anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2012-10-22 18:02 E46 M futómû

jons írta:
anubisz írta:
jons írta:
Striker írta:
Köszi!
Neked mióta van benne?


Ha jól vezettem a költség listámat akkor 2011. 12-hótól nyúzom a rugókat. A gátlók erősített monroe-k.


Akkor én is ilyen rugót veszek, csak azt nem értem a sima miért drágább az erősítettnél.


Látod ezt nem tudom. Melyik simára és melyik erősítettre gondolsz? ROC erősített és más márka simája?


Természetesen a ROC ra, hisz erről beszéltünk. Unixba néztem, rugóba nem is hoz más márkát csak ezt, 4 fajta van, a sima 20 körül van, az erősített 18,19

anubisz Elküldve: 2012-10-22 12:43 E46 M futómû

jons írta:
Striker írta:
Köszi!
Neked mióta van benne?


Ha jól vezettem a költség listámat akkor 2011. 12-hótól nyúzom a rugókat. A gátlók erősített monroe-k.


Akkor én is ilyen rugót veszek, csak azt nem értem a sima miért drágább az erősítettnél.

anubisz Elküldve: 2012-10-22 03:28 E46 M futómû

jons írta:
csatis1 írta:
jons írta:
Striker írta: Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni e46-os sedan m3-as hátsó rugót hol tudnék venni, bontott is megfelelni!
Milyen árban szoktak ezek lenni?


Bontott rugóval mit csinálsz? Visszakeményítteted kovácsműhelyben?


Várj! Én még mindig ott tartok, hogy E46 sedan M3???


Azt nem is fogtam fel. Úgy gondoltam, hogy sedanhoz akar m3-mas rugót. Csak addig jutottam, hogy bontott hátsó rugó. Az elsőt sem életbiztosítás venni bontottan, de a terheléstől azért a hátsók előbb elájulnak, mint az elsők. Bontottan nem vesz ilyesmit az ember szerintem. Bontott lengőkar, bontott szilent, bontott vezérműlánc, keveset futott bontott olaj...

Kaszánál is van egy D2+KW szett láttad?


Doszt, mindegy, hogy bontott, vagy új. Mind a két hátsó törve volt, cseréltem gyárit, BMW márkaszervizbe, ott is cserélték, másfél év, de lehet 1 mert nem néztem, megint mind a kettő el van törve alul, ugyan ott, ahol az előző kettő el volt. Ha gyárit veszel az is eltörik, ha bontottat, az is, max olcsóbban megúszod.Ja, szinte mindig egyedül utazom, kocsi nincs megrakva,mégis eltörnek!!! Vagy veszel 300 ezerért egy komplett sport szettet, valami profi gyártótól, az biztos bírja.
Szerintem sok embernek el van törve, észre se veszi, én is csak úgy láttam, hogy kerékcserénél direkt megnéztem, mert nem középen törnek, hanem alul,az utolsó ív, úgy 10 cm. Vagy kicsivel több. Az elsők meg bírják!

anubisz Elküldve: 2012-10-18 21:55 Hűtővíz..:S

jrtom írta: Én a helyedben kivenném az egész vízhűtőt ami a cooler hűtővel együtt fog lejönni. Lesz majd meglepetés mennyi dzsuvát fogsz találni a hűtők között. Ha már kint van akkor kilehet mosni és ezzel megoldódott a fagyi csere meg a hűtőtisztítás is egyben.

e46f4n írta: Bakra téve az autó elejét (e46 330d) nehéz elérni a motor alatti hűtő leeresztő csavart? Csinált már itt valaki ilyet otthon? Vagy csak engedjem le a kék dugón keresztül az autó elején a radiátorból a maradékot meg nyomassam át slaggal?




Ha ezer éve nem volt bontva a hűttőrendszer, csak óvatosan a csővek, műanyag csatlakozók rángatásával, mert össze lesz gyógyúlva, azt elhiheted. Egy ovatlan mozdulat, és már csak úgy peregnek is ki a 10 ezrek a zsebből.

anubisz Elküldve: 2012-10-18 21:39 Termosztát

kito írta:
anubisz írta:
kito írta:
YELLOW írta:
kito írta: Sziasztok!

