset használtam, mert 5 évig volt egy céges autóm, így csak 63000 km van most benne. Újonnan vettük úgyhogy tényleg ennyi van benne.
Én megvettem az átugrásgátló lemezt, még nem raktam be viszont nem tudtam, hogy feszítőpatront is kell cserélni.
Mikor történik a baj, mennyi km-nél ?



jrtom írta: Ha benn van a láncátugrásgátló akkor nyogott lehetsz, de érdemes egy feszítőpatront is cserélni. Mennyi km van a tiedben Ferko?

Ferko írta: Szia!
Igen én is hallottam erről és azóta is félek tőle, mert nekem sajnos N40-es motorom van.
Mennyi km volt a kocsidba mikor ez történt ? Magyarul mikor számíthatok rá ?
Tudomásom szerint csak egy terelő lemezt építenek be meggátolva a lánc átugrását.
Vagy van még más is amit be kell rakatni ?
Köszi.




Lacza írta: Sziasztok,

nem találtam jobb topicot, ezért ide írok.
Az történt, hogy az index visszahúzó rugó belevert a kartergázba...
Viccet félretéve elszakadt a láncfeszítőm, egyből ugrott is a lánc, mert nem volt benne gátló, eltörte a vezérműtengelyt, ami szétbarmolt maga körül pár dolgot. Eddig látom
most a problémák halmazát.

A lényeg: tud valaki bontott hengerfejet vezérműtengelyestül jó állapotban, jó áron E46 1.6 benzines N40B16AB motortípushoz?

Bármilyen infot szívesen látok!

köszi
Lacza












Ferko,
Bocs, tényleg elnéztem, eggyel előtted írta a Lacza nevű juzer a törést.



Semmi baj. Nagyon nehéz nekem is néha kibogarászni ki mit írt, mert hol alulra hol felülre írunk.



Engem sokkolt a látvány az enyém se ragad, de ez nem semmi. Sima gravitáció így lehúzza a maradék olajat. Aztán még nem láttam az enyémet belűről. Nem nagyon volt bontva nálam. Talán egyszer szelepfedél tömítés miatt.
Kellemes látvány, megnéztem egy párszor. ( már a képedet )

anubisz Elküldve: 2012-12-13 20:48 Társalgó

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:

na ez a gyökérség öregem. fikázod a kommentem, de a tuttit meg baszod elírni. gratulálni tudok. én legalább próbálok segíteni. amit írtam nem faterom mondta, mert dolgozik. csupán következtetek, ha ő merte sok évig úgy bent hagyni az autóban, hogy be sem vizsgáltatta, és emlékszem mindig mondta, hogy amíg a zöld jelzésben van a mutató, addig jó. persze attól függ miről beszélünk, mert azt hiszem anno a halonnal oltónál kellett anyagot cserélni benne. meg ha bele gondolok mit lehetne rajta nézni?
na 22 éves tapasztaloddal, oszt már meg, ne maradjak hülye....


Gondolom nem láttál még olyan készüléket, aminek a nyomásmérő műszere a zöld tartományban volt, csak a éppen nem működött, mert nem volt benne hajtóanyag! Sajnos az a fránya műszer elromlott...

Beírsz ide rendszeresen hülyeségeket, aztán felháborodsz ha valaki szóvá teszi.
Simán kioktatod a fórumtársat helyesírásból, bár a tiéd igazán csapnivaló
És még sorolhatnám az úgy hallottam, úgy gondolom hozzászólásaidat... Ez vagy Te.

Különben honnan tudod, hogy nem válaszoltam?


sajna ez a gépelés mellé nyomok főleg a dupla mássalhangzóknál.
biztos írtál neki privit, meg jól leugattál engem is. de talán lehet mást is érdekelt volna a válasz.

ánuszbisz: én nem az igazamon hőbörögtem, azt leírtam miért gondolom. azon hőbörögtem, hogy van itt 3-4 ember, aki feszt beleugat, leszólja az írásom, de az írásom a kérdésre baszik válaszolni. ilyet mindneki tud.


