anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2014-07-22 19:31 Motorolaj

notoriusbg írta:
anubisz írta:
notoriusbg írta: Elméleti kérdésem lenne: létezik olyan, hogy olajcsere után idővel egyre jobban eszi az olajat a motor, azaz nem egyenletesen? Ha igen, mi lehet az oka?
Az van, hogy szelepszár-szimmering és olajlehúzógyűrűk lettek cserélve a motorban (3.0 benzin, kb. 260ekm lehet benne), ezt követően kb. 6000km-rel örömmel konstatáltam, hogy 2dl olaj hiányzik, tehát boldogság van. Majd további kb. 4000km után kigyulladt a jelzőlámpa, még itt is úgy voltam vele, hogy 1L/10ekm teljesen jó, utána sem fog kelleni töltenem 2 olajcsere között (bár furcsálltam, hogy mennyivel több fogyott azóta, hogy legutóbb néztem). De azért rátöltöttem 1L-t, azóta max. 2000km-t mentem és ismét minimumon az olajszint...
Van valami ötletetek? Esetleg folyhat el úgy az olaj, hogy nem hagy tócsát a kocsi alatt?
Amint tudom, viszem a szerelőmhöz olajcserére, de addig is jó lenne némi "elméleti muníció", hogy esetleg mit nézessek meg vele... Előre is köszi!


M54 fogja is enni, enyém is pont ez csinálja, és nekem is volt cserélve sz.sz szimering.
Amint kezd öregedni az olaj,már enni kezdi. Nekem 10 000 alatt ment bele 2 liter. De az enyémbe már van vagy 400.minimum. Amint hígul az olaj,úgy eszi jobban. Én ez miatt át is állok a 15 000 nél olajcserére,mert utána fos már az olaj. És 12.6 a kompresszióm minden hengerbe. Ez van ezzel így kel élni. Vagy veszel egy új autót, az csak keveset fog enni.


Ok, értem, akkor ez van, köszi!
Dehogy veszek újat, kell a halálnak új autó, jó ez


Azt úgy írom, hogy most már nem hajtom, 120,130 pálya, orsz.út 80,90. Mikor 160,200 jártam akkor hamarabb ette mikor már öregebb volt az olaj, de akkor is kb 3 liter ment el 20 ezer alatt. Gondoltam majd szimering csere után fél litert fog enni 15 000 alatt, alig hajtva, hát lófaszt. Pont úgy 5,6 ezerig jól tartotta magát, utána kezdi falni az olajat apránként, szerintem akkorra indul el az olaj szarosodása. KB addig tartja magát.

anubisz Elküldve: 2014-07-22 18:35 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


szinte majdnem mindegy sokáig úgysem bírja itthon.


Esetleg kiöntheti ólommal Vagy Powerflex

anubisz Elküldve: 2014-07-22 18:13 Motorolaj

notoriusbg írta: Elméleti kérdésem lenne: létezik olyan, hogy olajcsere után idővel egyre jobban eszi az olajat a motor, azaz nem egyenletesen? Ha igen, mi lehet az oka?
Az van, hogy szelepszár-szimmering és olajlehúzógyűrűk lettek cserélve a motorban (3.0 benzin, kb. 260ekm lehet benne), ezt követően kb. 6000km-rel örömmel konstatáltam, hogy 2dl olaj hiányzik, tehát boldogság van. Majd további kb. 4000km után kigyulladt a jelzőlámpa, még itt is úgy voltam vele, hogy 1L/10ekm teljesen jó, utána sem fog kelleni töltenem 2 olajcsere között (bár furcsálltam, hogy mennyivel több fogyott azóta, hogy legutóbb néztem). De azért rátöltöttem 1L-t, azóta max. 2000km-t mentem és ismét minimumon az olajszint...
Van valami ötletetek? Esetleg folyhat el úgy az olaj, hogy nem hagy tócsát a kocsi alatt?
Amint tudom, viszem a szerelőmhöz olajcserére, de addig is jó lenne némi "elméleti muníció", hogy esetleg mit nézessek meg vele... Előre is köszi!


