anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2012-12-01 18:02 320d Motor

csbalu írta: Ha arra megy ki a játék hogy minél igénytelenebb legyen egy motor akkor tulajdonképpen 2000 után már semmilyen diesel autót ne vegyen meg az ember. Aki használt dieselt vesz az annak a tudatában kell legyen hogy, turbó, lendkerék, magasnyomású, porlasztók keresztje mindig a feje fölött lóg. Aki meg benzinest annak meg a tankolópisztoly...


Max ujjat, aztán ha kezdi lefosni magát, lecserélni, ahogy a Német teszi, vagy tette régen.

anubisz Elküldve: 2012-12-01 17:58 Termosztát

calibra írta: Sziasztok.


Nekem is van egy kis problémám a "bemelegedéssel".
Ma reggel indultam Gyöngyösre, csak az volt fura, hogy 20km-t megtéve sem áll be középre a hőmérő mutatója.(A lámpánál érte el a közepét) Úgy, hogy garázsban áll az autó(15Cfok).
Már vagy 3 éve van meg az autó, de télen rövidtávon használtam(max 10km), nem tünt fel a probléma, vagy még nem romlott el benne semmi.

Termosztát probléma lehet, vagy még víz pumpa is?
És a benzinesekbe is kettő termosztát van?


Szerk.

Persze reggel 7-8 óra körül 1-3C fok volt kint, de szerintem ez nem kellene, hogy nagyon számítson.




Termosztát csere, amúgy meg mi köze van a vízpumpának ahhoz, hogy nem melegszik a víz? olyan gyorsan forog, hogy jégkristály válik ki a blokkon? max elkopik a csapágy és elkezdi fosni a vizet. Nyitva van a termosztátod, már induláskor. Így többet eszik a kocsi, és nem egészséges a motornak. Benzineseknél az automata váltósba van 2 termosztát, a simába 1 . Ha botváltós a kocsid, akkor csak a nagy lehet a hibás.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 20:16 E46 futómű állítás

YELLOW írta: csak úgy szólok, hogy gampetibor kolléga autóját is súly nélkül állították, és köszöni szépen jól van. mondtam írja be ide.... dehát....

Á, nem lesz jó, vigye vissza, súllyal kel csinálni, megmondták, nem? Ott is lusták voltak 200 kilót belepakolni, ej a fenébe a lusta Magyarnak.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 20:12 E46 futómű állítás

laci320d írta: Jelezném, a gépem most volt futómű állításon súly nélkül állították, teljesen jó lett és még meg is van ültetve. Előtte súllyal lőtték, és nem tudom hogy mit állított a fazon de nem mentem 2000km és szétment a hátsó gumim.
A lényeg most jó.

Tudod miért. Mert nem a Zengő futóműszervízben rakattad bele a súlyokat, lehet ahol te voltál, fordítva rakták bele a nehezéket.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 16:28 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Kristen76 írta: Nekem is ez van.Hidegen össze vissza jár a motor, ha rátaposol a gázpedálra 5000 leszabályoz, megfullad és csörög csattog köhög és iszonyú szaga van.De amikor bemelegszik akkor teljesen normális minden, csak a fogyasztás nő meg kb:1,5l.



hidegen mi a f.sznak taposni 5000-ig? csodálkozol, hogy csörög, mikro az olaj még el sem ért oda, ahova kell? hamarosan dobhatod ki a kukába a motort, ha ez nálad rendszeres.
teljesen más üzemben megy olyankor a motor, nem pörgetésre van beállva. nem trabant ez, amit gázzal kell fordulatra hozni.



főleg, hogy mikor épp középre áll a mutató, a víz akkor is csak épp a 75 fokot érte el, és még hol van a 92,94 no meg az olaj.
Amíg nem érem el a 90 fokot, még a fűtést se kapcsolom be. és bizony jó pár km meg kel hozzá tenni, hiába ujjak a termosztátok, alig melegszik, főleg ha araszolsz.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 13:59 Heeelp...!

kempelen írta:
kbalint írta: Sziasztok.
Ez mi a fene lehet ? Mire szolgál ?
Ezt találtam a kesztyűtartóban....


http://www.kepfeltoltes.hu/vie...es.hu_.jpg


Ha jól látom a DSC speed szenzorja.

A szönyeg alatt, az ülésnél lenne a helye, nem a kesztyűtartóban.





lehet ez már a régi, pénzt nem találtál mellette?

anubisz Elküldve: 2012-11-28 13:56 Egyenetlen alapjárat

negativ0001 írta: Sziasztok!
Nalam is ingadozas van....alapjaraton. Eddig csak melegen tapasztaltam, viszont hidegen 850-900 korul van, de amikor nem vacakol akkor 1000 koruli.ha meleg es minden ok akkor 850.
Altalaban ugy kezdodik, hogy kapasbol lemegy 600 korulire, ott ingadozik, majd aztan menet kozben azt veszem eszre, hogy tempomatom van, pl 5osben nem nyomok gazt es 1700-1800fordulaton 60al viszi az autot, aztan ha megallok akkor az alapjarat ugyan csak 1700 korul marad. Ha felporgetem a motort, visszaeseskor 1300-1400 korul nagyon rovidet akad/dadog es visszaall 1700-1800ra. Lehuztam az alapjaratszabalyzot is, de nem valtozott.
Meg mit huzzak le? ))


Basszus, ott aztán tényleg meg van vadulva minden. Én tuti márkaszervizbe nézetném jól át,ez így nem állapot. Össze,vissza jár ott minden. Kíváncsi lennék mit mond erre egy mezei szerelő, mély sóhaj, és kicseréli a fél motorházat.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 12:07 Gumiabroncs

csatis1 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is


Néztem egyszer egy gyártónál, nem emlékszem melyiknél, a 17 felni 7,5 kg volt, azt hiszem a legkönnyebb a kategóriájába akkoriban, a gyári ami nekem van meg majdnem 10 kiló, az már nem semmi.