Van egy 2005-os BMW 3.18i E46-os benzines automata szedanom. Lecsereltettem benne a hutofolyadekot, hogy birja a -25 -30 fokot , a szerelo azt mondta , olyan mintha nem nyitna a termosztat mert a felso cso forro az also termosztat utani cso pedig szoba homersekleto.
Jarattuk a motort mentunk vele par kilometert es bemerte homersekletmerovel a felső cső 85 fokot mutatott az alsó 30 fokot. Mentem vele meg 40 kilometert autopalyan kozben neztem a kompjuter szerviz menujeben a hutofolyadek homersekletet kb. 5 perc alatt felment 107 fokra es vegig 107-109 fok kozott mozgott.

Szerintetek is eleg egyertelmu , hogy a termosztat halt be, vagy lehet mas okat is? Egyebkent a sima homerseklet mutato szepen felkuszik kozepre es ott is marad. Ha nem cserelem le a hutofolyadekot esze sem vennem a dolgot.

Szerintetek mi lehet meg a baj?

Köszi szépen!

udv.

Kristof


hát az enyém is ilyen kb. melelsleg normálisan le kell légteleníteni, amit már korábban én is és sokan mások leírtak, nem ismételném magam.
pontosan nem tudom, de azt hiszem a dízel termosztátok 88fokpon nyitnak, nekünk ez magasabb érték, de ha jól emlékszem én mikor figyeltem a titkos menüt, akkor oylan 104 fok környékén nyitott ki, majd 92 környékén zárt vissza (mérget nem vezsek rá) a venti 107-108 fok körül indul.
szerintem semmi baja nincs a tiédnek sem. tegyél valamit ahűtő elé, oszt egy kis hegymenet, majd akkor nézdmeg a csövet.


Szia, Koszi szepen ez egy kicsit megnyugtat. Legtelenitett a szerezlo, de nekem az az erzesem, hogy nem tul jol, abban maradtam vele, hogy holnap visszaviszem megnezik megint a dolgot. Szombaton megyek vele 120 km-t hegyen volgyon aztan majd figyelem.



Tiedbe nincs még egy termosztát? Van egy kicsi is a hűtó bal alsó sarkába, a kiegyenlittő alatt. Majdnem drágább mint a nagy.
Automata váltósokba van, és a tied is automata.

[/quote]

Köszi , megnézem holnap a szerelővel , aztán megírom, hogy mi volt.
üdv.
Kristof
[/quote]

Nagyon nézegetni nem tudja, egy csőbe van belerakva, és semmi nem látszik belőle, csak az tudja, hogy van aki ismeri a rendszert. A 4 alkatrész.
http://static.bmwfans.info/ima...IwX3A=.png
Csak automata váltósba van.

anubisz Elküldve: 2012-10-18 21:33 Termosztát

kito írta:
YELLOW írta:
kito írta: Sziasztok!

Van egy 2005-os BMW 3.18i E46-os benzines automata szedanom. Lecsereltettem benne a hutofolyadekot, hogy birja a -25 -30 fokot , a szerelo azt mondta , olyan mintha nem nyitna a termosztat mert a felso cso forro az also termosztat utani cso pedig szoba homersekleto.
Jarattuk a motort mentunk vele par kilometert es bemerte homersekletmerovel a felső cső 85 fokot mutatott az alsó 30 fokot. Mentem vele meg 40 kilometert autopalyan kozben neztem a kompjuter szerviz menujeben a hutofolyadek homersekletet kb. 5 perc alatt felment 107 fokra es vegig 107-109 fok kozott mozgott.

Szerintetek is eleg egyertelmu , hogy a termosztat halt be, vagy lehet mas okat is? Egyebkent a sima homerseklet mutato szepen felkuszik kozepre es ott is marad. Ha nem cserelem le a hutofolyadekot esze sem vennem a dolgot.

