BalaBMW írta:
anubisz írta:
BalaBMW írta:
Kíváncsi lennék, hogy mit szóltok az alábbi jelenséghez:
Amióta megvettem az autót 110-es tempónál 5-ik fokozatban "remeg" az autó. Ha egy kicsit több gázt adok vagy elveszem a gázt azonnak megszűnik. Tempomattal is fennáll ez a jelenség. Amíg nem üzemmeleg az autó addig ez a jelenség garantált. Mikor már bemelegedett, akkor nagyon ritkán csinálja. Természetesen nagyon kímélem hidegen és csak amikor már majdnem üzemmeleg akkor megyek el eddig a kb 2300-as fordulatszámig. Semmi egyéb problémája nincs az autónak. Szépen húz stb. VISZONT! Ma hazafelé ismét csinálta ezt a jelenséget tempomattal és akkor láttam, hogy a pillanatnyi fogyasztásmérő mutatója "remeg". Kb 1-1 mm-es kilengése van fel-le. Az üzemanyagszint majdnem fullon volt. Erre ki tud valami bíztatót mondani?
(Autómata váltós, és már volt cserélve nemrég benne olaj és szűrő)
Biztos a motor rángat? nem a hajtáslánc? Ha üresbe járatod a motort, és gázt adsz,nem rángat? Logikus, ha akkor nem, de ha mész a kocsival akkor rángat, akkor nem a motor lesz, hanem a motortól hátrafelé bármi. Váltó, gardán, stb...
Ha a motorral nincs gond, csak menet közben, 90% hogy gardáson lesz a kocsid, rámegy a nyomaték, és ráz mint az állat, nekem is csak bizonyos fordulaton csinálta.
Ha a motorral van a gond, többnyire üresen is csinálná. Ezt azért megfigyelhetted volna, vagy leírhattad volna.
Jatszottam a motorral uresben is, de akkor semmit nem vettem eszre. A gardanra ebben az esetben azert nem gondoltam, mert akkor a pill. fogyasztasmero miert "remegett"? Vagy ez ebben az esetben is elofordulhatna? Ha viszont a gardan a hibas, akkor ez mennyire jelenti az elettartama veget (gardannak)? Es kb mennyibe kerul ennek a csereje?
Az a baj, menet közbe nem tudsz vele kísérletezni, ugye az automata miatt. Hogy mondjuk amikor csinálja akkor üresbe rakod, és meg szűnik e, stb.. Mutatód is lehet a rezonancia miatt remeg be. Ha üresben, állva, arra a fordulatra felnyomva nem csinálja, mégse a motorral lehet a baj. Szerintem menjetek alá, nézzétek meg a Hardy tárcsát először, sajnos a gardánt bizony nem tudod csak rángatással ellenőrizni, azt le kel bontani, és kivenni.Enyémet is rángatták BMW szervizbe is, ott álltam, meg se moccant. Semmi nem látszott rajta, mikor meg leszedtük, már vissza se mertük rakni,a kereszt már a törés határán volt, úgy kotyogott, hogy majdnem 1 centi holtjátéka volt.
A remegést egész előre vitte a váltóig, motorig, remegett az egész kocsi.Ha elvettem a gázról a lábam azonnal megszűnt, gázadásra se mindig csinálta, csak bizonyos fordulaton, emelkedőkön néha alig tudtam felmenni annyira remegett. Mindjárt rakok fel képet, hogy nézett ki az enyém.
Ha hardy lesz az külön cserélhető, ha gardán azt bontottan találsz kupacszám. Enyémbe nehezebb volt, mert 4 kerekes, és az másmilyen. Így is szereztek másnapra, természetesen így sokkal drágább volt.
Az enyém így nézett ki,de mikor még bent volt meg se lehetett mozdítani, és nem is látszott.
Nem mondom, hogy 100% ilyen baja van a tiednek, de le kell ellenőrizni. Amint ráment a nyomaték mindjárt rázott.
Azért következtetem mert nálad csak akkor csinálja ha kapcsolatba van a meghajtás a motorral, ha szét van kapcsolva, és üresbe járatod a motort, nem csinálja a hibát.
Gondolom én, ha a váltóval nincs baj, csak a gardán rendszerrel lehet valami gond.
Azt azért hozzáteszem, ha jól írtad le a tüneteket, mert én legalábbis,érzem, hogy a motorból jön a rezonancia, vagy alulról, középről, vagy hátulról. Mert ezt azért érezni, hogy alul,hátul, és a váltóhoz is rezonál. Persze nekem már nagyon tré volt, először csak nyüszögött, aztán szétfosta magát 2,3 hónap alatt.
Azt neked kell kifigyelni, honnan rezonál. Ha érezhetően csak a motor felől, akkor más lesz a gond. Dizel révén lehet majd totózni rajta.
Ezt a tippet csak arra értem, ha érezhetően alulról rezonál.