anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2012-11-20 20:33 Motorgenerál!

negativ0001 írta:
anubisz írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Egy kisse elterek a tematol, de nem tudtam, hogy hova irjam. Nem reg vettem egy 316i 1.9L 99es E46-os autot es probabol lemertuk a nyomast a hengerekben, s nem tetszik, mert a 31 eves E21 318iben (450.000km) jobb az eredmeny,pedig nem volt motorgeneral. Mind a 4 hengerben 10.5-10.6bar es az E46ban 9.50-10bar. Gyonyoruen megy a motor, meg egy pohar vizet is felmernek rakni a motor tetejere, de szerintem tul keves a nyomas.
Esetleg valaki tudja, hogy mennyi kellene legyen az M43B19nek a nyomasa?


10 felett az egészséges még, de egy kis eltérés még belefér, főleg ha egyforma mindegyikbe, az nem jó inkább, ha mondjuk 3 hengerbe van 12, 1 be meg 8,5 szerintem ha nem zabálja az olajat, hagyd a francba, és jó a menet dinamika, és nincs semmi gond vele, mert drága mulatság, sokan inkább beraknak egy újabb bontott motort. Már ha nincs a családba egy profi szerelő, aki baráti áron felújítja.

Compression pressures
Minimum
10 - 11 bar
(142 - 156 psi)
Maximum
difference between
cylinders
0.5 bar (7 psi)

Töltsd le ezt ebbe benne van a generál.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

113-4 oldal.


Koszi a gyors valaszokat es a linket.
Holnap ujbol lemeretem mashol, mert ez a nyomasmero furcsan mukodott, mert miutan leallitottam az oninditozast, kellett varni 10-15 masodpercet amig a nyomasmero mutatoja beallt.



Rendes műszert használjatok, akkor szart se ér, ha nem pontos az érték, enyémbe 12 felett van mind, de 6 hengeres és automata. 350 ezer körül van benne. 10 még jó, + - valamennyi, még nem gond, pont akkor kérdeztem mikor mérték.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 20:22 Motorgenerál!

negativ0001 írta: Sziasztok! Egy kisse elterek a tematol, de nem tudtam, hogy hova irjam. Nem reg vettem egy 316i 1.9L 99es E46-os autot es probabol lemertuk a nyomast a hengerekben, s nem tetszik, mert a 31 eves E21 318iben (450.000km) jobb az eredmeny,pedig nem volt motorgeneral. Mind a 4 hengerben 10.5-10.6bar es az E46ban 9.50-10bar. Gyonyoruen megy a motor, meg egy pohar vizet is felmernek rakni a motor tetejere, de szerintem tul keves a nyomas.
Esetleg valaki tudja, hogy mennyi kellene legyen az M43B19nek a nyomasa?


10 felett az egészséges még, de egy kis eltérés még belefér, főleg ha egyforma mindegyikbe, az nem jó inkább, ha mondjuk 3 hengerbe van 12, 1 be meg 8,5 szerintem ha nem zabálja az olajat, hagyd a francba, és jó a menet dinamika, és nincs semmi gond vele, mert drága mulatság, sokan inkább beraknak egy újabb bontott motort. Már ha nincs a családba egy profi szerelő, aki baráti áron felújítja.

Compression pressures
Minimum
10 - 11 bar
(142 - 156 psi)
Maximum
difference between
cylinders
0.5 bar (7 psi)

Töltsd le ezt ebbe benne van a generál.
https://dl.dropbox.com/u/68321...Manual.pdf

113-4 oldal.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 20:15 kormánymû

e46f4n írta:
anubisz írta:

Úgy vettem észre autópályán már nem bírtam egyenesen menni, folyamatosan korrigálni kellett a kormánnyal, úszott az autó, balra, jobbra.


Ez azt jelenti, hogy fogod a kormányt és anélkül, hogy kormányfordulat történne elindul balra/jobbra az autó?


Igen, nem nagyon, csak úgy finoman úszik a kocsi,ide,oda,mintha rally versenyző lennél, folyamatosan korrigálsz a kormánnyal, és érzed, hogy nem stabil az úttartása a kocsinak, mintha jégen menne a 2 első kerék.