M54 fogja is enni, enyém is pont ez csinálja, és nekem is volt cserélve sz.sz szimering.
Amint kezd öregedni az olaj,már enni kezdi. Nekem 10 000 alatt ment bele 2 liter. De az enyémbe már van vagy 400.minimum. Amint hígul az olaj,úgy eszi jobban. Én ez miatt át is állok a 15 000 nél olajcserére,mert utána fos már az olaj. És 12.6 a kompresszióm minden hengerbe. Ez van ezzel így kel élni. Vagy veszel egy új autót, az csak keveset fog enni.

anubisz Elküldve: 2014-07-22 12:03 Hűtővíz..:S

Sparta írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Hűtővíznél van valami különleges vagy milyent tegyek bele??



Castrol Antifreeze NF-el nem lőssz mellé.


Hol lehet ilyent beszerezni?


Megmondom. Van a sz.gép. Megnyomod a bekapcsoló gombot, ha betölt a rendszer megnyitod a böngészőt, utána az árura amit keresel bemásolod a google keresőbe,és ha szerencséd van,egyből találsz vagy 100 linket.
Köszönöm, hogy segíthettem.
https://www.google.hu/search?q...8gfxuIHgBg

Estetleg azt is le tudom írni,hogy kell levegőt fújni a gumiba.

anubisz Elküldve: 2014-07-21 18:07 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta:
anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat


Nem fognak átbaszni, én többször jártam náluk,az ember 30 éve ezt csinálja, tipikus hibafeltárásra vannak szakosodva, ők kimérnek mindent utána mondják hogy cserélni kell. Nem olcsó, mert egyszerre többen dolgoznak a kocsin, tehát minőségi munkát ne várj 20 ezerért, mire kimérnek mindent,szöszmötös meló, vagy marad a régi nóta, hogy mindenki mindent cserél, itt lehet hogy 100 at fizetsz, úgy meg lehet majd 300 lesz.
A 320d nél 80 at kértek,de de10 től estig molyoltak rajta, még egy 20 ast el is engedtek, mert én vittem az embert. Amire allergiásak, a kocsit egyből el kel vinni ha kész mert alig van hely. Szerintem ha felhívod vagy odamész előbb célt érsz. Bár e-mailre is válaszolnak, én már úgy is írtam nekik.
Ha olvasgatsz az oldalukon látni fogod ezek nem bohócok, azért is vannak védett tartalmak mert sok szerelő tőlük lopkod és posztol eseteket stb....
És benzin legyen a kocsidba, mert úgy is tesztelnek,hogy mennek vele, és rá van kötve,ez is az is.
Ne lógj ott, majd hívnak, hidd el semmit nem fognak kilopni a kocsiból, ha beszélsz vele látni fogod,ez nem a srenkes szerelő fajta.

anubisz Elküldve: 2014-07-21 16:59 Segítség, tanácstalan vagyok.

Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.

anubisz Elküldve: 2014-07-21 16:42 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



Csak jelezném, ha egyből ide vitted volna már rég meglenne a hiba és nem cserélték volna ki a fél kocsit, de hát akiknek saját szerelőjük van
http://injektor.hu/ itt olyan hibákat is megtalálnak amikre a nagy BMW szakik csak tátognak, no meg kicserélik a fél kocsit.

anubisz Elküldve: 2014-07-17 22:01 Felni csere

Medvedisznoman írta: Van egy 4 db 17-es - valószínűleg Alpina - felni a kocsimon, aminek hiányzik a közepe. Tudna valaki segíteni honnan tudnék szerezni 4 db-ot?

Nagyon kellene...