Én nem szoktalak leugatni. Rám ezt nem értheted. Max leírom én hogyan tudom, de nem szoktam trágárkodni.

anubisz Elküldve: 2012-12-13 19:50 sárga olaj lámpa

sve21 írta: Sziasztok!Végre hozzájutottam életem első Bmw 320d-hez és amit kell egy használt autónál elöször lecseréltem az olajat 5w30 Total minden ment szépen.Vége az olajcserének indítom az autót olajnyomás elalszik de kb 1 perc után kivillan a sárga olajnyomás ugy kb 1.5 perce és utánna elalszik.Mi lehet a probléma?Kösz előre is a segítséget


Az csak olajszintet mér, sajnos igen hajlamos a meghibásodásra, és akkor jelez, ha kell, ha nem. Nálam most jó, ha kezd csökkenni az olajszint akkor leállítás után világít ki, pár mp- re. Ha van rá pénzed, cseréltesd ki, ha nem semmi gond, csak sűrűbben nézd az olajszintet. Következő olajcserénél praktikusabb kicserélni.
Elméletileg nincs köze egymáshoz a 2 dolognak, de azért méress egy olajnyomást, mikor indítod, és fenn szokott állni a hiba, már csak a lelki megnyugvás miatt.
Főleg,hogy a 3-4 bár helyett csak 0,3 bár nyomás alatt jelez csak ki a piros nyomásjelző.
Ha csak 0,8 bár, vagy csak 1 bár a nyomásod sosem veszed észre, max elkopik a motor. Néha érdemes belemérni.
Esetleges szakirodalom :
http://www.injektor.hu/index.j...&akt=2

http://bmwfans.info/parts/cata...indicator/

az alkatrész amiről szó van :
http://www.schmiedmann.hu/12%2...reses.aspx

anubisz Elküldve: 2012-12-13 19:28 Társalgó

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Snowman írta:
si3rrabravo írta: Szamit vajon, hogy egy poroltonak lejart a "felujitasi" ideje evekkel es vennek egyet hasznaltan a kocsiba? Eleg ha a nyomas megvan benne? Vagy azert egy ido utan kuka lesz ugy is?


Nem elég. Ha lejárt, akkor be kell vizsgáltatni, hogy minden rendben van-e vele. (vannak erre szakosodott cégek) De szerintem pár ezer Forinton nem múlhat a biztonság...


maradjunk abba, hogy apám tűzmegelőzési előadó volt a tűzoltóságnál. ha a nyomás rendben akkor nem kell vele semmit csinálni. ami cimke van pl cégeknél is, az ugyanaz, hogy ránéz a műszerre, ami rajta van, ha jó a nyomás, akkor ragasztja az új cimkét. ja meg átnézi, hogy nincs-e rongálva. amin nincs műszer azt meg nem fogják leellenőrizni. vagy kidobod mikor lejárt, vagy reménykedsz, hogy jó lesz utána is (tesco-s izék)


szerk.: de Anubisz majd megmondja, ha minden igaz ő tűzoltó...


Én csak szerény 22 évet töltöttem a szakmában, de ezek után inkább nem nyilatkozom. Profi voltál megint, ahogy megszoktuk ezt már tőled.


na ez a gyökérség öregem. fikázod a kommentem, de a tuttit meg baszod elírni. gratulálni tudok. én legalább próbálok segíteni. amit írtam nem faterom mondta, mert dolgozik. csupán következtetek, ha ő merte sok évig úgy bent hagyni az autóban, hogy be sem vizsgáltatta, és emlékszem mindig mondta, hogy amíg a zöld jelzésben van a mutató, addig jó. persze attól függ miről beszélünk, mert azt hiszem anno a halonnal oltónál kellett anyagot cserélni benne. meg ha bele gondolok mit lehetne rajta nézni?
na 22 éves tapasztaloddal, oszt már meg, ne maradjak hülye....