Főleg kanyarba veszélyes mutatvány. Télről hóba, jégen már nem is beszélve.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 20:03 kormánymû

Gsx-rr írta:
anubisz írta:
Gsx-rr írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata kormánymű felújítással kapcsolatban?
Mennyibe kerül és Jól meg tudják csinálni?
esetleg Pest és környékén tud valaki ajánlani megbízható műhelyt?

Az új amit eddig találtam az 312.000.- forintba kerül!


Nézz meg egy ilyen oldalt, garancia is van rá bőven
http://www.kormanymu-javitas.h...avitas.htm
nem nagy mutatvány egy fogaslécet, pár tömítést cserélni.
Én is újat vettem, ma már felújítanám.

ha meg veszel ilyet is nyugodtan belerakhatsz.
http://www.schmiedmann.hu/3_se...htm#paging


köszi!

hát nem olcsó!



Nem 2 éve cseréltem aszem, BMW szakszervizbe, ott is vettem gyárit, aszem 270 ezer volt. Ma már felújítanám.

Úgy vettem észre autópályán már nem bírtam egyenesen menni, folyamatosan korrigálni kellett a kormánnyal, úszott az autó, balra, jobbra.

Úgy is ki kell szereltetned, ezek meg 1,2,3 nap alatt felújítják.Utána vissza szerelteted. Arra figyelj, hogy nem szeretik, ha hiányosan, gumiharangok nélkül, szétgányolva viszik bárhova is oda.

itt 50 ezret írnak egy javításra, de még ha 80 ba is van, akkor is jobban jársz, csak a fogasléc van kopva tuti nálad is.
http://www.dmauto.hu/arainkrol.html

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:46 N42B18A valami zakatol a motorban

Yellow egyszer vezess egy ilyet, DSG váltó mint a mese R32 DSG Quattro

YouTube videó
elszégyelltem a sajátomat mellette

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:35 N42B18A valami zakatol a motorban

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
tuzko84 írta: Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?


nézd meg a videót kettővel lentebb. 3:10 perc környékén van valami fura hang nekem is.
ha iylen, akkor nincs probléma elvileg.


Hát én nem aludnák nyugodtan, ha ilyen kerregő hang jönne ki a motorból. Mintha valami beleverne a műanyagba, vagy a fémbe. Szerinted ez normális, hogy ilyen hangot ad ki egy motor, csak úgy ? nem is nézetted soha?
Most végig néztem, hát nagyon zakatol, valami ott nem stimmel. Mikor oldalt állsz rendesen kerreg. Ha nem tudom, hogy benzines, azt hinném diesel. Meg azért mikor leállítod, azért furcsa csattogó hangot ad. Lehet hogy a videó csalóka, de ennyire nem hiszem. Nem gondolom, hogy ilyen kevés kilométerrel így kéne csattognia.


sajnos csalóka... fura hangok verődnek. igazából élőben nem is hallani enniyt és is meglepődtem mikor visszanéztem, ezt le is írtam. a térdem olyat roppan, hogy szörnyű fényképező ezt tudja.
amúgy kérdeztem, akkor senki nem írt semmit. vagy csak mert engem leszartok, vagy mert senki nem hallott érdekeset.


az a csattogás 3.10 nél az brutál, az nem ok nélkül történik.


Az enyém így jár.

YouTube videó

Még ez a ciripelő hang is idegesített, rákérdeztem,kiderült az injektorok hangja.


YouTube videó

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:30 N42B18A valami zakatol a motorban

YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
tuzko84 írta: Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?


nézd meg a videót kettővel lentebb. 3:10 perc környékén van valami fura hang nekem is.
ha iylen, akkor nincs probléma elvileg.