Szerintetek mi lehet meg a baj?

Köszi szépen!

udv.

Kristof


hát az enyém is ilyen kb. melelsleg normálisan le kell légteleníteni, amit már korábban én is és sokan mások leírtak, nem ismételném magam.
pontosan nem tudom, de azt hiszem a dízel termosztátok 88fokpon nyitnak, nekünk ez magasabb érték, de ha jól emlékszem én mikor figyeltem a titkos menüt, akkor oylan 104 fok környékén nyitott ki, majd 92 környékén zárt vissza (mérget nem vezsek rá) a venti 107-108 fok körül indul.
szerintem semmi baja nincs a tiédnek sem. tegyél valamit ahűtő elé, oszt egy kis hegymenet, majd akkor nézdmeg a csövet.


Szia, Koszi szepen ez egy kicsit megnyugtat. Legtelenitett a szerezlo, de nekem az az erzesem, hogy nem tul jol, abban maradtam vele, hogy holnap visszaviszem megnezik megint a dolgot. Szombaton megyek vele 120 km-t hegyen volgyon aztan majd figyelem. [/quote]
[/quote]

Tiedbe nincs még egy termosztát? Van egy kicsi is a hűtó bal alsó sarkába, a kiegyenlittő alatt. Majdnem drágább mint a nagy.
Automata váltósokba van, és a tied is automata.

anubisz Elküldve: 2012-10-18 17:45 Hűtővíz..:S

e46f4n írta: Mennyi az E46 330d hűtő kapacitása? Hány lityó?


Table c. Cooling system capacity
Engine
Capacity
M52 TU/M54
8.4 liters (8.8 qt.)
Tudom a dieselnek más a motorkódja, de az is 6 hengeres. 8 és 9 között biztos.

anubisz Elküldve: 2012-10-18 16:52 Autóvásárlás

Vásárlás előtt érdemes olvasgatni. Némely adatot fenntartással kérem fogadni ( lásd 335i városban 8 L fogyasztást, Budapesti tulaj írta!! ) ehhez képest az M3 hoz 18L írtak városba. Kicsit nagy a kontraszt.
http://www.autonavigator.hu/ha...menyek/bmw

anubisz Elküldve: 2012-10-18 13:03 Gyári Xenon Lámpa

ember84 írta: Valaki tudna belinkelni e46 faceliftes xenon trafó képet!Köszi!!!



Ilyen esetbe azt szoktam csinálni, kimásolom a Pert számát, beírom a google keresőbe BMW utána meg a számsort. A képekre kattintok.
Ki ad egy valag képet róla, hogy néz ki. Mondjuk ki ad egy ilyet. Nem biztos, hogy ez a tied, de ez egy 2005 E46 típusé.
https://www.google.com/search?...mp;bih=938

Itt is van egy, azt írja minden típushoz jó E46
http://bimmer.hu/index.php?do=...prodid=215
Amit ugye nem hiszek, mert teljesen más száma van a 2001 nek, mint egy 2004 típusnak



anubisz Elküldve: 2012-10-17 23:12 BMW embléma

zoliika írta:
minimal írta:
e46f4n írta: Kavicsfelverődés miatt lepattogzott a motorháztetőn lévő embléma. Ahogy nézem ebayt és társait, vannak utángyártottak illetve gyári emblémák 2-3x-os áron!

Van-e valami lényegi különbség a kettő között? Mert végülis egy műanyag korongról van szó.
Nem passzol annyira a nem gyári? Vagy egyéb?


Én E36 hoz 2db(előre-hátra) 82mm-es emblémát legutobb (2012.09.27) 1843Ft-ért rendeltem, durván 2 hét alatt megjött. Másnak is szoktam intézni nem mondom hogy gyári mert nekem is a gyári 97es volt rajta még és csak az első volt kopott a gépi polír és a napsütés miatt, de jó pár évet kibír enyi pénzért. csinálok róla képet holnap és berakom ha érdekel.