ITT

[/quote]

soha nem fogom megérteni, ha valaki netet használ,és be tud regezni ide, hogy nem tud pár betűt beütni a keresőbe. Nem is linkelem be,hány 100 találat van erre,

anubisz Elküldve: 2014-07-17 15:48 légzsak_

anubisz Elküldve: 2014-07-14 22:34 Motorolaj

Zolee írta:
hil írta:
anubisz írta: xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.

Szia Anubisz!
Mint ahogyan Y írta: nekem nagy csalódás volt a Xado, 2x próbáltam, mert nem hittem amit tapasztaltam. Nekem soha többé, meg a belevaló méregdrága szar sem. Viszont a Mobil super nagyon bejött (nekem).
hil

Sziasztok,
Nagyot nem csalódtam a Xado-ban (5w-30), de nem csodaszer az biztos..
2x próbáltam, első nekifutásra 1.5 liter 10e-en, most bő liternél járok és 9-et mentem vele, azért azt hozzáteszem, hogy Castrolból (0w és 5w-30) is simán megevett ennyit...


Hát most veszek után tölteni, mert most raktam bele a maradékot,aztán kipróbálok egy másikat, csak hogy tudjak következtetést levonni. Tudtam,hogy nem csodaszer, csak ezt legalább nem tudják hamisítani, legalább olaj van benne. Persze nekem azért mindig ette, de most nem hajtom, szel,sz szimeringek is újak. Nekem is fogja enni, de megvárom mi lesz a vége, 15 ezerig, mert akkor szándékozom cserélni, ha másikból is majd ennyit fogyaszt akkor már tök mindegy. Majd rakok bele napraforgó olajat. Inkább az fogyjon.
Majd kipróbálom amit a Hil tanácsol. Bár az enyém már mindenből fog enni. Vagy 400 van benne. De még 12.6 a kompresszió minden hengerbe.

anubisz Elküldve: 2014-07-14 20:56 Motorolaj

YELLOW írta:
anubisz írta: xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.


nem csodaszer. hil-nek sem vált be...
te meg jársz már 400ezer környékén nem?


Nem is vártam csodát,csak jeleztem,hogy mások se várjanak.

anubisz Elküldve: 2014-07-14 20:42 Motorolaj

xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.

anubisz Elküldve: 2014-07-14 20:39 Ki tapasztalt ilyet?

csaki91 írta:
YELLOW írta:
csaki91 írta:
lantika írta:
gyurigyuri írta:
csaki91 írta: Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdés de felteszem
Adott egy e46 320d 150le facelift bömbi
Inditáskor amig teker az önindito a dsc meg az abs lámpa folyamatosan világít de amint jár a motor eltűnik
Az a kérdésem hogy ez mindenkinél igy van-e és ha nem akkor mi a fene baja lehet?
Előre is köszi


Szia!
Nálam igen... DSC és ABS, de egy pillanat alatt kialszik mikor beröccen a motor... Még lehet nem is jár minden henger mikor már kialszik... (y). lassan fél éve van nákam, még semmi probléma nem volt ebből adódóan. Csak nyomd neki !



Nekem nem csinäl ilyet. viszont a volt fordomon a tempomat vilägitott mindig inditäsnäl amikor gyengelkedett az akksi,pedig nem is lehetett benne tempomat utolag sem



Igen utána kérdeztem picit és az akksi gyengélkedése okozza
Rámértem az akksira alap állapotban 12volt meg egy pici
Izzításnál 10-11volt majd amikor jön a 'hiba' akkor 9 voltra csökken járo motornál meg már minden normális, töltés is jó 14.3-4v
A 9V szerintetek inditáskor normális?


nem normális nagyon alacsony. már a 11V is elég kevés. jó tizedekről beszélünk a jó és a rossz esetán, de a 9V az keves nagyon.


