anubisz Elküldve: 2014-07-22 19:31 Motorolaj
notoriusbg írta:anubisz írta:notoriusbg írta: Elméleti kérdésem lenne: létezik olyan, hogy olajcsere után idővel egyre jobban eszi az olajat a motor, azaz nem egyenletesen? Ha igen, mi lehet az oka?
Az van, hogy szelepszár-szimmering és olajlehúzógyűrűk lettek cserélve a motorban (3.0 benzin, kb. 260ekm lehet benne), ezt követően kb. 6000km-rel örömmel konstatáltam, hogy 2dl olaj hiányzik, tehát boldogság van. Majd további kb. 4000km után kigyulladt a jelzőlámpa, még itt is úgy voltam vele, hogy 1L/10ekm teljesen jó, utána sem fog kelleni töltenem 2 olajcsere között (bár furcsálltam, hogy mennyivel több fogyott azóta, hogy legutóbb néztem). De azért rátöltöttem 1L-t, azóta max. 2000km-t mentem és ismét minimumon az olajszint...
Van valami ötletetek? Esetleg folyhat el úgy az olaj, hogy nem hagy tócsát a kocsi alatt?
Amint tudom, viszem a szerelőmhöz olajcserére, de addig is jó lenne némi "elméleti muníció", hogy esetleg mit nézessek meg vele... Előre is köszi!
M54 fogja is enni, enyém is pont ez csinálja, és nekem is volt cserélve sz.sz szimering.
Amint kezd öregedni az olaj,már enni kezdi. Nekem 10 000 alatt ment bele 2 liter. De az enyémbe már van vagy 400.minimum. Amint hígul az olaj,úgy eszi jobban. Én ez miatt át is állok a 15 000 nél olajcserére,mert utána fos már az olaj. És 12.6 a kompresszióm minden hengerbe. Ez van ezzel így kel élni. Vagy veszel egy új autót, az csak keveset fog enni.
Ok, értem, akkor ez van, köszi!
Dehogy veszek újat, kell a halálnak új autó, jó ez
Azt úgy írom, hogy most már nem hajtom, 120,130 pálya, orsz.út 80,90. Mikor 160,200 jártam akkor hamarabb ette mikor már öregebb volt az olaj, de akkor is kb 3 liter ment el 20 ezer alatt. Gondoltam majd szimering csere után fél litert fog enni 15 000 alatt, alig hajtva, hát lófaszt. Pont úgy 5,6 ezerig jól tartotta magát, utána kezdi falni az olajat apránként, szerintem akkorra indul el az olaj szarosodása. KB addig tartja magát.