Nekem is kellene venni,mert a napokban a fiam csavarhúzóval le akarta szedni,tetszett neki.......


Küld ki a fiadat a csavarhúzóval, hozzon egy párat a parkolóból

anubisz Elküldve: 2012-10-17 23:05 Autóvásárlás

zoliika írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Magnus írta:
bd93 írta:
anubisz írta: bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak







oké de nem én írtam azt h 8 l eszik városba. szerintem bele kavarodtál a sok összefüggő kommentbe nekem a 320i is 10-12 körül eszik városba ha nem több attól függ hogy nyomod és úgyse bírod h ne nyomd neki mondjuk az enyém 92 es



Nekem a 10 évvel fiatalabb 320Ci-m is így evett nem szép egy 330hoz képest

Én sem hiszem el a nyolc litert, ezért kérdeztem hátha csak én vagyok lemaradva

Sajátomat nem is írtam, 3000 motorral, automata, és xi


Nyúl vagy kiírni!11-13 lityi....


Nehéz kérdés, mert ezt tökéletesen kimérni csak úgy tudod, ha csutkóra tankolod a kocsit, és lenyomsz csak városba valamennyit, és rátankolsz.
amit tudok a lenullázott BC 130 nál tempomattal pályán 9L mutat, átlagba 10,5 11L mutat a BC város,és sokat megyek Országúton. Csak városba ha nyomom is, hát 13 az biztos. Egyszer tényleg kimérem pontosan, mert a műszer nem biztos, hogy pontos.


Ezt nagyon reális értéknek tartom.Anno az Én e-32 735i-m úgy kezdte,hogy 13 lityitől ezt egészen 17-18l-ig képes voltam feltornázni



Úgy gondolom, hogy sima váltóval, hátsókerék hajtással ,biztos kevesebb az érték. Mondjuk egy 7 kasznit kell erő,és nafta cipelni, városba, fel,le,fel,le a fordulat, akkora tömeggel. Nem csoda, hogy zabált.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 22:45 Autóvásárlás

zoliika írta:
anubisz írta:
Magnus írta:
bd93 írta:
anubisz írta: bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak







oké de nem én írtam azt h 8 l eszik városba. szerintem bele kavarodtál a sok összefüggő kommentbe nekem a 320i is 10-12 körül eszik városba ha nem több attól függ hogy nyomod és úgyse bírod h ne nyomd neki mondjuk az enyém 92 es



Nekem a 10 évvel fiatalabb 320Ci-m is így evett nem szép egy 330hoz képest

Én sem hiszem el a nyolc litert, ezért kérdeztem hátha csak én vagyok lemaradva

Sajátomat nem is írtam, 3000 motorral, automata, és xi


Nyúl vagy kiírni!11-13 lityi....


Nehéz kérdés, mert ezt tökéletesen kimérni csak úgy tudod, ha csutkóra tankolod a kocsit, és lenyomsz csak városba valamennyit, és rátankolsz.
amit tudok a lenullázott BC 130 nál tempomattal pályán 9L mutat, átlagba 10,5 11L mutat a BC város,és sokat megyek Országúton. Csak városba ha nyomom is, hát 13 az biztos. Egyszer tényleg kimérem pontosan, mert a műszer nem biztos, hogy pontos.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 21:48 Autóvásárlás

Magnus írta:
bd93 írta:
anubisz írta: bd93 Itt egy vélemény, sima 330 as, 2007 város 12,5
Csak mert a barátod 335i 8 litert eszik. 300 lóerővel.
http://www.autonavigator.hu/ha...330i-22037
330XD Disel Fogyasztás városban 12,0 l/100 km
540 re már 15 Litert írnak







oké de nem én írtam azt h 8 l eszik városba. szerintem bele kavarodtál a sok összefüggő kommentbe nekem a 320i is 10-12 körül eszik városba ha nem több attól függ hogy nyomod és úgyse bírod h ne nyomd neki mondjuk az enyém 92 es



Nekem a 10 évvel fiatalabb 320Ci-m is így evett nem szép egy 330hoz képest

Én sem hiszem el a nyolc litert, ezért kérdeztem hátha csak én vagyok lemaradva

Sajátomat nem is írtam, 3000 motorral, automata, és xi

anubisz Elküldve: 2012-10-17 21:40 Dühöngő - 18+! :)

zoley88 írta:
valter320d írta:
csavargo írta:

Vajon mennyivel futott a róka????