Hát én nem aludnák nyugodtan, ha ilyen kerregő hang jönne ki a motorból. Mintha valami beleverne a műanyagba, vagy a fémbe. Szerinted ez normális, hogy ilyen hangot ad ki egy motor, csak úgy ? nem is nézetted soha?
Most végig néztem, hát nagyon zakatol, valami ott nem stimmel. Mikor oldalt állsz rendesen kerreg. Ha nem tudom, hogy benzines, azt hinném diesel. Meg azért mikor leállítod, azért furcsa csattogó hangot ad. Lehet hogy a videó csalóka, de ennyire nem hiszem. Nem gondolom, hogy ilyen kevés kilométerrel így kéne csattognia.


sajnos csalóka... fura hangok verődnek. igazából élőben nem is hallani enniyt és is meglepődtem mikor visszanéztem, ezt le is írtam. a térdem olyat roppan, hogy szörnyű fényképező ezt tudja.
amúgy kérdeztem, akkor senki nem írt semmit. vagy csak mert engem leszartok, vagy mert senki nem hallott érdekeset.


az a csattogás 3.10 nél az brutál, az nem ok nélkül történik.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:26 kormánymû

Gsx-rr írta: Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata kormánymű felújítással kapcsolatban?
Mennyibe kerül és Jól meg tudják csinálni?
esetleg Pest és környékén tud valaki ajánlani megbízható műhelyt?

Az új amit eddig találtam az 312.000.- forintba kerül!


Nézz meg egy ilyen oldalt, garancia is van rá bőven
http://www.kormanymu-javitas.h...avitas.htm
nem nagy mutatvány egy fogaslécet, pár tömítést cserélni.
Én is újat vettem, ma már felújítanám.

ha meg veszel ilyet is nyugodtan belerakhatsz.
http://www.schmiedmann.hu/3_se...htm#paging

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:18 N42B18A valami zakatol a motorban

hil írta:
anubisz írta:

Hát én nem aludnák nyugodtan, ha ilyen kerregő hang jönne ki a motorból. Mintha valami beleverne a műanyagba, vagy a fémbe. Szerinted ez normális, hogy ilyen hangot ad ki egy motor, csak úgy ? nem is nézetted soha?
Most végig néztem, hát nagyon zakatol, valami ott nem stimmel. Mikor oldalt állsz rendesen kerreg. Ha nem tudom, hogy benzines, azt hinném diesel. Meg azért mikor leállítod, azért furcsa csattogó hangot ad. Lehet hogy a videó csalóka, de ennyire nem hiszem. Nem gondolom, hogy ilyen kevés kilométerrel így kéne csattognia.


Szia!
Yellow autója öngyújtós, csak szégyelli



Nem tudom, de az enyémbe van már vagy 350 igaz 6 hengeres, de az szebben jár, szól. Ez nagyon csattog, főleg mikor a kerék mellől vette a hangot. Még akkor szólt szépen amikor hidegen pörgött, amint esett a fordulat és melegedett akkor lett szarabb a hangja, pedig akkor kellene csendesebbnek lennie.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 19:07 Futómû és hibái

HARLEM írta:
YELLOW írta:
HARLEM írta: zoliika: Igen a kormánymű lesz sajnos, tegnep este megemeltem és brutálisan lóg


azt miből láttad, szűrted le? hátha én is észreveszek valamit remélem nem, csak érdekel, miből látni.


Az bajor elejt felemeltem, mind a kettő kereket a levegőbe, kitekertem egyik irányba a kormányt, haver lefogta a kereket. Én a kormányt próbáltam meg tekergetni...és sikerült is sajnos, szóval órási a holtjáték....illetve nagyokat koppant.

Amúgy nehéz kicserélni a kormányművet??