jó ha vastag küllős, akkor biztos enhéz, de valószínű nehezebb súlyt is elbír. én meg nem mondom miylen nehéz az enyém, anno elfelejtettem lemérni. de szerintem olyan 8 kiló körül lehet....

jajj vicces volt a gumisnál...
mondom előlre 2.2-t fujjon, hátra 2.3-at. aszondja így is puhával járok ki van kopva a közepe. mondom az a keményre fújástól szokott. őőőő, akkor biztos az ültetéstől...
pedig sosem a gyárira fújom. idén nyáron, elől 2.15 hátul 2.3-2.35 el jártam és már nem kopottabb a közepe. nem volt vészes. de szerintem túlzott pl a 2.7 hátra....


2.7, sose raktam bele annyit, csak pattognék az úton, 2,2 2,4 szoktam rakni, álltálába, inkább 2,2


A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.


tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 11:56 Gumiabroncs

ez már de szép felni, 7,34kg a 19 es, jaj megpadkáznám, sírnák.

http://www.ozracing.com/car_wh...9851.aspx#

anubisz Elküldve: 2012-11-28 11:48 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is


Néztem egyszer egy gyártónál, nem emlékszem melyiknél, a 17 felni 7,5 kg volt, azt hiszem a legkönnyebb a kategóriájába akkoriban, a gyári ami nekem van meg majdnem 10 kiló, az már nem semmi.


jó ha vastag küllős, akkor biztos enhéz, de valószínű nehezebb súlyt is elbír. én meg nem mondom miylen nehéz az enyém, anno elfelejtettem lemérni. de szerintem olyan 8 kiló körül lehet....

jajj vicces volt a gumisnál...
mondom előlre 2.2-t fujjon, hátra 2.3-at. aszondja így is puhával járok ki van kopva a közepe. mondom az a keményre fújástól szokott. őőőő, akkor biztos az ültetéstől...
pedig sosem a gyárira fújom. idén nyáron, elől 2.15 hátul 2.3-2.35 el jártam és már nem kopottabb a közepe. nem volt vészes. de szerintem túlzott pl a 2.7 hátra....


2.7, sose raktam bele annyit, csak pattognék az úton, 2,2 2,4 szoktam rakni, álltálába, inkább 2,2

anubisz Elküldve: 2012-11-28 11:32 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is


Néztem egyszer egy gyártónál, nem emlékszem melyiknél, a 17 felni 7,5 kg volt, azt hiszem a legkönnyebb a kategóriájába akkoriban, a gyári ami nekem van meg majdnem 10 kiló, az már nem semmi.

Nem, kevesebb 8X17 6,98 kg 8.5x19 7,34 Kg a BMW gyári, csak a 18-as 12 kg

anubisz Elküldve: 2012-11-28 11:24 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 11:13 Egyenetlen alapjárat

Nova4 írta:
vivaladiesel írta:
anubisz írta:

és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.


Ez esetben folyamatosan világítani kéne indítás után a piros "akkumulátor szimbólumnak" a műszerfalon.




Piros akkumulátor jelzésem egyáltalán nincs. Ezért is írtam bele ide a pislákolást, mert elbizonytalanodtam, hogy itt tényleg valami gond lehet. Szerelő szerint az akkumulátor TOP állapotban van
Jah, és teljesen jogos, hogy porlasztóhoz nincs köze a világításnak és fordítva, de attól még lehet az is beteg. No majd elviszem, ránézünk célzottan erre, mivel múltkor csak állapotfelmérés volt.


azt tudnod kell, hogy némely érintkező így tél felé kezdi dobni a szar érintkezést, vagy gyenge kontaktot, zsugorodnak a hidegtől, aztán amint kicsit melegszik, egyből jó lesz az érintkezés. És hidd el, nem úgy gyártanak egy BMW-hogy ha elindul a kiegészítő fűtés vagy mi, akkor pislogni kell a belső világításnak, én reggel indulok, ülésfűtés, hifi, 6 hangszóróval, gps, ablakfűtés,visszapillantó fűtés, világítás, mégsem villog a belső lámpám, és el se halványodik.
Gondolom minden dieselesnél villog a belső világítás, amíg nem melegszik fel a motor.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 10:51 Gumiabroncs

Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.

anubisz Elküldve: 2012-11-28 10:45 Egyenetlen alapjárat

Nova4 írta: Most, hogy itt olvasgattam belém nyilallt a "mivan, ha nekem is ez a baja" érzés.
Amit én tapasztalok, hogy reggel hidegen indítva picit ingadozik a mutatóm. Amit viszont ma reggel vettem észre, hogy ezalatt az idő alatt a belső világítás is "pislákol". No nem alszik el meg semmi ilyesmi, csupán picit halványul a motor ingásával párhuzamosan.
Hibatárolóban elvileg nincs semmi gond, múlthét pénteken volt kiolvasva.

Ez az egész kb. addig tart, ameddig a teremgarázsból feljövök a felszínre, ott megállok az épület előtt már szépen stabilan jár.
Ötlet, gondolat ehhez? Kezdjem magam rágerjeszteni a porlasztókra?



és a világításnak mi köze ehhez? Főleg a belsőnek. Akkor más is szarakodik, vagy az aksi, vagy a generátor, vagy fesszabályzó. Esetleg valami kontakt hiba. Azért mert ingadozik az alapjáratod, a világításnak tökéletesnek kel lenni, ha nem az utolsókat rúgja az aksi, vagy a generátor. Főleg nem pislákolni.