Na az osztán befészkelte magát ezért cserélem a rácsot titánra


Új hardver - illesztőprogram telepítése folyamatban.


Atya isten. Ez aztán okozott vadkárt. Jó, hogy ki nem csapta a motort.

anubisz Elküldve: 2012-10-17 21:11 Mi lehet a baj?

czinege írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta:
anubisz írta:
czinege írta: srácok!Miért lehet a motorban akkora vákum,hogy alig tudom levenni a olajbeöntő sapkát?amikor leveszem azonnal leáll az auto!!!!!!


Ez betyáros, nem is hallottam még ilyet. Valami nagyon gáz, szerintem sürgősen nézesd meg.Ha leáll a motor, komoly gond lehet.
Amit én tudok, ha a kartergáz szellőztető szelep rossz, akkor okoz vakum gondot a motorba. Úgy is szokták ellenőrizni,hogy járó motornál letekerik az olajbeöntő kupakot, és akkor meg is változik a motor járása.
Lehet azzal van a gond, de nem biztos. Nekem már lett cserélve 2 éve. Főleg Északon szokott gondot okozni a hideg éghajlat miatt, eltömődik az olajsártó. Volt akinek szétnyomott tömítéseket a vákum. Ott egy másik változatot használnak, direkt a hideg éghajlatra valót.
Így néz ki:
http://static.bmwfans.info/ima...BfcA==.png
Ha az a gond, az összes csövet cserélni kell vele, mert mind eltörik kiszereléskor, a meleg miatt elgyengül, szinte kiszerelhetetlen épen.
Így tud kinézni, de láttam még brutálisabbat is:
http://im8.gulfup.com/2011-08-...116481.jpg

http://forum.e46fanatics.com/a...1233047985


szevasz!Köszönöm a választ,szétszedtem a szűrőt,hát elég gány állapotban volt az is!Meg akartam rendelni a szűrőt,és hozzá a csöveket de már bezárt a bazár!Nem tudtok valami linket dobni ahol tudnám rendelni?3cső ment szét,a 4.az ép!Amikor kihuztam a nivo pálcát,mint 1 porszivo ugy szivott!






Milyen szűrő ment szét?


Bocs,nem szűrő,Kartergáz szellőztető szelep!!


Na, végre. És már ki is szerelted? Pedig az borzalmas munka. Ezt csak rendelni tudsz, mert ez nem lesz raktáron senkinek. Ahonnan talán gyorsan beszerzed mindjárt keresek egy linket.


ma hoztam haza a szerelőktől,2honapig NÉZEGETTÉK,szo szerint!ahogy hazaértem nekiugrottam és szédszedtem!Én is arra gondoltam,csak kiváncsi voltam valaki véleményére!azt megköszönném!!!!


A tied már a 6 hengeres változat?


6hengeres 2171cm3


na találtál valami linket?


Már rég bemásoltam.
Na, végre. És már ki is szerelted? Pedig az borzalmas munka. Ezt csak rendelni tudsz, mert ez nem lesz raktáron senkinek. Ahonnan talán gyorsan beszerzed mindjárt keresek egy linket Innen tudsz rendelni, van is nekik raktáron, itt Magyarországon, és gyorsan szállítanak. Sokszor rendeltem tőlük.
http://www.schmiedmann.hu/11%2...reses.aspx
Csőveket is rendeld meg hozzá!!! ez csak a szelep.


Itt a robbantott rajz, vagy keresd ki pontosan a saját kocsid, ha nem jót találtam,
http://bmwfans.info/parts/cata...separator/