Ha nem akarod az életed kockára tenni, szakműhelybe szereltess kormányművet, de fel is újíthatod, profin megcsinálják, mert az új, gyárinak nem baráti az ára. Szerintem szereltesd ki,és újíttasd fel, ma már én is azt csinálnám, nem 270 ért vennék ujjat.
Nézz egy ilyen oldalt, van rá garancia is. Amúgy nem egy nagy mutatvány, főleg ha fogasléc kopott, kicserélik, meg a tömítéseket, és kész. Fele annyiért.
http://www.kormanymu-javitas.h...avitas.htm

186 000 az kormánymű a tiedbe, és nem eredeti, csak gyári beszállító, a leírás szerint.

http://www.schmiedmann.hu/3_se...htm#paging

amúgy hiába fikázzák a schmiedmannt, én sok dolgot vettem ott, hűtő, görgőfeszittők,stb és még mindig működik tökéletesen, azóta is minden alkatrész. Sokan fikáznak, de Kínai alkatrészeket tesznek a kocsiba, de az nem jó ami itt van.

anubisz Elküldve: 2012-11-20 18:30 N42B18A valami zakatol a motorban

YELLOW írta:
tuzko84 írta: Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2004-es 318ci (N46B20A)faceliftes coupét. 185 ezer van most benn. Annyi gond lenne, hogy néha(ritkábban, nem mindig)hidegindításkor mikor a szivató kezd visszaállni előjön az a bizonyos csettegő hang pár másodpercig vagy az első 100 méterig ha egyszerre elindulok.Álló helyzetben mikor produkálja a hangot ha megemelem a fordulatot akkor megszűnik.Amúgy tökéletesen megy, szinte meg sem lehet hallani az alapjáratot, hibaüzenet semmi, füst nulla. Aki eladta, mondta hogy a feszítő patront vagy mit cseréljem ki (kb.10ezer forintos alkatrész). olvastam már azt is hogy a vanos o-gyűrű tömítéseket kell kicserélni, mert enged az olajnyomás, vagy eldugult, nem kap rendesen olajat az elején. Esetleg tapasztalat vagy tanács, ötlet?


nézd meg a videót kettővel lentebb. 3:10 perc környékén van valami fura hang nekem is.
ha iylen, akkor nincs probléma elvileg.


Hát én nem aludnák nyugodtan, ha ilyen kerregő hang jönne ki a motorból. Mintha valami beleverne a műanyagba, vagy a fémbe. Szerinted ez normális, hogy ilyen hangot ad ki egy motor, csak úgy ? nem is nézetted soha?
Most végig néztem, hát nagyon zakatol, valami ott nem stimmel. Mikor oldalt állsz rendesen kerreg. Ha nem tudom, hogy benzines, azt hinném diesel. Meg azért mikor leállítod, azért furcsa csattogó hangot ad. Lehet hogy a videó csalóka, de ennyire nem hiszem. Nem gondolom, hogy ilyen kevés kilométerrel így kéne csattognia.

anubisz Elküldve: 2012-11-17 17:37 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

YELLOW írta:
Morzsi87 írta:
YELLOW írta:
Morzsi87 írta: Sziasztok!

E46 sedan-nál a hátsó helyzetjelzőben az izzót hogyan lehet kicserélni? Arra gondolok ami a csomagtartóval együtt nyílik. Gondolok itt a burkolat megbontására stb.

Előre is köszönöm!


így van. a burkolatot le kell szedni. egyértelmű lesz, ha levetted.


Az oké! de honnan kell megbontani?



csomagtérajtó aljától... patentok fogják. nem egy nagy dolog.



YouTube videó

anubisz Elküldve: 2012-11-17 16:43 Egyenetlen alapjárat

BalaBMW írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta:
vivaladiesel írta:
BalaBMW írta: Egy ideje kering a fejemben a gondolat, hogy porlaszto csere lesz, de probltam nem elhinni. Viszont egyre tobb az olyan dolog amit itt irtok amitpl kezdek biztos lenni benne. A kornyekemen ki tudna ezt nekem kiolvasni a kocsibol? Kinek van olyan gepe, programja, szaktudasa stb? Es a legfontosabb: ki tudna megcsinalni a cseret? Valamint mire saccoltok mennyibe kerul a mutatvany?