Na erről írtam reggel. én guuglival bizonyíttok, te hőbörgéssel

anubisz Elküldve: 2012-12-13 09:10 Társalgó

YELLOW írta: no mi vót itten kéröm szípen!?
az ember egy picit 12 órára rehabilitálódni a munkahelyre és erre kell visszajönni....
Anubisz! nem azért állok zoliika mellé, mert ő hasonlóan gondolja, mint én, de pont a Te hozzáállásodról írtam si3rrabravo-nak is. mint ahogy általában én sem, úgy Te sem veszed észre miylen hangnemben írsz, mert neked normálisnak tűnik. de ahogy váalszól és a gugli alapján bizonygatod az ellenkezőjét, az nem fog neked igazságot adni. miért nem fogadod el más véleményét a dologgal? miért neveted ki, bírálod miatta? azért meg a googlin, azt írják, akkor az szent? a gugliban írják az ellenkezőjét is. akkor? attól függ emlyiket találod meg előbb, melyiket dobja kihamarabb, akkor az az igaz? én megnéztem már számtalan videót ezzel kapcsolatban is, interjúkat. lehet, hogy amit a diszkóverin adnak, avgy bárhol azért azt adják, mert nem adhatanak mást. a média szándékosna felső parancsra butítja a népet.
sokan azért magyaráznak az elelnkezőjéről, mert félnek a valóságtól, hogy mi van ha mégis. nehéz ezt beíísmerni, főleg a dacos, gőgös embereknek.
mindneki azt mond amit akar, mindenki azt hisz el amit akar. de azt tartsuk tiszteletben. mivel egyikünk állítása sem biztosabb a másikénál.

ezen kár vitázni...


Már bocsika, hogy élve születtem, de azt elmondanám még,így utolsó szó jogán, nem azért guglizok, ahogy írtad, mert olyan hülye vagyok, hogy a net nélkül még fingani se tudok, hanem azért, mert sajnos itt sok embernek egész bizonyítási eljárást kell lefolytatni, hogy a magad igazát valahogy érvényesíteni tudjad.
Aztán felőlem meg mindegy ki mellé,és mikor állsz. Az, hogy én azt írom folyik a láva, és ezt kapod vissza válaszba ( Képzeld Anubisz a magma nem folyékony és elárulom neked az a "sok kénes gáz" akár 200m-ben is lehetséges..........és nem a föld közepéből jön! )
gúnyosan !! mert hát csak a víz tud folyni a csapból ! a láva az párolog, meg gurul a hegyoldalról ! és azt itt guglival kell bizonyítanom,hogy milyen halmazállapotú láva létezik, egy magát geológusnak beállító embernek, arról én nem tehetek.
Viszont válasznak meg ezt kapod ( utána már se kép, se hang, hanem jön a válasz (

Még jó,hogy van a Google különben itt a fórumon labdába sem rúghatnál!Okoskodók ellen nincs orvosság!El kell ismerni Te profi vagyMiért nem írsz könyvet?Írd át a bibliát!

Szóval ennyit. Te meg jobb ha nem beszélsz, mert ilyenkor már a plafonon szoktál lenni.
Láttam már itt egy pár vitádat,ami aztán én meg se tudtam még közelíteni, olyan cifra volt.
Inkább ne mondtál volna semmit. Pont a bagoly mondja verébnek.

Röhej, vicc, ilyeneket kell bizonygatni. A láva nem folyik, akkor lenyúlik,le bugyog, legurul. Szerencse, hogy nincs olyan szó, lávafolyás, lávaömlés. csak olyan van, hogy lávaragacs.
Aztán tessék, itt van megint a guugli. És még én okoskodom, nem ám ő

" Láva a neve annak a folyékony kőzetolvadéknak, amely egy vulkáni kitörés során a felszínre kerül. A láva tulajdonképpen az illóanyagoktól (gőzök és gázok) megszabadult magma. Kitörés során a hőmérséklete 700-1200 °C között mozog és noha rendkívül viszkózus, nagy távolságokra eljut lávafolyások formájában. A megszilárdult lávából keletkező kőzeteket vulkáni kőzeteknek (vagy vulkanitok) nevezik vagy effuzív (kiömlési) kőzeteknek, vagy – miután a vulkáni működés sokszor heves kitöréssel jár együtt – eruptív kőzeteknek nevezik."

anubisz Elküldve: 2012-12-13 06:01 Társalgó