Ugy vettem észre hogy nem állando a hiba
Ma pl. nem volt ilyen hibám


Nekem 9 voltnál már meg se nyikkant,pedig benzines,max az önindító kattant egyet,kettőt.

anubisz Elküldve: 2014-07-14 20:35 Légtömegmérõ

MattM325 írta:
anubisz írta:
MattM325 írta:
pneurob írta:
anubisz írta: Mivel hidegen indítás után marha szarúl jár a motor kb 1,2 percig,tömegmérőt lehúzva és úgy indítva meg tökéletesen, ma lehúzott tömegmérővel mentem egy rövid távot.
Hát nálam ez a trükk nem jön be. Motor az szépen jár, de amint le van húzva a tömegmérő, azonnal a váltóhoz írja ki a kis fogaskereket, tehát oda ír hibát,gondoltam megnézem már mi a pálya.
Hát a váltó nem tökéletes lehúzott tömegmérővel, valahogy összefüggésbe van a működésével. Vált meg minden, de minden váltás után rúg egyet, minden fokozatba.
Visszadugva meg tökéletes.
Hát úgy gondolom ezt azért többet nem próbálgatom.
Valaki aki ért hozzá meg tudná mondani, ha veszek tömegmérőt kel majd programozni? Természetesen vagy Hellát, vagy VDO mert nem szeretnék 70,80 ezret kiadni, hogy aztán még szervizbe is járjak vele,ahol el vakargatják még vagy 20 ezerért.
Akkor már jobban járok, ha mindjárt náluk veszem és rakatom be, és legalább van rá biztos garancia.
Köszönöm.

Meyle az milyen? Bírja, vagy ezt inkább hagyjuk? Ez mégse egy futómű alkatrész.


Meyle-t ne vegyél, mi is visszaküldtük mindet. Bosch, Hella esetleg VDO jöhet szóba.


CSAK VDO vagy gyári(akár bontott), a többi sosem lesz jó. Benzinesben amúgy nagyon ritka, hogy tönkremegy, szinte sosem kell cserélni.
Csati lehúzása nem ér semmit, nekem pl. lehúzás után 5 percel már letiltja a fojtószelepet is.


Köszönöm a tanácsokat. Nálam nagyon szarúl jár reggel a motor 1000 től 650,700 ig amíg be nem áll a fordulat,utána már jó, de ha lehúzom és úgy indíttok akkor meg tökéletes. Én se járok vele úgy, csak kipróbáltam. Nekem az automata váltóhoz ír be azonnal hibát, egyből megjelenik a fogaskerék ikon.
Azt hiszem előbb kipróbálok egy bontottat, gyárit. Az még kérdés hol jutok hozzá egy ilyenhez.


Az enyém eltört, Kaszától rendeltem postán. Szerintem valami más okozza a hibát. Olvastasd ki valakivel (lehetőleg ne a Polltomékal) aztán majd kiderül. Akár fals levegőt is szívhat vagy az üzemanyagnyomással is lehetnek problémák.

Semmit nem ír. Már volt cserélve ac, meg szűrő is, indítási gondom nincs, na meg akkor tömegmérő nélkül is szarakodna. Úgy meg gyönyörűen jár hidegen indítva is.
Csak úgy tudom kiszűrni ha beteszek próbának egy biztos jót,és várok 2,3 napot hogy indul vele.

anubisz Elküldve: 2014-07-14 20:31 Légtömegmérõ

ocsicsavo írta: Tisztelt Bmw fanok ! e36 . 318i m40 1991

lenne egy olyan kérdésem hogy a bömösömben rossz a légtömeg mérő
na most a 318 i -be bele lehet-e tenni a 316-os m43 ét ? és müködik -e vele ?
nagyon fontos lenne a válasz akinek van tapasztalata ossza meg velem legyen oly kedves . mindenkinek köszönöm


Ha más a száma,gondolom nem. Gondolom egy 16 os más menyiséget igényel mint egy 18 as. akkor én is berakhatnám az 16 os ét a 3000 benzinesbe. Hasonlítsd össze a számokat, biztos nem stimmelnek,ha igen,akkor biztos,de meglepődnék.
E36 nál nemtom hogy van.