Arrafelé Bognárékat szokták emlegetni Kapuváron. (Cseresznye sor 38 )
Ha cserélni kell akkor 80-90 000ft/db + munkadíj




Ma beszéltem vele telefonon időpont egyeztetés miatt. Jövő héten még egyszer hívnom kell. Azt mondta, hogy ők úgy csinálják, hogy kiveszik mind a 4-et és elküldik a BOSCH szervízbe. Ott mégegyszer bevizsgálják mindegyiket és felújítják amelyiket kell 55.000 Ft/db áron garanciával.


jah és érdekes módon "mindet újítani kell" mondják majd 55ezer/db áron


Az átb.szás sajnos mindenhol megvan ahol nem ismered a szerelőt. Bár néha ott is... De nem tudok mit csinálni, mert az összes szaki innen a fórumról nagyon messze van tőlem...


Szerintem vedd ki őket, és te vizsgáltasd be. Lehet csak 1 van lefosva. Bármelyik komolyabb injektor tisztító beméri neked, 1500 ért, nem x ezerér. Sopron azért nem a világvége. És akkor ott vagy, látod is mik az eredmények.

anubisz Elküldve: 2012-11-16 00:42 Egyenetlen alapjárat

vivaladiesel írta:
BalaBMW írta: Egy ideje kering a fejemben a gondolat, hogy porlaszto csere lesz, de probltam nem elhinni. Viszont egyre tobb az olyan dolog amit itt irtok amitpl kezdek biztos lenni benne. A kornyekemen ki tudna ezt nekem kiolvasni a kocsibol? Kinek van olyan gepe, programja, szaktudasa stb? Es a legfontosabb: ki tudna megcsinalni a cseret? Valamint mire saccoltok mennyibe kerul a mutatvany?



Arrafelé Bognárékat szokták emlegetni Kapuváron. (Cseresznye sor 38 )
Ha cserélni kell akkor 80-90 000ft/db + munkadíj




90 ezer egy porlasztócsúcs? akkor több mint félmillió egy 6 hengeresbe a csere?
Te jó ég 111 000 1db, ez borzalom, na nem veszek dieselt
Gondolom lehet ezeket is takarítani. Szerintem tisztíttasd ki előbb mindet.

anubisz Elküldve: 2012-11-13 14:34 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:
ZoleeSRB írta:
A helyesírási hibák az ok!
Miből gondolod h sok van benne? A km.-t elég nehéz megállapítani mondjuk én mindig a kormányt,üléseket,váltógom,könyöklőt nézem persze az sem jelent semmit. Mondjuk még alvázszám szerint azért lekérdezném.Vagy van rá valami okosabb megoldás?
A keresztel nem tudom mi a gond! Hívőnek lenni talán bűn?
Az ár eltúlzott ha szar az autó,ha jó akkor kis korrekcióval nem rossz!
Regadó szerintem nem kell rá azt irja magyar!

Őszintén szólva én is Németországban gondolkodom,de hát az ember mindig remél,és persze az hal meg utoljára!
Napi szinten nézem a mobile.de-t,mondhatni folyamatosan sőt a többi külföldi oldalt is!
Mit gondolok erről hát nem is tudom,nem rossz ezt is nézegettem, de mondjuk német viszonylatba nézve kicsit drágának találtam a km. miatt,de akár jó is lehet!
Mondjuk a reális ára inkább 5000euró!



A Km-el kapcsolatban: nézd meg a belsejét annak a német kombinak amit linkeltem. 290 000van benne de sehol egy kopás.

A kecskeméti 320d-nek LX kezdetű rendszáma van. Pár éve hozhatták be az országba. Jó tudni, hogy a nepperek többsége 300 000km alatt nem hoz be autót. Igazság szerint csak a sokat futott autókon lehet nagyot keresni.
A keresztről pedig csak annyit, hogy nem azzal van a baj, hogy valaki hívő vagy nem hívő hanem mindannyian tudjuk, hogy kik szoktak elsősorban keresztet, Szűzmáriát, szenteltvizet rakni az autóba...
Természetesen ha a jelenlegi tulajdonos hozta be az autót és ezt papírokkal is igazolni tudja akkor az más kérdés!

Találtam egy hirdetést ahol nem kamuznak a km-el.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-6329436





Igen,ez reális, csak az nem bizonyítható, hogy tényleg pályán, vagy városba verte bele. Hát igen, menti a menthetőt.